Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:17

Annetje, gooi die paaseitjes eens weg (of geef ze weg)!!

Maarre.. fijn dat je weer naar de wc kon, daarom zal je morgen ook wel weer wat lichter wegen Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:28

ladyjoy schreef:
Wie weet hoeveel kcal je verbruik ongeveer boven je inname moet zitten (per dag) om zo'n halve kilo per week af te vallen?

?? Who knows?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:33

hallo, zucht zit hier beetje met ijs tegen men mond, paard vond het grappig me te slaan.
Mja nu ik niet kan eten, kan ik ook geen slechte dingen etenz *probeert het positief in te zien*

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:40

Auw mirriejj, dat klinkt erg pijnlijk Ach gut beterschap!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:51

Mijn dagplanning trouwens:

O: magere yoghurt met allbran plus en d'light jam
T: -
L: ?
T: 2 appels
D: biefstukje met krieltjes en broccoli

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:56

Gister was wel een nette dag. Hebben 's avonds ook lekker sope met broodjes gegeten, omdat het vandaag wel meet vreterij wordt. Want:
Yorrick is 2 jaar!!!

Gistermiddag nog 2,5 uur gereden, naar Smilde geweest, daar was ik al heel lang niet geweest! Is toch ook wel een hele mooie route om te rijden....

Ik ben nu net terug van hardlopen, moest 10,20 zijn, maar heb uiteindelijk ca 5,8,20,3 gelopen. Ging erg goed! Deel 1 van Start to run zit er op, heb bij het uitwandelen naar les 1 van deel 2 geluisterd, en nu gaan we beginnen met het echte werk: zonder pauzes lopen. Nou ja, die ene minuut die je de laatste tijd mocht wandelen stelde toch al niks voor!

NU straks eerst nog even buiten de boel aan kant maken, het beloofd lekker weer te worden, kunnen we lekker buiten zitten met de visite vanmiddag. Dan hapjes klaar maken en ook binnen een beteje opruimen, en dan klaarmaken voor de visite.

We hebben gister heerlijke vlaaien uitgezocht bij de bakker: aardbeienvlaai, stroopwafelvlaai (!) en peche melbavlaai. Vingers aflikken We hebben afgepast gekocht, dus als het meezit houden we (bijna) niks over, mijn zus en zwager komen niet, dus we houden wel wat over..

Vanavond eten we restant van de soep (als we nog trek hebben na alle vreterij).
Ik maak er in elk geval nog een fruitsalade bij, zijn vast ook wel liefhebbers voor! (en anders eet ik alles lekker zelf op, ipv nootjes, gezond en lekker!). Ik heb al wel met mezelf afgesproken dat de nootjes die overblijven zo de prullenbak ingaan. De chippies die overblijven voer ik de komende dagen wel aan de kids op.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:59

Hallo Dames!

Ik weet dat ik hier al veel vaker ben geweest maar elke keer haakte ik af, of omdat het zo druk was in het topic ( 10 blz. per dag! Wow! ) of omdat ik zelf de fout in ging ( & dan ook echt GIGANTISCH ) & me er dan dus zo erg voor schaamde! Tong uitsteken

Maar aangezien ik echt denk dat elkaar steunen een positief effect heeft, ( denk aan sylhouet: Echt super knap gedaan! ) wil ik nu toch weer elke dag gaan posten hier, mijn dag menu's, gewicht ( ik neem aan dat woensdag nog steeds weegdag is bij de dames ? ) maar ook zal ik proberen om jullie zoveel mogelijk te steunen! Lachen

Nou het afvallen dus Bloos

Ik ben echt al 2 jaar of iets vreselijk aan het jojo-en! Elke keer gaat het een paar weken goed en dan gaat het heel eventjes mis & dan draai ik helemaal door en freet ik me elke dag weer helemaal vol met als gevolg dat ik weer op mijn oude gewicht zit. Frusty

Nu moet het dus echt eventjes WEL gaan lukken!!!!! Clown

Ik heb ook expres mijn moeder deze keer ingelicht van mijn plannen, zodat ze mij ook een beetje kan bijstaan. ( & tegenhouden als het moet Duivel )

Nou ik ga nu dus even lezen wat jullie de afgelopen dagen gepost hebben & dan post ik ook nog even mijn dagmenu'tje!

Oo ik woog trouwens gisteren 66,3 ( vanmorgen 65,8 maar dat is niet echt reëel aangezien ik gisteren veel gedronken heb! ) & ik wil eind juni 60 kilo wegen ( of als het te redden is zelfs 58! Haha! )

Doei, doei Allemaal heel veel succes vandaag Ja

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:02

ladyjoy schreef:
ladyjoy schreef:
Wie weet hoeveel kcal je verbruik ongeveer boven je inname moet zitten (per dag) om zo'n halve kilo per week af te vallen?

?? Who knows?

Ik geloof dat je elke 7000 cal. die je minder inneemt 1 kilo afvalt, maar dat zal wel gemiddeld genomen zijn dus het is niet heel precies Knipoog

Maar dan moet je dus even gaan rekenen of iets haha! Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:04

Gefeliciteerd met je zoontje Riëtte! Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:05

kenso0wlover schreef:
Ik geloof dat je elke 7000 cal. die je minder inneemt 1 kilo afvalt, maar dat zal wel gemiddeld genomen zijn dus het is niet heel precies Knipoog

Maar dan moet je dus even gaan rekenen of iets haha! Tong uitsteken

Hhmm.. dat is 1000 kcal extra verbranden per dag (als je het in een week wil, lijkt me slimmer dan 1 kilo per dag Knipoog). Voor een halve kilo per week dus zo'n 500 kcal meer vebranden dan innemen per dag. Dat haal ik bijna elke dag Lachen

Welcome back trouwens Knipoog

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:08

Riëtte : Gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van! Haha!

mirriejj : Jeetje pijnlijk! Heel veel sterkte ermee! Ach gut

Ladyjoy: Bedankt haha Haha! En deze keer zal ik zeker proberen om elke dag te komen koekeloeren ( & ook om te posten natuurlijk Tong uitsteken ) 500 cal. meer verbranden dan innemen p.d. is een goed streven denk ik!

Mijn dagplanning:

O: stuk turks brood + gekookt ei, stuk turks brood + slankie
L: bak optimel aardbeien kwark + fruitsalade
T: Frusi ( zo'n heerlijk fruit-yoghurt-musli geval! Vork )
A: zalm + bloemkool + aardappels

Lachen Vind het er wel netjes uitzien!

Ik zit te twijfelen of ik nog ga hardlopen vandaag maar ik denk dat ik maar gewoon de hele dag ga zonnen aangezien ik wéér 40 uur hard moet werken deze week Slapen Sigaar

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:20

Welkom terug en veel succes weer!

Gefeliciteerd met je zoontje Riëtte!

Mirriej, sterkte zeg, dat is niet zo lief van je paard Bloos!

Ik ben helemaal niet lekker, gister misschien iets verkeerds gegeten Ziek
Misselijk, darmen gaan hevig tekeer, dus geen hardlopen/wandelen voor mij en zit nu aan de slappe thee Clown
Vandaag maar gewoon wat bouillon nemen en fruit, heeft één voordeel: balanst mooi die hoeveelheid calorieën van gister Nagelbijten / Gniffelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:37

Vraagje:

Hoe kan het,dat ik vanmorgen om 7 uur 68,5 kilo woog,weer naar bed ben gegaan,om 10 uur een kopje koffie gedronken heb,naar de wc geweest ben(grote boodschap) Haha! en toen 69 kilo woog?
Wat is dat voor raar gedoe?
Ikke niet snap???

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:44

O: snee krentenbrood, 2 crackers (dun chocopasta), plak ontbijtkoek met boter
T: appel, bastognekoekje
L: 2 volkoren boterhammen (ham/kaas; tosti)
T: bak optimel yoghurt
A: wafels
T: -

Drie kwartier paardgereden, ging niet goed. Verder loopt het gewoon niet lekker bij mijn verzorgpaarden, voel me er echt k*t door. Gelijk naar een koekje gesnaait toen ik thuiskwam en voel me nog steeds echt rot. Ga nu eerst douchen, en dan daarna even eten, heb honger. Bah.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:57

Mocca wat is er loos met je verzorgpaarden dan? Sterkte ermee in elk geval.

TL: Misschien had je wel een heeele grote kop thee, zo eentje die wel 500 gram weegt? Haha!
Nee ik weet het ook niet. Ik denk dat een weegschaal er ook snel wel een halve kilo naast zit. Even heen en weer springen en het wijzertje geeft iets anders aan. Langzaam op de weegschaal stappen geeft een lager gewicht aan dan wanneer je er met een flinke *plof* op stapt.

Ik heb besloten vanmiddag niets meer te eten. Alleen thee drinken en als ik honger krijg is er nog sla, komkommer, cup a soup helder. De paaseitjes mocht ik niet weggooien van mijn moeder Tong uitsteken ik moest er maar vanaf leren blijven. Heb er inmiddels nog veel meer op.
Dag ziet er als volgt uit:
o: 1x bruine boterham sla en linera, 2x knackebrod met dikke laag pindakaas ,4x plakje koek
t: 6 paaseitjes!
l: weer stuk of 6 paaseitjes + heeelee grote appel
t: / (komkommer, thee enz..)
d: pomme duchesse, bloemkool, erwten met wortelen, quorn schnitzel
t: activia-iets

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:00

Gets Moc, ik herken dat wel, en dan vooral meteen een koekje gaan snaaien..Echt rot Ach gut

Welcome back KL, hopelijk gaat het nu beter. iK vind je dagplanning ook netjes, drink je er ook genoeg bij? En wat is je beweging vandaag?

Riette gefeli met je zoontje Lachen

Mirriej autsj dat is niet fijn.... is het erg?

TL hahah ik ben allang geleden gestopt met me te verbazen over de weegschaal, darom heb ik m ook de deur uitgedaan, ik weeg me nu alleen op de sportschool....

Planning:
o: magere kwark met allbran (grote portie)
t: fitness
l: salade van komkommer/tomaten/gekookt ei, champignons en pijnboompitjes Lachen
t: plak ontbijtkoek met minder suiker
a: nog geen idee, wsl zv rijst, peultjes en kip

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:06

LittleAnn schreef:
Welcome back KL, hopelijk gaat het nu beter. iK vind je dagplanning ook netjes, drink je er ook genoeg bij? En wat is je beweging vandaag?

Dankje Lachen

Ik drink zo ongeveer 2 liter crystal clear per dag, af en toe wat gewoon water maar het lukt me niet om daar zoveel van te drinken!

Qua beweging vandaag is niet heel veel, vannacht tot 4 uur gedanst dus eigenlijk heb ik al 4 uur beweging gehad haha! Tong uitsteken Misschien dat ik vanavond nog even ga hardlopen maar weet het nog niet, ik werk 40 uur per week via een uitzendbureau & het valt me nogal zwaar dus ik moet wel goed uitrusten vandaag Sigaar

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:07

Annetje schreef:
TL: Misschien had je wel een heeele grote kop thee, zo eentje die wel 500 gram weegt? Haha!
Nee ik weet het ook niet. Ik denk dat een weegschaal er ook snel wel een halve kilo naast zit. Even heen en weer springen en het wijzertje geeft iets anders aan. Langzaam op de weegschaal stappen geeft een lager gewicht aan dan wanneer je er met een flinke *plof* op stapt.

Haha leuk uitgelegd ROFL
Klopt wel denk ik hoor, ik stap ook altijd zo voorzichtig mogelijk op de weegschaal en probeer dan ook doodstil te blijven staan totdat het gewicht "vast" staat Clown

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:12

Hallo ben ik ook weer... Riëtte, gefeliciteerd met je zoontje!!

Ik heb me vanmorgen voor het eerst weer kunnen wegen in een week en ik woog 65,8, dus daar ben ik zeker niet ontevreden mee. Aangezien ik bij anderen in huis zat, dus ook een beetje moest eten wat de pot schafte Knipoog (wel een week lang elke dag paardgereden Knipoog)
Nu hopen dat ik tot woensdag niet ga emotie-eten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:36

Zo gister dus klein feestje bij mij thuis, er is echt veel drank doorheen gegaan Haha! Daarna in de kroeg ook nog, dus ik zat ehm.. niet meer heel netjes wat betreft kcal Haha! Schijnheilig

Planning voor vandaag..

o: glas vruchten-nectar, 2 boterhammen eiersalade
t: appel
l: fruitsmoothie (appel, banaan, sinaasappel, ananas)
t: yoghurt
a: kaasburger en ?
t: komkommer/appel/yoghurt ?

Beweging: heel veel slapen Haha! En ga wel fietsen naar oppassen (15 min heen, 15 terug) ipv op de scooter

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:53

Annetje schreef:
Mocca wat is er loos met je verzorgpaarden dan? Sterkte ermee in elk geval.

Voel me gewoon een beetje overbodig de laatste tijd.
Sinds kort is er een nieuw paard bij, en sinds die tijd, tja, doen ze gewoon een beetje anders, de eigenaren dan he. Ineens weten zij alles perfect en ik niet (terwijl ze hiervoor nooit een paard hebben gehad), alles wat ik zeg wordt tegengesproken, en er zijn gewoon situaties waar ik me dood aan erger. Ik snap best dat de eigenaar een goede band met het nieuwe veulen wil krijgen, maar hij wil me er geen seconde mee alleen laten (terwijl ik er door de week toch voor moet zorgen). Ik mag niet in de wei 'want ze moeten rust', maar hij mag het vervolgens wel. Ik mag absoluut Amo niet poetsen, want 'ze krijgen vandaag absolute rust', en de volgende ochtend heel vroeg ligt mijn hele poetskist overhoop en mag hij dus blijkbaar wel poetsen. Ze mogen geen brood, 'want ze worden te dik', maar vervolgens mag ik niet met Amo rijden (jaja, 'rust') en als ik dan toch een half uurtje mag rijden komt hij daarna aan met een enorme bak biks.
Wil ik een bezwete Amo insprayen met vliegenspray op een warme dag als vandaag, dan is dat 'helemaal niet nodig, want er komen toch geen vliegen'.
En zo nog vele situaties, die apart van elkaar niks voorstellen, maar waar ik me kapot aan erger. Ik ben goed genoeg om de stal uit te mesten, te poetsen als ze in de rui zijn, met water te sjouwen, op te passen als ze op vakantie zijn, maar de leuke dingen wil de eigenaar allemaal zelf doen. Ik fiets gewoon bijna elke dag een uur om bij die paarden te komen, om vervolgens te horen 'ja vandaag mag je niet rijden, ze moeten rust' (die beesten staan idd zowat de hele week op rust). Maar de stront moet wel even weggehaalt worden.

Grrr gewoon even frustraties, moet het even kwijt. Zit alweer te snaaien nu. Moet ongesteld worden, misschien dat het er daarom even uit moet nu.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:03

Dus mocca, ik begrijp hieruit dat je er alleen maar bent om de stal te doen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:06

Op dit moment wrs wel.

Daarvoor was dat toch niet zo Moc?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:09

Ja nouja zo is het natuurlijk niet echt. Maar de laatste tijd komt het gewoon zo over. Alsof ik niet meer serieus genomen wordt. Ik kom er al drie jaar, mocht met Amo rijden wanneer ik maar wilde, en met hem doen wat ik ook maar wilde. Nieuwe paardje kwam, ik reuze blij, maar nu ineens draait alles om hem, ik mag niet meer rijden als het veulen in de wei staat, maar ook voordat het veulen de wei ingaat kan ik niet een half uurtje rijden, want stel je voor dat het veulen een half uurtje korter op de wei staat.
Goed, ik stel me waarschijnlijk aan, maar voel me gewoon een beetje gepasseerd de laatste tijd. De hele winter heb ik amper kunnen rijden (met geluk 1 keer per week een stapritje), omdat de wei nat was en er geen bak is. Toch kwam ik 4/5 keer per week door weer en wind om de stal van 2 paarden te mesten en ze een beetje te kroelen. Ik verheug me de hele winter op de zomer, want dan kan ik tenslotte weer gaan rijden. Nu is het lekkerder weer, heb ik eindelijk zijn conditie weer op peil, en komt er ineens een nieuw paard waardoor ik nu wéér heel zelden kan rijden. Het draait niet alleen maar om rijden, maar ik wil wel dressuurmatig aan de gang blijven, en voor alleen stal uitmesten zoeken ze maar een ander. Nu is het zomer en kan ik weer niet rijden, en voor je het weet is het weer winter...zucht. Verdrietig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:14

En ik merk gewoon dat Amo er een beetje ongelukkig onder is. Normaal reed ik 4/5 keer per week, lekker aandacht kreeg hij, ik was uren alleen met hem bezig. Nu rij ik amper, dus alleen beetje poetsen en kroelen. Ik nam hem wel eens mee voor een fietstochtje, maar de eigenaar vindt dat door de week te druk (ga de polder in over een fietspad, maar oké). Dan ga ik uiteindelijk maar even wandelen als dat al mag, en dan duikt de eigenaar na een kwartier 'heel toevallig' ineens met zijn hond ook op waar ik loop, terwijl hij daar normaal amper heengaat. Tja dan voel ik me weer gecontroleerd. Hallo, ik ga alleen maar wándelen. Als ik nou een dertienjarig grietje was wat Amo amper kent, oké, maar ik kom daar al jaren en mag toch wel zeggen dat ik verantwoordelijk met de paarden om ga. Als je alles zo goed weet doe je het lekker maar zelf. Maar nee hoor, stal uitmesten doet hij niet, als ik dat niet doe gebeurt dat niet, dan is een potstal ineens absoluut nodig.
Maar goed, wil Amo niet kwijt, echt mijn maatje, dus ik moet maar op mijn tanden bijten, ik kan er weinig tegen beginnen.