Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:08

Oke moet ik dus maar eens kijken als ik in Nederland ben. Hier hadden ze geen vegan spekjes.

In de zomer maakte ik ook veel nicecream. Gewoon zakken met bevroren fruit kopen, banaan erbij...jammiee!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:36

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:38

Ik maak morgen toevallig dal bhat, ook met linzen. Ik heb mijn eerste maand vega goed overleefd, inclusief week op hotel voor werk in Duitsland.

Voorlopig geen klachten :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:34

Linzen zijn inderdaad erg lekker! Vorige week dal bhat gemaakt van de groene meisjes. Vond het tegenvallen. Ik had meer verschillende smaken verwacht.

Gister voor het eerst uit mijn nieuwe kookboek gekookt (Het vegan kookboek - Adele Mcconnell). Ik heb gekozen voor een spaghetti met artisjokkenharten en spinazie. Ook een tegenvaller. Beetje flauw. Idee vond ik leuk want ik kook nooit met artisjokken terwijl ik ze erg lekker vind. Volgende keer doe ik er zongedroogde tomaatjes en een zelfgemaakte pesto bij.

Wel dit weekend een heerlijk cookie dough snack gemaakt:
http://theliveinkitchen.com/2014/03/03/ ... dough-one/

Te lekker!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:13

Hebben jullie al eens vegetarisch shoarma gehad? Ik merk dat dat echt wel iets is wat ik mis, vooral als mijn vriend het aan het koken is. Ik zag dat de vegetarische slager het wel aanbied, maar niet in mijn supermarkt. Maar als het lekker is, wil ik er best wel voor omrijden en dan een aantal pakjes in de vriezer leggen. Maar heeft iemand het al eens gehad?

Ik ga vandaag proberen met shoarma kruiden op kikkererwten een pitabroodje te maken. Misschien helpt dat een beetje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:18

Ik koop shoarma af en toe van tivall (of was het vivera?). Met wat lekkere saus smaakt het prima vind ik :j Maar ik heb nooit echte shoarma gehad dus ik kan het niet vergelijken helaas.

Ik heb gisteren weer eens vegan burrito's gemaakt <3 Boh die zijn lekker!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:28

Heb je een recept 8nnemiek? Ik probeer minder aziatisch te koken en burrito's klinken goed. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:33

Ik zal het recept straks even kopiëren :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:40

RoosG schreef:
Hebben jullie al eens vegetarisch shoarma gehad? Ik merk dat dat echt wel iets is wat ik mis, vooral als mijn vriend het aan het koken is. Ik zag dat de vegetarische slager het wel aanbied, maar niet in mijn supermarkt. Maar als het lekker is, wil ik er best wel voor omrijden en dan een aantal pakjes in de vriezer leggen. Maar heeft iemand het al eens gehad?

Ik ga vandaag proberen met shoarma kruiden op kikkererwten een pitabroodje te maken. Misschien helpt dat een beetje.

Wat kookt je vriend dan zoal? :)
Vegetarische shoarma van de vegaslager is erg lekker maar die van Vivera ook. Die van DVS is wel het lekkerst natuurlijk maar helaas ook het duurst :Y)
Wat jij noemt klinkt ook erg lekker! Vaak zijn het de kruiden die het hem doen bij vlees, dus dezelfde kruiden op iets anders doen zorgt voor een vergelijkbaar resultaat :Y)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:57

De kip shoarma van de vegetarische slager vind ik echt heeerlijk! Viel hier ook goed in de smaak bij vleeseters haha. Vorige week had ik het van ah eigen merk gekocht en daarna nog wat shoarma kruiden overheen gedaan, dat was ook lekker!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:13

Gister voor het eerst de braadworst van de vegetarische slager gehad, bah ik vond het echt niet lekker haha!

Ben nu heerlijk een wrap met de vegetarische slager kipworst aan het eten met rucola en honing mosterd dressing :)

Laatst ook de vegetarische slager boterhamworst geprobeerd, savonds als snack met augurk, was ook lekker :j

De shoarma van de vegetarische slager vind ik echt geweldig! Ik bak het altijd met wat paprika en ui, dan op een pita broodje met cheddarkaas, knoflooksaus, sla en nog wat ui <3 Het is inderdaad duur, maar heb nu al een aantal keer het geluk gehad dat het ivm de datum met korting of bij jumbo zelfs gratis is en dan vries ik het gewoon in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:19

Ik heb laatst eens een braadworst gehad idd, en ook eens een 'rookworst'. Vond het allebei niet te vreten _O- Vind vleesvervangers voor soms heel fijn, ben bv dol op de kaasburgers en ik vind de vega balletjes van vivera ook heeeel lekker, maar ik vind het toch het fijnst om zelf wat te knoeien met vleesvervangers dmv bonen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:35

Magrathea schreef:
RoosG schreef:

Wat kookt je vriend dan zoal? :)
Vegetarische shoarma van de vegaslager is erg lekker maar die van Vivera ook. Die van DVS is wel het lekkerst natuurlijk maar helaas ook het duurst :Y)
Wat jij noemt klinkt ook erg lekker! Vaak zijn het de kruiden die het hem doen bij vlees, dus dezelfde kruiden op iets anders doen zorgt voor een vergelijkbaar resultaat :Y)

Mijn vriend eet wel vlees, dus als hij shoarma kookt is dat het enige vlees wat ik zo lekker vind ruiken, dat ik soms twijfel of ik wat mee eet. Verder kan hij alles eten, maar shoarma heeft zo'n typische geur ofzo.

Ik ga die shoarma van DVS maar eens halen, kijken of het lekker is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:44

ik heb dvs, vivera en ah (is dat ook niet gewoon vivera of een ander standaard merk in eigen verpakking?)
alledrie prima te eten, maar ik voeg zelf meestal nog net een tikkie extra kruiden toe

als we shoarma eten , heb ik een vega variant en vriend bio

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:41

Ik heb pas de kipshoarma gehad van DVS, die is wel gewoon te koop bij de supermarkt. Had er geen kruiden over heen, vergeten op te zoeken wat er bij vlees over heen gaat. Ik vond het best lekker smaken, zeker als je er ook wat saus etc bij hebt. De rookworst smaakt inderdaad raar, maar ik gooi er altijd maar wat curry (bij de boerenkool!) over heen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:42

DVS shoarma is al gekruid, maar shoarmakruiden zijn ook los te koop. Dat kun je bijv over tofu doen

Edit: ik heb net deze hummus gemaakt: https://vegetus.nl/pitachips-met-witte-bonenhummus/
Erg lekker en makkelijk! Heb zelf wel wat meer citroensap toegevoegd, en ipv komijnzaad (heb ik niet :Y) ) peterselie, knoflookpeper en tijm toegevoegd. En wat meer zout. Oja en veel meer knoflook want ik hou van knoflook :Y)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:22

Die vegan burritos ben ik ook benieuwd naar!
Mijn vriendje is verhuisd en ik heb afgelopen week ingeslagen; hij heeft eindelijk een eigen keuken. Hoera! Ik lees later even bij, heb de laatste tijd geen internet :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:42

Die rookworsten vind ik juist zo lekker <3 soms maak ik er gewoon een als tussendoortje :o kruiden zou ik ook meer moeten gebruiken, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:39

Ik vind die beide recepten van de groene meisjes net wel lekker. Maar ik kruid wel veel meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:40

Het burrito recept:
Afbeelding
Eerst de ui en knoflook fruiten in olijfolie, dan de paprika en peper erbij en de kipstuckjes. Klein beetje bruin laten bakken. Dan de tomaat erbij, met eventueel nog wat extra water. Even laten staan met de deksel erop totdat het vocht uit de tomaat in de pan zit en dat bind je met maizena. Tegelijkertijd doe je alle kruiden, het citroensap en de ketchup erbij. Als laatste de mais en bonen, die laat je even mee opwarmen.
Ondertussen wat wraps een minuutje in de magnetron zodat ze zacht worden.
Die vul je met het mengel, en that's it :D
Je kan ze daarna nog even in een ovenschotel doen, beetje willemsburger/kaas er over en 8 min op 180 graden in de oven.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:36

Linzen zijn zo'n fijn product! Wij eten wekelijks wel een of twee keer iets met linzen. Een soepje, in de curry, eigengemaakte Vega burgers, of vervanging van gehakt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:24

gister aten we een heerlijke ovenschotel van tortillachips met kidneybonen, tomatenblokjes, puntpaprika, vegagehakt en geraspte kaas!
er naast 2 schaaltjes gesneden met puntpaprika en guacemole

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:12

Mijn ultiem luie eten is sinds kort chili. Je moet een ui snijden en verder alleen wachten.

- zilvervliesrijst koken
- Uitje snijden en fruiten
- blikje chilibonen erbij (inclusief saus is het nog luier. Anders neem je gezeefde tomaten, peper, een beetje zout en chilipoeder)
- blikje mais erbij

En klaar :P. Niet erg veel groente, maar toch wel gezond :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:57

8nnemiek, die gaat op mijn lijstje voor volgende week :)

Gister kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik een klein puntje pizza op (met kaas |( ). Jeetje wat ben ik er ziek van. Meteen weer permanent genezen van alle dierlijke producten.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:23

Hoe lang at je het al niet meer? Wel een heftige reactie. Ik kan ook niet zo best tegen kaas, maar eet het nog wel af en toe.