Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:43

ChantalSmook schreef:
Judith gaan ze dan klagen ja? Kan toch dat je eens iets niet lekekr vind, of ben je een moeilijke eter?

Ik ben verre van een moeilijker eter. Ben vegetariër (net als mijn moeder en broertje) en dat wordt voor mijn vader en zijn kant van de familie al als moeilijk gezien. Diegene die juist een moeilijker eter is, is ook diegene dat het meest klaagt en boos wordt. En dat resulteert echt in een week lang mokken en pruilen. Persoon is trouwens en enige tijd volwassen..

mandy358

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:01

Bedankt voor de goede woordjes en tips! Ga ermee aan de slag! :D
Baalde vanmorgen gewoon even zo erg van mezelf.. Maarja vanaf morgen ga ik het proberen! Soms wat lekkers kunnen pakken, ook door de weeks, zonder me daar schuldig over te voelen en het ook netjes bij bv 1 koekje te houden! :)

Vervelend Judith_ :(:)

(Vanaf 11:30 uit bed)
O/L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan)
L/T: 1 waldcornbeschuit met pindakaas, 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat
A: 1 vkbb met pesto, kaas en tomaat (in tostiijzer), noedels, bakje fruit/groente (stuk komkommer, wat aardbeitjes, schijf meloen, 1 nectarine, 1 pruim)
T: waarschijnlijk 250 gram magere kwark met 1 appel, kaneel poeder en wat rozijntjes erdoor

D: water (thee)
B: ruim een uur op stal bezig geweest, ongeveer 10 minuten paardrijden, 3 km fietsen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:13

Mandy, dat is wel erg weinig hoor wat je vandaag eet! Niet zo erg als het een balansdagje is overigens maar kan me voorstellen dat je hier wel van gaat snaaien ja ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:15

Zullen we voor de gezonde recepten anders dit topic nieuw leven in blazen? [VT] Het gezonde recepten topic Daar staat ook al een mooie verzameling recepten!

Gast7391 :wave: ik dacht gister nog aan je, dat je het vast heel druk had met Nieuwzoet. Gaat alles een beetje naar verwachting?

Phor, wat balen dat je niet kunt sporten! Jij hebt zoveel kennis van voeding, dat ik er wel op vertrouw dat je een goed nieuw voedingsschema kunt opstellen, gebaseerd op minder beweging. Dan kom je vast niet ineens heel veel aan!

Judith, wat lastig zeg. Ik merk trouwens dat het vaak de mensen zijn die niet zo goed kunnen koken, je al snel 'moeilijk' vinden als je vegetariër bent. Wie koken leuk vindt, ziet het meestal juist als een leuke uitdaging om wat lekkers in elkaar te draaien. Ben je nog erg misselijk geworden van de hartige taart? En is het ook een optie om, als je huisgenoten iets eten wat jij niet ziet zitten, zelf iets anders te maken? Of krijg je dan ook klachten?

Bhris, zijn je gemarineerde courgette en tomaatjes lekker geworden? En heb jij gewoon een grotere hoeveelheid gemaakt zodat je het langer kunt bewaren? Klinkt wel als een ideale en makkelijke manier om een broodje flink op te leuken namelijk!

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, kaneel, lijnzaad en honing; appel
T: 8 druifjes
L: kom pompoensoep, roggebrood met hummus en rucola, speltpannenkoek met appelstroop, rozijnen en kaneel
T: paar druifjes, wat kruimels van mijn 'mueslirepen' (recept van danoesje) en een blokje 90% chocolade
A: volkoren spaghetti met tomatensaus, courgette, paprika, rucola en kaas
T: ik denk wat bramen

[edit] Oh ja, danoesje, die repen van jouw recept werden bij mij erg kruimelig, ze bleven niet zo goed bij elkaar. Was dat bij jou ook zo?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:19

ChantalSmook schreef:
En ik vind gezonde recepten ook wel leuk om mee te krijgen. Maar er is wel al een soort topic over, alleen dat is niet actier meer, ik denk ook omdat veel mensen hierin zitten.
Anders kunnen we die nieuw leven inblazen voor de recepten?
[VT] Gezond(er) eten deel III

Ja, dat topic gaat over gezonde recepten voor gewone maaltijden, maar we hadden het gisteravond over verantwoorde bakrecepten, dat vind ik wel wat anders. :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:23

Dit was een balansdagje inderdaad Danoesje, normaal eet ik een stuk meer om ook eetbuien te voorkomen! :)

Misschien kunnen we een nieuw topic openen speciaal voor gezonde bak recepten?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:24

O: Baked oats met banaan en bosbessen
T: Druiven
L: Tomatensoep en zelfgebakken brood met bio rozenbotteljam
T: Honingmeloen, warme choco van cacao, soja vanilledrink en water met slagroom
A: Uiensoep met sneetjes van een Drentse bol, rolletjes van kropsla met kruidenkaas en reepjes paprika, warme alpro vanillevla :9
T: Borrel met wat lekkers, kaas of een toastje met kip-kerriesalade
D: Groene thee en water

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:26

O: roggebrood met appelstroop en kaneel en een volkoren cracker met soyaboter en pure vlokken
t: volkoren cracker met kaas
l: een zelfgebakken mueslireep en een cappucino met een stukje choco-fudge
t:3 handjes frietjes (chips)
a: omdat het van de week zo lekker was: pompoenpuree met demi-creme fraiche, sperziebonen, gegrillde tilapiafilet en een sausje met ras el hanout (over van afgelopen week)
Kortom: beetje veel koolhydraten :P

@Many, die van mij waren echt prima gelukt, soms eerder te vast waardoor ze wel baksteen leken :P }>
Misschien heb ik er toch meer honing/kokosolie ingedaan, ik meet eigenlijk niks af maar doe t op gevoel hehe. Is alleen zo lastig als je een recept moet opschrijven! Jammer dat ze zo snel op zijn nu vriendlief heeft ontdekt dat ze inderdaad prima te kanen zijn :P

@Mandy, kom maar op! Ik hou ervan! Vind het echt een uitdaging om wat meer zelf te maken en wat gezonder. Merk dat ik daar normaal vaak geen tijd voor heb maar een weekend als deze leent zich er prima voor! Heb nu crackers in de oven maar iets vertelt me dat ze te dik zijn en dus keihard gaan worden :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:32

+ 1 witte sandwich met kaas en boter, appel, glas melk. Het eten is nog lang niet klaar én mijn afbak-meergranenbroodjes zijn beschimmeld. Ik heb heel wat beweging gehad bij de paarden en echt hongerrrr!

@ Judith: Wat een onzin. Ik eet geen vlees/vis, mijn moeder heel weinig en mijn broertje eet af en toe iets van vlees (lust wel graag vis). Zeker sinds de scheiding hoor ik dan verhalen als dat mijn broertje plots vlees MOET eten. Wat zijn sommige mensen kleinburgerlijk en kortzichtig... Ik hoop alvast dat je je niet misselijk voelt. En een week mokken? Jeetje...

@ Mandy: ik sluit me aan bij Many, ik vind t wel een heel karig lijstje... Gezond eten staat absoluut niet gelijk aan te weinig eten, in tegendeel :(:) Er is echt niets mis met 100 g (gezond) brood (als je daar goed tegen kan), een flink bord vk pasta of rijst, 100 g havermout als ontbijt...
Trouwens, misschien kan het jou helpen om gewoon iets ongezonds in te plannen elke dag. Vb twee bolletjes ijs als toetje, of enkele lekkere koekjes, een punt taart, een handje drop... Dan kan je de rest van de dag 'neen' zeggen tegen lekkers, omdat je weet dat je 's avonds even kan genieten :) En als je je onzeker voelt over hoeveelheden, gewoon even een tijdje alles bijhouden en invullen :(:)

@ Many: Ik vind ze overheerlijk! Veel lekkerder dan gewoon een plak courgette even aanzetten in olijfolie (zoals ik normaal deed). Ik heb ze in een luchtdichte doos gestopt, en heb ze nu zes dagen, en ze smaken nog steeds hetzelfde *\o/* Ik denk dat ze langer bewaren door de olie... Overigens zijn ze best snel op; ik heb er 3 lunchen mee gemaakt en ik zit al over de helft. Binnenkort nieuwe maken!!!

Goed idee van dat receptentopic; morgen maak ik granola en energierepen, die zal ik ook even posten dan.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:39

[VT] Gezonde bakrecpten
Goed?
:D

Bedankt Bhriseis! Me ogen zijn weer even geopent, en dat inplannen is ook een goede, dankjewel! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:55

Die energierepen wil ik ook wel graag! Crackers waren overigens toch goed gelukt :D Jammie, net stiekem eentje gesnoept voor t eten klaar was.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:42

Veel sterkte hoor Mandy :(:) Evenwicht zoeken is soms écht heel moeilijk.

Nou, mijn mams had notengranola gemaakt, en die was overheerlijk. Met kokosvet en honing, jummie! Omdat ik nu in mijn vakantie wat langere uren bij de paarden maak, wil ik er graag spelt/havervlokken indoen, en er dan echt repen van snijden. Door de vetten van de noten en de kokos kan ik langer doen op de koolhydraten :) Althans, dat is de planning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:45

Many schreef:
Gast7391 :wave: ik dacht gister nog aan je, dat je het vast heel druk had met Nieuwzoet. Gaat alles een beetje naar verwachting?

Heel druk inderdaad! Maar het loopt super. Binnen 48 uur waren de 1000+ testgebruikers binnen en konden de deuren dicht. Met die groep zijn we nu aan het testen en verbeteren :)

:evaw: Ik keer in rustiger tijden weer terug!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:47

ik heb nu granola met havervlokken, amandelen, cashews, hazelnoten ,hennepzaad, bananenchips , kokosstrips
kokosvet, honing en een flinke snuif kaneel . heerlijk, ik ga nooit meer iets van mueslie kopen :+

volgende ronde hoop ik mijn notenvoorraden weer op peil te hebben , dan is de planning
gierst en boekweit (vlok en korrel)amandelen, paranoten, cashews, hazelnoten, hennepzaad, evt andere zaden, honing en kokosvet , eventueel cacaonibs en kaneel en gaan :9 heb er nu al zin in :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:51

Lekker he Sonja! Veel smakelijker dan al die pakjes-troep!

Klinkt goed Gast7391 *\o/* Veel succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:10

Leuk dat het een succes is Gast7391! +:)+

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:31

Wat fijn dat het zo goed loopt Gast7391! :D
Mandy, een mooi balansdagje maar opletten dat je daardoor niet juist meer eetbuien krijgt.
Ik vind het altijd zo raar dat sommmige mensen het niet accepteren dat iemand anders eet en er geen rekening mee willen houden.. Helemaal als je normaalgesproken niet moeilijk doet Judith. Hopelijk heb je er in ieder geval geen last van gekregen.
Jij eet altijd laat Bhris! Ik at vandaag mijn avondeten al om 16.45u :')

O: 54 gram roggebrood (7 gram pindakaas, 7.5 gram appelstroop), 1 vk cracker met gekookt ei, grote sinaasappel
L: 85 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 150 ml halfvolle melk, 1 pruimpje & 1 appel
A: verse tagliatelle (half pak met zijn vieren) met knoflook en veel tonijn, salade (sla, tomaat, peer, paprika, ui) 2 stukjes knoflookstokbrood en als toetje 1/3 banaan, 1 kiwi en halve mandarijn.
B: 15 minuutjes gefietst en 20 minuutjes naar de stad gelopen
D: 1x koffie, 2x groene thee, water, 2 bekers 7-up light en op terrasje een vanille cappuccino en 2x verse muntthee <3

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:42

Het liefste eet ik mijn avondmaal om 18.00-19.00, maar schoonmoeder begint meestal pas met koken rond 20.00.

Mooi dagje hoor Lis!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:21

Whoop whoop, nu ik even niet meer op mijn eten let en geen tijd heb om te sporten is er ineens een kilo af! Raar lijf!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:13

Zit op een kuurtje Chlorella + Spirulina vanaf vrijdag

Glas lauwwarm water met wat citroen + 1 Chlorella tablet en 1 Spirulina tablet
O: 2 plakjes ham en een flinke kom yoghurt
50cl water
T: Banaan
50cl water
L: 3/4 bruine boterhammen met vlees
50cl water
T: Appel
50cl water
D: Verse spinazie met 2 aardappelen en een slavink

Door het kuurtje heb ik tot nu toe minder honger, geen zin in zoet en snel dorstig/ zin in water.
Positieve effecten dus. Wel meteen een verkoudheid te pakken, maar dat schijnt normaal te zijn als je net begint met de kuur.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:31

Matheno: Ben benieuwd naar je ervaringen met je kuur! Zit er ook aan te denken, goede dingen over gelezen. :)

Lijstje van gisteren.

O: Havermout met zaadjes besjes kaneel en cacao.
T: Nectarine
L: Speltbrood met buffelmozarella en basilicumblaadjes
T: 5 rauwe amandelen
A: Noodles met kokosmelk en groentes
T: 2 bio tomaten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:39

Wat een goed bericht Gast7391! Heel veel plezier met je hectische tijd *\o/*

Ik zie dat er gehaat wordt op vega's, zo jammer vind ik dat altijd. Vega is idd niet moeilijk als je ook maar een beetje kunt koken, geef Many groot gelijk!

Ik begin langzaam maar zeker uit m'n mini-dalletje te kruipen. Ik heb gisteren de helft gedaan van een P90X workout; Chest&Back. Ik kreeg na 30 minuten toch weer teveel last van m'n rug en been, dus toen maar gestopt. Wel nog een kleine vreetaanval gehad, maar gelukkig is alle zooi nu weg _O-
Ik ben overigens niet aangekomen in die week, maar ik zie wel al veranderingen in m'n lichaam, wat gaat dat toch bizar snel! Ik zie er gewoon 'zachter' uit, weet niet hoe ik het anders kan uitleggen.
Ik doe overigens geen vegan meer, laat m'n blog even voor wat het is.

Losse planning:

O: 3 kleine sneetjes gekiemd speltbrood, groen en radijs uit eigen tuin, tofu scramble met wat edelgist, 2 cocktail tomaatjes
B: naar het centrum fietsen en weer terug
T: banaan
B: hele of halve workout van P90X
L: 500gr roeryoghurt, 3 soorten fruit, 1 Weetabix
T: groenten&fruit
A: risotto

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:20

Heel bericht getypt, alles weg... dus ff zo uit mijn hoofd opnieuw :P .

Judith, balen dat je huisgenoten geen rekening houden. Koken jullie omstebeurt? en kun je anders niet zelf eens wat koken als je toch liever niet graag eet wat zij eten?

Phor balen dat je minder beweging hebt, heb er wel vertrouwen in dat jou dat moet lukken om daarin een nieuwe balans te vinden. Maar snap het wel dat het lastig is. ZOu zelf ook echt niet meer zonder beweging kunnen. Niet eens voor mijn gwicht maar gewoon om lekker in mijn vel te zitten.

Bhri je eet inderdaad vaak laat. Pak je anders wel eens je tussendoortje van de avond rond 6 uur? Ik gok dat je na je avond eten rond half 9? ook niet meer echt trek hebt voor het slapen?

Danoesje, en als je geen tijd hebt om te sporten wil ook zeggen dat je natuurlijk lekker heel de dag in de weer bent he :) . Dus dan heb je ook gewoon genoeg nodig om te verbranden. Ik begin ook steeds meer te geloven dat het goed is om even je verbranding wakker te schudden :j . Voel me mede daardoor ook minder schuldig als ik een avond ga stappen enzo.

En leuk het topic! Ik ga er meteen een stipje op zetten :) !

Gister met cliënten gechocoladefondued, hadden banaan, ananas en meloen en dan 2 lange vingres en paar spekjes om te soppen. Echt voelde me zo gelukkig om alles in de chocolade te soppen :=
Avond ook geen trek meer gehad in een tussendoortje en had mijn fruitporties ook gehad voor die dag dus vond het wel mooi.

Trouwens wel cool, heb echt het idee dat mijn buikspieren aan het ontwikkelen zijn. Alleen jammer dat ik nog een vetlaagje heb haha. Maar leuk om te zien dat die BBB en ABS toch wel echt werken.
En afgelopen 2 maanden met al die dagen weg/zondigen in de zomer kreeg ik het voor elkaar om in balans te blijven met gewicht door het vele sporten, maar nu mijn leefpatroon over het algemeen weer wat gezonder is en ik lekker blijf sporten merk ik dat ik voor het eerst weer wat kwijt ben. Ook wel fijn want wil eigenlijk nog twee kilo kwijt en verder spieren gaan ontwikkelen.

Was later uit bed en eet mijn avond eten ook vroeg. Dus skip mijn tussendoortje in de middag.
O: 2 roggebrood/1MG cracker met cottagecheese
T: Watermeloen
L: Chrunchy tomaten/linzen soep. inprincipe een maaltijdsoep laag in kcal. Wellicht nog een BB
T:/ Vroeg avond eten
A: Rode kool, gevulde pasta en kipfilet in marinade van boemboe
T: Magere yoghurt, 20 gr. rozijntjes, kaneel en 2 mandarijntjes
B: 40 minuten fietsen, uur spinning en half uur ABS.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:23

Matheno, aaaah daar komt dus mijn keelpijn/gehoest/gesnotter vandaan! En t weer helpt ook niet echt mee zeg maar!
Chantal, ongegeneerd van chocola genieten, heerlijk!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:08

O1: helft van havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
O2: andere helft
T: Sinaasappel
L: 4 volkoren crackers met pindakaas en komkommer
T: Half glas smoothie van yoghurt en wat bosvruchten
A: Beetje notenrijst met 300g roerbak groentes en zoete aardappel

B: 60 min wandelen