Paprika, peper en tomaat kan pas vanaf half mei buiten, na ijsheiligen. Dan is er nagenoeg geen kans meer op vorst. Een klein beetje vorst en je planten sterven helemaal af, dus dat zou zonde zijn!
In een kas zou ik alleen doen als je de mogelijkheid hebt om er een kacheltje neer te zetten of een verwarmingsmatje voor op dagen als er vorst voorspeld is, of als je ze gemakkelijk even binnen kan zetten. Dan is een kas zelfs beter dan binnen in huis omdat je er sterkere plantjes kan kweken.
Zo'n avocado ljkt me inderdaad ook leuk, maar ik heb dat geduld niet
Mijn jonge plantjes gaan super! De sla en koolplantjes kunnen dit weekend al naar buiten, en de tomaten worden heel erg mooi en sterk! En gisteren heb ik alle gekiemde meloenen, pompoenen en komkommers in potjes gedaan, en nog wat sla gezaaid.

@schuur, planten als tomaat, peper en paprika kun je dus beter voorzaaien. Buiten uitzaaien kan pas na half mei en dan krijg je pas veel te laat vruchten.
Veel bladgroenten kunnen juist wel meteen buiten, net als ui, erwten, peultjes, radijzen.. Je kan het beste in het begin de beschrijving op de zakjes aanhouden.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 24-03-16 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt