Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:17

Ik denk dat ik mijn opkikker maar neem als ik thuis ben en aan het koken ben, want dat is namelijk altijd een heel moeilijk moment.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:32

Gefeliciteerd Katja!

Ik zit tot nu toe keurig op mijn schema.

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:05

Ik heb deze week examens, vind het erg moeilijk wat ik moet eten ook vooral onder de examens.. Iemand tips?

Mijn dagje:
O: 1 boterham met light pindakaas
t: slimfast snackreep
L: 2 boterhammen, 1 met gekookt eitje, 1 met rookvlees
t: Ik hoop niks
A: bloemkool, gebakken aardappeltjes en gehaktbal

Verder alleen maar water, theee en koffie gedronekn.
Best netjes toch

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:10

Katja wat onwijs leuk!!

Ik heb ook al ruim 3 weken niet meer op de weegschaal gestaan en dat ben ik de komende weken ook niet van plan.
Ik merk het vanzelf wel als er kledingstukken losser gaan zitten enzo, en het scheelt een heel stuk frustraties, want de ene week weeg je gewoon meer dan de andere week en geloof me dan wordt het inderdaad een obsessie.

O: 2 volkorenboterhammen, 1 met pindakaas en 1 met reformhuisjam, een plakje ontbijtkoek en een glas raspberry detox
T: - (vroeg gelunched)
L: 2 volkorenboterhammen met Becel light en 20+ kaas, en wat later een banaan
T: 1 Liga milkbreak (weet je dat er in een zo'n koekje al 97 kcal zitten? Viel me vies tegen dus heb de 2e weggegeven )
D: Goed gevulde groentensoep met veel groente, vermicelli en (runder) gehaktballentjes en natuurlijk stokbrood (wel bruin )
T: Fruit

En oja, ik heb vandaag de pot Nutella niét aangeraakt

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:11

kenso0wlover schreef:
Ik heb deze week examens, vind het erg moeilijk wat ik moet eten ook vooral onder de examens.. Iemand tips?

Mijn dagje:

Best netjes toch

Niet wat weinig?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:27

Mocca schreef:
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Appel en rijstewafel
L: 2 volkorenboterhammen (1 appelstroop 1 rookvlees)
T: Peer, plakje ontbijtkoek
A: Spinazie, gekookte aardappels en twee knakworsten
T: -

Zo, even avondeten ingevuld, en ik ga nu even een plakje ontbijtkoek nemen want heb honger, en avondeten duurt nog eventjes.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:05

kenso0wlover schreef:

Mijn dagje:

Best netjes toch

Juist wel je (gezonde) tussendoortjes nemen. Anders krijg je honger en zeker als je tentamens hebt ga je dan naar verkeerd eten grijpen.... En met honger kun je ook niet presteren

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:06

Ik zit ook de hele dag te blokken voor mn examen, en honger dat je daarvan krijgt!!
Gelukkig tot nu toe wel netjes aan mn schema gehouden

Pauke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:33

ik vind het heel knap van jullie...

mij lukt het niet zo goed...

XxX Pauke

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:35

Wat gaat er mis Pauke?

Pauke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:40

dat ik nog teveel snoep, en soms gaat het goed, dan eet ik weer minder en snoep ik minderm aar dan denk ik zo van oohh nu mag het wel weer, en tsja... dan gaat het weer mis...

ik ben er ook ng nie over uit of ik nu te zwaar ben of niet of weet ik het, maja. voor de zomer dan wil ik wel zeker een paar kilootjes kwijt, maja... moet wel lukken opzich...

xxx

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:41

Hoe lang ben je dan en hoe zwaar weeg je pauke?

Pauke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:45

kzal wel ff verhaaltje vertellen

kben rond de 1.67(niej erg groot), ik heb al een heel aantal weken niej mee rop de weegschaal gestaan... maar ik dnek iets boven de 65 kilo...
verder zegt iedereen dat het spieren zijn... want ik turn minimaal 6 uur in de week (ben nogal breed) en rij dan ook minimaal 1 à 2 uur paard..

maja, echt fijn voel ik me niet in me lichaam... khoop dat ik dr ooit ng wa afkrijg... en dat ik dat eraf houd...

XxX

p.s. vind het leuk om met julli er zo over te praten, misschien helpt dat dan

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:12

Lijken me idd wel veel spieren als ik het zo hoor, of je moet zoveel eten?

Vandaag opzich goeie dag, heb alleen 2 handjes maltesers op :X
Maar ipv appel als tussendoortje had ik een eierkoek en mini breaker.
Heb wel veel gefietst, moest omfietsen omdat het zo waaide dus in totaal wel 20 km gefietst ofzo tegen de wind in (en het waait hard hier! )
We zijn iig weer op weg

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:52

Totaaltje:

O: 2 boterhammen/cappuccino
T: Appel
L: IJsbersalade, 2 sesamknäckebrötjes en een koniginnesoepje
T: ong. 250 gram Optimel kwark, een appel, 3/4e kaasstengel en 1 plak roggebrood
A: Veel doperwten [geen verse helaas], gekookt eitje

Mn oorspronkelijke planning even grof uitgerekend in mn hoofd, vond het toch iets te weinig dus vandaar al die tussendoortjes

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:52

Ohja en een raketijsje, woaaah lekker.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:57

Pff heb echt veel te weinig gegeten, maar heb nog steeds gewoon totaal geen trek...

O: cruesli light met magere melk (mezelf moeten dwingen)
L: mueslireep.
T: sultana.
A: een italiaanse bol met ham en ananas.

Net toch gaan fitnessen om te kijken of ik me dan weer beter ging voelen en honger zou krijgen. Maar nee, ik hield het gewoon niet uit, zweette me na 5 minuten al rot, terwijl ik normaal al een half uur intensief train voor ik ga zweten. Bij de krachttraining ging ik zowat van mijn stokkie dus toen maar naar huis gegaan... en nog steeds een vol gevoel.

Denk dat mijn lichaam er gewoon even klaar mee is deze week...

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:15

@Flair, dat heb ik vorige week gehad dat rot zweten terwijl je voor je normale doen nog niks gedaan heb Ik stond dan ook met een big smile op de crosstrainer zaterdag toen ik voelde dat ik weer de normale work-load aan kon oftewel weer beter ben! Heb vandaag ook weer mijn normale lessen gedaan. Ik had ook moeite met genoeg eten weg krijgen, maar ik kan mijn ontbijt vervangen met 8 plakken ontbijtkoek, dat is lichter verteerbaar.

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:13

Hmm, even mijn dag vandaag:

O: 2 boterhammen met kruidenkaas en eentje met tonijnsla
T: /
L: 2 boterhammen met choco en eentje met tonijnsla
T: Grany granenbiscuit
D: gekookte aardappelen met worteltjes en een kippenrolletje
en als dessert een klein beetje pudding met een héél klein beetje hagelslag.

Sindsdien heb ik niets meer gehad en dat wil ik zo houden!
Na het avondeten begin ik meestal enorm te zondigen, dan begin ik echt onbewust te snaaien... Dat moet ik echt afleren!

Deze keer gaat het me lukken!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:23

Mijn dag is lekker verpest
Net cruesli, boterhammen met ontzettend veel nutella, koekjes, chocola, 2 bakjes vruchtenyoghurt, plakken ontbijtkoek met boter.. bleeeeeeeeeehg

Zometeen minimaal 4x 50 situps en verplicht 4 bekers thee of een liter water drinken om het een beetje door te spoelen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:38

Hier een paar quotes, had gezegd dat ike en paar zou posten. Het zijn er maar gewoon een paar er tussenuit gehaald hoor.
Voel je niet aangevallen.

Citaat:
Bah ruzie thuis, wat doe ik.. een doos zeebanket leeg eten bleeehg
Ga maar snel een heleboel water drinken om het weg te spoelen.

Citaat:
Bwaaa wáárom kopen mijn vriendinnen toch altijd snoepjes (deze keer dropfruitduo's) en plaatsen deze heel verleidelijk onder mijn neus?
Ik heb de schade kunnen beperken tot 4 dropfuitduootjes, maar het is natuurlijk niet goed.

Schade? Het gaat om slechts 4 kleine snoepjes..!

Citaat:
Waarschijnlijk heb ik dan zoiets van; is nu toch al verpest, kan dat toetje er ook nog wel bij

Een veel voorkomende gedachte in eetstoornisland.. een gedachte die het vaak verpest terwijl dat helemaal niet nodig is!

Citaat:
De vreetbui viel nog mee, ik had al flink wat chips in mijn mond, maar ik heb het maar uitgespuugd in de prullenbak

Citaat:
o nee had gisteren een eetbui!!!!! Ik heb een lion en wat malthezers op

eetbui?

Citaat:
Mijn dag was slecht!!
o: magere yoghurt met muesli
t: paardrijden, een wit bolletje met weinig kaas (er was geen bruin)
l:twee volkoren boterhammen met slankie
t: meloen
a: twee wraps met kip en een paar nacho's
Daarna nog een paar handjes m&m's i know, echt slecht!!!

Is toch een hele nette dag? enorm hoge eisen, het is niet snel goed genoeg

Citaat:
was best wel stom, ik met mn moeder bij alles wat we pakten eerst de verpakking lezen wat er in zat haha half uur aan het shoppen en dan maar voor 1 mandje vol

obsessief..

Citaat:
oliebol... ik vergat de verjaardag van vanavond.... *zucht* .... ik denk dat ik doe alsof ik niet zo lekker ben ofzo.... dan sla ik het gebak over en drink ik alleen maar thee.

Doe ik alsof..? jezelf niet meer durven zijn om je maar aan je dieet te kunnen houden?

Citaat:
Super VQ dat je bent gegaan!! Ik baal echt ontzettend dat ik nu niet kan sporten, voel me vadsig

Stemming afhankelijk van sporten/eten. Dwangmatig bewegen?

Citaat:
Oh boy, verjaardagen zijn niet goed.
Heb het nog redelijk kunnen beperken door de vlaai als lunch te nemen, en 25 gram chips is nog te overzien, maar toch. Maar als straf vanavond bij de nasi geen kroepoek en geen gebakken eitje meer. Net goed, dat zal me leren.

Jezelf straffen..

Citaat:
Ik ga zaterdag ook op vakantie naar Turkije, maak me ernstige zorgen over het all-in voedsel :| Altijd zooo geweldig. Nja, gelukkig is er ook een fitnesszaal

Vakantie?

Maar ik lees ook veel goede dingen in dit topic! Om ook even een paar positieve quotes neer te zetten:

Citaat:
Dat moet je dus voorkomen door op tijd te eten en zorgen dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt voldoende binnen krijgt.
Als jij wacht tot je echt trek hebt en je eet dan pas iets, reageert je lichaam daar niet meteen op waardoor het gevoel alleen maar erger wordt.

Citaat:
Ik maak me een beetje zorgen over mijn afvallen het gaat namelijk te hard vind ik. Ik bekijk het altijd van woensdag tot woensdag (ook al weeg ik iedere dag) vorige week was ik meer dan 2kg afgevallen dus ben ik flink wat meer gaan eten maar deze week ben ik meer dan een kilo kwijt. Heel fijn dat het allemaal zo goed gaat natuurlijk maar ik wil eigenlijk niet te snel gaan.

Citaat:
Nee niet minder, andere dingen

Dus bruin brood in plaats van wit brood en meer groenten e.d. in plaats van een (doorgaans ongezonde) pizza

Citaat:
Ja maar bruin brood en dan vooral met pitten en zaadjes is nog veel gezonder, omdat daar veel meer voedingsmiddelen inzitten. Je moet niet alleen naar de kcal kijken. Ik kan ook wel 1 mars op een dag eten en verder niks, maar gezond is het niet

Citaat:
Verwacht alsjeblieft niet af te vallen door wit brood te gaan eten.
Dat is gewoon niet goed voor je, je hebt vezels nodig en die zitten in volkorenbrood.
Cruesli bevat veel suiker en kun je ook beter niet eten. Neem dan liever muesli waar niets doorheen zit en maak het eventueel lekkerder met stukjes appel en een beetje zoetstof.

Citaat:
En over je vorige post. Je eet niet te veel, eerder te weinig. Op 4 witte boterhammen met jam, een appel en een pizza kun je echt niet gezond leven hoor.
Ik snap best dat je gewoon moet eten wat de pot schaft, moet ik ook, maar je eet vast niet iedere dag pizza, en 1 of 2x per week iets ongezonds maakt niet uit, is alleen maar goed, dan hou je het langer vol

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:47

Wow Katja gefeliciteerd!!!!
Is wel een goede drijfveer om even door te zetten
Wij willen natuurlijk wel veeeeel foto's als jij straks helemaal strak in je mooie jurk het jawoord geeft

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:48

Mijn vriendje heeft net een halve zak chips weggefreten en ik heb niks op

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:51

Sizzy schreef:
Mijn vriendje heeft net een halve zak chips weggefreten en ik heb niks op

Hahaha, toppie
Maaruhm.....van mij mag je best een handje nemen hoor.....als je maar wel dubbel geniet van dat ene handje

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:54

Lindy, van die dingen die je quote.. er zitten bij goede en slechte dingen posts van mij bij