Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:54

Mja, als je dat handje neemt dan smaakt dat waarschijnlijk wel naar meer, dat heb ik altijd

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:57

flair schreef:
Mja, als je dat handje neemt dan smaakt dat waarschijnlijk wel naar meer, dat heb ik altijd

hahah, ja dat is idd wel zo.....
Maar ik heb heel vaak dan verzet ik me zo hard tegen een vreetbui, dat het zich alleen maar opstapeld en dan gaat het op een gegeven moment echt niet goed meer! Tegenwoordig bedenk ik me van te voren hoe ik me dan voel.....en dat is niet echt lekker
Dus neem ik een handje, geniet er volop van en neem daarna een appel ofzo

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:06

N.a.v de post van Lindy, wat noemen jullie een vreetbui?

Ik heb er naar mijn mening nog nooit een gehad. Ik kan wel zondigen, maar dat betekend niet dat ik mijn beheersing verlies en gewoon door blijf gaan met slechte dingen eten tot ik zowat plof.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:10

flair schreef:

Precies daarom nam ik maar helemaal niks

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:13

Ik denk dat er van mij ergere quotes te vinden zijn eerlijk gezegd, volgens mij is het toch niet zo heel abnormaal dat iemand die naar een oort gaat vol lekkernijen zich daar druk over maakt om niet al je "werk" verloren te laten gaan? Die hele fitnesszaal heb ik niet aangeraakt trouwens
Nouja ik erken wel dat ik soms dingen roep die naar het obsessieve neigen maar ik geloof niet dat ik een eetstoornis heb of veel "aanleg" heb om die te krijgen, vrees dat ik dan allang doorgeslagen zou moeten zijn.
Maar ik zie je punt wel ja

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:16

flair schreef:

Ik heb er naar mijn mening nog nooit een gehad. Ik kan wel zondigen, maar dat betekend niet dat ik mijn beheersing verlies en gewoon door blijf gaan met slechte dingen eten tot ik zowat plof.

Nog nooit een vreetbui gehad?
Hahaha, nou vooral in mn pubertijd ben ik behoorlijk wat keren de rem kwijt geweest hoor!! Dan ging de kast open en maakte het niet uit wát ik at....áls ik maar at, koekjes, ships, chocola, soms ging ik zelfs gewoon zomaar appelmoes eten
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet weet of dat normaal was hoor

Ik voelde mezelf daarna ook écht óntzettend rot!!!
Ik heb mezelf dan ook verboden dat gevoel ooit nog een keer te krijgen!!
Ik neem nu met mate, maar geniet volop ipv stampen zonder genieten

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:21

Ik zeg ook niet dat jullie hier een eetstoornis hebben! Ik vind dat sommige gedragingen in de richting komen, maar dan heb je nog lang niet meteen een eetstoornis! ik druk geen stempels. De grens is vaak ook heel lastig, want wanneer ga je te ver? Zo simpel ligt dat niet. En mijn eigen kijk hierop is ook niet helemaal objectief. Want om mijn eetprobleem kwijt te raken, moet ik echt veel 'kleine dingetjes' los laten, omdat ik anders kans heb dat het er weer in sluipt. Bij mij worden bepaalde dingen zoals een beetje compenseren al afgestraft, terwijl mensen die gewoon aan de lijn zijn dit vaak ook wel doen. Om maar even een voorbeeld te noemen, weet niet of ik duidelijk ben in wat ik bedoel.

VQ, ik begrijp wat die vakantie betreft je punt wel hoor. Tuurlijk wil je niet dat de kilo's er weer aanvliegen.
Het is een beetje dubbel, ik hoop dat je ook begrijpt wat ik bedoel? Dat je op vakantie gaat om lekker te genieten en uit te rusten, en niet om je druk te maken om calorieen, en je suf te sporten. Maar als je daar bent gaat het vaak toch anders, zoals je zelf ook al zei.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:33

En ja hoor, de avonddip is weer geweest. Wordt een beetje standaard nu; de hele dag eet ik netjes, en rond 8/9 uur gaat de stekker eruit en vreet ik alles wat los en vast zit.
Vanavond viel het nog redelijk mee, naast mijn toetje (magere joghurt) heb ik nog een koek op, 5 lange vingers, een handje schuddebuikjes en wat likken chocopasta En ja hoor, daarna anderhalve liter water op om het door te spoelen.

@ Lindy, gelukkig maar 1 slechte quote van mij ertussen. Maar het is gewoon moeilijk, aan de ene kant wil ik nog net die 2.5 kilo afvallen, maar aan de andere kant vind ik het ook prima als ik nu op gewicht blijf. Alleen dat wil gewoon niet lukken, de vreetbuien blijven komen en ik blijf ermee bezig. Rare ik. Maar goed, het is nu weer gebeurt, en morgen weer met frisse moed (zoals altijd ) er tegenaan.
Het is ook zo rot dat ik eigenlijk niet aan mezelf zie dat ik afgevallen ben. Mijn ouders roepen nu dat ik niet meer moet afvallen, want dan krijg ik een ingevallen gezicht. Nou, ik zie dat niet zo snel gebeuren.

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:38

@Lindy: ik denk dat iemand met écht een eetstoornis dit niet zo blootgeeft op internet....

Ik hab bijvoorbeeld van mij 13de tot mijn 17de vrij extreme neigingen.....
Meerdere malen per week had ik vreselijke vreetbuien (om vervolgens alles er weer uit te gooien....)
Ik woog mezelf 2 keer per dag, fietste ruim 200 kilometer per week, reed 6 uur per week paard en was continue met mijn gewicht bezig!! (zelfs als ik naar bed ging deed ik nog minstens 100 sit ups)
Nooit heeft iemand iets aan mij gemerkt dat het misschien iets te extreem werd, ik schommelde wel veel kwa gewicht, maar ben nooit echt mager geworden......
Ook mijn ouders hebben nooit gemerkt dat ik er misschien wel iets te veel in doorsloeg! Ik heb dat van dat kotsen en die extreme neigingen, dan ook pas ongeveer een maand geleden (ik ben nu ruim 19) pas aan mijn moeder verteld en die was er behoorlijk van geschokt dat zij dat nooit gemerkt heeft
Gelukkig heb ik op een gegeven moment de juiste mensen om mij heen gevonden, die mij ontzettend veel zelfvertrouwen gaven, waardoor ik inzag dat ik verkeerd bezig was en de kracht heb gevonden om mezelf eruit te halen!! Maar als ik die mensen niet gevonden had, weet ik niet hoe het er nu voor had gestaan!!

Ik heb het nooit aan iemand verteld, zelfs mijn beste vriendinnen wisten het niet....
Pas nu 2 jaar later lucht het ontzettend op dat ik gewoon mijn verhaal kwijt bij kan bij mijn ouders en nu dan voor het eerst hierover hier op bokt

Maar toen ik er middenin zat, zou ik het never nooit open en bloot op internet gezet hebben

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:45

Ik ben positief gequote.

Mocca: misschien moet je toch meer eten tijdens het avondeten zodat je die dip niet krijgt.

Een vreetbui noem ik eten om het eten en niet omdat het lekker is. Dat kunnen dus drie vieze koekjes zijn of een pak lekkere.

Ik lees hier ook best veel dingen waar ik vraagtekens bij heb. Zeker mensen die zichzelf straffen omdat iets lekkers gegeten hebben en mensen die helemaal niets meer snoepen zijn imo verkeerd bezig. Op die manier ontwikkel je nooit een gezond eetpatroon waarmee je op gewicht kunt blijven.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:06

Ik merk dat ik ben aangekomen, mijn riem moet weer wat losser.
Maar komende week wordt ook weer slecht, morgen hebben we een feest hier thuis (incl. taart, hapjes etc.), donderdag de verjaardag van mijn moeder nog eens dunnetjes over doen, en zondag uit eten. Tussendoor maar flink balansen.

Vandaag;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Appel, snack-a-jack
L: 2 volkoren boterhammen, 1 light pindakaas, 1 rookvlees
T: Peer
A: Geen idee
T: -

Vanmiddag ook een uur tennissen, maar dat zal niet erg intensief zijn aangezien ik een groep beginners hun allereerste les moet geven. Wel hopen dat het droog is.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:26

Mocca, poets dan je tanden een tijdje na het avondeten Bij mij helpt dat vrij goed om niet nog meer te gaan eten [al denk ik er niet altijd aan , maar dat tijdstip is voor mij toch niet 'gevaarlijk']

Vandaag:
O: 2 bruine boterhammen/cappuccino
T: 2 kiwi's
L: Gestoomde broccoli/vegaburger
T: Fruit/kwark e.d.
A: Moet weer gedwongen naar de snackbar...dus dat wordt zo'n broodje gezond zonder enige voedingswaarde, vandaar die lunch.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:27

Ik heb ook weleens gedacht dat er mensen zijn die een beetje zijn door geslagen.......Ik heb het ook weleens van mezelf gedacht, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik ben er van de week achter gekomen dat dat toch helemaal niet klopt. Ik voel me namelijk helemaal niet schuldig als ik wat lekkers gegeten heb.
Ik zorg dat ik elke dag mjn fruit en mijn groentes krijg en dat ik genoeg vezels krijg......Ik doe niet aan caloriën tellen ed, eet buien heb ik eigenlijk nooit, maar dat komt denk ik ook omda ik mij niet schuldig voel als ik eens een keer iets "verkeerds" eet..........

Het enige watik moet doen, is meer sporten. Niet voor het afvallen, maar voor de spieren die ik graag wil hebben. Ik wil vooral strakker in mijn lijf komen te zitten. Dat mag ook als ik geen kiloos kwijt raak

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:50

Ik ga ook zo weer richting sportschool waar ik totáál gaan zin in heb .

Ik ben trouwens zojuist tot de conclusie gekomen dat Nutella eigenlijk helemaal niet zo heel lekker op brood is als dat ik steeds dacht, daar ben ik nu dus ook overheen (al is het uit de pot wel errug lekker ).

O: 2¾ volkorenboterhammen, 1 met pindakaas, 1 met reformhuisjam en ¾ met wat Nutella en een glas granaatappelsap
T: - (sporten)
L: 1 bruine pistolet met Becel light en 20+ kaas en 1 volkorenboterham met reformhuisjam en een glas granaatappelsap
T: 2 kiwi's
D: Nog onbekend

Overigens neem ik heel weinig tot geen melkproducten meer, vandaar dat ik ook ontbijt met gewoon brood, want ik ben er achter gekomen dat ik opeens niet meer goed tegen melkproducten kan .
Zit dan 5x per dag op de wc voor de eh grote boodschap, en dat is nogal veel

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:09

Ik hoop dat het zo wat beter gaat Ilse! Granaatappelsap? Waar smaakt dat naar? Zit daar toegevoegde suiker in?

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:16

Ik vind die verse fruitsappen van de AH zo lekker kan zo een liter weg drinken dat is mijn 'slechte' trek als ik die heb en karamel stroopwafels, jummmm. Maar ik eet meer dan genoeg op een dag dus als er gezondigd wordt dan is de schade altijd beperkt, ik zou nooit meer dan 1 koekje eten.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:26

flair schreef:

Gisteren had ik de gehele dag een vreetbui. Echt heeeeeeel erg slecht. Zal hem voor de grap eens vertellen:

o: fruit en fiber met melk, yakult
t: plak ontbijtkoek
*en toen kwam ik thuis*
l: half pak cafe noir, heel wat chocolaatjes, chips
t: plak cake
d: veel chips met garnalenspul voor op toastjes, de rest van de cafe noir's, nog meer chocolaatjes, 2 sateburgers, 2 glazen wijn.

*OEPS*

Vandaag maar weer braaf opnieuw begonnen:
o: fruit en fiber met kwark
t: fruit, 1 boterham met slankiekaas
l: 2 van die boterhammen, opkikker
t: 1 boterham met slankiekaas, fruit
d: ?

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:40

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik niet ben doorgeslagen. We hebben allemaal wel eens een dag waarop we meer snoepen, maar echte vreetbuien heb ik nooit eigenlijk.

Sporten alleen helpt bij mij niet. Ik moet het echt ondersteunen met een gezond voedingspatroon.

Mijn dagschenma:

O: halfvolle vanille yoghurt met Fruit 'n Fibre
T: twee cream crackers
L: bak rauwkost en drie volkoren crackers met kipfilet
T: 1 appel
D: vlees, groente en 1 aardappel

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:45

Een eetbui noem ik dat je blijft eten zonder dat je eigenlijk echte honger hebt.
Dus pakken koekjes, zakken chips of stapels boterhammen in 1x wegwerken.
Een paar handjes chips en een koekje noem ik geen eetbui, dat is gewoon eens lekker gesnoept

Ik vind ook dat een snoepje of koekje op zijn tijd moet kunnen, anders hou je het never nooit niet vol.

Ik kan ook wel voor mezelf zeggen dat ik niet ben doorgeslagen, vorig jaar had ik wel meer van die neigingen, maar gelukkig is dat toen niet doorgeslagen. Ik probeer altijd gezond te eten en niet teveel te snoepen, maar wel af en toe iets lekkers te nemen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:00

Mijn dag vandaag:

O: Knackebrod met boter en hagelslag, 2 bruine boterhammen met boter, paprikagehakt en casselerrib, beker melk
L: 1 boterham met boter en kaas, halve eierkoek
T: stuk meloen, opkikker
A: kip met rijst en groente
T: Bakje vla, tomaat/komkommersalade

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:06

Ik noem het meestal al een eetbui als ik toegeef aan iets wat ik niet wilde eten (omdat je eigenlijk helemaal geen honger hebt), dus ook al zijn het maar een paar m&m's ofzo dan voelt het voor mij zo aan. Vroeger at ik in zo'n bui rustig een halve rol koekjes en dan nog wat erachteraan, tegenwoordig kan ik me iets beter beheersen. Ik moet me misschien af en toe iets lekkers gunnen...

Mijn dag planning:
o: magere yoghurt met beetje cruesli en aardbeien
t: volkoren sultana
l: salade en een bruin broodje met gekookt ei
t: wat cashewnootjes en een kiwi
a: geroerbakte broccoli, aardappeltjes en zalm in bladerdeeg uit de oven
Daarna nog wat borrelnootjes.

Ik ben trouwens afgewezen voor mijn auditie (ik deed alles prima behalve dat ik nog wat langer moet lessen om de ingewikkelde figuren goed onder de knie te krijgen)
Doet wel zeer!!!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:21

Ik heb nog niet echt een planning voor vandaag moet straks boodschappen doen dus dan neem ik wat fruit mee.
Hoop eigenlijk dat het weer een beetje opknapt want ik wil wel op de fiets om wat te bewegen maar vind het een beetje moeilijk mezelf daar toe te zetten als het met bakken naar beneden komt en er een auto voor de deur staat.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:23

Mijn dagplanning:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: 2 mandarijntjes
L: twee bruine boterhammen met linesse naturel en plakjes tomaat met een cup a soup chinese tomaat
T: evergreen en een mandarijn
- paardrijden
D: nog geen idee, iets snel en makkelijks

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:45

Katja schreef:
Ik heb nog niet echt een planning voor vandaag moet straks boodschappen doen dus dan neem ik wat fruit mee.
Hoop eigenlijk dat het weer een beetje opknapt want ik wil wel op de fiets om wat te bewegen maar vind het een beetje moeilijk mezelf daar toe te zetten als het met bakken naar beneden komt en er een auto voor de deur staat.

Er zijn grenzen natuurlijk Om nou totaal verzopen in de supermarkt aan de komen en met tassen vol weer te verzuipen op weg naar huis.....

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:51

@Katja: Ik zou ook gewoon met de auto gaan, het is echt zo'n vies weer