leuk om te lezen trouwens over glycogeen etc. Ik heb vorige week een toets gehad over energiesystemen, gaat ook daarover. Je moet het zo zien als je snel iets doet zit je in het ATP-CP systeem (sprinten etc) daarvoor gebruikt je lichaam ATP. Daarna kom je in het melkzuursysteem en gaat het glycogeen verbranden zonder zuurstof waardoor je dus lactaat (melkzuur) in je spieren krijgt. Als je wat langer bezig bent (duurlopen etc) zit je in het zuurstofsysteem waarbij je lichaam glycogeen met zuurstof gaat verbranden en daarna vetten. Eiwitten verbrand je pas als glycogeen en vetten op zijn.
Ik was vanochtend in de sportschool en voelde gewoon dat mijn benen echt even rust nodig waren. Deed bodypump dus kon er niet zomaar mee stoppen, maar na 10 min merkte ik al dat mijn benen gewoon echt even ''op'' waren. Rest van de les maar rustig aan gedaan

O: 50 gr havermout, 10 gr lijnzaad, 10 gram chiazaad, tl kaneel
T: -
L: Rijstewafel met laagje pindakaas, gebakken eiwit (klein beetje eigeel erdoor) met 45 gr puntpaprika, paar stukjes wortel
T: Appel, peer, 50 gr gekookte wortelen, 3 stukjes amandel- en ketanmeel pannenkoek
A: Salade op het werk (subway) met gegrilde kip, paprika, tomaat, olijven, augurken, komkommer
T: ?
Vanavond nog wel wat wijntjes misschien of een mixdrankje.