ach de meeste veganisten die ik tegenkom doen mij denken aan de mensen uit mijn reformatorische jeugd. prima als je zo wilt leven maar de `bekeringsdrang`is bij sommigen erg groot. maar er zitten ook erg leuke mensen tussen met wie je leuke discussies kunt hebben
Jazeker Ik raad je aan om er een aantal te maken en dan de rest in te vriezen. Bij mij was het mengsel een beetje pruttig, de volgende keer doe ik de champignons en de nootjes niet in de keukenmachine, dan blijven er stukjes in zitten . Ook maak ik ze wat dunner want nu proefde ik wat rauwe champignon achtige smaak
Ik hou van soep! Wil nog eens broccolisoep maken.. mmm.
minikatje
Geplaatst: 23-01-13 23:16
dat is ook lekker had van het weekend teveel linzen/bloemkool/broccolisoep gemaakt. 3 dagen van kunnen eten en de rest ingevroren
Anoniem
Geplaatst: 23-01-13 23:24
Ik ben van de groene smoothies en salades, favoriet zijn witlofsalade, bietjessalade en Italiaanse salade Avondeten vind ik nog wel eens lastig. Curry en pasta mis ik het vlees niet in maar aardappels, groente, stuk vlees zit wel diep, dus gebruik ik nog vaak vleesvervangers. En ik eet nog wel eens wild of bio
En veel zelfgemaakte soep, ook omdat mijn zoontje de laatste tijd lastig is met groente. Spinazie of pompoenpannekoekjes gaan er wel in. En prei-courgette-aardappelsoep wel, maar als eten niet?!
Dingen als linzen, kikkererwten weet nog niet zo goed wat ik daar me moet. En hoe ik het aantrekkelijk maak voor de mannen in huis...
Ik heb vandaag een koude pasta meegenomen naar de TU. Gewoon pasta, champignons en aubergine, de laatste zacht gebakken in olie, pasta erbij koken, lekker kruiden. Prima maaltje zou er een andere keer wel liever brood bij hebben, maar goed, het was even voor tussen het studeren Lekker!