Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:44

Phor, fijn gevoel is dat he?

leuk om te lezen trouwens over glycogeen etc. Ik heb vorige week een toets gehad over energiesystemen, gaat ook daarover. Je moet het zo zien als je snel iets doet zit je in het ATP-CP systeem (sprinten etc) daarvoor gebruikt je lichaam ATP. Daarna kom je in het melkzuursysteem en gaat het glycogeen verbranden zonder zuurstof waardoor je dus lactaat (melkzuur) in je spieren krijgt. Als je wat langer bezig bent (duurlopen etc) zit je in het zuurstofsysteem waarbij je lichaam glycogeen met zuurstof gaat verbranden en daarna vetten. Eiwitten verbrand je pas als glycogeen en vetten op zijn.

Ik was vanochtend in de sportschool en voelde gewoon dat mijn benen echt even rust nodig waren. Deed bodypump dus kon er niet zomaar mee stoppen, maar na 10 min merkte ik al dat mijn benen gewoon echt even ''op'' waren. Rest van de les maar rustig aan gedaan :)

O: 50 gr havermout, 10 gr lijnzaad, 10 gram chiazaad, tl kaneel
T: -
L: Rijstewafel met laagje pindakaas, gebakken eiwit (klein beetje eigeel erdoor) met 45 gr puntpaprika, paar stukjes wortel
T: Appel, peer, 50 gr gekookte wortelen, 3 stukjes amandel- en ketanmeel pannenkoek
A: Salade op het werk (subway) met gegrilde kip, paprika, tomaat, olijven, augurken, komkommer
T: ?

Vanavond nog wel wat wijntjes misschien of een mixdrankje.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:51

Gisteren,
O- havermout met sojamelk
T- 2 mandarijntjes
L- 3 sneetjes brood + 40g pure chocolade
T- 250g tomatjes
A- macaronie
T- cola zero 2 blikjes, 42g chips
1650 kcal

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:04

Rhine_ schreef:
Gisteren,
T- 2 mandarijntjes
T- 250g tomatjes
A- macaronie
1650 kcal

Heb je je chips afgewogen? Viel me even op, wel goed hoor! :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:07

Horse_xx schreef:
Rhine_ schreef:
Gisteren,
T- 2 mandarijntjes
T- 250g tomatjes
A- macaronie
1650 kcal

Heb je je chips afgewogen? Viel me even op, wel goed hoor! :)

Nee een zakje van 17 gram en dat vond ik zo weinig dat ik nog een zakje van 25 gram nam :+
Was gisteren dus niet zo gezond en vandaag ook niet maar het valt mee.

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:56

Gast7391: idd alleen als de voorraad al vol zit :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:02

Schoonmoeder maakt mosselen met frieten, dus ik geef mijn maag nog maar eventjes rust :)

O: 100 g havervlokken, 250 ml halfvolle melk, tl honing, tl boter; glas melk
B: 10 min. fietsen, 30 min. wandelen, 2 uur balletles
T: 1 croissant
L: 250 g magere kwark + 250 g halfvolle kwark + 3 el speltmuesli + bakje magere aardbeienyoghurt
A: 70 g havermout met 250 ml melk en water, tl honing
T: 250 g magere kwark met 10 g bosvruchtenconfituur

O nee Phor, dan heeft het ook geen zin. Bah, misselijk zijn is zo naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:01

Anoniem schreef:
Fijn dat het helpt, Phor! Over die refeed: koolhydraten worden toch ook als vet opgeslagen? Of alleen als het de glycogeen-voorraad overstijgt?

Ik ben blij met mijn lijstje vandaag:

O: havermout met peer en water
T: appel, plak osawacake (suikervrij)
L: 4 vk crackers (2x avocado en 2x hummus/rucola)
T: 2 minichocolaatjes
A: gado gado (gekookte aardappels, sperziebonen, komkommer, kip, zelfgemaakte pindasaus)

B: 28 km fietsen, uur buitenrit, vanavond feestje (dus dansen)

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:07

Ik kan mezelf echt niet inhouden, ik vreet mezelf steeds vol met ongezonde dingen,
maar ik wil dat helemaal niet, ik wil wat meer gezonder gaan eten,
maar dat gaat niet :( als ik zo doorga word ik echt dik. :(

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:24

Je komt het topic wel een beetje binnenvallen met deze post, plaats anders eens een lijstje? :)

Vandaag:
8.00 40g havermout, sojamelk, water, appel, kaneel, honing
12.00 1 volkorenpistolet brie/sla
15.30 1 meergranentriangel tonijnsalade (tonijn, kerriemayonaise, rauwkost), 1 cappuccino
B: 2u wandelen door de stad
18.00 2 handjes chips
19.00 Pilav van zilvervliesrijst (zo'n 50g, ongekookt gewogen) met kipfilet, ui, aubergine, tomatenpuree, perziksiroop+perzik en ketjap+sambal

Planning:
B: 30 min pilates
T: Handje zoutjes

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:30

Oh sorry had ik niet door
Heb al geen idee meer wat ik heb gegeten deze ochtend :o

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:41

Interessant om te lezen over die refeeds enzo, zelf eet ik niet echt weinig koolhydraten dus voor mij niet echt nuttig denk ik.
Merk je veel verschil met lopen Eliine als je de dag voor een wedstrijd meer koolhydraten eet?
Beterschap Espoir! En hopelijk is je selectiewedstrijd goed gegaan :)
Gek dat je zo hoog zit in koolhydraten Eliine, zou je niet zeggen als je je lijstje ziet. Vind het juist een erg mooi gevarieerd lijstje! Aan 280 gram zit ik trouwens ook vaak snel wanneer ik veel fruit eet, maar dan vind ik het eigenlijk niet zo erg.
Mosselen met friet :9 Helaas niet echt een maaltijd die je moet eten wanneer je last hebt van je maag -O-
Sari_leroy: Waarom gaat gezond eten niet? Geen gezonde dingen in huis, kennistekort of vind je het moeilijk om van het ongezonde eten af te blijven? Misschien kunnen er een aantal mensen tips geven als je vertelt waar je moeite mee hebt :)

Niet echt een net lijstje van mij vandaag helaas
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 180 gram appel met kaneel
T: 100 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt, 30 gram muesli (met o.a. noten en raw cacao nibs)
L: 3 vk crackers (38 kcal ps) met 12 gram kaas, 5 gram pindakaas, 1 sinaasappel, 1 mandarijn, 69 gram komkommer, 57 gram tomaat
T: stuk wrap met zalm van een vriendinnetje
A: 57 gram verse runderworst, 150 gram (na koken) macaroni, veel bloemkool
T: zo nog iets van magere yoghurt met wat whey en beschuit oid
D: 1xkoffie, veel water en thee, flesje crystal clear, kleine vanille latte (magere melk & suikervrije siroop)
B: 25 min fietsen, ochtend stal (longeren en rijden), dagje winkelen
Gok rond de 2100/2200 kcal.

Braaf lunch meegenomen naar de stad maar ik had echt continue honger..
Mijn avondeten moest ik opwarmen dus heb ik ook even afgewogen weer een keer, hoeveelheid vlees die ik hier eet is echt weinig maar meer is er vaak niet want iedereen hier eet als muizen en vinden dit ruim voldoende :')

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:41

O- broodje stroop, beetje kwark
T- 40g pure chocolade nu is ie op :=
L- Broodje stroop, 2 mandarijnen
T- banaan
A- 250g pabrika, macaronie
1550 kcal. Het kon erger.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:48

Bhris, verstandig om je maag nog even rust te geven. Gaat het al wat beter?

Mijn lijstje vandaag, een slechte dit keer... :O

O: havermout met halfvolle melk
L: (schaam) 4 boterhammen, 4x halvarine, 4x pure vlokken
T: beker 0% vet zuivel drinken, magere perzik yoghurt met een handje noten
A: zelfgemaakte pizza
T: iets van komkommer of augurken o.i.d.

Drinken: water en cola zero

Beweging: paardrijden :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:50

Verslavend he Rhine die pure chocolade <3
Vind je lijstje nog steeds wat mager eigenlijk, heb je zo geen honger als je continue laag in kcal eet?
Geloof dat je eerder wel had gezegd dat je niet zo groot was maar het lijkt zo weinig :P

Valt wel mee toch Madeira! Waarom schaam je je voor 4 boterhammen als lunch?

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door LisErm94 op 30-11-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:50

LisErm94 schreef:
Sari_leroy: Waarom gaat gezond eten niet? Geen gezonde dingen in huis, kennistekort of vind je het moeilijk om van het ongezonde eten af te blijven? Misschien kunnen er een aantal mensen tips geven als je vertelt waar je moeite mee hebt :))

Het is inderdaad dat ik er gewoon niet van kan afblijven, en dan denk je zo van deze keer moet het lukken, maar dat gaat dan toch niet en dan denk je elke dag van ach een keertje kan geen kwaad, maar het is dan altijd 1 keertje en ja dat word dan beetje héél véél

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:51

[quote="LisErm94"]Verslavend he Rhine die pure chocolade <3
Vind je lijstje nog steeds wat mager eigenlijk, heb je zo geen honger als je continue laag in kcal eet?
Geloof dat je eerder wel had gezegd dat je niet zo groot was maar het lijkt zo weinig :P

Edit: typfoutje[/quote

Mmm vind 4 wel erg veel -O- :o maar had echt trek en dan ook nog met vlokken.. nouja morgen een nieuwe kans met gezondere keuzes :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:54

sari_leroy schreef:
LisErm94 schreef:
Sari_leroy: Waarom gaat gezond eten niet? Geen gezonde dingen in huis, kennistekort of vind je het moeilijk om van het ongezonde eten af te blijven? Misschien kunnen er een aantal mensen tips geven als je vertelt waar je moeite mee hebt :))

Het is inderdaad dat ik er gewoon niet van kan afblijven, en dan denk je zo van deze keer moet het lukken, maar dat gaat dan toch niet en dan denk je elke dag van ach een keertje kan geen kwaad, maar het is dan altijd 1 keertje en ja dat word dan beetje héél véél

Een keertje kan inderdaad geen kwaad :D Elke dag wat lekkers wanneer je gewoon op gewicht bent en actief bent hoeft ook niet verkeerd te zijn hoor. Misschien een lijstje voor jezelf maken waarom je graag gezond wil eten? Het wordt heel moeilijk om iets te doen waar wilskracht voor nodig is als je niet goed weet waarom je het zo graag wilt :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:58

LisErm94 schreef:

Ja :D ik had een doosje met 4 sterktes. Volgende week nog eens een doosje kopen :P
Heb weinig honger maar altijd zin...
Ik loop zeer weinig dus geen idee wat ik mag eten.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:01

Rhine_ schreef:
LisErm94 schreef:

Ja :D ik had een doosje met 4 sterktes. Volgende week nog eens een doosje kopen :P
Heb weinig honger maar altijd zin...
Ik loop zeer weinig dus geen idee wat ik mag eten.

Klinkt lekker! Het fijne aan pure chocolade vind ik dat het nog niet eens echt ongezond is :)
Heb je je BMR al weleens berekend?
Zelf ben ik blij dat ik lekker veel sport want vind dat ik anders maar weinig mag eten om op gewicht te blijven :P

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:07

Eliine schreef:
Nou lijstje voor vandaag:

O: 60 gr spelt, 150 ml amandelmelk, 150 ml water, 50 gr zwarte bessen, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, agavesiroop
T: 28 gr whey perfection, 250 ml water
L: 430 gr andijviestampot, 100 gr appelmoes
T: 30 gr pepernoten (ja ben ze maar gaan wegen anders blijf ik eten :+ ), groene smoothie van 100 gr banaan, 100 gr andijvie, 30 gr avocado en water
A: 300 ml biologische tomatensoep, 35 gr vruchtenspeltbrood met 1 plak kaas, 1 allinson boterham met 30 gr hummus
T: 50 gr boekweitgrutten, 200 ml amandelmelk, stroop nog zeker 70 gr pepernoten. Bweh ben er gewoon een beetje misselijk van nu.

D: water en thee
B: eerste dag van ripped in 30 8-)

1975 kcal - eiwit: 79 gr - koolhydraten: 280 gr (beetje veel vandaag >;) ) - vet: 51 gr

Mn koolhydraten zijn een beetje uit verhouding vandaag, ga eens even kijken waar m dat in zit. De rest is wel precies netjes namelijk.

Laat het toetje maar even voor wat het is. Had even een zwak moment met de chocoladepepernoten. Ben er zelfs ene beetje misselijk van := achteraf denk ik, waarom heb ik het nou eigenlijk gegeten. Boekweitgrutten zijn namelijk ook heeerlijk. En die stomme pepernoten bevatten 25 gr vet en 500 kcal per 100 gram 8)7 Nou nu blijf ik er hopelijk voorlopig weer vanaf nu ik dat weet :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:14

LisErm94 schreef:
Mijn avondeten moest ik opwarmen dus heb ik ook even afgewogen weer een keer, hoeveelheid vlees die ik hier eet is echt weinig maar meer is er vaak niet want iedereen hier eet als muizen en vinden dit ruim voldoende :')

_O- Je deed me zo lachen met die quote!

Je lunch is best petieterig vind ik, dus misschien dat het daar aan ligt? Nuja, persoonlijk heb ik altijd nog honger na crackers, ik raak daar echt niet van gevuld, dus het kan helemaal aan mij liggen.

Ik vind het een mooi lijstje hoor Eline :)

Madeira, jep, ik heb tot nu toe geen pijn meer gehad dus ben heel erg happy. Ik droom nu al van alle lekkers dat ik vanaf maandag weer ga proberen eten :~ Ik moet maar de hele tijd denken aan rauwkost met hummus, hihi. Vanaf morgen probeer ik weer normaal te eten 's avonds, ik ben benieuwd. En best handig die mosselen, dat eet ik toch niet, dus kom ik niet in de verleiding :P

4 boterhammen vind ik overigens absoluut niet veel. En er is ook best een verschil in brood: ik eet graag brood dat erg stevig is, maar je hebt ook boterhammetjes die heel luchtig zijn. Daar kan ik er wel 6 van op hoor.

Sari: In je profiel zie ik een jonge, heel slanke meid hoor :) Plaats eens een lijstje, misschien valt het allemaal wel reuze mee?
Als je snaaitrek hebt kan je proberen om gezonde snacks te voorzien, zoals schaaltjes vers fruit, kruidenkaas met rauwe worteltjes, spiesjes met feta, tomaat en olijf...
(Nu ik er zo over nadenk, waarom maak ik zoiets nooit voor mezelf? :+ )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:18

LisErm94 schreef:
Merk je veel verschil met lopen Eliine als je de dag voor een wedstrijd meer koolhydraten eet?

Gek dat je zo hoog zit in koolhydraten Eliine, zou je niet zeggen als je je lijstje ziet. Vind het juist een erg mooi gevarieerd lijstje! Aan 280 gram zit ik trouwens ook vaak snel wanneer ik veel fruit eet, maar dan vind ik het eigenlijk niet zo erg.

Nou een groot verschil weet ik niet zo goed. Wat ik wel weet is dat ik toen ik afstanden van 15 km en verder ging lopen ik echt merkte dat mn lijf in protest ging als ik me qua eten niet goed had voorbereid. Ik heb mezelf tijdens het trainen wel echt een paar keer letterlijk leeg gelopen. Met verzuurde spieren, misselijkheid, hoofdpijn en een grotere vermoeidheid dan normaal tot gevolg. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de optimale voorbereiding nog niet heb gevonden. Teveel eten werkt niet, te weinig ook niet. En je zit ook nog met je vocht/zout balans die je op peil moet zien te houden. Merk het vooral de dag erna heeel erg. Dan MOET mn lijf brandstof binnen krijgen met het liefst zo min mogelijk vet en zo veel mogelijk goed verteerbare koolhydraten. Ik herken het gevoel wat Phor omschrijft ook wel. Dat je voelt dat je lijf zich weer op kan laden als je zo'n 'refeed' dag hebt.

Ja waar die koolhydraten vandaan komen vandaag weet ik ook niet. Nouja heb mn lijstje nog even nagelopen en op mn pepernotenuitspatting ( :+ ) en de aardappelpuree van de stampot na zijn het vooral meervoudige langzaamverteerbare koolhydraten en daarvan vind ik het ook niet zo'n ramp om er wat meer van binnen te krijgen.

Ik denk trouwens dat ik mn ouders een pepernotenverbod op ga leggen als ze een weekend weggaan en dan een zak van 500 gr in huis leggen >;) Die nemen ze volgende keer maar gewoon mee hoor :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:19

Bhriseis schreef:
Als je snaaitrek hebt kan je proberen om gezonde snacks te voorzien, zoals schaaltjes vers fruit, kruidenkaas met rauwe worteltjes, spiesjes met feta, tomaat en olijf...
(Nu ik er zo over nadenk, waarom maak ik zoiets nooit voor mezelf? :+ )

:')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:28

Haha beetje jammer alleen dat ik in hun ogen dan als een olifant eet :P Ik snap ook oprecht niet hoe ze daar zo vol van kunnen zitten.
Ja mijn lunch was inderdaad niet echt veel maar meer omdat ik al een vrij groot tussendoortje ophad, maar dadelijk pak ik gewoon een flinke bak yoghurt met allerlei gezonde dingetjes erdoorheen :)
Deze crackers vullen inderdaad ook niet echt, normaal heb ik andere die een stuk hoger in voedingswaarden zitten :)
Fijn dat je al bijna weer normaal kunt gaan eten!
Grappig dat je dan juist zin hebt in rauwkost met hummus :P Wel gezond!
Oja je bent vega! Frietjes zijn verleiding genoeg haha.

Thanks voor je uitgebreide antwoord Eliine! :D
Ik wil zelf over een tijdje ook langere afstanden gaan lopen vandaar dat ik het interessant vind om te lezen. KHD-arm is daarom ook helemaal niks voor mij, daarvoor sport ik echt te veel dan voel ik me continue helemaal kapot getraind.
Wat mij wel iets leek was om niet alleen de dag/ochtend van te voren meer koolhydraten te eten maar het al een paar dagen wat op te bouwen.
Als het voornamelijk uit complexe koolhydraten komt lijkt me het ook geen probleem, 280 vind ik zolang je aan voldoende eiwitten en vetten komt en beweegt eigenlijk ook niet veel :)
Haha ja is ook wel heel veel verleiding alleen thuis met chocopepernoten :Y)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:21

Ontbijt: mok thee + eitje zonder dooier
Tussendoor: -
Lunch: ontbijtkoek
Tussendoor: -
Avondeten: pannekoeken
Tussendoor: appel + mandarijn

Beweging: 3,5 uur paardrijden + 30 minuten hardlopen + 10 minuten situps