Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:40

O: 40 gram havermout met amandelmelk, lijnzaad, banaan en speculaaskruiden
T: - (laat ontbijt)
L: meergranenbroodje, ene heft filet american, andere gekookt ei en plakje kaas
T: appel, rijstwafel
A: quinoa met roerbakgroenten en kipfilet
T: schaaltje magere aardbeienkwark

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:21

O: havermout met rijstmelk, kaneel en een wortelmuffin erdoor verkruimeld
T: banaan
L: 1 zoete aardappel, tofu en sperzieboontjes
T: handje noten, cherrytomaatjes (zo'n 12 denk ik)
A: broccolisoep met een roggebroodje

B: 20 minuten fietsen, 30DS level 2

Ik ben aan het bedenken hoe ik mijn broccolisoep een beetje kan opleuken. Of eigenlijk; wat ik erbij kan maken. Ik vind alleen een roggebroodje zo saai. Jullie nog ideeën?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:29

broodje roosteren met (room)kaas?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:59

O: krentenbol met roomboter, thee met honing
T: sultana kersen, frapp vanille en frapp coffee(smaaktestje op school)
L: krentenbol met roomboter, banaan
T: paar drop fruit duo's
D: ?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:35

Ik ben weer back on track geloof ik :D Komt met het gestructureerde leven :')

O; Havermout met soya melk en cranberry's, blauwe bessen, frambozen, walnoten, honing en kaneel.
L; Groente omelet met twee eieren, tomaat, courgette, paprika, ui en een beetje zout en peper.
T; Volkorencracker met boter en kipfilet en eentje met pindakaas, halve banaan en walnoot.
Smoothie met halve citroen, tomaat, rode besjes, 1 appel, halve banaan en spinazie.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:20

O: 1 vkbb (1/2 met appelstroop, 1/2 kaas en tomaat)
T: 10 amandelen
L: bananenkwark (ong 250 gram magere kwark, 1 banaan), 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas) owja en wat kruimeltjes van en beschuit :')
T: blauwe druiven en 1 pruim
A: broccoli, aardappelen, kaassaus en een vleesvervanger (spicy bean burger). Ananas
T: 250 gram magere kwark met 1 appel kaneel poeder en wat rozijntjes erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, 40 minuten op stal bezig geweest

En owja ik moet even bekennen, met school neem ik soms na het eten een smintje voor de frisse mond maar die vergeet ik er vaak bij te zetten :')

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:26

O: 200 ml melk, 50 g havermout, 1 el lijnzaad, 50 g rozijnen.
B: 30 km fietsen.
L: 2 aardappelen, 8 opscheplepels spitskool.
t: 4 pruimen, appel
B: 20 min fietsen, 50 minuten kranten bezorgen.
A: snee roggebrood met plak kaas, 4 opscheplepels spitskool, 2 crackers.
B: schred level 1.

Drinken: water

Tips zijn van harte welkom !

Ik heb afgelopen week veel en ongezond gegeten en ik voel me daar totaal niet goed bij en mijn lichaam denk ik ook niet. Ik probeer nu dus weer een gezond eetpatroon aan te houden. Dus voldoende en vooral gezond eten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:31

Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, gojibessen, agavesiroop, cacao
T: Appel
L: 3 meergranen boterhammen, 2x sojaboter/runderrookvlees, 1x sojaboter/appelstroop
T: Nectarine + volkorenbiscuitje
A: Zilvervliesrijst metsajoerboontjes bruine suiker en roomboter :')
T: Schaaltje soyayoghurt bosbessen

Blegh, volgens mij heb ik een buikgriepje onder de leden. Werd al beroerd bij de gedachte aan kruidige sajoerboontjes %) heb mijn droge rijst maar wat opgedoft tot comfortfood.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:43

O: Yoghurt met soja vanilledrink, Chia, havermout, roggevlokken en bramen
T: Honingmeloen, 2 salmiakkogels
L: Salade van kropsla met cherrytomaat, komkommer, paprika, dressing en tonijn
T: Druiven
A: Broccoli en gepofte bataat, zelfgemaakte choco/bananen/eiwitmousse
T: Zelfgemaakt dadelkoekje, plakje rookvlees
D: Groene thee, water, slimpie, chocolademelk van sojavanillemelk en cacao met slagroom.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:25

Vandaag op zich niets slechts op, maar wel meer dan normaal. Man o man, heb al de hele dag honger... Maar (bijna) geen ongezonde tussendoortjes!

O: 1 boterham
B: 5km fietsen
T: Ontbijtkoek
L: 4 boterhammen en een appel
B: 5km fietsen
T: Boterham
A: spinazie, vissticks en aardappelen, wat appelmoes en een schaaltje vla als toetje

Ongeveer 1823 caloriën, komt nog wel iets bij, eet vanavond denk ik nog een tussendoortje

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:28

2 dagen met school naar de camping geweest en het eten daar lustte ik niet dus geen mooie lijstjes. Gister:
O: 2 beschuitjes met halvajam
L: saucijzenbroodje
B: 8 km fietsen
B: 14 km lopen
A: 1 lepel nasi, 4 mini gehaktballetjes, patatje mayo
B: dansen van 9 tot 1
T: kaassoufflee

Vandaag:
O: - (er was alleen wit brood met kaas en ham, lust ik niet )
N
B: 8 km fietsen
L: kibbeling ( was t eerste wat ik kon kopen :') en ik had trek )
T: kapje bruin brood
A: zilvervliesrijst met broccoli, sperziebonen en zalm
Vanavond nog wat fruit en dan ga ik morgen weer normaal eten :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:51

Beterschap Plien :(:)
Haha Mandy :')
Had je uiteindelijk nog wat leuks kunnen verzinnen many voor bij je soepje? ik vind broccolisoep trouwens echt heerlijk :9
En Bhri ook lekker genoten zie ik :D
NGU, mooi lijstje tot nu toe!

O: 85 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 136 gram appel met kaneel eroverheen
T: 181 gram sinaasappel, 50 gram cherrytomaatjes
L: 54 gram roggebrood met 10 gram kaas
T: verantwoord meuslireepje (132 kcal), 50 gram cherrytomaat, 52 gram komkommer, vk cracker met 7 gram appelstroop, 10 gram walnoot, 83 gram wilde perzik
T: 56 gram sushi <3
A: macaroni met 15 gram tomatenpuree en paar zeevruchtjes, 1/6 broccoli, 1/4 paprika, 1/4 ui en paar champignons, 1/3 deel van meergranenbroodje
T: 200 gram magere kwark, 100 ml magere yoghurt met 1.5 beschuit en 10 gram gedroogde cranberries
D: 1xkoffie, veel groene thee en water en vanavond misschien een glaasje spa rood
B: 25 min fietsen, 1 uur fysio en naderhand daar nog 10 min op crosstrainer en 10 min op trainingsfiets

Met dat laatste grote tussendoortje kom ik op 1736 kcal, is wel genoeg denk ik toch? Mijn BMR ligt ook rond de 1400 dus op dagen dat ik niet echt krachttraining doe is rond de 1700-1800 wel ongeveer goed denk ik. Blijft lastig.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:10

O: 200 g soyavla met 50 gr speltmuesli en 2 pompoenpitcrackers met appelstroop
T: banaan + 1 cracotte met chocopasta
L: 2 vk boterhammen met rookvlees, 1 klein pompoenpitbroodje met kaas
T: 2 kiwi's en later nog een banaan (voor het hardlopen)
A: gehaktbal, rode bietjes, gekookte aardappels
T: ?

B: 12 km fietsen en 30 minuten hardlopen

Ik probeer wat meer kcal te eten, ik at denk ik wel wat te weinig, zeker in verhouding met wat ik allemaal beweeg. Ik heb ook geen zittend beroep, dus kan het wel hebben (hoop ik haha) Vind het wel een beetje spannend, ben bang om aan te komen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:31

LisErm, je verantwoorde mueslireepje, is dat iets wat je zelf maakt?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:32

Het werd:

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, kaneel en een wortelmuffin erdoor verkruimeld
T: banaan
L: 1 zoete aardappel, tofu en sperzieboontjes
T: handje noten, cherrytomaatjes (zo'n 12 denk ik)
A: broccolisoep met 2 mini speltbolletjes. 1 met avocado en tomaat, 1 met pesto/tomaat/olijven uit de oven
T: gezonde warme chocolademelk (rijstmelk, cacao, kaneel, honing)

B: 20 minuten fietsen, 30DS level 2

Ik ben echt deze week echt a-sportief :=

Plien, beterschap! Op zulke momenten heb je echt even comfort food nodig.

LisErm, lijkt me een mooi lijstje zo hoor! Haha, heb je zelfs de sushi gewogen? Bikkel :))

Laura, herkenbaar, dat had/heb ik ook. Maar ik heb gemerkt dat zolang je gezond blijft eten, je echt niet aan zult komen. Daar moet je een beetje vertrouwen in krijgen en dat is best lastig, maar dat komt goed!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:39

Hmm een onverwachte ongestructureerde stress dag gehad op het werk gehad. Daardoor heb ik snel mijn brood naar binnen gewerkt waardoor ik eigenlijk continue het gevoel gehad dat ik niet gegeten en ik na de lunch tussendoor de rijstwafels en boterham gepakt had terwijl ik eigenlijk genoeg gegeten had bij de lunch. Ook nog bij mijn moeder gegeten.
Naja uiteindelijk wel best veel bewogen dus ach.

O: 50 gr. havermout/melk + 20 gr. rozijntjes
T: kaas rijstwafel en bakje watermeloen
L: 2 BB, 2 crackers en een rijstwafel met kaas, sandwichspread en casselerib
T: 2 mandarijntjes en nog 4 rijstwafels met kaas smaak en een droge boterham.
A: Bloemkool en bloemkoolsausje, schnitzel, aardappel, 2 schepjes appelmoes , vanille vla
B: 2 x 50 minuten fietsen, uur BBB en 8,5 uur gewerkt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:38

NeverGiveUp schreef:
Ik ben weer back on track geloof ik :D Komt met het gestructureerde leven :')

O; Havermout met soya melk en cranberry's, blauwe bessen, frambozen, walnoten, honing en kaneel.
B; twee uur werken, schoonmaken
L; Groente omelet met twee eieren, tomaat, courgette, paprika, ui en een beetje zout en peper.
B; drie uur werken, schoonmaken. En 40 min fietsen.
T; Volkorencracker met boter en kipfilet en eentje met pindakaas, halve banaan en walnoot.
Smoothie met halve citroen, tomaat, rode besjes, 1 appel, halve banaan en spinazie.
Daarna nog een maiskolfje met een kop thee.
B; 20 min fietsen en 1 uur paardrijden.
A; Broccoli dagschotel prutje met gehakt, wortel, ui. En wat aardappelen.
T; Klein chocolade cakeje, en twee broodjes met filet american en gekleurde hagelslag. Glaasje sinaasappelsap.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:40

Nee, is een mueslireepje dat ik bij de jumbo kocht. Zonder zoetstoffen enz en bestaat voor 50% uit noten, behalve dat er veel vetten inzitten (door de noten neem ik aan) zag de ingrediëntenlijst er goed uit. Wel duur en zelf maken is vast nog beter maar ik ben niet zo'n keukenprinses :P

Jazeker Many 8-)
Die speltbroodjes zijn wel een goede aanvulling op je maaltijd, alleen soep is ook maar zo saai.

Met al die beweging kun je dat zeker hebben Chantal!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:53

Liserm94 hoelang fiets jij eigenlijk op 25 km eigenlijk? Aankomen doe jij zeker niet met dat lijstje en die beweging. :) Die verantwoorde muesli reep klinkt ook wel lekker trouwens.

Plien beterschap

Laura als je inderdaad gewoon normaal eet en beweegt kom je echt niet zomaar aan :)!

En met mijn beweging kon ik het wel goed gebruiken. Maar ik had vanochtend ook lekker 4 boterhammen, tomaat en komkommer en houmous meegenomen voor de lunch. Uiteindelijk snel op een andere woning eten mee moeten pakken omdat mijn eten ergens anders lag :')
Was altijd van het ff snel eten tussen door en merk nu ik steeds vaker dat sinds ik me verplicht rustiger ga zitten en bewust eet ik minder rommel snaai dan dat ik in de haast eet. Had dan liever een extra boterham gepakt om voedzaam energie naar binnen te werken wanneer mijn lichaam aangeeft dat ik honger had.

Laten jullie van lijnzaad ook meer scheetjes? :') Ik zit er toch aan te denken om minder ervan te eten. Het word namelijk niet echt minder nu ik het langer eet :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:01

Zelf dingen maken is niet zo moeilijk hoor en het is nog leuk ook! :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:03

ChantalSmook schreef:
Liserm94 hoelang fiets jij eigenlijk op 25 km eigenlijk? Aankomen doe jij zeker niet met dat lijstje en die beweging. :) Die verantwoorde muesli reep klinkt ook wel lekker trouwens.

Plien beterschap

Laura als je inderdaad gewoon normaal eet en beweegt kom je echt niet zomaar aan :)!

En met mijn beweging kon ik het wel goed gebruiken. Maar ik had vanochtend ook lekker 4 boterhammen, tomaat en komkommer en houmous meegenomen voor de lunch. Uiteindelijk snel op een andere woning eten mee moeten pakken omdat mijn eten ergens anders lag :')
Was altijd van het ff snel eten tussen door en merk nu ik steeds vaker dat sinds ik me verplicht rustiger ga zitten en bewust eet ik minder rommel snaai dan dat ik in de haast eet. Had dan liever een extra boterham gepakt om voedzaam energie naar binnen te werken wanneer mijn lichaam aangeeft dat ik honger had.

Laten jullie van lijnzaad ook meer scheetjes? :') Ik zit er toch aan te denken om minder ervan te eten. Het word namelijk niet echt minder nu ik het langer eet :o

Ik fietste vandaag 25 min geen 25 km helaas :')
Maar toen ik nog elke dag naar school fietste (15 km enkele reis) deed ik dan in ongeveer 40 minuten, als ik alleen was tenminste want met vriendinnetjes deed ik er een uur over :+
Die mueslireep is inderdaad lekker :j
Stilstaan bij wat je eet helpt echt, anders snaai je onbewust toch wat meer merk ik ook.
Goed dat je naar je lichaam luistert :)

Klopt Karin, eigenlijk zou ik in het weekend best zelf wat dingetjes kunnen bakken. Ik vind het ook leuk om te doen maar schiet er de laatste tijd toch weer bij in.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:14

Oh ik zag laura's 12 km staan en daarna jou 25. Dus dacht dat het 25km was haha :') .
Scheelt nogal met 25 minuten fietsen inderdaad.
Ik snap wel dat je er alleen bv een uur over deed en met vriendinnen maar 40 minuten bijvoorbeeld.
Mijn fietstempo is soms ook lager dan wanneer ik met vriendinnen fiets. Maar dat is meer omdat ik altijd álles moet fietsen waardoor ik ook rustiger fiets en langer over mijn aantal km's doe omdat het soms best wat afstanden zijn. Ik kan nooit eigenlijk de auto of bus pakken. Neem de tijd voor het fietsen en ga dan niet haasten, zekr omdat ik vaak al wat moe ben van bv werken/sporten.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:28

Met al die beweging kan dat makkelijk ChantalSmook! En je lichaam gaf aan honger te hbben dus had je het waarschijnlijk gewoon nodig :)

Planning:
O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan) 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat
T: 3 pruimen
L: 2 vkbb (kaas, tomaat/appelstroop)
T: appel
A: mexicaanse wraps (kidney bonen, mais, vega gehakt, geraspte kaas)
T: vanavond ga ik even slecht doen, al 4 dagen zin in en gewacht tot vrijdag avond! :D

B: 20 km fietsen
D: water en thee (vanavond misschien wat anders)

Normaal neem ik die beschuit niet bij het ontbijt maar vandaag heb ik lange schooldag en had er zin in :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:02

LisErm94 schreef:
Nee, is een mueslireepje dat ik bij de jumbo kocht. Zonder zoetstoffen enz en bestaat voor 50% uit noten, behalve dat er veel vetten inzitten (door de noten neem ik aan) zag de ingrediëntenlijst er goed uit. Wel duur en zelf maken is vast nog beter maar ik ben niet zo'n keukenprinses :P
Welk merk/ingredienten? :D Vet is juist gezond, zonder vet ga je dood :P

O. Chiapudding (chiazaad/amandelmelk/2x banaan)
T. - (les)
L. Yoghurt, havermout, blauwe bessen, appel, linwoodsmix
T. 2x gekookt ei

B. 1 uur dressuurles

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:09

Chiapudding? Klinkt wel lekker, gaat dat vanzelf opstijven of voeg je daar nog iets aan toe behalve de amandelmelk en de bananen?

Mijn eetlijstjes van gisteren en vandaag ga ik maar niet plaatsen, echt veel te weinig in verhouding tot mijn beweging. Waar mijn nekharen overeind gaan staan van sommige magere lijstjes, zijn mijn eigen nog veel schraler. := Foei.