de eetbare tuin vervolg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Marcella schreef:
Ze worden hier in de omgeving heel fanatiek geraapt en eventueel gewoon uit de bomen geslagen. Geld ook voor de hazelnoten. En dan zie je daarna in de omgeving te koop voorbij komen op Facebook. _O-

Begreep via google dat meerstammig redelijk laag blijf. Moet wel voor de vereniging onder de 3 meter blijven.

Slaan mensen paardenkastanjes uit de boom? Of tamme kastanjes
Een kastanje wordt echt heel groot. En als je hard gaat snoeien heb je geen oogst

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Mijn kasje staat! *\o/*
Afbeelding

Met stroom en water. <3
Alleen moet er nog een oppottafel komen voor erin, en eigenlijk nog niet iets gezien wat ik wil. Of ik moet de neerklapbarebare plank bestellen die bij de kas hoort of zelf iets maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

Dorine92 schreef:
Marcella schreef:
Ze worden hier in de omgeving heel fanatiek geraapt en eventueel gewoon uit de bomen geslagen. Geld ook voor de hazelnoten. En dan zie je daarna in de omgeving te koop voorbij komen op Facebook. _O-

Begreep via google dat meerstammig redelijk laag blijf. Moet wel voor de vereniging onder de 3 meter blijven.

Slaan mensen paardenkastanjes uit de boom? Of tamme kastanjes
Een kastanje wordt echt heel groot. En als je hard gaat snoeien heb je geen oogst

Beide alle soorten noten die ze te pakken kunnen krijgen. Heb ze hier beneden bij de bomen ook verschillende keren midden in de nacht gehoord.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Marcella schreef:
Okay ben bij de Aldi geweest zag er beter uit dan de stokjes die ik bij de Lidl gezien had.

Heb er 6 gekocht:
appel Elstar
appel Golden delicious
appel Jonagold
peer Conference
pruim Victoria en Opal

En meer kon ik niet meenemen op de scooter. O:) Ze staan nu even op het balkon bij te komen.

Rest ga ik wel bij Jungheim in Ottoland kijken die heeft een paar dagen in de week voor particulieren verkoop.

Opal is zeker een aanrader, hopelijk van alles een mooie opbrengst

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Neonlight schreef:
Mijn kasje staat! *\o/*
[ Afbeelding ]

Met stroom en water. <3
Alleen moet er nog een oppottafel komen voor erin, en eigenlijk nog niet iets gezien wat ik wil. Of ik moet de neerklapbarebare plank bestellen die bij de kas hoort of zelf iets maken.

Wauw, ziet er goed uit! <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Prachtige kas.

Notenbomen voor productie onder de 3 meter houden zou ik niet doen. Kost je meer dan het je oplevert. Er zijn meer planten met saponinen er in. Hedera is er een van. Dus je zou voor dat doel een struik hedera kunnen aanplanten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Alleen een dwerg walnoot zou nog kunnen. Die schijnt wel echt netjes klein te blijven

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Dwerg walnoot. Ben verzot op walnoten. :9