Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:„Het is zo belangrijk om mensen te laten zien dat het doden van een dier niet goed is. Dieren herkennen je en hebben gevoel."
Citaat:Mijn maag draait serieus om bij het idee dat die arme dieren gefokt worden om afgeschoten te worden. En dan ook nog als trofee gezien worden
Citaat:Waar kunnen we dat zinloze gedoe stoppen? Vind dit echt niet normaal meer
Citaat:Schiet die jagers zelf maar dood
_Nelleke_ schreef:Ik heb ooit eens een hele uitgebreide docu gezien op NL 2 of 3 over die industrie en daar kwam het allemaal wel wat genuanceerder over.
Begrijp me niet verkeerd: het doden van een dier gewoon voor de lol vind ik echt idioot en ik vind dat die mensen ergens een kronkeltje hebben in hun kop die wellicht wel even nader onder de loep genomen mag worden. Het verlaagt gewoon je drempels...
Maar: reservaten in Afrika verdienen reteveel geld met dit soort praktijken en er zijn reservaten die dat ook weer terugstoppen in het reservaat. Aanleg van omheining, stoppen van illegale stroperij, onderzoek en dierenartsen. (Ik zeg niet alle, maar sommige.) Dus voor het doden van 1 leeuw kunnen wellicht een hele kudde olifanten of gazelle's veilig leven, of kan zelfs het natuurreservaat uberhaupt blijven bestaan. Dat maakt het voor mij weer te complex om er echt een duidelijke mening over te hebben.
Magrathea schreef:Weet je wat ik altijd de pest vind met docu's als Earthlings of Cowspiracy? Mensen zoals wij kijken het en worden er alleen maar door en door bewust van dat onze keuze de juiste is. Degenen die het juist zouden moeten zien zijn de personen die rustig een pond vlees wegwerken op een dag en beweren dat het allemaal vegan-propaganda isZo zuur.