Fondant en marsepein is lastig weg te krijgen voor kindjes. Maar ze mogen t wel mits geen notenallergien. Ik heb zelf een van 1. Je kan beter even met moeder overleggen of ze iets niet mogen hebben. (mijn dochter mocht geen aardbeien)
Hier rijst ineens een praktisch vraagstuk op , heb vanmiddag enthousiast een grote 5 kilo zak biscuitmix meegenomen, bedenk me nu...ga ik die nu dichtgeknoopt in de kast zetten(met kans op lekstoten) was in de winkels aan het kijken maar 5 kilo bewaarbussen hebben ze niet geloof ik...hoe doen jullie dat? Lijkt mij het meest hygienisch om het in een luchtdichte trommel/bak te bewaren, maar waar vind je die?
Mijn moeders biscuit mix (ook vijf kilo) zit gewoon met een knijper dicht en onze salontafel kan open en daar zit die zak dus in ging tot nu toe altijd goed.
Dorus
Geplaatst: 10-01-13 22:06
Ik heb de 5kg zak in een bewaardoos van de Ikea zitten. Past precies! Zal hem ff opzoeken.
bij de action heb je bakken met deksel in verschillende maten...gewoon met zak en al erin bewaren..
sorry mensen. reageer niet zo veel momenteel erg druk hier en veel zieken/ ziekenhuis opnames en andere ellende met zieke dieren e.d. in mijn omgeving...je zou er bijna depresief van worden als wij niet zo nuchter waren geweest...
heb voor aankome de zaterdag een stapel staan voor 40 man. bovenste wordt een kleintje voor 2 personen met melkallergie denk dat ik de taart wit hou met rode roze witte bloemen
DIVA2
Geplaatst: 10-01-13 23:04
Ik giet de zak in een lege emmer van de fondant. Past net niet helemaal dus ik maak de zak eerst leeg. Zak zet ik weg op een plek waar ik 'm niet lek kan stoten.
Bij notenallergie is het logisch dat de ukken geen marsepein mogen maar dan mogen ze wel meer dingen niet.
YEAHHHH Claudia!! Leuk en spannend.
Jolien87
Geplaatst: 11-01-13 01:19
Oei wat vervelend om te lezen TT. Gaat het met jou zelf wel goed? Hopelijk gaat het snel weer beter met iedereen om je heen
Ik ben trots! Vanavond heb ik uiteraard de promotie-uitzending voor de taartwedstrijd op televisie gekeken en daar kwam ineens mijn boerenkool voorbij geparadeerd. Op internet even een herhaling opgezocht en ja hoor, daar stond hij echt. Ik vond met name de reacties van de presentatoren erg leuk om te horen
Oke daar kan ik wat mee, gewoon een grote box halen dus...ik denk misschien bewaren jullie het op een speciale manier, niet dus # TT sterkte met alle zieken.. Jolien en Claudia succes..leuk hoor dat jullie meedoen! Ik heb net taart gevuld en afgesmeerd, moet er straks een zwembad met 2 jongetjes van maken, die zwemmen morgen af voor hun A diploma en dat moet gevierd worden van zefl!
ClaudiaHS
Geplaatst: 11-01-13 10:22
Jullie hadden er nog 2 van me te goed. Deze is gemaakt op 1ste kerstdag:
En deze op 2de kerstdag, nagemaakt van het geboortekaartje.
Hee Jolien wat leuk zeg, je taart zo op tv! Haha! Hij was ook wel echt leuk!
Balen is dat TT, als het allemaal ff niet lekker loopt. Gelukkig gaat het met jou wel goed!
Leuke taartjes zo Claudia! Cars blijft toch wel populair he voor de jongens
Mama heeft voor morgen een taartenbestelling staan, ik voor 26 januari weer Mag een taart maken voor de verjaardag van mijn zusje, ze wordt alweer 1 Tijd vliegt..
Purkii
Geplaatst: 11-01-13 14:17
Afzwemtaart is klaar, werd blij ontvangen door de ouders en grote zus, voor de mannetjes is het een verrassing voor morgen na het afzwemgebeuren
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. @ Diva, ik ging er vanuit dat ze geen marsepein zouden mogen, omdat hier zoveel suiker in zit. Een Danoontje mogen ze in principe ook pas vanaf 4 jaar volgens de verpakking. Vandaar dat ik dacht dat er misschien dingen waren die ze nog niet mogen met 1 jaar.
Jeetje wat een werk die zwemdiploma taart! En hierboven een vierkant meptaartje, dat is ook wel een leuk idee eigenlijk!
DIVA2
Geplaatst: 11-01-13 16:48
AHHHHH, wat een geweldige afzwemtaart!!! Je zou er zo bij springen
Mijn boom is ook gepoot. Sterker nog; hij staat al kant en klaar in de koelkast en wordt morgen pas gehaald. Ik heb een stuk of 10 douwels in de onderste taart gedaan en in het midden een iets langere. Deze steekt dus ook nog in de boom. Ik heb de cake op een dunnere drum gezet(weet ik geen naam van) welke ik op maar van de onderste cake heb geknipt. In de onderste cake zitten ook douwels, korte en weer 1 lange in het midden. Dan twee taartkartonnetjes met daarboven op cake nummer twee. Ik heb niet hoeven snijden in de cakes, vond de vorm wel boom genoeg Vervolgens de boom(was al gevuld) afgesmeerd met witte ganache en daar later nog een laagje puur overheen gedaan. Dan zouden eventuele kiertjes niet storend zijn. Heb het hele spul een nachtje in de koelkast laten staan om vervolgens vanmorgen de stap te wagen en de boom op de onderste taart te zetten. De boom heb ik in stroken bekleed terwijl ie op de onderste taart stond. Ging best goed.
Nou, dan komen nu de foto's.(veel )
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 11-01-13 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt
NorwayFjord
Geplaatst: 11-01-13 16:51
Ohh Diva heb ook al op FB gereageerd maar waauuuwww wat issie gaaf! Die bijtjes en elfjes vind ik echt superleuk, vijvertje erbij maakt het helemaal af