[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:00

Mijn dagje was trouwens 1280 Kcal. netjes toch!

Sheran ik snap je niet echt. Bedoel je gewoon dat je het vreemd vind dat iemand liga koekjes neemt in plaats van iets gezonders als ze willen afvallen?

Net pim gelongeerd maar er zit echt geen pit in. Heb een beetje gezocht en zou kunnen dat het komt door teveel klaver in de wei = teveel eiwit = darmklachten. ik dacht dat ze het niet aten maar misschien wel. vond hem laatst ook opgeblazen en tijdens het rijden had hij toen diarree. Ga ze maar een paar dagen op de kale wei zetten totdat de klaver weggemaaid is. :S

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:02

't Was ook een wat rare vraag. In mijn omgeving hoor ik mensen vaak zeggen dat ze honger hebben omdat ze aan het dieten zijn, maar dan eten ze weer wel veel ligakoekjes. En daarmee komen ze aan de calorieen. Kun je dan niet beter bv. 8 cracottes eten ipv 2 ligakoekjes?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:10

Je brengt me wel op een idee, die heb ik lang niet meer gegeten! Maar op cracottes doen veel mensen dan weer beleg, dan kom je ook al gauw aan de 70, 80 kcal per cracotte+beleg. Twee ligakoeken zijn 134. Al lust ik cracottes trouwens ook wel rauw Tong uitsteken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:16

Twee liga milkbreak is 200 Lachen. Daarom eet ik ze wel eens Haha! Maar ze vullen zo Tong uitsteken

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:17

Als ik iets smerig vind dan zijn het wel cracottes, brrr. Blijft ook zo vreselijk aan je tanden plakken.
Geef mij dan maar toastjes ofzo.
Doet me trouwens aan mijn opa denken die bij de diëtiste klaagde over honger 's avonds. Van de diëtiste mocht hij dan wel toastjes eten, maar ze was even vergeten te vertellen dat het droge toastjes moesten zijn. Dus opa heeft heerlijke gesmuld van de eier- en vleessalades Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:20

@sheran: ik had het over liga evergreen Tong uitsteken

Mahitri: slimme opa

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:56

Sash, dank je Ja klopt is een polypad Nette dag!

Sanne, wat rot zeg dat het zo langzaam gaat allemaal, succes vandaag bij de neuroloog!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:05

Ik snappum sheran. beter iets wat ook vult waar je dan meer van eet. en waarschijnlijk eet je wel 2 ligakoekjes maar bijvoorbeeld geen 8 cracotten! slimm Haha!

Haha wat grappig van je opa mahitri!

De weegschaal zegt dat ik weer een kilo ben aangekomen 74 dus, waar ik ook op begon. ik geloof het niet echt dat ding is een beetje vreemd als ik bijvoorbeeld mijn gewicht verplaats weeg ik ineens een kilo of twee minder! ik denk dat het tijd word voor een digitale...

waar kan ik die kopen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:12

Ja, dat bedoel ik inderdaad, Sash!

Mijn digitale weegschaal heb ik van de bcc. Mediamarkt heeft ze ook, blokker geloof ik ook wel.

Ondanks mijn rotdag gisteren toch nog, danzij meergranenbrood en vruchtenhagel (suiker, fout, weet ik) 1876 kCal binnen!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:22

Hallo!

Heb me hier wel eens eerder gemeld, maar door drukte en een uitermate veelbewogen jaar is er uiteindelijk weinig van gekomen!
Nu heb ik het afgelopen halfjaar in Spanje gezeten, waar ik erg heb genoten van alle heerlijke tapas, roseetjes etc etc, en bijzonder weinig aan sport heb gedaan (zeg maar rustig niets Schijnheilig ) maar nu is school weer begonnen en ga ik mijn best doen tot een normaal eetritme en weer fanatiek aan het sporten en dan moet dat buikje en die kont er toch echt wel weer een beetje af!

Spontaan gister maar mee begonnen, en hoop dat als ik mezelf verplicht om het hier neer te zetten, dat ik dan alweer wat meer discipline heb om het ook daadwerkelijk vol te houden!
In ieder geval zoveel mogelijk al het snoep van het programma geschrapt, en verder hier thuis ook maar even aankondigen dat ik wat gezonder wil gaan eten!

Planning voor vandaag:

O: 3 bb met smeerworst en leverworst (dat magere beleg moet nog even geregeld worden Nagelbijten / Gniffelen ) eierkoek
L: 3 bb leverworst en kaas
T: sultana
D: geen idee, ga uit eten met een aantal klasgenootjes, dus dat wordt nog even op de kaart zoeken naar iets redelijk gezonds!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:42

Sash, heb mijne bij de kijkshop gehaald, maar inderdaad mediamarkt, blokker, v&d...

Welkom terug ingrid! Zoo lekker hoor half jaartje Spanje Lachen Zat je daar vanwege school of gewoon lekker half jaartje ertussen uit?
Wat voor leverworst? smeerbare of plakjes varkenslever? Want plakjes varkenslever worst heb ik ook en op de verpakking staat:
134 kcal per 100gr dus dat is best mager Knipoog

Net bij de tandarts geweest, geen gaatjes... nou ja misschien.. Aan de zijkant van m'n achterste kies (tussen achterste en een na achterste) heeft een foto gemaakt,om te zien of t een klein /groot gaatje is of niets... maar bellen nog als t een gaatje is

Nu weer werken dus spreek jullie vanav weer Lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:46

ja, halfjaar in Spanje gestudeerd!
die leverworst zijn idd van die plakjes maar kreeg altijd de indruk dat dat vrij vet is Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:46

Hoi Ingrid! welkom!
wat is je streefgewicht? hoeveel moet er af?

Je dag ziet er opzich wel netjes uit, maar misschien kan je het wat meer verdelen ipv 3 boterhammen achter elkaar en nog eens 3 boterhammen. en iets van fruit of groente tussendoor.

Wat heerljk, een half jaar in spanje? liep je stage oid?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:55

streefgewicht heb ik niet direct, kilo of 10 mag er wel vanaf!

Ben 1,91m lang, en weeg nu ong. 98 kilo...paar jaar terug woog ik nog zo'n 80 kilo, maar toen was ik eigenlijk wel weer te dun...

ja normaal heb ik minder ontbijt, en eet ik tussendoor wat, maar had vanmorgen echt bizar honger (ook niet echt goed gegeten gisteravond, omdat ik op een onmogelijke tijd tentamen had) dus toen wat meer gegeten, maar nu nog steeds niet echt honger Clown

ga wel zo even langs de supermarkt denk ik, even wat spullen voor mezelf inslaan (en die dan ergens veilig wegbergen voor de rest van de familie alles opeet Clown )

ik heb in Spanje 5 maanden aan de universiteit van Málaga gestudeerd! was een onderdeel van m'n studie in Nederland, ik volg een internationale studie, en daar zeggen ze dat je als Nederlandse student op een internationale studie ook de buitenlandse ervaring moet opdoen die alle internationale klasgenoten ook hebben, dus vandaar een halfjaartje buitenland!
was overigens wel voldoende, was wel érg blij dat ik weer thuis was, maar dat kwam ook door wat problemen hier thuis, waarbij ik in Spanje het idee had dat ik er eigenlijk bij moest zijn, maar dat niet kon doordat ik zover weg zat!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:59

kan 'm wel mooi al aanpassen, net even boodschappen gedaan en die meteen even veilig op mn kamer weggeborgen, anders weet ik het wel weer Clown dan leg ik de appels/mandarijntjes etc in de fruitmand en dan is 2 dagen later alles op en heb ik misschien 1 appel op Clown
ook even wat crackers en mager broodbeleg gehaald! en mn vader instructies gegeven dat ie dat voortaan met de wekelijkse boodschappen mee mag nemen Clown

Dagje wordt nu:
O: 3 bb leverworst/smeerworst en eierkoek met kaas
L: 3 mb, 2 filet americain en 1 kipfilet, glas optimel
T: appel
D: uit eten
T: appel of mandarijn, zal wel een appel worden, die is makkelijker op te eten in het OV, aangezien ik tot half 9 tentamen heb en dan nog naarhuis moet!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:28

Hey ladies!
Mijn dagje:
o: twee bruine bolletjes met beetje lightmargarine en kaas
t: 2 appels
l: pasta met champignons en groenten
t: cracker?
a: yoghurt met?

Beweging: Vanavond ga ik fitnessen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:23

@Sash: hier een linkje, kun je zien wat Indische cake is:
http://www.typicaldutchstuff.com/indisch.jpg

Vandaag mijn dagje:
O: 1 boterham met filet amirician + boter, 1 plakje indische cake, glas halfvolle melk
L: 2 krentenbollen met niets, appel, plakje indische cake
T: 1 boterham met beetje filet amiricain (val om van de honger, na zo'n schooldag Verdrietig)
A: bietjes, aardappels vlees?
T: beetje magere optimel yoghurt met bosvruchten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:24

LittleAnn schreef:
Hey ladies!
Mijn dagje:
o: twee bruine bolletjes met beetje lightmargarine en kaas
t: 2 appels
l: pasta met champignons en groenten
t: cracker?
a: yoghurt met?

Beweging: Vanavond ga ik fitnessen.

Heey LA Lovers

Eet je vanavond geen avond eten? Of alleen maar yoghurt?? Is wel erg weinig denk ik!

@Sanne: jeetje wat rot dat het zo beroerd met je gaat.. Verdrietig
Heel veel sterkte bij de neuroloog vandaag! Laat je even weten hoe het was?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:28

Nette dag Flevo! ik kan uit het plaatje niet echt opmaken wat het is. maar zal het in de supermarkt eens opzoeken.

LA, eet je altijd warm 's middags en koud 's avonds? wel beter schijnt. doe je dat omdat je 's avonds les geeft?

Mijn dag vandaag:
O: Fibre flakes en fruit met melk
T: Cupcake
L: 3bb 1met kaas 1 met worst 1 met pindakaas
T: paar druiven en een aardbei
A: uit eten.... denk niet dat ik mezelf er toe kan zetten om een salade te nemen

Beweging: uur paardgereden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:26

*zucht* Ik heb zoiets doms gedaan: een voicemail gewist voordat ik hem had gehoord. En het was van een onbekend nummer, dus ik kan ook niet terugbellen. Clown

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:29

Handig.. Ik heb vandaag een kaartje gekregen voor "Mijn allerliefste schat" met " xxx mama". Vond het al vreemd dat mijn moeder zo'n kaartje zou sturen, het handschrift is niet van haar en bovendien was de envelop in nederland afgestempeld en zit mijn moeder in Frankrijk Knipoog Rara, van wie is die kaart?!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:34

Nog steeds niet helemaal beter...

mijn dagje:

* flesje AA sportdrank (ook lekker veel calorietjes)
* 4 cracottes met boter en vruchtenhagel
* 2 boterhammen met boter, appelstroop, kaas en sla
* 2 boterhammen met sandwichspread
* 3 boterhammen met appelstroop
* 3 handjes popcorn
* handje drop/pepermunt
Verder weet ik het nog niet Tong uitsteken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:53

Ingrid, ja een half jaar is ook wel weer lang zat. Ik heb ook een half jaar stage gelopen aan de andere kant van nederland dan wel, en m'n ouders 2x gezien tussendoor... maar had het daar ook wel weer gehad enz... een half jaar is dan wel weer prima Knipoog
Ik dacht trouwens ook dat leverworst plakje veel vetter was, maar viel me erg mee...

134kcal; 20,8 eiwit; 1,7 koolhydraten; 4,9 vet (per plakje 20 kcal)

Is handig, op de voor verpakte vleeswaren bij de c1000 staat dit erop Kun je mooi zien wat mager beleg en wat niet.

Wind, ohhh dat is niet zo slim nee Tong uitsteken

Sash, wat is cupcake?

MaiMai, haha leuk zo'n kaartje Knipoog Tong uitsteken

Zo vandaag heel sportief geweest! 95 min gefietst en 15 min gewandeld Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:08

Behalve mijn stomme voicemailactie heb ik wel een sportieve dag gehad. Vanmorgen op tijd naar stal gegaan en twee paarden gereden, daarna de stad in met mijn vriendje. Lachen Eten was niet zo gezond vandaag. Bloos

Gegeten:
O: 2bb met chocopasta
T: liga
L: tosti met salami en kaas
T: halve bounty, mentosjes
D: chinees Bloos
T: yoghurt

Beweging: 18km fietsen, 2uur rijden, 1,5u door de stad wandelen. Ga maar niet uitrekenen hoeveel kalorien ik naar binnen heb gewerkt. Nagelbijten / Gniffelen Misschien moet ik nog even een appel eten, voel ik me een beetje gezond...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:19

Vandaag mijn dagje:
O: 1 boterham met filet amirician + boter, 1 plakje indische cake, glas halfvolle melk
L: 2 krentenbollen met niets, appel, plakje indische cake
T: 1 boterham met beetje filet amiricain + krentebol
A: bietjes, gekookte aardappeltjes, stukje vlees
T: cup of soup spicy tomato

Teveel.. niet waar?

@Wind: inderdaad niet zo slim.. maar dat kan natuurlijk gebeuren!
@MaiMai: en? Van wie kwam die lieve kaartje? Haha!