Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:25

Lijstje van gister nog:

O: smootie van banaan, aardbeien, spinazie en sojayoghurt.
B: 9 km fietsen, 30 min paardrijden.
L: Courgette soep met twee boterhammen en een plakje geitenkaas.
T: Plakje suikerbrood.
(B: werken van 14-21:15 dus veel lopen, staan, schoonmaken e.d.)
A: Bak sla uit de winkel met 180 gram gebakken tofu reepjes en een bakje griekse yoghurt.
T: Euhm... glas canei, schaaltje chips + 6 bonbons/truffels.

Lijstje van vandaag:
B: Killer buns van JM
O: Pannenkoekjes van ei, banaan en havermout. Met appelstroop.
T: Plakje 'rolcake' wat niet lekker was. :=
L: 1 boterham met geitenkaas, 2 boterhammen met avocado. Heb nu een hele op en dat is misschien toch wat veel geweest.

Op de planning staat hartige taart, maar ik ben daar nooit zo'n fan van. Wordt misselijk van ei en ook hier van dus. Maar het recept aan passen wordt hem niet, dan gaan andere huisgenoten zo klagen dat de rest van de avond verpest is. :=

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:45

Judith, hoe maak jij je courgettesoep?

pfff gister beetje teveel alcohol gehad dus vandaag maar weer even opletten. Zusje kwam logeren/stappen.
Heb net mijn lasagne in de oven gezet voor vanavond, maar is wel de 'light-variant' en kost maar erg weinig bereidingstijd als je de wachttijd niet meerekent.
Maak hem vaak met maar weinig pasta en veel groente en saus. Dan loopt ie wel weg maar is er niet minder lekker om. En gezien het weer en het feit dat ik paardloos ben ga ik gewoon lekker hangen op de bank vanmiddag :D Wilde eigenlijk appeltaart bakken maar ik weet wel weer wie die op gaat eten.
Heeft iemand een goed idee voor het 'appeltaartgevoel' zonder teveel witmeel en suiker?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:52

Yes, toprecept gevonden met speltmeel en dadelsiroop ipv suiker. Weet iemand of ik de roomboter kan vervangen door kokosolie?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:53

ja, dat kan :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:03

O: twee stukken zelfgebakken brood
B: 10 minuten fietsen, vegen, strond scheppen, 3 ponies poetsrn
L: Twee broodjes met gebakken ei (maar 1 ei, waren kleine broodjes)
B: 30 minuutjes met de hondjes uiy
T: appel

Planning:
A: macaroni, vega gehakt
T: chips/popcorn bij de filmmarathon met m'n beste vriendin.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:22

phormica, top, dank je. Ben tegenwoordig best veel bezig met mijn voeding minder slecht te maken, dus het wordt een appeltaart van speltmeel met in dit geval nu dus kokosolie en met dadelsiroop ipv suiker. Ben errug benieuwd of het wat wordt, ook qua smaak haha. Betere alternatieven zijn uiteraard welkom!
Zou het wel leuk vinden om af en toe met iemand recepten met zo min mogelijk witmeel, suiket etc uit te wisselen maar ik word al bijna een spammerd, dus misschien beter via pb. Of is hier al een forum voor? :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:52

Veel plezier Plien91! :D
Wat mij betreft mogen die recepten gewoon hier danoesje! Ik doe er altijd veel inspiratie aan op en vind het zelf ook leuk om recepten gezonder te maken :D

Vandaag helemaal geen honger, waarschijnlijk door vreedbui van gister -O- ik was ongeveer 11 uur me bed uit:

O/L bananenkwark (250 ml magere kwark, 1 banaan)
L/T 2 waldcorn beschuiten (kaas/tomaat en appelstroop)
B ongeveer 40 minuten op stal bezig geweest
A: pasta carbonara, wat meloen toe
Vanavond met vriendinnen naar een feest dus waarschijnlijk wat drank en een midnightsnack, wel 5km fietsen en avondje dansen

Ik denk dat er nog wel iets slecht bij komt, zo veel trek in koekkruimels van de markt waar papa net mee thuis komt :=

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:32

Plien, dus toch een griepje, beterschap :(:) Lekkere timing ook, met het familieweekend. Hoop dat je toch een beetje kunt uitzieken!

ChantalSmook schreef:
Many smaakt de wortelmuffin echt naar wortel? Had bj de high tea laatst een worteltaartje maar die smaakte niet naar wortel, vond ik best lekker!

Nee, die maakt het vooral lekker smeuïg. Dus hetzelfde als bij jouw worteltaart!

Danoesje, hoe is je appeltaart geworden? Wat mij betreft mogen gezonde recepten gewoon hier!

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, bramen, amandelen en agavesiroop
T: handje druiven
L: flinke kom pompoensoep, 1 pompoenpitbroodje met hummus, rucola en komkommer
T: banaan en appel met kaneel
A: 2.5 speltpannenkoek (1 met zelfgemaakte cranberrychutney, 1.5 met komkommer/rucolasalade)

Vanavond naar een vriendin en dan op stap, dus vast wat nootjes en/of chips. Ik ben bob dus qua drinken blijft het bij water :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:15

O: Havermout, chia, sojavanilledrink, yoghurt en bramen
T: Honingmeloen
L: Tomatensoep en 2 sneetjes zelfgebakken brood (volkoren/rogge/zuurdesem) met roomkaas, sla en paprika
T1: 2 bolletjes cshepijs in de stad
T2: Honingmeloen
A: Schelvis met sla en rauwkost, dressing, ketchup, yoghurt, 2 dadels en een stukje extra pure chocolade
T: Borrel met wat chips oid
D: Groene thee, water en Slimie

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:00

Ik vind die recepten juist leuk Danoesje!
Veel plezier op familieweekend Plien! Alleen jammer dat je je niet lekker voelt :(:)
Haha Bhri, ik heb vandaag inderdaad geen zin in troep *D Helaas wel enorme honger al de hele dag, volgens mij is mijn systeem even wakker geschud :D
Net lijstje Mandy wel een beetje weinig, maar misschien inmiddels al aangevuld door overheerlijke koekkruimels? :~
Lastig Judith van je huisgenoten, als je het uitlegt vinden ze dat dan nog steeds flauw/vervelend?
Mooi weekendlijstje Karin.

O: 85 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 150 ml halfvolle melk, 1 appel met kaneel
L: 200 gram magere yoghurt, 75 gram magere kwark met 1 beschuit en 2 kiwi's. 54 gram roggebrood met 10 gram appelstroop, 2 minipruimen, 34 gram cherrytomaat
A: gekookte aardappels, half stuk fricandeauvlees, bloemkool, 2 worteltjes. Als toetje bakje magere yoghurt met 1 beschuit erdoor.
T: Ik zit nu lekker op de bank met een bakje met daarin 1 appel, 77 gram mandarijn, 62 gram tomaat, 52 gram pruim & 73 gram perzik
B: 15 min fietsen, half uur paardrijden
D: 1xkoffie, veel groene thee en water

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:11

Verantwoorde bakrecepten vind ik ook interessant, ik ben daar ook mee bezig, maar dat is natuurlijk wel offtopic hier.
Een apart topic lijkt mij dan beter. Er is al wel een bak-topic, maar dat is niet eentje met veel verantwoorde recepten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:19

Hoi! Hier even een teken van leven. Nog steeds vrij gezond aan het eten, maar even te druk om lijstjes bij te houden. Komt later wel weer!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:22

Misschien dan toch maar eentje openen? Was gister in de bakmodus en heb een verantwoorde lasagne gemaakt met cottagecheese, parmezaanse kaas en Griekse yoghurt ipv bechamelsaus. Met lasagnebladen van de biowinkel van spelt.
Toen appeltaart, die overigens ook best lekker was, en zelf mueslirepen gemaakt die ik hier wil posten want die waren zo makkelijk en lekker!
ik heb ze zo gemaakt:
2 eetlepels gesmolten kokosolie, 4 eetlepels spelt en 4 amandelmeel, 2 eetlepels honing.hier heb ik rozijnen, stukjes in de pan geroosterde nootjes, pompoenpitjes in stukjes, zonnebloempitjes en vanillepoeder( dus geen suiker, dit is pure vanille) doorgedaan.alles gehusseld en een plak gemaakt op de bakplaat van ong.een cm dik. Met koksmes in 10 stukken gesneden en op 180 graden 25 min gebakken. Wel halverwege omgedraaid. Je kunt uiteraard wisselen met soort meel, noten, fruit en pitjes en als ze zijn afgekoeld goed afdekken.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:25

Gadverdamme ik baal zo van mezelf.. Gister weer helemaal uit de band gesprongen en echt veel te veel gegeten.. Waarom kan ik nou niet gewoon een klein beetje van iets eten maar moet meteen alles op? Pff ben er nu zo klaar mee! Ik blijf nu op gewicht met meestal maandag t/m donderdag heel streng en dan vrijdag of zaterdav val ik meestal in zo een verschrikkelijke vreedbui. Waar helemaal niks aan is want na een tijdje ben ik gewoon niet lekker meer maar ik blijf eten en de volgende dag nog niet lekker. Ik wil gewoon relax ook door de weeks een keer 1 koekje kunnen pakken, en in het weekend genieten ipv mezelf volproppen. Nouja sorry voor het verhaal, maar vanaf nu ga ik proberen door middel van lijstjes hier nog beter op te letten :)
Iemand die dit misschien herkent? Of eventueel tips heeft?

jeetje wat klinken die recepten goed! Die gaan hier uitgeprpbeert worden! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:31

Regelmatiger gaan eten, dus niet al ma-do gaan compenseren voor het weekend dat er aan gaat komen :)

Maar ik heb het momenteel ook moeilijk hoor, ik heb net 2 bijzonder slechte dagen achter de rug. Eergisteren echt superveel troep gegeten, gisteren wel teveel gegeten, maar in principe niets slechts, dus dat is al een verbetering :)
Helaas kan ik even geen workouts doen, dus ik ben echt bang dat ik megaveel ga aankomen. Toch maar even een oplossing verzinnen :=

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:38

Joh meiden, bedenk je ook dat 1 kilo vet 8000 calorien is. Die geb je er niet zomaar bij. Vaak is je vochthuishouding door andere voeding ook anders. Vervelend is het zeker. Ik merk zelf dat ik slecht kan tegen veel koolhydraten, suiker en vooral alcohol. Dan heb ik weer twee dagen nodig om in t gareel te komen.
Probeer te letten op genoeg vezels en eiwitten en ga niet iets niet eten ' omdat je straks al een feestje of bijv bbq hebt', maar eet juist voor je er naartoe gaat zodat je je niet vol overgave op alles op je pad stort ' want het maakt nu toch niet meer uit'.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:40

danoesje schreef:
Joh meiden, bedenk je ook dat 1 kilo vet 8000 calorien is. Die geb je er niet zomaar bij. Vaak is je vochthuishouding door andere voeding ook anders. Vervelend is het zeker. Ik merk zelf dat ik slecht kan tegen veel koolhydraten, suiker en vooral alcohol. Dan heb ik weer twee dagen nodig om in t gareel te komen.
Probeer te letten op genoeg vezels en eiwitten en ga niet iets niet eten ' omdat je straks al een feestje of bijv bbq hebt', maar eet juist voor je er naartoe gaat zodat je je niet vol overgave op alles op je pad stort ' want het maakt nu toch niet meer uit'.

Dan ken je mij nog niet :+

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:49

mandy358 schreef:
Gadverdamme ik baal zo van mezelf.. Gister weer helemaal uit de band gesprongen en echt veel te veel gegeten.. Waarom kan ik nou niet gewoon een klein beetje van iets eten maar moet meteen alles op? Pff ben er nu zo klaar mee! Ik blijf nu op gewicht met meestal maandag t/m donderdag heel streng en dan vrijdag of zaterdav val ik meestal in zo een verschrikkelijke vreedbui. Waar helemaal niks aan is want na een tijdje ben ik gewoon niet lekker meer maar ik blijf eten en de volgende dag nog niet lekker. Ik wil gewoon relax ook door de weeks een keer 1 koekje kunnen pakken, en in het weekend genieten ipv mezelf volproppen. Nouja sorry voor het verhaal, maar vanaf nu ga ik proberen door middel van lijstjes hier nog beter op te letten :)
Iemand die dit misschien herkent? Of eventueel tips heeft?

jeetje wat klinken die recepten goed! Die gaan hier uitgeprpbeert worden! :D

Dit herken ik ook bij mezelf, en als je dan zoveel gegeten hebt voel je je echt vreselijk hè ?
Ik ben ook wel benieuwd naar eventuele tips .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:28

phormicola schreef:
danoesje schreef:

Dan ken je mij nog niet :+

:') _O- helaas heel erg herkenbaar :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:32

ik heb nog wel wat verantwoorde bak recepten liggen hier,
dus vet , maar zeker suiker vervangen door gezondere opties, (appelmoes, bananen etc maar ook courgette)
ook nog een stapel vegan recepten (veganistische periode)
wil nu weer aan de gang met bakrecepten waarbij meel/bloem ook zoveel mogelijk vervangen word , of waarin ik voor mij geschikte "graan"soorten gebruik (boekweit, gierst etc maar vooral amandelmeel en kastanjemeel)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:18

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T-
L- 1 meergranentriangel met kaas, tomaat en komkommer
T- bakje chips
A- pastasalade met veldsla, tomaat, komkommer, paprika en tonijn
T-

Luie zondag vandaag :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:28

Judith gaan ze dan klagen ja? Kan toch dat je eens iets niet lekekr vind, of ben je een moeilijke eter?

Danoesje lekker aan het koken geweest! Hoe smaakt lasagne met kwark?

En ik vind gezonde recepten ook wel leuk om mee te krijgen. Maar er is wel al een soort topic over, alleen dat is niet actier meer, ik denk ook omdat veel mensen hierin zitten.
Anders kunnen we die nieuw leven inblazen voor de recepten?
[VT] Gezond(er) eten deel III

Many toch ook :j ik vond het idee van wortel taart zo vies maar smaatke best lekker uiteindeijk!.

Mandy inderdaad ook regelmatiger gaan eten. Ik vind het ook moeilijk hoor, maar probeer me ook gewoon minder schuldig te voelen. Ik vind het af en toe ook heerlijk om gewoon een halve zak chips leeg te werken. Alleen zonde als je dan misselijk word. En anders ter compensatie gewoon lekker extra bewegen zodat het niet uitmaakt. Dat is nu mijn tactiek haha.

O: 1 snee roggebrood/boter/kaas/komkommer en 1 MG cracker met houmous/komkommer
T: Banaan
L: 2 zachte bruine bolletjes en 1 MG cracker bio pindakaas, 1 ei, sandwichspread en 30+kaas
T: /
A: 2 Wrap met risoto rijst, en van alles een beetje (kip, gehakt, kidneybonen, rauwkost en wat kaas)
T: Rijstwafel chocolade en 2 mandarijnen
T: op stap geweest, ik geloof 6 zoete wijn en 2 shotjes en een kroket met mayo. (Ipv mijn standaard frietje mayo, scheelt het ongeveer de helft aan kcal en vond het eigenlijk veel lekkerder :P
B: Uur fietsen en tot kwart voor 5 wakker geweest.

Vandaag:
O/L om 14.00 pas :) 2 MG crackers met 1 plak 30+ kaas, 1 wit pistoletje met gewokte champignons, prei, courgette, paprika en 2 gebakken eitjes.
T: Watermeloen met wat magere yoghurt
A: Noodles, kip en groente en stukje komkommer/1 tomaat
T: Gaan met cliënten waarschijnlijk chocolade fonduen als toetje, in ieder geval met vers fruit en wat spekjes.
T: 2 mandarijnen
B: Uurtje fietsen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:01

Kom maar op met die recepten! Die lasagne was echt meer dan prima.oke, hij is nog lekkerder met bechamel maar dat is me de calorien niet waard. Die mueslirepen zijn ook echt prima! Heb paardlief net een hapje gevoerd,die was niet meer bij me weg te slaan! :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:57

O: 2 sneden zelfgebakken brood
L: een derde stokbrood met kaas en ei
B: bijna anderhalf uur met de honden gelopen.

Planning:
T: appel
A: pizza (baal ik een beetje van omdat ik gister te veel popcorn op heb met m'n beste vriendin :=, maar over het avondeten ga ik niet)
T: crackertje oid

Gisteren volkoren macaroni gekookt met vegetarisch gehakt en een heerlijk sausje (wel uit pak). Leuk om mee te experimenteren :).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:02

@Mandy: ik sluit me aan bij wat Chantal zegt :) Gewoon meer en regelmatiger eten. Als je merkt dat je snaaitrek krijgt, sta jezelf dan toe om zo veel te eten als je maar wil van gezonde dingen. Soms kan dat al eens werken. En als je aan het snoepen gaat, geniet er dan van! Voel je achteraf niet schuldig :(:)

Sterkte Phor!

Heh bah Judith, vervelend zeg...

@Chantal: de officiële term is hier inderdaad proclameren, omdat ze 'afroepen' wie geslaagd is en wie niet. Je diploma krijg je per aangetekend schrijven toegestuurd (maar ik wist niet of ze in NL de term proclamatie gebruiken :+ )

Gisteren dagje Horse Event:
O: 100 g haver, 200 ml melk, amandelschaafsel, lijnzaad, water
L: 1 meergranenbroodje kruidenkaas, 1/3e beker tomatensoep, 1 aardbeientaartje
T: 2/3e puntzak frietjes met mayo
A: 60 g haver, 150 ml rijstmelk, amandelschaafsel, lijnzaad, water

Vandaag:
O: 100 g haver, 200 ml rijstmelk, water, amandelschaafsel, lijnzaad; glas sojamelk
B: 10 min fietsen, 4 u werken, 10 min fietsen
T: Koffie met melk
L: 1,5 pistolet, opengesneden en 3 x belegd met geitenkaas, gemarineerde courgette en gemarineerde kerstomaat
T: 1 el notengranola, 1 banaan
B: Paarden verzorgen, incl. paardrijden
A: 150 g aardappelen, paar scheppen gestoofde worteltjes, schep broccoli in witte saus
T: Ananas

Edit: Klinkt lekker Eske! En niet schuldig voelen om die pizza, als je niks mag beslissen inzake het avondmaal kan je er ook niet aan doen. Als je wil kan je het altijd gaan pimpen door er een salade bij te eten?