Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:22

Puissance schreef:
Chiapudding? Klinkt wel lekker, gaat dat vanzelf opstijven of voeg je daar nog iets aan toe behalve de amandelmelk en de bananen?

Mijn eetlijstjes van gisteren en vandaag ga ik maar niet plaatsen, echt veel te weinig in verhouding tot mijn beweging. Waar mijn nekharen overeind gaan staan van sommige magere lijstjes, zijn mijn eigen nog veel schraler. := Foei.

Ruilen van lijstjes?
Die van mij zijn de afgelopen week niet al te best.. ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:45

T: Snelle Jelle
B: 30m hardlopen
O: een boterham
L: 3 boterhammen en een appel
B: 5km fietsen

Planning:
A: gehaktballen, aardappels en groente (boontjes denk ik )
T: vast wel iets

Morgen ga ik weer eens zelf koken, samen met m'n beste vriendin. Macaroni, vega gehakt en een lekker sausje :D.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:57

EskeGirl schreef:

Planning:

Morgen ga ik weer eens zelf koken, samen met m'n beste vriendin. Macaroni, vega gehakt en een lekker sausje :D.

Snelle Jelle's zijn niet zo heel erg goed voor je ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:07

Puissance schreef:
Chiapudding? Klinkt wel lekker, gaat dat vanzelf opstijven of voeg je daar nog iets aan toe behalve de amandelmelk en de bananen?

Mijn eetlijstjes van gisteren en vandaag ga ik maar niet plaatsen, echt veel te weinig in verhouding tot mijn beweging. Waar mijn nekharen overeind gaan staan van sommige magere lijstjes, zijn mijn eigen nog veel schraler. := Foei.

Ja is heerlijk, 2 bananen en 150ml amandelmelk blenden, in een groot glas gieten, 1.5el chiazaad er doorheen roeren en dan een nachtje in de koelkast :) had er trouwens ook nog havermout doorheengedaan, dan krijgt het een wat stevigere structuur! Heb het recept van renskroes.com :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:12

Matheno schreef:
EskeGirl schreef:

Planning:

Snelle Jelle's zijn niet zo heel erg goed voor je ;)

Kan wel kloppen ja, maar heb 's morgens geen tijd om een cracker oid klaar te maken en ze zijn erg makkelijk... Ga toch een alternatief zoeken, het liefst iets wat je gewoon snel in je tas kan stoppen.
Iemand een idee, wat niet al te duur is?

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:51

Heb je geen tijd of maak je geen tijd om een fatsoenlijk tussendoortje in je tas te stoppen? Ik neem graag fruit mee als tussendoortje.

Vandaag:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, theelepel 7-vruchtenstroop
T: Cappuccino met een scheut karamelsiroop
L: Meergranentriangel met filet americain
T: Appel
T2: 1 meergranenboterham met sojaboter en kaas
A: Etentje met collega's
Vooraf: ?
Hoofd: Speltlasagne met bolognesesaus
Dessert: ?
En daarbij vast de nodige wijntjes
T: Ik heb een bruiloft, dus er zullen nog wel meer wijntjes ingaan en wellicht wat hapjes.
B: 30min fietsen, uurtje in de stad wandelen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:57

O: Rogge- en speltvlokken met chia, sojavanilledrink en water met speculaaskruiden
T: Honingmeloen
L: Salade met rauwkost en verse tomatensoep
T: Honingmeloen
A: Maismaaltijdsoep met gerookte kipfilet, Danio vanille/aardbeikwark, blokje extra pure chocolade
T: Bruiloft, maar ik denk niet dat ik daar wat eet
D: Groene thee, water en slimpie

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:58

dressagelady schreef:
O. Chiapudding (chiazaad/amandelmelk/2x banaan)
T. - (les)
L. Yoghurt, havermout, blauwe bessen, appel, linwoodsmix
T. 2x gekookt ei

T. 2x quinoa-rijstwafel met notenpasta
A. Komkommer, tomaat, cottage cheese, hamburger

D. Groene thee, water, kokoswater

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:22

Ik weet niet wat ik heb, maar écht ongelooflijke hónger. (in zoet)

O; havermout met bananen soya melk, kaneel, honing, noten, cranberry's, frambozen en rode besjes.
L; Pistolet met een hoop kipfilet.
T; Zakje maltesers en bueno
T; Stuk spekkoek
A; maaltijdsalade met sla, pasta, tomaat, paprika, kip, kappertjes en een blikje ice tea.
En heb héél erg zin in chocola :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:58

Beterschap hoor Plientje! Gaat het al wat? Zorg maar goed voor jezelf!

Laura: Ik snap je angst volkomen... Maar grappig genoeg ging ik net afvallen door kcal een beetje op te hogen. Ik was altijd doodsbang voor het weegmoment, maar het is me nog geen een keer tegengevallen doordat ik meer ben gaan eten. Omgekeerd dan weer wel; als ik een beetje minder at/eenzijdige kwam ik soms een beetje (vocht?) bij. Geef het een weekje zodat je lichaam er aan went voordat je gaat wegen. Komt helemaal goed!

Gisteren was het grondige schoonmaak van de studentenkamer; ik had gedacht vroeger klaar te zijn en met mijn mams iets kleins te kunnen gaan eten in de stad, maar dat is niet gelukt.
Vandaag was ook erg hectisch (en niet netjes) maar wel een feestelijke dag; en morgen wordt wellicht ook zo :+

Gisteren:

O: 100 g haver, 200 ml melk, boter, honing, lijnzaad, amandelschaafsel; groene thee
B: Paarden verzorgen
B: Van 13.00-19.00 uur de studentenkamer grondig poetsen
L (19.00 u... Kasten op kot waren leeg): 2 palmharten met daartussen slagroom, appel
B: 2 uur zwemmen (recreatie)
A: 1 pistolet, doormiddengesneden, met daarop een berg gegrilde groenten met olijfolie en kruiden: aubergine, courgette, zongedroogde tomaat, boontjes, kikkererwten, hummus, rucola, tuinkers, paprika...; 1 latte met 2 mini-cakejes bij de koffie (uit eten)

Vandaag: Proclamatie/diplomauitreiking (kasten nog steeds leeg)
O: 1 brikje sojamelk light :')
B: 3 km wandelen, proclamatie van 3 uur
T: Glas cava :o
B: 1 km wandelen
L: Dubbele mok latte; 2 sneetjes ciabatta met redelijk veel zachte biogeitenkaas, tomatentapenade, artisjoktapenade, olijftapenade en auberginetapenade, rucola en olijven
B: 2 km wandelen
B: Paarden verzorgen
A: 1 grote opscheplepel puree en witlof met kaassaus (2 x opgeschept)
T: Glas prosecco met halve pot Ben & Jerry's

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:33

Mijn dagje ging goed tot ongeveer een uur geleden.. en het ging ook echt helemaal fout geloof dat ik het afgelopen half jaar geen enkele keer zo uit de bocht ben gevlogen :P
O: 85 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 100 ml halfvolle melk, 1 appel met kaneel, scheutje ongezoete sojamelk in koffie
T: sinaasappel, 100 gram tomaatjes
L: 54 gram roggebrood met 15 gram kaas, 83 gram wilde perzik
T: vk cracker met 7 gran appelstroop, stuk komkommer 83 gram wilde perzik
T: muesliereepje (132 kcal), 10 gram walnoten
A: 125 gram zilvervliesrijst, 200 gram spinazie, roerei (2 eieren, kruiden, melk) met 25 gram ham, 1/4 paprika, 2 champignos, handje rode ui
T: hele stressvolle avond en toen at ik een halve grote zak naturel chips, flinke hand drop, rijstewafel en 2 mini twixjes :7 :')
D: 1x koffie, 1x cappuchino, veel water
B: 25 min fietsen, 2 uur fitness (roeien, crosstrainer, fiets, uur bodyworkout)

Heb er aan de ene kant nu al heel veel spijt van maar aan de andere kant heb ik de laatste tijd netjes gegeten en mag t best een keer. Morgen een nette dag dan maar!

Iemand vroeg het merk van die reepjes geloof ik, dat is corny. Ik ben niet thuis dus heb de doos nket bij de hand.

Dat je niet omviel bhri op dat ene blikje sojamelk als ontbijt :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:41

O: 40 gr havermout/melk
L: 2DB met gewokte prei, champignon, courgette en aprika met 2 eieren gebakken
T: komkommer, watermeloen en half stukje kwarktaart
A: lasagne met 1 tomaat
T: Cafe noir koekje, magere yoghurt en 20 gr rozijnen
Drukke late dienst gehad. Te weinig gedronken. Misschien zo nog 2 mandarijnen
B: uurtje fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:46

Haha Lisje toch, zo'n keertje snoepen kan geen kwaad... Hoef je je niet schuldig om te voelen :(:)
Dat sojamelkje ging nog, want ik was misselijk van de stress dat ik me zou overslapen/tickets zou verliezen/iets mis zou gaan etc. Maar daarna dat glas cava... Toen viel ik wel bijna om :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:50

Bhris, diplomauitreiking is natuurlijk wel erg leuk! Heb je een mooie dag gehad? En ach, dan staat het eten gewoon even op de tweede plaats. Voelde je dat glas cava niet behoorlijk na zo'n klein ontbijtje? :)) Ik zou meteen wankel op mijn benen staan haha!

Jammer Lis, van je snaaibui. Kwam door de stress dus? Is die nu weer weg?

Mijn lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen en amandelpasta
T: wortelmuffin
L: waldkornbol met hummus, en gegrilde paprika en courgette
T: banaan, 1 blokje melkchocolade
A: volkoren penne 'carbonara': met ei, beetje gedroogde parmezaan, erwtjes, rucola en lente ui
T: 1 blokje 90% pure chocola

B: 5km hardlopen (om 6.30 vanochtend, ik was trots op mezelf haha), 30 min fietsen, paard longeren + verzorgen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:59

Ja ik voelde me echt niet heel lekker toen; ik drink sowieso erg weinig en bijna alleen wanneer ik iets te vieren heb :')
Maar een glaasje water drinken op de receptie vond ik dan ook weer zo onfeestelijk :P

Ik merk dat ik twee dagen weinig (doch af en toe erg kcal-rijk eet), en phoeh, ik voel me er bijna grieperig van en enorm slaperig. Ik kijk nu al uit naar overmorgen en netjes eten.

Zo vroeg gaan hardlopen is bewonderenswaardig hoor!

Edit: te vroeg op enter gedrukt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:25

mandy358 schreef:
Met al die beweging kan dat makkelijk ChantalSmook! En je lichaam gaf aan honger te hbben dus had je het waarschijnlijk gewoon nodig :)

Planning:
O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan) 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat
T: 3 pruimen
L: 2 vkbb (kaas, tomaat/appelstroop)
T: appel
A: mexicaanse wraps (kidney bonen, mais, vega gehakt, geraspte kaas) aardbeitjes en stukje nectarine toe
T: vanavond ga ik even slecht doen, heb er al zo lang zin in en de hele tijd gezegt als ik maandag t/m donderdag heel netjes at het vrijdag avond mocht. En pfoe wat heb ik verschrikkelijk gedaan maar had er wel echt even heel veel zin in! Van de meeste dingen kleine beetjes maar had gewoon zin in alle smaken :') nou schaam schaam komt het: klein stukje appeltaart, slagroom, hapje chocokoekje, 1 waldcornbeschuit (kaas/tomaat/pindakaas/hummus) pepernoten, kruidnootjes, heel klein beetje chips, krentenbrood, nectarine, pruim, granen koekjes -O- en dat was het volgensmij, drinken wel bij water en thee gehouden, en nog 2 km gefietst en boodschappen gedaan ect.

B: 20 km fietsen
D: water en thee

Normaal neem ik die beschuit niet bij het ontbijt maar vandaag heb ik lange schooldag en had er zin in :')

Leuk Bhriseis, diplomauitreiking! :D
LisErm 94, snoepen mag soms best, en met jou nette lijstjes altijd! :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:27

Pusisance, goed dat je in ieder geval weet dat je te weinig gegeten hebt vandaag, word j niet heel slap/trillerig als je zo weinig eet?

Amandelmelk, smaakt dat ook naar melk of echt totaal anders?

Eskegirl, als je savonds alvast een gesmeerde boterham klaar legt in een zakje voor de olgende dag? Kaas bv blijft besmeerd wel gewoon lekker?

Of inderdaad wat fruit

Plien91 was het etentje lekekr met collega’s?

Bhri jou lunch klinkt lekker :D Had je diploma uitreiking van jezelf?

Many smaakt de wortelmuffin echt naar wortel? Had bj de high tea laatst een worteltaartje maar die smaakte niet naar wortel, vond ik best lekker!

De eerste griepgolf zit er hier alweer aan te komen op het werk. Ik blijf maar lekekr veel groente/fruit eten om mijn weerstand hoog te houden.
Vorig jaar namelijk helemaal niet ziek geweest en wil het nu ook mooi overslaan.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:41

Jaa eigenlijk moet ik me er niet zo druk over maken, maar t was gewoon echt veel :P
Door stress idd, normaalgesproken eet ik dan juist niet maar ik kreeg ineens na het stressmoment zo'n zin in troep en na een paar hapjes kon ik me even niet meer beheersen haha.
Maar thanks meiden voor het geruststellen, jullie zijn top! :D

Glas cava op een lege maag lijkt me ook niet ideaal, maar ach als t maar leuk was :)
Mooie lijstjes ook hierboven trouwens!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:51

Liserm94 ik vind het voor een zondig avondje nog best netjes. Ik kan dan goed een hele zak chips wegwerken :') . En als je dat in een half jaar al volhoud zonder zo erg te zondigen is dat echt knap :D

Mijn lijstje klinkt goed maar voor mijn gevoel heb ik te weinig gegeten. 9,5 uur lang gewerkt en alleen 5 minuten op mijn kont gezeten om mijn avond eten naar binnen te werken. Maargoed dat ik dat halve taartpuntje opgegeten heb op het werk voor wat kcal.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 01:10

Alles bij elkaar qua kcal haal ik die zak chips wel hoor chantal :D Nou ik zondig wel eens hoor, maar eigenlijk al tijden niet meer met zoveel of ik pak gewoon wat meer gezond eten zodat ik me niet schuldig voel, maar vandaag even niet haha ;) En stiekem was het best even heel lekker.

Je lijstje is wel heel netjes maar voor de hoeveelheid beweging wel wat schraal ja, hele dagen werken in de zorg is ook een soort van workout! :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 06:50

Gisteren uiteindelijk:
dressagelady schreef:
dressagelady schreef:
O. Chiapudding (chiazaad/amandelmelk/2x banaan)
T. - (les)
L. Yoghurt, havermout, blauwe bessen, appel, linwoodsmix
T. 2x gekookt ei

T. 2x quinoa-rijstwafel met notenpasta
A. Komkommer, tomaat, cottage cheese, hamburger

D. Groene thee, water, kokoswater

T. Paar blokjes extra belegen kaas, glas chardonnay

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:55

Yep Chantal, zowel ik als vriendlief werden geproclameerd. Mijn lunch was in Pain perdu, misschien kennen jullie dat? Is een soort van bio-food-keten.
Het is inderdaad een erg mooi lijstje, en met wat grotere porties was het even mooi geweest. Doe jij dat ook, groenten en fruit bunkeren wanneer mensen rondom jou ziek worden :D?

Lis, het heeft vast als bijkomend voordeel dat je even helemaal genoeg hebt van troep <<)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:56

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, theelepel 7-vruchtenstroop
T: Cappuccino met een scheut karamelsiroop
L: Meergranentriangel met filet americain
T: Appel
T2: 1 meergranenboterham met sojaboter en kaas
A: Etentje met collega's
Vooraf: Veldsla met garnalen en cherrytomaten, beetje olijfolie en mosterd als dressing
Hoofd: Speltlasagne met bolognesesaus, daarbij twee glazen roze wijn
Dessert: Vianetta ijs :9
T: Ik heb een bruiloft, dus er zullen nog wel meer wijntjes ingaan en wellicht wat hapjes. 4 rosé, 1 jus d'orange, 1 spa rood en 2 bitterballen
B: 30min fietsen, uurtje in de stad wandelen, drie uur dansen :D

Vandaag geen lijstje. Voel me echt niet lekker, moet niet denken aan eten. Denk dat ik toch echt de griep krijg want het is geen gewone kater :+. Heb een half schaaltje soyayoghurt naar binnen gewerkt en ga zo op familieweekend :=.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:59

Heh bah dan heb je het ook nog druk!
Word je geacht veel te bewegen op familieweekend?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:05

Haha ja dagen op mijn werk kan een work out zijn := . We hebben pauze afhankelijk van de werkdruk. Soms ben je de hele dienst aan het rennen en soms heb je een hele relaxte dienst.

Bhri ja ik doe dat ook wel denk ik, ik merk ook dat ik over het algemeen een goede weerstand heb. Ben echt zélden ziek. Dus het zal ook wel helpen denk ik :=
Oh leukd at jou vriend ook tegelijkertijd de uitreiking had. Wat een raar woord trouwens, geproclameerd?

Plien veel plezier op familieweekend. Wat gaan jullie doen? Het weer is echt bagger :(:) . En hopen dat het niet doorzet :) .

Ik denk mijn lijstje voor vandaag. Werk een late dienst, normaal koken we op het werk op zaterdag avond en eten wij mee. Maar we staan onderbezet dus weet niet of we van de groep kunnen om naar de supermarkt te gaan en kunnen koken. Dus heb mijn eigen avond eten mee voor de zekerheid. Anders eet ik dat morgenavond daar en eet ik vandaag wat de pot schaft :) .
O: 1 snee roggebrood/boter/kaas/komkommer en 1 MG cracker met houmous/komkommer
T: Banaan
L: 2 zachte bruine bolletjes en 1 MG cracker denk ik. Met kipfilet, bio pindakaas, natuurlijke abrikozenjam
T: 2 mandarijnen
A: Noodles, kip en groente
T: Rijstwafel en ga nog de stad in dus een paar zoete wijn en misschien een kroketje. Zal ook wel een latertje worden.
B: uurtje fietsen