Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:32

Mij hoor je ook niet zeuren hoor, ik vind het naast het "niet voor vegetariers gedoe" ook te duur en smerig. Dus mij zie je er niet..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:36

Hier een McDonald's verslaafde :P Heerlijk! Kan er wel elke dag eten. Vooral de Big Mac hmmm.... :9

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:58

OldSkipper schreef:
Mij hoor je ook niet zeuren hoor, ik vind het naast het "niet voor vegetariers gedoe" ook te duur en smerig. Dus mij zie je er niet..

Dat is een keus. Niemand verplicht je om er te eten. Maar het zegt niets over het bedrijf zelf als het jou niet aanspreekt of je ergens anders meer en goedkoper wilt halen.

Over smaak valt niet te twisten. Wat jij niet lekker vindt, kan een ander van smullen, en andersom. Maar je kunt niet beweren dat de producten op zich slecht zijn.

Lara_Silver

Re: Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:02

Lusitana schreef:
OldSkipper schreef:

Dat is een keus. Niemand verplicht je om er te eten. Maar het zegt niets over het bedrijf zelf als het jou niet aanspreekt of je ergens anders meer en goedkoper wilt halen.

Over smaak valt niet te twisten. Wat jij niet lekker vindt, kan een ander van smullen, en andersom. Maar je kunt niet beweren dat de producten op zich slecht zijn.

Inderdaad, mis een beetje de 'ik-vind' schrijfwijze. Is het mij of word die tegenwoordig dus bijna niet meer gebruikt...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:03

IK VIND de nieuwe Kokos milkshake niet te pruimen.

Wel genoten van mn McChicken burgertje net <3

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:06

Niet overdrijven, had het over die typische 'gatver, bah en smerig'-posts. ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:07

Macs schreef:
Het is wel zo dat je als Vegetariër wat bij de Mac koopt je alsnog geld geeft aan een heel groot vlees-bedrijf. Dus dat werkt ook niet mee.
Ik vind de McDonalds echt een fabriek :') Neemt niet weg dat ik er af en toe kom, het is toch handig en goedkoop. Maar ergens achter in mijn hoofd wil ik helemaal geen geld uitgeven aan zo'n bedrijf. :')
Als ik er kom neem ik meestal een salade voor een euro en een frietje met fritessaus.
Ik ben trouwens geen vegetariër.

Ik vind de Mc dus verre van goedkoop. Dat is met alle fast-food restaurants zo, dus de Mc is er geen uitzondering in,
maar als ik het voor het geld moest doen, zou ik er 3 dagen van kunnen koken :=.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:08

Ik ga naar de VS binnenkort, daar heb je nog wel leuke dollardeals hahaha :D (weet niet of ik blij moet zijn met de mac bijna naast ons.... ben benieuwd hoe lang ik het kan weerstaan :P)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:09

Lara ik snap je :P maar ik vind de kokos shake gewoon persoonlijk echt niet lekker.. terwijl ik
gek ben van kokoskoeken en bounty's en malibu-chocomel. :')

De kokossmaak is té aanwezig.. en ik heb alleen maar meer dorst. De mango vond ik wel gaan,
maar framboos en appel-peer blijft toch mn favoriet.

Siets ik ben bij de bakker bart evenveel kwijt voor een half stokbroodje met kaas en een colaatje
als bij de mac voor een menu.....

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:16

Ik vergelijk het ook met thuis koken ;). Alle horeca is gewoon duurder dan wanneer je het zelf in de super koopt
en klaar maakt, maar daar laat ik een lekker Mc-menuutje niet voor staan :)).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:17

Precies, je moet ook genieten van het leven toch? :D En ik vind af en toe de mac toch wel een genot hahaha :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:18

svdijk86 schreef:
Lara ik snap je :P maar ik vind de kokos shake gewoon persoonlijk echt niet lekker.. terwijl ik
gek ben van kokoskoeken en bounty's en malibu-chocomel. :')

De kokossmaak is té aanwezig.. en ik heb alleen maar meer dorst. De mango vond ik wel gaan,
maar framboos en appel-peer blijft toch mn favoriet.

Siets ik ben bij de bakker bart evenveel kwijt voor een half stokbroodje met kaas en een colaatje
als bij de mac voor een menu.....

Nee weet ik hoor. :P Vind ook niet alles van de Mac lekker, dat zou een wonder zijn. Heb zo mijn vaste menu. Ik vind de Big Mac bv het allerlekkerste, en de rest van de burgers vind ik dan niet zo speciaal en eet ik niet bijzonders graag. :)

@vuurneon: Idd mijn idee. :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:24

Siets schreef:
Macs schreef:
Het is wel zo dat je als Vegetariër wat bij de Mac koopt je alsnog geld geeft aan een heel groot vlees-bedrijf. Dus dat werkt ook niet mee.
Ik vind de McDonalds echt een fabriek :') Neemt niet weg dat ik er af en toe kom, het is toch handig en goedkoop. Maar ergens achter in mijn hoofd wil ik helemaal geen geld uitgeven aan zo'n bedrijf. :')
Als ik er kom neem ik meestal een salade voor een euro en een frietje met fritessaus.
Ik ben trouwens geen vegetariër.

Ik vind de Mc dus verre van goedkoop. Dat is met alle fast-food restaurants zo, dus de Mc is er geen uitzondering in,
maar als ik het voor het geld moest doen, zou ik er 3 dagen van kunnen koken :=.

Dan heb ik het over een hamburger voor 1 euro (verder kom ik niet, neem nooit menu's behalve kindermenu :o )

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:30

Pff doe ff moeilijk, de vraag is : Wat vinden jullie nou van de MCdonald's? Nou dat is wat ik er van vind, een ieder die t heerlijk vind wens ik smakelijk eten, maar ik hoef t niet ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:00

Als ik daar even op mag reageren. Over smaak valt niet te twisten en als iemand het erg vies of erg lekker vindt dat maakt me niet uit.
Ik reageerde even op de reacties over de vega-onvriendelijkheid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:38

OldSkipper schreef:
Pff doe ff moeilijk, de vraag is : Wat vinden jullie nou van de MCdonald's? Nou dat is wat ik er van vind, een ieder die t heerlijk vind wens ik smakelijk eten, maar ik hoef t niet ;)

De vraag is niet exact "hoe smakelijk vinden jullie het eten van macdonalds".
We doen niet moeilijk, maar in een discussie kun je reacties verwachten. Alleen een mening neerkalken omdat je die er graag tussen ziet staan is niet genoeg voor sommigen.
De vraag is redelijk vaag en kan dus alle kanten op, en een mening geven over of je iets lekker vindt of niet is best toegestaan.
Maar het is leuker voor een discussie als je dingen kunt onderbouwen en dus het hebt over ik vind het niet te eten OMDAT....
Je hebt genoemd dat je elders meer krijgt, en daarop kan ik zeggen dat juist de geringe hoeveelheid vlees zorgt dat het gezonder is en er minder vee de dupe is. Als jij een echte vleester bent die ene paar koeien per jaar moet hebben, dan is dat jou pakje aan, maar je hoeft ene bedrijf dat mensne tegemoed komt door minder vlees te gebruiken niet daarop aan te kijken als iets negatiefs. Het is maar van welk oogpunt je het ziet.
Uit die omdat kunnen we nl veel meer opmaken dan alleen het posten van een zeer persoonlijke mening, snap je. En dan kunnen we ook nog eens wel of niet met je eens zijn of iets uitleggen, maar als gezegd, over smaak zelf valt niet te twisten.

Voor mij gaat de vraag meer over het bbedrijf en de productenbehandeling in het geheel en niet zozeer of ik iets ervan lekker vind of niet, maar dat komt omdat ik dingen ruim zie en het niet belangrijk vind om heel bokt te melden wat ik lekker vind of niet.

Wat ik hier voorbij zie komen is dat het "een fabriek" is, maar dat is natuurlijk inherent aan het concept fastfood, het is een soort lopende band werk. Daar kun je dus idd bewust van wegblijven of er geen acht op slaan. De aanvoer is tenminste wel constant, en niets ligt te rotten omdat er te weinig van besteld wordt. Waar te weinig van besteld wordt, verdwijnt van het menu.
De kwaliteit wordt op diverse niveaux gewaarborgd van leverancier tot eindproduct. Ik vind dat best presticieus voor een fastfoodketen.

Wat betreft duur, ik denk dat het per land verschilt? Hier is het niet duurder dan andere producten van dezelfde soort/kwaliteit in supermarkten. Daarbij vind ik zelf kwaliteitsgaranties en doorzichtigheid in een bedrijf wel wat waard.
Bij de frituur op de hoek weet ik niet waar het vlees vandaan komt. Niet van welk deel van de koe en niet van welk soort koe. Die kan wel vetgemest zijn met hulp van grote doses troep die men gebruikt om ze snel groot en dik te krijgen. Er zijn mensen die wel bij dat soort dingen stilstaan en daar dus ook wel een eurootje meer voor over hebben. Anderen zien liever gewoon veel vlees op het bord, om het even waar het vandaan komt.
Dat is dus ook gewoon een kwestie van keuze, instelling en relativeren.

Verder vind ik dat er best een drempel mag zijn die mensen laat kiezen voor goedkoper, bewust en gezond thuis koken. Mac zou geen dagelijkse kost moeten zijn (zoals helaas in de VS vaak wel is, waar er mensen die nog nooit anders hebben gegeten dan uit afhaaldozen en zakken).
Verder is duur natuurlijk altijd relatief. Vergelijken een luxe restaurant is het weer goedkoop.

Verder mag van mijn het topic verder bol staan met ik vind het vies en ik vind het lekker, maar dat zegt op zich natuurlijk niks over macdonalds. En onwaarheden mogen best uit de weg geruimd.
Dus ik vind het ook fijn als daarnaast wat dieper ingegaan wordt op bepaalde dingen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:26

@Lusitana: _/-\o_ Mooi omschreven!

Hmmm ik heb even lekker een chicken sate op, heerlijk! En garnalen, stays favourite! :+:

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:45

Net de 1955 burger geprobeerd, erg lekker hoor :) Die chicken saté is ook lekker vind ik ... tis inderdaad niet zo goedkoop ... wij waren 19 euro kwijt voor 2 menu's en een extra salad shaker. Dus ik doe het ook niet vaak, dan blijft het lekker :Y)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:46

Jaa, maar salad shaker is ook duur. Bij ons 3,25. Die maakt het ook duurder! Vind wel absurd veel voor zo'n salade.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:36

En dan hebben ze mijn favoriet niet eens meer: de griekse salad shaker.... *snif*

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:42

Oeeh ja de Griekse salade, echt jammer dat ze die eruit hebben gehaald. Die was heerlijk. En ook voor de vegetariers een goed product.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:45

Daar had ik echt wel wat geld voor over, heerlijk als lunch! Maar helaas :P

De Mac saté sla ik over, heb een intolerantie voor pinda's.... jammer, vond die wel lekker (totdat ik daarna vrienden met de wc werd haha)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:46

vuurneon schreef:
Daar had ik echt wel wat geld voor over, heerlijk als lunch! Maar helaas :P

De Mac saté sla ik over, heb een intolerantie voor pinda's.... jammer, vond die wel lekker (totdat ik daarna vrienden met de wc werd haha)

:') :(:)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:47

MerelxG_R schreef:
Ik rijd er elke dag langs als ik naar school fiets (of er van terug kom.) Niet altijd even leuk als je een lange dag hebt gehad en barst van de honger. :)) Maar ik eet daar alleen 'n hamburger, mckroket of een frietje. Heeerlijk. :9 Ga d'r denk ik een keer in de maand/twee maanden een keertje eten.

Toen ik dit las, had ik echt verwacht dat je heel dik zou zijn, :o en ik keek in je profiel en wow wat ben jij mooi slank! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:50

patatkraam, ach leedvermaak is toch vaak het mooiste vermaak :P Moet wel zeggen; mctoilet was keurig netjes, geen slechte plek om er een half uur te moeten bivakkeren :D