Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:02

Matheno, wat is dat voor een kuur? Ontgiften ofzo?

O1: banaan
O2: soyavla (200 g) met 30 gr havermout, 1 el lijnzaad, 2 el tarwezemelen. En 2 pompoenpitcrackers met een plakje grillworst
L: 3 vk boterhammen, 1 dubbele met grillworst en 1 met hagelslag
T: peer
A: stamppot andijvie met rundersaucijs
T: kiwi

B: 35 minuten hardlopen, fietsen, huishouden, boodschappen doen etc.

De site van valtaf doet het bij mij niet goed, heel irritant, want ik wil graag weten aan hoeveel kcal ik zit.

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:14

Matheno, waarom doe je die kuur?
Laura, voedingscentrum heeft ook een caloriechecker.

Nog steeds grieperig maar heb gelukkig wel eetlust :9
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao
T: 1 meergranenboterham hüttenkäse
L: 2 meergranenboterhammen kaas, beker sojavla, appel
T: Banaan
A: Verse paprikasoep met een stokbroodje
T: ?
B: 1u bodybalance

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:20

Matheno ik was ook al benieuwd naar de kuur. Is het vanwege gezondheidsklachten of gewoon vanwege het eetpatroon wat makkelijker vol te houden is door het volle gevoel etc.?

Plien fijn dat je eetlust terug is. Het begint wat meer te heersen of niet?

Laura ik denk dat het een net lijstje is vandaag. Je hebt ook best wat bewogen vandaag.

Ik ben tot nu toe alleen nog maar lui thuis geweest en praktische dingen gedaan. Diepvries ontdooid en schoongemaakt, koelkast opgeruimd en gepoetst en boodschappen gedaan. Verder rustig aan gedaan. Ook nog echt geen honger gehad vandaag. Loop nogal achter op mijn lijstje. Luister maar naar mijn lichaam. Zal vanavond na het sporten nog wel trek krijgen. Pak ik dan nog maar wat brood ofzo.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:26

Voorbeeldig lijstje hoor Plien. Doe maar rustig met die Body balance.

Chantal: ik pas mezelf wat aan, en met 100 g havermout trek ik het makkelijk tot 14 u om te lunchen. Mijn tussendoortje(s) eet ik dan inderdaad zo rond 17 a 18 u; gisteren had ik echter enorme honger (ik denk doordat ik al 4 dagen troep eet). Bedankt voor de tip hoor! En tenzij er iets te vieren valt, eet ik als laatste toetje zo rond 22 u meestal iets van fruit/kwark (als ik al iets eet; ik schrijf het altijd op, maar gisteren at ik ook niks meer na mijn avondmaal).

Ik heb dat ook hoor, op drukke dagen is er niet altijd even veel tijd om te eten. Grondige schoonmaak zeg, you go girl! Enne, gewoon luisteren naar je lichaam, zal wel prima verlopen dan :)

Veel succes Phor!

He vervelend Laura!

O: 100 g haver, 200 ml melk, honing, boter, lijnzaad, amandelschaafsel, water; glas melk
T: 2 x groene muntthee
T: Appel, 2 el zelfgemaakte notengranola
B: Boodschappen doen, door de stad slenteren
L: 120 g meergranenbrood met halve punt brie (Président Light), redelijk wat gemarineerde courgette en 3 gemarineerde kerstomaatjes
B: Paar uur naar de paarden toe, incl half uur rijden
A: Gestoofde witlof met 150 g aardappelen, Quorn Filet
B: BR Workout 7 (denk ik- vakantie enzo)
T: Schaaltje ananas met 150 g magere kwark

Edit: Iets vergeten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:40

ik heb me ingeschreven voor de vegan challenge die 1 november start...kan ik me nog voorbereiden in de tussentijd op kaasloos leven :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:41

Bhri dat is dan fijn als je inderdaad je porties aan kunt passen en je ritme. Dan is het ook makkelijker vol te houden natuurlijk. Je lijstje vandaag ziet er in ieder geval netjes uit :j
Waar haal jij je meergranenbrood? Ik vind dat liefde en passie brood van de AH super lekker maar te duur om te halen. HAal die alleen met 50% korting en gooi dan mijn hele diepvries vol := Nu het donkstere meergranenbrood van de AH meegenomen. Maar vind eigenlijk nog niets zo lekker als dat liefde en passiebrood en dat vult ook na 2/3 sneetjes omdat het zo compact is.

Ja, blij dat ik die rotklus klaar heb :') ik heb 2 diepvriessen, 1 tafel model en een vriesvak in mijn koelkast. De grote zat helemaal onder het ijs. Kreeg de deur amper dicht en lades open. De ander slaat uit als het straks winter word omdat hij denk dat het koud genoeg is en niets meer hoeft te doen. (nieuwigheidskwaaltje :') ) Ik heb namelijk nog geen centrale verwarming in het appartementencomplex en raampje moet open ivm geiser vanwege frisse lucht. Mijn gaskachel verwarmd alleen de woonkamer dus dan ontdooid hij en kan ik mijn hele voorraad weeggooien. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:45

Sonja_vR schreef:
ik heb me ingeschreven voor de vegan challenge die 1 november start...kan ik me nog voorbereiden in de tussentijd op kaasloos leven :=

Edelgist kopen, ter vervanging van kaas bij de warme maaltijd. Verder hebben biowinkels meestal wel veganistische kaas :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:56

i know, (heb een tijdje vegan gegeten)
maar de meeste nepkaas is jakkie
ik wil tegen die tijd die wilmersburger kaas eens proberen , die schijnt goed te smaken en kwa textuur ook lekker te zijn.
tofutti is nog te doen als kruidenkaas /smeerkaas
maar yakso, no muh etc zijn echt gewoon te smerig voor woorden :=
edelgist is wel bruikbaar voor het 1 en ander, maar dat is toch ook echt geen kaas(smaak)
en ik ben gewoon een kaasverslaafde, geef ik grif toe :D
na de challenge ga ik dan ook waarschijnlijk gewoon weer vegetarisch eten, of flexitarisch, whatever, maar vegan is voor mij alleen tijdelijk
no cheeseless life for me thank you

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:01

Ik vind Cheezly erg lekker :) Als ie niet zo prijzig was zou ik 'm ook gewoon op een cheeseburger eten :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:27

ChantalSmook schreef:
Bhri dat is dan fijn als je inderdaad je porties aan kunt passen en je ritme. Dan is het ook makkelijker vol te houden natuurlijk. Je lijstje vandaag ziet er in ieder geval netjes uit :j
Waar haal jij je meergranenbrood? Ik vind dat liefde en passie brood van de AH super lekker maar te duur om te halen. HAal die alleen met 50% korting en gooi dan mijn hele diepvries vol := Nu het donkstere meergranenbrood van de AH meegenomen. Maar vind eigenlijk nog niets zo lekker als dat liefde en passiebrood en dat vult ook na 2/3 sneetjes omdat het zo compact is.

Ja, blij dat ik die rotklus klaar heb :') ik heb 2 diepvriessen, 1 tafel model en een vriesvak in mijn koelkast. De grote zat helemaal onder het ijs. Kreeg de deur amper dicht en lades open. De ander slaat uit als het straks winter word omdat hij denk dat het koud genoeg is en niets meer hoeft te doen. (nieuwigheidskwaaltje :') ) Ik heb namelijk nog geen centrale verwarming in het appartementencomplex en raampje moet open ivm geiser vanwege frisse lucht. Mijn gaskachel verwarmd alleen de woonkamer dus dan ontdooid hij en kan ik mijn hele voorraad weeggooien. :=

Ik koop het ook bij AH, dat hele donkere zaden&pittenbrood. Vind dat brood erg lekker.

Goed bezig zeg met je schoonmaakwoede!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:11

O. Kwark, blauwe bessen, banaan, havermout, linwoods mix
L. Banaan/ei pannekoekjes met blauwe bessen
T. 2 x quinoa rijstwafel met notenpasta, stukje 72% pure chocola
T. Klein beetje broccoli/courgette soep
A. Quinoa, tomaat, 3 kleuren paprika, kip en ui

D. Thee, kokoswater en gewoon water
B. Praktisch niets, spierpijn van de cross van gister :=

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:52

Super en succes Gast7391 :D
Fijn dat het weer beter gaat Phormicola! :)
Super ChantalSmook! *\o/*
Zelfde vraag als ChantalSmook, waarom doe je de kuur Matheno? :)

Nette lijstjes allemaal zeg!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) waldcornbeschuit met pindakaas
T: appel
L: 2 pruimen, 2 vkbb (kaas tomaat/appelstroop)
T: 10 amandelen
A: vleesvervanger, aardappelen, rode bietjes. Klein beetje meloen toe
T: ? moet oppassen dus even kijken wat daar is

D: water en thee
B: ongeveer 20 km fietsen, 30 minuten op stal bezig geweest, 45 minuten softbal schoolgym

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:52

O: 1 boterham
B: 5km fietsen
T: Soort van sultana met fruitvulling... Ben even in de voorraadkast gaan snuffelen, dacht: ziet er goed uit. Bleek achteraf vol met tig ingrediënten te zitten, E-nummers denk ik.
L: drie broodjes, 1 boterham en een appel
B: 5 km fietsen, 15 minuutjes met de honden lopen
T: banaan
A: Schnitzel, aardappels en roerbakmix met oa wortels en broccoli

Denk dat ik zo nog wel een koekje krijg bij de thee bij oma...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:07

phor, cheezly is dus het proberen wel waard :P
zaleens kijken wat ze bij mijn natuurvoedingswinkel hebben, anders word het even bestellen ergens

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:36

Kaas is ook de reden dat ik niet vegan eet :') Nouja, en eieren. Daar ben ik ook gek op.

Phor, gelukkig gaat het weer wat beter!

Oh chocoladefondue, heerlijk <3 Wel gaaf Chantal, dat je je buikspieren ziet ontwikkelen!

Plien, gelukkig voel je je weer wat beter. Leuk familieweekend gehad?

Lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen, kaneel/gember/nootmuskaat; gekookt eitje
T: danoesjekoekje :)) (amandelmeel met zaden, pitten, noten, honing en kokosvet)
L: witte kool met kikkererwten, een halve gele paprika en lenteuitjes
T: 3 wortels, banaan
A: zilvervliesrijst met sperzieboontjes, tofu en een uitje
T: kommetje pompoensoep

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:46

lekker pompoensoep! Zelfgemaakt?
Enne, hoe waren de koekjes?:P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:00

O: Havermout, roggevlokken en chia met sojavanilledrink en yoghurt met verse bramen
T: Honingmeloen
L: Tomatensoep en een salade van kropsla met cherrytomaat, komkommer, paprika en roze garnalen
T: Proefzakje Cranchito Snax van Milka, honingmeloen, zelfgemaakt koekje van havermout/banaan/krenten/rozijnen
A: Gewokte spitskool met knoflook, ui, champignons, sambal en satékruiden, gepofte bataat. Beetje appelmoes en sojavanillevla
T: plakje rookvlees
D: Groene thee, water, warme choco van cacao en soja vanilledrink en water met daarop slagroom
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 16-09-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:02

@ Chantal: in België slaan ze je met meergranenbrood om de oren :P Dus zowel in afbakvarianten, als bij de bakker, de supermarkt... Liefde en passiebrood, wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik heb er al veel goeds van gehoord :)

Ik ben benieuwd naar de veganchallenge! Vertel je ons over je bevindingen?
Ik vind vegan erg 'nobel', maar het lijkt mij vooral heel duur en tijdrovend.

Nog een dagje vakantievieren hier, ik ga gamen in plaats van te sporten en gewoon geen toetje nemen. Morgen komt immers GTA uit, en dan ben ik de tv even kwijt :')

@Karin: water met slagroom? Vertel!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:04

Nee, warme choco van cacao, sojavanilledrink, water en daarop slagroom. :D
Ik heb het maar even anders neergezet.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:05

Hmmm choco met vanillemelk lijkt me ook wel wat. MIsschien zo maar eens proberen met een restje hazelnootmelk?
Vegan lijkt me inderdaad vreselijk lastig, ik kan echt niet zonder kaas en ei! Liefde en passiebrood is inderdaad erg lekker Bhriseis! Heb het net meegenomen bij de Appie. Lekker zeg, een avondje gamen ipv sporten. Ik mag morgenvroeg weer (dagje vrij ivm een begrafenis) dus vanavond ga ik ook lekker op de bank uitbuiken :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:09

Haha, oeps, ik dacht al Karin :D

Hihi dan ben ik niet de enige danoesje, gezellig!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:09

danoesje schreef:
lekker pompoensoep! Zelfgemaakt?
Enne, hoe waren de koekjes?:P

Yes, zelfgemaakt. Heel simpel: pompoen, uitje, een beetje currypasta en bouillon. Ik had alleen andere currypasta gebruikt dan normaal en deze is een stuk pittiger :') het is een pittig soepje dus!

De koekjes zijn lekker, alleen erg kruimelig. Maar daar proef je niks van :D

Bhris, gelijk heb je!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:10

Kan ook met hazelnootmelk. :j
Deze vanilledrink vind ik niet lekker, daarom maak ik hem maar op deze manier op. Ik ben niet zo van het weggooien. :)
Sterkte morgen!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:12

Bhriseis, mij mag je echt wakker maken voor een verse witte boterham met een uitsmijtertje met ham en kaas. Echt te lekker! Eet het niet zo vaak maar dat vind ik dus echt genieten!

Many, die currypasta moet ik ook maar eens aan gaan schaffen, lekker makkelijk! Wel gek dat ze zo kruimelig worden. Ooooh ik heb er wel tussendoor wat water tussendoor geknutseld, misschien helpt dat? Even vergeten voor het gemak!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:14

Danoesje, dat recept van je mueslirepen is wel eentje voor in het bakreceptentopic. :)