Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:19

Chantal, ik heb geen ervaring met zo'n bak. Klinkt voor jou wel als een handige oplossing!

Mandy, dat zijn al goede toevoegingen! Omdat je veel fietst moet je inderdaad oppassen dat je niet te weinig eet. Je lunch vind ik nog steeds vrij klein, misschien kun je daar iets aan toevoegen waar meer calorieën in zitten. Hou je van gedroogd fruit? Gedroogde vijgen zijn misschien wat voor je. En heb je een keer meer trek, dan eet je wat meer. Daar hoef jij je niet druk om te maken!

Lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel/gember/nootmuskaat en amandelpasta
T: slagroom/chocoladegebak, paar druiven
L: witte kool met kikkererwten, een halve paprika, olijven en bosuitjes
T: 3 wortels, nog wat druiven
A: gevulde courgette met kidneybonen, tomaat, bosui en feta
T: danoesjekoekje (ik vind het wel een mooie benaming!) of warme chocolademelk (rijstmelk, cacao, honing)

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:47

Toch een lijstje van vandaag:

O: havermout met appel en water
T: -
L: 5 vk crackers met kaas/pesto/komkommer en pindakaas/komkommer/rucola
T: appel
A: quiche (broccoli, kaas, eieren, walnoten) en salade van rucola met tomaat

B: 20 min fietsen, 15 min NTC

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:50

Daenerys schreef:
O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T- 1bh hüttekäse, 2 granenbiscuitjes
L- pastasalade (met 60gr ongekookte pasta, veldsla, tomaat, tonijn, paprika en hüttekäse)
T- 2 mandarijnen
T- 2 sesamcrackers met kaas
A- 200gr krieltjes, prutje van 1 rode paprika, halve courgette, 1 rode ui en 150gr rundergehakt
T- 200gr citroenkwark

Ik twijfel of ik wel genoeg eet.. Ik heb sinds kort een nieuwe baan en rijd 5 tot 6 paarden per dag, en 's avonds rijd ik mijn eigen paard nog. Volgens mij zit ik dan met dit lijstje dan zwaar onder mijn caloriebehoefte, maar ik eet al zoveel voor mijn gevoel. Wat vinden jullie ervan?

Ik quote mezelf even, heeft iemand nog tips??

Vandaag:

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T- 1 minneola, 2 crackers schouderham
L- 2bh met kaas, tomaat en komkommer, 1 bh hüttekäse
T- bakje druiven, 2 granenbiscuitjes
A- 200gr krieltjes, 350gr broccoli
T-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:53

Ik ga dit vanaf vandaag bijhouden, want ik word gek van dat ongezonde gedoe...

O: een banaan.
T: 4 blokjes milka chocola.
L: twee eierkoeken.
T: bakje paprikachips
A: vier opscheplepels rode kool, gehaktbal, vijf eetlepels appelmoes en aardappelen.
T: Taaikorstje.

Ongezond en veel te veel -O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:44

Doanique schreef:

Mijns inziens veel te weinig gezond en daarom te veel ongezond..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:50

Doanique... ik vind het niet veel te veel. Eerder wat meer ongezonde dingen maar absoluut veel te weinig waar je lichaam op voort kan branden :) . Eet je geen brood/havermout/yoghurt etc. als o/l ?

Daenerys, je hebt je lijstje veranderd. Vlees weggehaald en je laatst tusendoortje. Kom je daardoor in kcal niet erg laag uit? :) Verder vind ik hem netjes.

Gast7391 doe je komkommer óp de pindakaas? :P

Hoop nette lijstjes trouwens :)

O: 50 gr havermout/melk en 1 cracker/filet american(mager)
T: oops, toch de verleiding tegen allerlei lekkere koekjes en rijstwafels(kaas) op het werk niet kunnen weerstaan.. :')
L: 2 BB en 2 MG crackers met kaas en kipfilet
T: Druiven
A: 2 plakken roggebrood met 30+ kaas/boter, 1 MG cracker met filet american(mager), crunchy tomaten-linzensoep
T: Magere kwark met lijnzaad
B: uurtje spinning, half uurtje abs en uurtje fietsen
2 dagen weekend dus dat zijn altijd fijne dagen zonder vervelende verleidingen :):)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 17-09-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:50

Yep! Is een welbekende combinatie :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:54

Doanique schreef:
Ik ga dit vanaf vandaag bijhouden, want ik word gek van dat ongezonde gedoe...

O: een banaan.
T: 4 blokjes milka chocola.
L: twee eierkoeken.
T: bakje paprikachips
A: vier opscheplepels rode kool, gehaktbal, vijf eetlepels appelmoes en aardappelen.
T: Taaikorstje.

Vooral veel te veel suiker. Je ontbijt en lunch zijn niet ontbijt- en lunchwaardig te noemen. Met zo'n eetpatroon ondervoed je jezelf volgens mij, want je mist heel veel nodige voedingsstoffen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:01

Doanique: Eerder veel en veels te weinig. Behalve de rode kool en banaan eet je niks waar essentiele voedingsstoffen inzitten. Als dit ongeveer je dagelijkse patroon is zou ik me zorgen maken!

O: Havermout met rauwe cacao en besjes en zaadjes
T: Plak home made bananenbrood
L: Zelfgemaakte pompoensoep, 2 bruine boterhammen geroosterd
T: Bananenbrood en wat rauwe worteltjes
A: Pompoenpizza met rucola en pijnboompitten, bakje bio yoghurt met vlierbloesemsiroop
T: Worteltjes en stuk meloen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:06

@Daenerys: ik vind t een erg mooi lijstje, alleen je avondmaal is een beetje karig. Ontbijt en lunch lijken me prima :) 6 paarden rijden, gaaf!

@Doanique: je lijstje is dramatisch, wegens veel te veel troep.... Maar sowieso eet je veel te weinig :) Eet morgen een stevig ontbijt (havermout), en je zal geen milka-troep eten als tussendoortje. Eierkoeken zijn volgens mij ook geen volwaardige lunch. Waarom geen lekker volkoren broodje met veel groenten en vb. wat kaas? Avondmaal lijkt me prima.

Maar maak jezelf vooral niet wijs dat gezond eten gelijkstaat aan weinig eten. Integendeel! Je zal schrikken wat een hoeveelheden je elke dag moet eten om via gezonde voeding aan je nodige kcal te komen.

O: 100 g haver, 200 ml rijstmelk, water, lijnzaad, amandelschaafsel, glas soja intens
B: GTA 5 bemachtigen ;) paarden verzorgen
L: Normaal gezien zou ik 250 g kwark eten met ananas, maar de ananas was niet goed meer. Dus ik at 1 x Griekse roomyoghurt met el notengranola en honing en 2 flinke el notengranola achteraf, bord watermeloen
T: Watermeloen
A: Klein schepje puree, 1 el vega-gehakt en veel bloemkool met beetje kaassaus, 20 g pure chocolade
T: Appel, groene thee

In België verkopen ze plots gehakt van de vegetarische slager, dus ik wou het even proberen. Man, wat vond ik het vies! Het zat onder mijn puree, dus bijgevolg liet ik de puree maar liggen. Ik eet geen vlees uit ethische overwegingen, en heb mijzelf blijkbaar zo goed geconditioneerd dat ik ook nep-vlees walgelijk vind :o Nog veggies die dit ervaren?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:12

Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, honing, kaneel en een glas optimel
T: Plakje cake + cappuccino op cursus
T2: Banaan
L: 2 meergranenboterhammen sojaboter/grillworst, 150g rauwe worteltjes
T: 1 meergranenboterham met hüttenkäse, peer Beker sojavla
A: Quessadilla's van volkorenwrap met kipfilet, een beetje geraspte kaas, sla, zelfgemaakte tomatensalsa en zelfgemaakte quacamole
T: Niks meer denk ik Handje druiven
B: 5,5 2km hardlopen

Blegh, ik ging iets te snel na het avondeten lopen. Was geen succes, kotsmisselijk na een half rondje gestopt :o.

@Bhriseis, vleesvervangers vind ik doorgaans ook niet lekker. Eet overigens wel vlees hoor. Tofu en quorn vind ik nog wel lekker, maar met een vega kaasburger maak je me niet blij :n.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:18

Oei dat is niet goed Plientje, gelukkig ben je gestopt :(:) Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Filet-achtige witte dingen vind ik nog wel lekker (quorn), maar gehakt met een vleesaroma... Tofu zou ik eigenlijk eens moeten uitproberen met een lekkere marinade. Hoe vind jij t het lekkerst?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:21

Wat vinden julli van die vleesvervangers van bijvoorbeeld Milner enzo? ik vind er echt wel lekkere burgers tussen zitten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:23

Ik heb nog maar 1 Milner gegeten, en dat was echt gewoon een lap kaas met een korstje. Niets mis mee op zich, maar dan vind ik Valesse lekkerder. Maar in België hebben ze maar 1 soort Milnerburger in die ene AH die we hier in de buurt hebben.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:27

mandy358 schreef:
Super van je paard Danoesje *\o/*
Mm verse tomatensoep :9
Erg gezond allemaal ChantalSmook! alleen met al die beweging mag er nog wel wat bij :D
Nette lijstjes weer zeg!! :D

Sorry ivm met drukke dagen niet zo veel tijd om overal op te reageren

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaantje), waldcornbeschuit met pindakaas
L: 2 pruimen, 2 vkbb (kaas tomaat/appelstroop)
T: 5 amandelen, peertje
A: vleesvervanger, aardappelen, spitskool (met kaas groente sausje). Wat fruit toe (3 druiven, gok 1/5 appeltje)
T: sinaasappel

D: water en thee
B: 18 km fietsen, half uur op stal bezig geweest

Ik kreeg soms opmerking over een wat karig lijstje, nu neem ik er 's ochtends een beschuit bij en 's middags nog iets naast me 2 vkbb, vinden jullie het er nu beter uit zien of te veel/weinig/andere aanmerking? :)
Ik merk trouwens wel dat ik wel heuul veel fruit eet :') (avondje tussendoortje is meestal ook fruit door kwark ofzo := alleen nu even kijken want moet oppassen)

Lijstje afgemaakt :)

Netjes Ayla, misschien iets aan de weinige kant?
Puissance, fijn dat Voldoende eten weer lukt :)
Bedankt voor de reactie Many, vijgen heb ik nog nooit gegeten maar die ga ik eens uit proberen :D
Netjes Daenerys, vind je avondeten van vandaag wel wat mager en zie ook je avondtussendoortje niet ingevuld, bewust?
Doanique, zoals de andere ook al noemen: veel te weinig. 's ochtends/lunch kwark/havermout/volkoren boterhammen/crackers/fruit/groente zal je lichaam goed doen!
Bhriseis, ik ben nog nooit bij de vegetarische slager geweest (eet zelf geen vlees) ben wel erg benieuwd, maar jou ervaring was dus niet zo goed. Wat hebben ze er nog meer voor 'vlees'? (hier in de buurt geen vega slager te vinden helaas dus ik kan niet een keer een kijkje gaan nemen)
Sommige vleesvervangers vind ik heerlijk, de andere net een hap spons :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:31

Bhri, ja die van valess kan ook, bedoel inderdaad zulk soort burgers. :j .
Ik weet niet of ze heel gezond zijn eigenlijk maar vind er over het algemeen best wat lekkere tussen zittne.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:42

Nou naar het schijnt zit er wel wat troep in... Maar langs de andere kant vind ik ze lekker, kan mijn schoonmoeder ze gewoon bakken op vijf minuutjes zonder poespas en zal ik wel iets van eiwitten/B-vitamines zo binnenkrijgen? Erg lekker vind ik dus die ongepaneerde Quornfilets (volgens mij vrij puur), maar om nou iedere dag hetzelfde te eten...

In brood van de supermarkt zitten ook wel bewaarmiddelen etc, dus ik denk dat het wel reuze meevalt als je er niet elke dag tien eet...
Maar zo'n burgers vind ik dus ook echt erg lekker :P

Ik vind t een mooi lijstje hoor Mandy! Enne, ook in dat kilo's fruit eten word je handiger :) Maakt niet uit, zijn veel vitamientjes!
Ze zouden ook kip-achtige dingen hebben en spekjes. Spekjes lijkt me wel nog interessant, ipv kip gebruik ik Quornblokjes. Maar dat mijn puree en bloemkool naar gehakt smaakten, nee, ik was geschandaliseerd :P

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:43

Heb er nog yoghurt bijgegeten, vond mijn calorien nog wat te laag voor de beweging.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:53

Veel vega burgers vind ik ook erg lekker! Ken je de spicy bean burger? Lekker kruidig!
Mm ben benieuwd naar de vega slager, hoop het boinnenkort hier in de buurt eens tegen te komen :)
Ja wel veel vitamientjes al dat fruit, me sinaasappel van vanavond was zo lekker <3

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:56

Vleesvervangers eet ik eigenlijk nooit, veel zitten vol met allerlei toevoegingen (oa gistextract). Ik herken het wel trouwens Bhris: iets wat teveel naar vlees smaakt, vind ik ook niet lekker! Die producten van de Vegetarische Slager zijn dan ook niet echt aan mij besteed. Bagels & Beans heeft nu wel een vegetarische kipsaté met de kipstukjes van de Vegaslager, daar ben ik wel heel benieuwd naar! Hebben jullie ook Bagels & Beans?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:59

Ja, ik heb toen ze 1+1 gratis waren zo ongeveer allemaal gehaald om ze uit te gaan proberen. Tot nu toe vind ik ze eigenlijk allemaal lekker. Maar heb nog een hoop smaakjes te gaan die in mijn diepvries liggen. toevallig ook weer aardappelen gehaald dus ik ga van de week weer eens wat uitproberen.
Ik eet het ook meer wanneer ik bijvoorbeeld zin heb in wat ongezonder vlees zoals schnitzel, cordon bleu etc.
Dan proef ik het verschil niet echt, draag ik toch een beetje bij.

De quornfilets nog niet geprobeerd.
Wel grappig, schotel ze af en toe ook voor aan mensen die niet weten dat het vega is trouwens. En dan zeg ik het halverwege. Proeven ze eigenlijk niet 's.

Mandy ik vind je lijstje er ook beter uit zien :j . Balen dat de smaak van gheakt hlemaal in je eten zat. Toch een beetje jammer als je dat niet meer wil proeven :P .

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:42

Chantal dankjewel! Mijn portie penne was ong 100gr, 's middags mijn muesli heb ik even gewogen en is 85gr met 250gr yoghurt, wel een behoorlijke portie lijkt mij.
Thermobak lijkt mij ideaal, ben benieuwd naar je mening als je eentje gaat kopen!

Oamaro je pompoenpizza klinkt lekker! :9

Ik heb eens pikant gekruide/gemarineerde (?) tofu gehaald bij de AH Bhriseis. Vond ik heel lekker!

Mijn lijstje:
O: havermout met melk, banaan en kokos
T: mix van sinaasappel, kwart galiameloen, el tarwezemelen en lijnzaad (geen aanrader :') )
L: muesli met yoghurt, waldkorncracker met zuivelspread light
T: waldkorncracker met kipfilet, handje pepernoten
A: 2 kommen verse preisoep met een meergranenbol
T: koffiehuis met een vriendin, grote cappucino en warme chocomelk met de nodige koekjes

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:52

Ik twijfel nog over de thermo bak. Nog even goed gekeken en hij is 9 cm hoog en maar 11,5 cm breed. Klinkt heel klein. Ik heb ze even gemaild voor ht gebruik van de avondmaaltijd.

Net lijstje trouwens :) Preisoep klinkt ook lekker! Heb jij hem gebonden of helder gemaakt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:21

Uiteindelijk:

O: havermout, banaan, proteinepoeder, oerzoet, cacao, kokosolie
T: kopje verse tomatensoep
L: 4 kleine Roseval aardappeltjes, hele bloemkool, 'vinaigrette' van tomatenpitjes/sap en wat olijfolie, edelgist, lepeltje vegan mayo, 100gr tofu, sjalotje; 1 klein glas rode wijn
T: 1 appel, kaneel, half handje rozijnen, scheutje roeryoghurt
A: zelfgemaakte tagliatelle (helft van 150gr meel en 1.5 ei), zelfgemaakte tomatensaus, 4 schijven gebakken runderhart, 2 kleine meergranen bolletjes belegd met aioli; 1 flink glas rode wijn

Geen workout vandaag, maar wel eindelijk weer eens tevreden over m'n lijstje :)

Ik heb voor het eerst runderhart gegeten en klaargemaakt. Manlief heeft het hart schoongemaakt, want eerlijk gezegd zorgde dat ervoor dat ik me een beetje wiebelig ging voelen :o Dat was snel over nadat ik het proefde; het was als een steak in het kwadraat. Enorm mals, geen vetje te bekennen en een weergaloze smaak! Verder kostte het hart maar 4 euro, dus lekker cheap want we kunnen hier zo'n 3x van eten :D Het schijnt ook nog eens reuze gezond te zijn met enorme waarden aan foliumzuur, ijzer, vetvrij, mega veel proteine, etc. Dat komt dus vaker op het menu :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:22

Daenerys: Ik vind dat je altijd nette lijstjes hebt maar als je onder je behoefte eet en niet wilt afvallen dan zou je de porties nog wat groter kunnen maken. Vandaag bijvoorbeeld nog een tussendoortje na het avondeten?
Doanique: Veel is het absoluut niet hoor.. En zoals al eerder gezegd is kun je uit jouw voeding nooit alle benodigde voedingsstoffen halen. Je avondmaal is vrij netjes, maar ik mis een voedzame lunch en ontbijt. Maar hopelijk kun je wat inspiratie uit dit topic halen :) Je bent in ieder geval van harte welkom! :D
Dat nepgehakt heb ik ook weleens op, was ook niet echt mijn ding laten we maar zeggen :') Ik eet twee weken vegetarisch en dan weer twee weken niet (als ik bij mijn moeder ben mag ik zelf koken) en eet dan veel vis, tofu en ik vind de groenteschijven van Vivera echt megalekker! Maar tofu en vis zijn eigenlijk beter/puurder. Heel soms koop ik wat anders, paar weekjes terug had ik een java-burger op :9
Lekker veel fruit Mandy :9

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk & 114 gram appel met kaneel
L (11u i.v.m. sporten): 54 gram roggebrood met 15 gram kaas, 1 appel en 1 banaan
T: grote mineola
T: 12 gram walnoot, 28 gram roggebrood met 7 gram appelstroop, 70 gram rode paprika
A: 200 gram (na koken) vk macaroni met 2 scheppen groentes met zeevruchten erdoor, 70 gram bospeen
T: 200 gram magere kwark, 100 ml magere yoghurt, 1 vk beschuit, 54 gram bramen en 45 gram blauwe bessen
T: chocolademelk <3 (125 ml ongezoete sojamelk, 5 gram cacaopoeder, 7 gram honing, 50 ml water)
D: 1xkoffie, 2x groene thee, veel water
B: 25 min fietsen, 15 min lopen, 2 uur sporten (1 uur bodyworkout, 20 min crosstrainer, 2000m roeiapparaat, 10 min fietsen, cool down), half uur paardrijden