Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:36

Ik eet zelf ook meestal tofu en geen tempeh dus ik heb geen concrete tips... tofu marineer ik altijd met waar ik op dat moment maar zin in heb :) Sojasaus gebruik ik ook erg veel, maar ook vaak kerriepoeder, chilipoeder bijvoorbeeld.
En quiche, daar kun je toch praktisch elke groente voor gebruiken voor zover ik weet? Eerst bakken helpt inderdaad wel om het minder vochtig te maken :)

Vanavond een erg lekker recept gemaakt: Jonge kapucijners met verse koriander! Staat in de Dunne Vegetarier, maar je kan het ook op internet vinden, namelijk hier: http://www.devegetarier.nl/recepten/aan ... -koriander
Morgen ga ik eens iets in de tajine maken, die ik laatst voor mijn verjaardag heb gekregen. Ben benieuwd :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:47

Ik ga vanavond voor het eerst sinds tijden weer koken! (student he :o).... Ik ga pasta met vegetarische hamblokjes (AH), tomatenpuree en italiaanse groente maken. Ben alleen helaas de strooikaas vergeten :')

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:49

Aww arme jij zonder kaas :P

Ik ga geloof ik iets eten met vego gehakt en ei. En gebakken aardappeltjes :Y)

Dinsdag ga ik koken op mijn vereniging, wordt een pastaschotel waarvan de vego natuurlijk veeel lekkerder is dan het vlees :+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:08

Ai.. Pasta zonder kaas kan eigenlijk niet haha!
Ik had vandaag zondags voedsel, geen zin om te koken, zou roergebakken oosterse spitskool eten maar had geen zin om alles te snijden. Voor morgen heb ik speltpannenkoeken en sla met appel en walnoot, dus dan dinsdag de roerbakschotel maar :)

Magrathea, die paprika-kaas rondo was inderdaad érg lekker! Ga ik zeker vaker halen, en de andere soorten ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:17

Ik heb Quorn Sate op met brood en komkommer en sla. Was erg lekker! 1 pakje was wel veel te weinig voor 2 personen als maaltijd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:18

Vind je? Het hangt er wel vanaf wat je er nog bij neemt. Ik vind het zelf namelijk heeeeeeuuul machtig xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:21

Nou, brood, komkommer en sla dus :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:27

Ja ik heb meestal rijst en groenten en zo :P misschien dat het dan beter vult? Kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n bakje voor 1 persoon is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:30

Ja ik denk dat dat wel beter vult! Als ik het met nasi of bami zou maken zou ik ook aan 1 bakje genoeg hebben denk ik. Maar goed, het was in elk geval erg lekker :D

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:46

Bedankt nog iedereen! Ik ben weer terug sinds gisteren en heb het heerlijk gehad. Ideaal is dat bijna bij elk restaurant/eettentje en zelfs pub achter de vegetarische gerechten een V staat, weet je gelijk wat ze hebben. :) Dat mogen ze hier ook wel doen. :)

Net Oosterse wokgroenten met rijst, pindasaus en Quornsate op. :D

Wat eten jullie trouwens 's ochtends en tussen de middag? Ik vind het altijd moeilijk om hier iets gezonds van te maken. Ik ben toch geneigd om 's ochtends pap met chocoladekoekjes te eten omdat ik 's ochtends slecht dingen wegkrijg. Af en toe pak ik dan een schaaltje muesli met melk, maar daar heb ik echt moeite mee 's ochtends.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:58

Wij eten zo pasta :) Jummiieeee!!!
's ochtends eet ik heel eerlijk gezegt niks... Ik kan nooit recht uit m'n bed wat eten, heb daar totaal geen zin in dan! Neem gewoon een aantal boterhammen mee naar school en eet dan in elke pauze brood. Wat ik daar op doe... hmmm ehh, kaas, soms wat komkommer daarop of wat sla, pindakaas, 'smeerworst'. Dat was het geloof ik :') Als ik in het weekend thuis ben maak ik vaak een eitje voor op brood tussen de middag, de ene keer gekookt, dan weer gebakken of omelet of een roereitje ofzo.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:06

Ik eet 's ochtends altijd brood, tussen de middag wisselt, ene keer brood, andere keer een salade en weer een andere keer biogarde.

Pap met chocoladekoekjes := Hoe kom je erop haha.

Die V achter de gerechten mogen ze hier ook wel doen ja :j

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:37

's morgens eet ik de laatste tijd twee beschuitjes 1 met hagelslak en 1 met witte vlokken :'). Maar goed dat is natuurlijk niet echt gezond. Vruchtenhagel is dan weer iets beter geloof ik.

Tussen de middag eet ik meestal gewoon brood met pindakaas, bij gebrek aan inspiratie en is wel lekker makkelijk. :+ Maar zou ik wel wat beter op kunnen/moeten letten.

Mijn moeder en ik hadden gister allerlei verschillende tosti's gemaakt, waren wel erg lekker. Bijvoorbeeld banaan is lekker (al is een halve tosti genoeg). Verder hadden we ze nog met kaas, brie en komkommer etc gedaan ,die waren wat simpeler. Maar dit was wel voor herhaling vatbaar en de volgende keer kunnen we weer wat anders proberen :j

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:58

Fijn Nicky dat je het leuk hebt gehad! Ik ben een jaar geleden ook in Londen geweest en was ook erg te spreken over het aanbod vegetarische restaurants :j Echt goed geregeld daar!

Ik eet 's ochtends altijd Brinta (vind ik lekker :+ ) en tussen de middag meestal brood. Eigenlijk ben ik niet zo'n broodeter, dus ik probeer ook wat alternatieven te vinden, maar ik heb ook weer geen zin om 's morgens salades in elkaar te lopen flansen... wanneer maak jij die salades Toess?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:17

Ik eet meestal cruesli als ontbijt, omdat mijn moeder dit ook neemt. Dat doe ik met yoghurt. Als ik wat meer tijd heb, zoals nu in de vakantie, wil ik ook nog wel eens lekker broodjes afbakken, sandwiches maken of iets met roerei doen. Soms eet ik ook muesli met yoghurt, maar dat krijg ik moeilijk weg..

's middags haal ik meestal wat op school.. Vaak is dat slecht (ook voor de portemonnee). Op mijn huidige stage (3 dagen in de week) krijg ik mijn lunch.. Ik eet dan meestal bruin brood met kaas en mosterd. Soms ook smeerkaas of zoet beleg. Nu wil ik het toch wat gezonder houden. Laatst heb ik een bakje met stukjes komkommer in sladressing meegenomen en die op mijn boterham met kaas gedaan :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:18

phormicola schreef:
Ik kom even binnevallen :+

Hoe bereiden jullie tempeh? Ik vind tot nu toe een marinade met sojasaus en knoflook het lekkerst en dan lekker krokant bakken :9 Maar ik bedacht me dat je er vast wel meer mee kunt doen :)

Ik marineer het ook altijd inderdaad. Vind het leuk om ermee te variëren, ik probeer elke keer weer wat anders.. Ik vind tempé het lekkerst in Oosterse gerechten (dingen met rijst en noodles enzo).. Verder ben ik ook wel benieuwd naar leuke ideetjes!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:16

Renske, ik heb de luxe dat ik thuis lunch :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:04

*\o/* omdat het zo ongeveer een wereldwonder is post ik hem toch maar :P
maar ik heb zowaar tofu eetbaar gekregen :oo

hoeveelheid tofu uit de verpakking , rest in diepvries
tofu tussen twee snijplanken en een paar kg gewicht er bovenop (4 pakken sap van 1,5 liter in dit geval)
rustig een paar uur laten staan.
dan in de marinade, ik had een surinaamse marinade
daar laat je hem lekker uren lang in staan ,( ik heb de tofu de avond van te voren in de pers gezet, toen 's morgens in de marinade gezet en met het avondeten verwerkt)
dan de tofu uit de marinade in de pan met wat olie knapperig gebakken en toegevoegd aan het groentengerecht

zowaar eetbaar, sterker nog, zelfs lekker

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:51

Tofu is best lekker hoor mits goed klaargemaakt :+ niet zo denigrerend naar tofu!
Heb gister een erg geslaagde pastaschotel geserveerd op mn vereniging, met vooraf een champignonsoep die ik van internet had geplukt. Maar het toetje was echt super! En aangezien er geen vlees in zit en je je vegetarische maaltijd lekker af wil/moet sluiten post ik hem straks hier even :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:16

Waar heb je die surinaamse marinade van gemaakt?

En Magrathea, vertel eens over de pastaschotel? :+

Ik eet vanavond roergebakken oosterse spitskool (zal ik al vanaf zaterdag eten :') ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:25

Haha dus vandaag gaat je kool er echt aan geloven :P

Ik maak een groentesoepje en daarbij stokbroodje met kaas gratineren.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:28

Oh goed plan, kan zaterdag wel een groentesoep maken voor zondag!
Mijn kool gaat er vandaag aan :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:02

Magrathea schreef:
Tofu is best lekker hoor mits goed klaargemaakt :+ niet zo denigrerend naar tofu!
Heb gister een erg geslaagde pastaschotel geserveerd op mn vereniging, met vooraf een champignonsoep die ik van internet had geplukt. Maar het toetje was echt super! En aangezien er geen vlees in zit en je je vegetarische maaltijd lekker af wil/moet sluiten post ik hem straks hier even :D

tofu is een drama lol, ik heb al zo vaak tofu gepoogd klaar te maken op een smakelijke manier en in 16 jaar tijd was dit de eerste keer dat het gelukt is en niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik ben een goede (hobby)kok, of ik nu vega of niet vega kook, het gebeurt maar zelden dat iets niet lekker is
maar tofu is al 16 jaar de nagel aan mijn spreekwoordelijke doodskist :+
maar het is dus uiteindelijk gelukt...is trouwens wat mij betreft nog steeds een af en toetje, veel te veel werk terwijl ik zonder standaard vleesvervanger net zulke goede en over het algemeen lekkerdere resultaten haal.

vanavond in ieder geval taco's gevuld met spiced 3 bean mix, sla, tomaat en komkommer getopt met heule hete salsa
en morgen kaas/noten gehaktballen met rode kool (heb zin in oldscool hollands zonder vleesch )

Unaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:08

Ik ben vegetariër sinds mijn 5e/6e. Op schoolkamp is dat altijd een drama, mensen zeggen altijd "sorry" als ze vlees eten waar ik in de buurt ben en ze denken ook altijd dat ik hun tot vegetariër wil maken :roll: En het allerliefste eet ik tofu met Soja saus, zonder is het nl niet te eten. Tempé is ook lekker, maar dan ook met soja saus :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:05

Ik eet als ontbijt: muesli/cruesli met yoghurt en een appel of banaan erdoor. Vult lekker, heb ik een hele tijd genoeg aan :) Ik ben niet zo van het brood, dus dat eet ik alleen als ik weg moet (naar de universiteit).
's Middags eet ik meestal iets van vruchtenyoghurt met cruesli of beschuitjes, of iets ongezonds :P Meestal vergeet ik dat het middag is en dat ik moet eten, dus soms schiet het er ook helemaal bij in.
Ik heb geen tofu tips, want dat eten we niet :P

Wij hebben gisteren burritos gegeten. Dat was zo'n pakje dat je er zelf nog 'gehakt' en paprika door moest doen. Lekker :) Met een sausje van zure room en kruiden :9 Krijg spontaan weer honger :')