De witte is gewone glazuur en de rose is botercreme. Eerste keer dat ik dit zelf gemaakt heb
FuGeLiCu
Geplaatst: 09-01-12 14:25
Oke, dat bovenop de cupcakes lijkt net banketbakkersroom namelijk. Dan is je botercreme mooi soepel geworden!
Saskiaa_
Geplaatst: 09-01-12 14:33
_Mara_ schreef:
whahaha, dan geen burnt butter slices voor jou Saskie
Ach is ook niet zo erg, zo na oud & nieuw.
Maar mijn ouders komen nog langs de winkel, dus wie weet..
Joanne1987
Geplaatst: 09-01-12 17:43
FuGeLiCu schreef:
Oke, dat bovenop de cupcakes lijkt net banketbakkersroom namelijk. Dan is je botercreme mooi soepel geworden!
Dacht mijn moeder ook haha. Botercreme heb ik ook wel echt lang gespateld en gemixt hoor
Anoniem
Geplaatst: 09-01-12 20:53
Bedankt voor het brownierecept op de vorige pagina. Die gaat uitgebreid worden getest. Dat er noten door heen gaan is nu al een enorm pluspunt!
Over banketbakkersroom gesproken; mijn moeder heeft een mix hiervoor mee genomen. Buiten de puddingbroodjes om heb ik niet veel ideeën wat ik hier mee kan doen. Een gevulde en beklede taart vind ik geen geweldig idee, daar hou ik niet zo van. Andere ideeën?
Saskia had een hele mooie cake gemaakt met banketbakkersroom?
Prairy
Geplaatst: 10-01-12 18:17
_Mara_ Ik van jou hahaha
Gister je brownie recept gemaakt, vanochtend een stuk gegeten (hele nacht in de koelkast gestaan want was gisteravond laat pas begonnen) en net in stukjes gesneden en daarvan gesnoept. Echt SUPER lekker
Ik heb 400 gram suiker ipv 500 gram gedaan, verder hetzelfde. Jamjamjamjam Lekker sticky maar toch bij elkaar.
Vriendin zei dat ik hem makkelijk tot vrijdag en langer kon bewaren in een luchtdichte doos (dan ben ik jarig en het scheelt me een hoop tijd als ik er niet nog een hoef te maken), zijn jullie het daarmee eens? Anders maak ik er donderdag alsnog een opnieuw. Vervelend is wel dat ik dan een heleboel brownies moet eten voor donderdag
hahaha, je kan hem gewoon bewaren. Maar je kan natuurlijk altijd een beetje extra bijbakken, zo gedaan. Halveer je het recept desnoods, heb ik ook gedaan toen ik hem zaterdagmiddag maakte. Had zo´n zin in brownies maar had niet genoeg ingredienten in huis dus toen maar gehalveerd. Maar ben blij dat die goed gelukt is, ik ben ook heel blij met dit recept.
Saskiaa_
Geplaatst: 10-01-12 18:43
lieniminnie schreef:
Saskia had een hele mooie cake gemaakt met banketbakkersroom?
Die was inderdaad erg lekker! Dat was een gewone cake, van boven een beetje uitgehold en daar de banketbakkersroom ingesmeerd.
Hier staan nu burnt butter slices in de oven, ik ben benieuwd! Het beslag was iig veelbelovend..
ja ik wil eigenlijk die chocoladekwarktaart maken uit Hummingbird! Maar dan moet ik eerst even een braadslede gaan aanschaffen. En hopen dat die überhaupt in onze oven past. Ik wilde hem eigenlijk maken als verjaardagstaart voor me huisgenootje maar ik ga nu voor de chocolade cupcakes uit Hummingbird.
Oh bummer... Ik heb een bakverbod gekregen voor de rest van de week van mijn vriend Moeten beetje minder gaan snaaien en ik heb geen afzetmarkt
_Mara_
Geplaatst: 10-01-12 22:24
Naja, mijn ovenschaal is niet groot genoeg om mijn springvorm erin te doen. Het idee is namelijk dat je je springvorm in een braadslede zet die dan weer volstaat met heet water. Zodat de inhoudt binnenin 'stolt'. En een bakverbod?! Maar oké, ik snap het 'probleem' van de afzetmarkt denk ik wel.
Ah ja nu snap ik je probleem. Misschien heb je een lage soeppan waar je springvorm in past?
Ja als we alles zelf op moeten eten dan wordt t wel erg veel Maar misschien dat ik t stiekem toch doe, moet natuurlijk wel lekkere dingen hebben op mn verjaardag
braadslede hoeft niet perse bij ene cheececake, is allween maar ter voorkoming dat de cheececake scheurt. Die chocolade uit het eerste boek bedoel je he? die is lekker
FuGeLiCu
Geplaatst: 11-01-12 13:40
In de allerhande staat een recept voor citroen-amandelcake (http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... mandelcake) ik heb alleen geen keukenmachine, iemand een idee hoe ik de amandelen zonder keukenmachine fijn kan krijgen? Ik ben bang dat met een mes snijden niet fijn genoeg is...
Saskiaa_ die burnt butter slice lijkt me erg lekker! Alleen hou ik niet zo van kokos...is die smaak erg overheersend?
Prairy
Geplaatst: 11-01-12 13:44
Heb je een staafmixer? Daarmee zou het denk ik ook wel moeten lukken.
En anders gewoon amandelspijs kopen bij de supermarkt
Of een vijzel, je moet amandelschaafsel fijnhakken, denk dat dat in met een vijzel ook wel aardig fijngemalen moet lukken.
Mijn chococupcakes zijn ook klaar, maar ik ben nog steeds niet tevreden over mijn cupcake bakkunsten. Ze poffen helemaal niet zo mooi omhoog! Of hoort dat alleen bij muffins? Het verschil tussen een muffin en cucpake is mij ook niet geheel duidelijk. Ze waren wel netjes gerezen! Ik de muffinsbakplaat uit de oven gehaald, na 5 minuten uit de de plaat gehaald en toen waren ze opeens ingezakt en klein! Wat doe ik fout? Ik vervang het bloem al door zelfrijzendbakmeel want met bloem blijven het al helemaal sneue dingetjes. Ik heb dit keer na 12 minuten de bakplaat even omgedraaid omdat vorige keer 1 kan errug bruin was geworden en de ander nogal bleek werd. Is dit misschien verkeerd geweest? Want bij een cake is het zo, zodra je de deur opendoet van de oven zakt die meteen in. Ze smaken trouwens wel prima! Maar het oog wil natuurlijk ook wat.