De eetbare tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:46

tamary schreef:
Als je iets omgeploegd wil hebben zonder machines heb je meer aan een paar varkens :j

Das inderdaad ook een goede...misschien een kinderboerderij waar je die kunt lenen :D Als er dan maar wel een goede omheining is :P

Kirsten_S

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:14

Wauw dat is een mooie grote kas! Helaas zou het hier dan wel wat klein worden. Ik ga morgen de tuin van d e lidll halen, ben benieuwd!

Iemand had trouwens de tip met de wcrollen. Nu heb ik veel verzameld :+ maar hoe diep moeten ze. En hoe zorg je dat ze niet gaan schimmelen enzo?
Ik ga toch maar beginnen aan de tomaten zaaien haha ,jullie hebben me overgehaald eerder te beginnen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:32

Morgen ga ik een bak kopen om mn aardappelen om te poten, wat gaat dat hard zeg! :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:01

Kirsten_S schreef:
Iemand had trouwens de tip met de wcrollen. Nu heb ik veel verzameld :+ maar hoe diep moeten ze. En hoe zorg je dat ze niet gaan schimmelen enzo?
Ik ga toch maar beginnen aan de tomaten zaaien haha ,jullie hebben me overgehaald eerder te beginnen haha.

Ik doe ze door de midden en als het niet te vochtig en ventileren is gaan ze niet schimmelen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:45

Joolien schreef:
Morgen ga ik een bak kopen om mn aardappelen om te poten, wat gaat dat hard zeg! :P

Ohh leuk! Kan dat nu ook al?

Ik wil ze doen zoals jami oliver liet zien, gewoon in een zak en dan gat maken! Heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:45

Tinky12 schreef:
Kirsten_S schreef:

Ik doe ze door de midden en als het niet te vochtig en ventileren is gaan ze niet schimmelen.

Okeee! Heb ze nu er allemaal in gedaan en gevuld tot bijna de bovenkant! ben benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:01

Ik ga ook binnenkort de aardappelen in de grond stoppen :j
Op deze manier:
http://www.cruydthof.nl/index.php?optio ... Itemid=340

Ik heb een paar jute zakken.. ik ben benieuwd of het gaat werken! Klinkt allemaal heel mooi :D
En ze kunnen dan voorlopig in mijn kas staan.. of kunnen aardappelen wel wat vorst verdragen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 21:36

8nnemiek schreef:
Ik ga ook binnenkort de aardappelen in de grond stoppen :j
Op deze manier:
http://www.cruydthof.nl/index.php?optio ... Itemid=340

Ik heb een paar jute zakken.. ik ben benieuwd of het gaat werken! Klinkt allemaal heel mooi :D
En ze kunnen dan voorlopig in mijn kas staan.. of kunnen aardappelen wel wat vorst verdragen?

zo wilde ik het ook doen. Ga jij dan al binnenkort aardappels verbouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:09

Kirsten_S schreef:
Joolien schreef:

Ohh leuk! Kan dat nu ook al?

Ik wil ze doen zoals jami oliver liet zien, gewoon in een zak en dan gat maken! Heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd :D

Ja dat wilde ik eerst ook doen maar ik doe t nu gewoon zo :) Koop morgen even een grote bak bij de Action. Ze moeten gewoon wat meer ruimte hebben :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:13

ik wil wat rosevalletjes in een bak of zak doen dit jaar , haal gewoon een kilootje bij de groenteboer binnenkort
zijn 1 of 2 maaltjes voor ons en wat voor in de zak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:14

Sonja_vR schreef:
ik wil wat rosevalletjes in een bak of zak doen dit jaar , haal gewoon een kilootje bij de groenteboer binnenkort :+

Ik heb van die kleine aardappeltjes in schil van de Lidl die gewoon niet meer goed waren, er kwamen allemaal stengeltjes uit dus heb ik ze gewoon gepot :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 22:16

Joolien schreef:
Sonja_vR schreef:
ik wil wat rosevalletjes in een bak of zak doen dit jaar , haal gewoon een kilootje bij de groenteboer binnenkort :+

Ik heb van die kleine aardappeltjes in schil van de Lidl die gewoon niet meer goed waren, er kwamen allemaal stengeltjes uit dus heb ik ze gewoon gepot :')

Vorig jaar viste ik uit de compostbak een maaltje aardappels. Ik was me van geen kwaad bewust! Had niet gepoot.... waarschijnlijk uit een uitgelopen aardappel ontstaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:17

Haha ja dat kan best :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 22:19

Joolien schreef:
Haha ja dat kan best :D

ik vond t redelijk briljant :D

Ken aardappels alleen van spitten, en rooien. Veel werk en ook nog eens zwaar werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:22

dat doen ze Antheman.... pas maar op met die aardappels...voor je het weet :=

en spitten etc...vandaar de zakken :D wil wel een moestuin, maar ploeteren in de tuin :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:22

Nou ik heb dus gezien bij Jamie dat t helemaal niet zo ingewikkeld is haha :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:07

vorig jaar heb ik ze eenmalig in de volle grond gezet, viel op zich ook wel mee hoor :j en de grond is daar goed los :j
maar mijn tuin is sowieso te klein voor meerdere jaren aardappels in de volle grond...
dus gewoon lekker ene paar jute zakken met rosevalletjes en ik vind het best .
aardappels kweken moet je , als je beperkte ruimte hebt, echt niet voor de opbrengst doen maar gewoon puur voor de leuk :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:00

:D Ik vond eergister nog een zakje roseval aardappeltjes...beetje verschrompeld met steeltjes eraan dus die gaan de grond in :j

Denkm ook morgen maar even naar de action...ik wil toch mijn kwetsbare kruiden in zo'n tube hebben,kunnen ze van de zomer met hevige regenval de kas in :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 09:33

Tinky12 schreef:
:D Ik vond eergister nog een zakje roseval aardappeltjes...beetje verschrompeld met steeltjes eraan dus die gaan de grond in :j

Denkm ook morgen maar even naar de action...ik wil toch mijn kwetsbare kruiden in zo'n tube hebben,kunnen ze van de zomer met hevige regenval de kas in :)

Dan zien we elkaar bij de Action, ik ga glasverf kopen. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:04

Ik ga vandaag naar de Lidl, voor de zaadjes en eens kijken wat ze verder nog van tuiniers-spullen hebben..
En dan haal ik meteen wat verschillende soorten aardappeltjes. Die rode wil ik in een zak proberen.. Nicolai in een andere.. en dan heb ik nog een derde zak over, eens zien wat ik daar in stop :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:17

Antheman schreef:
Dan zien we elkaar bij de Action, ik ga glasverf kopen. :D

Gezellig :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:54

Bij de action hebben ze nu ook hele mooi kweekbakjes. Helemaal niet duur. Kwam ze 2 dagen later tegen bij de boerenbond en daar waren ze 4 euro per stuk duurder! Dat is gewoon3 x zo duur.
Ook hebben ze mooie potten voor mijn fruitboompjes. Zelfde verhaal. Bij de boerenbond 2 x zo duur, letterlijk! Blij dat ik ze bij de action gekocht heb. Straks ook naar de Lidl :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:36

**Zoekt naar verborgen vakje in portemonnee en keert het spaarvarken leeg....enige wat eruitvalt is een hoopje stof en een dode,verdroogde spin** :P :D

Ja kan mega verschillen...had met wasmanden (gebruik ik voor de porties hooi in te doen)...E4,- Action en E7,- á E9,- elders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:38

Tot zo bij de action, ik ga ook heen :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:40

Hihihi...ikke morgen pas hoor.Moet naar Wolvega en dat is fijner met de auto :)