Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:04

Mocca schreef:
Weet ik, het is meer het gevoel dat ik me weer niet in kon houden.

Ik denk toch dat jij jezelfs eens goed achter de oren moet krabben en je af moet vragen of je werkelijk geen eetprobleem hebt. Je eet te weinig en je raakt van het minste of geringste wat je extra tot je neemt al helemaal schuldig. Ik denk echt niet dat dat goed is hoor.......

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:14

Ja weet ik eigenlijk ook wel.

Maar ik weet óók van mezelf dat ik me echt goed in de gaten moet houden, want als ik me eenmaal laat gaan is het hek van de dam en zitten de kilo's die ik ben afgevallen er volgende maand weer aan. En dan klinkt misschien overdreven, maar heb al vaak zat ondervonden dat het echt zo is.

En ik weet ook wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen, maar makkelijk is anders.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:15

Hoe zwaar ben je?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:19

Misschien moet je iets meer gaan eten in je planning Mocca. Zorg in ieder geval dat je minimaal 1500kcal per dag binnenkrijgt gewoon door een extra boterham te eten en wat meer 's avonds. Op die manier heb je minder trek en is het ook gemakkelijker om je te beheersen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:24

Ik ben ook al aan het opbouwen.
Aan het begin van mijn 'dieet' zat ik maar aan de 1000 calorien per dag (tja, wist ik veel dat je stofwisseling langzamer werd ), nu zit ik aan de 1400 denk ik, maar ik bouw het op, kan niet ineens van 1000 naar 1500.

@ SAKKIA: ik weeg nu 62.5 kilo, en ben 1.73 meter groot. Toen ik begon met afvallen woog ik 71.5 kilo. Mijn bedoeling is om op de 60 te komen.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:29

Oke goed streven........Ik doe het zelfde. Ik weeg op het moment even wat meer maar kom ook van meer

Toch denk ik dat je die liga's ed beter kunt vervangen door bijv. een broodje waar veel vezels ed in zitten. Hierdoor krijg je minder snel opnieuw honger......... Je moet voor jezelf bekijken wat nu bij je lichaam past. Het kan zo zijn dat je lichaam "gewend"is aan de voeding die hij nu krijgt. Dus je kan misschien een keer iets anders proberen

Mijn planning nog even:
o: twee geroosterde boterhammem met kalkoenfilet en magere jam. Halve liter water met bruistablet
t: boterham met kalkoenfilet
l: maaltijdsalade en sinaasappel
t: plakje ontbijtkoek
a: aardappels, verse sperziebonen, en slavinkje denk ik.
Toetje (we hebben hele lekkere) seizoensvla van de Lidl (weet nog niet welke smaak)

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:01

Raad eens wat ik zojuist in de AH gevonden heb? Heerlijke ontbijtkoek maar zonder suiker!!
Eindelijk gevonden waar ik al zo lang naar zocht want in gewone ontbijtkoek zit schandalig veel suiker en maakt het een veel minder gezond tussendoortje dan de meeste mensen denken.
*blij

Overigens heeft de AH ook weer nieuwe maaltijdsalades he? Nieuwe smaken zoals ceasar die ik vanavond eet.

Ilse schreef:
O: 2¾ volkorenboterhammen, 1 met pindakaas, 1 met reformhuisjam en ¾ met wat Nutella en een glas granaatappelsap
T: - (sporten)
L: 1 bruine pistolet met Becel light en 20+ kaas en 1 volkorenboterham met reformhuisjam en een glas granaatappelsap
T: Plakje ontbijtkoek zonder suiker en een kiwi
D: Maaltijdsalade ceasar van de AH, stukje kipfilet en als toetje een bakje verse ananas

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:09

Hoe heet die ontbijkoek Ilse?

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:16

Cereal staat erop als merk?

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:19

Die bestaat al een tijdje Ilse hier ligt het in het schap van zonnatura enzo.
Ik word trouwens erg onzeker van jullie streefgewichten, mijn streefgewicht is 58 kilo maar ik ben maar 1,63

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:26

WAAR is die hazelnootvanillethee te krijgen waar iemand het over had?
Volgens mij was dat in dit topic, ben vanmiddag naar de AH geweest, maar daar hadden ze die smaak niet..
En ik ben zo benieuwd.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:27

LittleAnn schreef:
Die bestaat al een tijdje Ilse hier ligt het in het schap van zonnatura enzo.
Ik word trouwens erg onzeker van jullie streefgewichten, mijn streefgewicht is 58 kilo maar ik ben maar 1,63

Mss voel je je wat minder onzeker na het horen van mijn streefgewicht . Ik ben 1.72 en mijn streefgewicht is 68 kilo.

Vanavond word overigens weer gewogen, maar er zullen deze keer ws geen 4 kilo (2 vet, 1 vocht, 1 ??) af zijn (dat is iig niet te hopen, want dan gaat er iets niet goed ).

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:29

Ik ben 1.71m en mijn streefgewicht is ongeveer 64 (alles onder de 65 is goed ).

Ik weeg op dit moment ongeveer 68 kilo terwijl ik vorig jaar rond deze tijd 78 woog

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:46

En mijn dag

o: bak muesli met yoghurt en stukjes appel
t: -
l: klein beetje vegetarische lasagne, tosti kaas met veel ketchup, appel, glas jus
t : 2 tarwebiscuitjes en 2 crackertjes 1x nutella en 1x sandwichspread
a: macaroni met groenten en saus, salade, misschien nog een vegaburger
t: fruit en yoghurt, ev. paar biscuitjes bij de thee of knackebrodje met gezond beleg

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:52

Klinkt goed Ilse, ga straks eens op zoek naar die ontbijtkoek!

Ik ben trouwens 1,72 en mijn streefgewicht is 59. Iig onder de 60

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:22

Ik wil ook die ontbijtkoek!
Weet alleen zeker dat ze die bij ons in de winkel niet hebben (C1000), zal zo tijdens mijn werk even kijken voor de zekerheid. Is die koek niet alleen ontzettend duur?

Anders vraag ik m'n vader even bij de AH te kijken vrijdag.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:30

Ik meen iets van €1,80? In verhouding inderdaad wel redelijk duur, het is maar een klein pakje.

Het is inderdaad te vinden in het schap bij Zonnatura, Slimfast enzo .

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:35

En smaakt het eigenlijk wel hetzelfde?
Ik ben nogal een zeikerd wat betreft ontbijtkoek, vind eigenlijk alleen de ontbijtkoek van het C1000 merk lekker, laatst hadden we Peijnenburg maar die was niet te eten.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:39

Mijn streefgewicht is 58 kg bij ongeveer 1.72. Maar dit is alleen maar omdat ik vorig jaar zomer op dat gewicht zat en me hier heel goed bij voelde. Nu ben ik 62 kg maar ik heb een hoop vet in spier omgezet dus gewicht verteld ook niet zoveel.

Ik streef nu gewoon even helemaal niks, ik weet dat ik obsessief sport, dat is al erg genoeg maar voel ik me goed bij. Bij calorieentellen niet, als ik een weekendje ergens anders logeer word ik onrustig omdat ik geen calorieen kan tellen. Dat is ziekelijk...

Al is het nu ook niet nodig... moet mezelf nog steeds dwingen om te eten door gebrek aan honger. Vanavond moet en zal ik gaan spinnen en het beter volhouden dan het fitnessen gister, dan heb ik dus wel wat nodig om te verbranden.

vandaag:
O: Gewone cruesli genomen omdat daar meer calorieen in zit dan light... met magere melk.
T: kon ik niet opbrengen.
L: 2 crackers met kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek...
A: 1 tosti van 2 bruine boterhammen en zit nu nog tegen een champignonnensoep aan te hikken.
Straks moet ik nog een stuk galiameloen en een halve bak aardbeien eten voor de vitamientjes en om 20.00 voor het spinnen een banaan.

Damn... dieeten is moeilijk maar eten terwijl je geen honger hebt is ook een probleem...

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:45

Mocca schreef:
En smaakt het eigenlijk wel hetzelfde?
Ik ben nogal een zeikerd wat betreft ontbijtkoek, vind eigenlijk alleen de ontbijtkoek van het C1000 merk lekker, laatst hadden we Peijnenburg maar die was niet te eten.

Geen idee hoe die van de C100 smaakt dus kan het niet vergelijken .
Ik kan je wel vertellen dat hij wat stevig qua structuur is en dat hij een beetje 'kruidig' smaakt, gaat een klein beetje richting het idee van kruidenkoek?

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:46

flair schreef:
Damn... dieeten is moeilijk maar eten terwijl je geen honger hebt is ook een probleem...

Ruilen?

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:47

Is goed Ilse, als ik niet eet kan ik mijn obsessieve sportgewoontes niet volhouden Dat maakt dat ik me poedersuiker voel terwijl jullie je poedersuiker voelen als je iets slechts hebt gegeten, ik sport dan gewoon nog wat harder en ben trots op mezelf

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:54

Obsessief sporten is natuurlijk ook niet goed, maar kan minder kwaad dan obsessief met eten bezig zijn lijkt mij .
Pas alleen op dat je op den duur je lichaam niet kapot maakt hoor, er zal toch een periode dat het het even allemaal niet meer aan kan denk ik.
Als het je niet lukt om meer te eten zorg dan dat iig wat je eet goed veel koolhydraten bevat, dan vul je iig al een heel stuk aan.
Denk aan pasta's, volkorenbrood, aardappelen/rijst (maar bij voorkeur pasta), bananen, pindakaas enzo

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:55

Ilse die ceaser is lekker! Die eten wij ook al een tijdje

Mijn streefgewicht is 60/62 kilo, of ik die ooit haal
Ik ben 1,70M ong.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:58

Ja ik weet het, had hem laatst ook al .
Verder vond ik de zalm erg lekker en tonijn ook, maar de kip vond ik niets, daar zit een of andere bittere sla in, geloof rucola.

Ze hebben nu nog meer smaken maar dan van dat AH Excellent, no way dat ik die ga kopen, die zijn verdorie 5 euro