Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:47

Goede tip! Dankjewel

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:35

Polivy wat een felle kleuren in de taart! Is een keer wat anders..

Woldhoeve leuke hello kitty taart.. Vooral voor een last minute! Hij is echt lief!

Prakkie mooie bruidstaart en taart met strik! Leuke kleuren combi ook! En ik zie dat jij de paars wel mooi op foto krijgt.. Ik dus nooit... Is altijd blauw bij mij! Wel jammer dat bij de striktaart dukjes in de hoek bij de plank zit?! Van het oppakken misschien?

K3 voor Indy is niet zo'n duidelijke foto heb hem 's avonds in het donker gemaakt. Hij lijkt een beetje saai zo, maar heb er glitters op gedaan, maar dat zie je dus niet op de foto *D

Afbeelding

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:01

@ Monique: Ik vind hem wel een hele mooie taart hoor, ik wou dat ik zo een kon maken !

Hier ben ik dan met mijn beginners- ufo's:
Afbeelding

Close-up:
https://lh4.googleusercontent.com/-Aa1jDVV17_o/TfnSDEEuE-I/AAAAAAAABHI/q7Zqsg-37UY/IMG_4921.JPG

Afbeelding
Close -up:
https://lh6.googleusercontent.com/-I32TiUuYWrw/TfnSESaj0dI/AAAAAAAABHQ/T21xLNR4IoM/IMG_4927.JPG

Afbeelding

Close-up:
https://lh3.googleusercontent.com/-FhQEkvPj_sc/TfnSFZaEFhI/AAAAAAAABHY/Z4HYx6RpjDg/IMG_4931.JPG

Het waren echte ufo's, ik durfde ze niet plat te maken vanonder, anders had ik bijna geen biscuit meer over en ging ik die niet kunnen vullen... |o
Alle ufo's zijn gevuld met banketbakkersroom met m&m's en afgedekt met ganache of fondant (de eerste keer dat ik met fondant heb gewerkt).
Op sommige plekken komt er wat vulling uit, dit komt omdat ik geen botercrème kon maken voor dijkjes te zetten (ik had geen bloemsuiker }:0 )

Ik had wel een ufo over en die in de diepvries gestoken, hopelijk lukt dat, want ik heb gelezen dat banketbakkersroom niet geschikt is voor in te vriezen :=

Ik heb ook nog petit fours gemaakt met de nauwelijks gerezen biscuit, maar die toon ik later nog eens...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:53

Leuke taart Monique!

Op de manege waar ik al jaren kom hebben ze één keer in de 2 a 3 jaar een 24-uurs wedstrijd. Deze begint op vrijdag om 17.00 uur en gaat door tot zaterdag 17.00 uur. De deelnemers moeten wakker blijven, de paarden mogen uiteraard wel slapen :j
Er worden onderdelen met paarden gedaan, maar ook onderdelen zonder paarden.

Ik heb sinds kort het taarten en cupcakes versieren ontdekt, dus dit is een goede reden om cupcakes te maken voor de deelnemers! Ik heb er 36 gemaakt.

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:30

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:37

Een paar weken geleden heb ik een workshop gedaan.
Leek me weleens leuk om te proberen en vond het meteen hartstikke gaaf omdat het best aardig gelukt was! *\o/*

Zie hier het resultaat:
Afbeelding

Oke dan. En nu?
Morgen gaat het gebeuren. 8-) Ik ga mijn eerste eigen taart maken! Zonder hulp. (ai ai) Voor vaderdag. :')
Een boltaart wel te verstaan, want daarvan staat het in de beginpost lekker makkelijk met plaatjes uitgelegd! (superrrrrr !!! _/-\o_ )

Heb dus braaf alle spulletjes bij de Ikea gehaald. :')
Heb een kg. witte fondant besteld, incl. de regenboog aan kleurstoffen, wat leuke stempeltjes erbij en nu zat ik aan die botercreme te denken,...
Zou ik die wat op smaak kunnen maken met wat druppeltjes vanille-aroma van Dr.Oetker??
Of komt dat totaal niet over?

En zal ik gewoon de cakemix van de C1000 nemen?
Of beter toch Biscuit-mix gebruiken? :?
Cake is volgens mij wel iets vetter toch? Wel lekker vind ik.
De Biscuit van de workshop vond ik wat droogjes.
Niet vies hoor, maar vond hem nogal smaken zoals hij eruit zag. :o (was wat donker aan de buitenkant)

Ik heb overigens een hetelucht oven.
Dus gewoon erin schuiven en 30 minuten bakken op 1 temperatuur?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:38

@zoekend76:

ik zag dat ze bij de Jamin, die voetjes kant en klaar hebben. Zowel in roze als in blauw.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:47

Prachtige taarten weer.

De hello kitty is echt mooi.. En van de bruidstaart kan ik enkel nog dromen!

K3 is ook een hele leuke kindertaart, vind de combinatie met het het hartje als stapel heel geslaagd.
Frensie, 24u?! :=
Valina, echt mooi gedaan! Zal thuis ook vast wel gaan lukken.

Heb dit weekend ook weer eentje gemaakt. Was heel tevreden over de taart in het algemeen, had hem best mooi strak gekregen. De figuren erop was echt minder.. Had ze te groot gemaakt in verhouding van de taart, waardoor ze eigenlijk ook te zwaar waren en dus niet mooi bleven staan. Maar ach, al doende leer ik het wel.
Wil nu graag eens een puzzeltaartje gaan maken.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:52

Gaaf die K3 taart! leuk die geboetseerde meisjes van K3 +:)+

Valina wat ene vrolijke taart! nog ff werken aan het strakker werken!

Leuk die cc`s voor de manege!

Ik heb 3 biscuits in de oven staan, 1 x 15, 1 x 24 en 1 boltaartje 12 cm omdat ik nog beslag over had maar daar vin dik wel weer een bestemming voor, vries hem wel in.
de andere 2 zijn voor de bruidstaart voor volgende week, moet nog een 20 cm tussen maar dat wordt een chocoladebiscuit

1 laag wordt mona kwark/yoghurt citroen en een laag citroenbc denk ik, beetje frissig, de andere wordt aardbeienvlaai en een laag met iets van chocolade, ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen, misschien chocolade bc?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:27

Ik had nog een vraagje ivm de biscuit bakken: de mijne komt in het midden steeds omhoog, zodat ie bol is. Vorige keer heb ik dat eraf gesneden, maar ik was aan het denken, als ik hem nu omdraai wanneer hij er net uitkomt , zakt dat dan in tot het plat is?
Hoe doen jullie dat?
Of ligt het gewoon aan mijn biscuitmix?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:00

Bijna iedereen hier draait zijn taarten meteen om na het bakken, zodat de platte onderkant de bovenkant van de taart wordt. Ik doe dat ook :) . Kun je een mooie strakke rand maken.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:02

Hoe doe je dat dan bij een boltaartje?

Juist niet omdraaien, zodat de bovenkant mooi rond blijft?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:03

Boltaartje maak ik met een halfronde vorm. Dus als ik hem uit de oven haal draai ik hem ook om (bolle kant naar boven dus)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

Valina schreef:
Hoe doe je dat dan bij een boltaartje?

Juist niet omdraaien, zodat de bovenkant mooi rond blijft?

Hihi, juist wel, want die wordt gebakken in een bolle vorm :P . Bolle onderkant wordt dan de bovenkant.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:22

Ik zet er na t bakken een platte ovenschaal op met iets zwaars erin, zo wordt hij ook mooi plat :)

Leuke taart en cupcakes weer!

Vind die k3 taart echt super gevonden! En een 1e heel net strak taartje :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:04

Hebben jullie nog tips voor het taarten bakken, afgaande op de foto's ergens bovenin de pagina ?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:12

Hoe hoog zijn je biscuits geworden? Ze lijken namelijk erg laag, dat is jammer. En gebruik je kant en klare mix voor biscuit?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:53

Grapje schreef:
Rinske schreef:
Uit een spuitbus of uit zo'n bakje? Er moet altijd klopfix door iig, spuitbus-slagroom is sowieso niet geschikt. Dat gaat meteen inzakken.
Slagroom uit zo'n bakje blijft van zichzelf niet stijf genoeg, dat zakt helaas in.

Een halve liter in zo'n plastic ding. Afbeelding

Is die ook echt lekker?
En blijft hij wel lang genoeg goed?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:04

ik ben ook weer eens creatief geweest
je zal het wel raden
het is een jongen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:05

De slagroom is niet ingezakt zonder klopfix! En hij smaakte goed!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:50

Mooie taart Biesje!!
Voor de baby is mooi gelukt!

Ik ga morgenochtend aan m'n boltaartje beginnen. Het moet een beetje tussendoor, in het stiekem, omdat het voor vaderdag is.
Het boltaartje maak ik deze keer van de C1000-mix. Gewone cake-mix dus.
Als ik hem dan 's middags bekleed met fondant, is hij dan zondag nog wel lekker?

Of is de cake dan droog?

Zou ik hem in de koelkast moeten bewaren? Dat zei iemand tegen mij, maar nu ik erover nadenk,.... een gewone cake bewaar je toch ook niet in de koelkast???

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:56

Ik heb cake-mix van huismerken afgezworen (zeker van plus) verschrikkelijk spul, werkte van geen kanten mee. Ik hou het bij de mix van koopmans, nog altijd het beste :P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:03

Maar hoe zit het dan met bewaren Cabelona?

Hoe lang blijft het lekker voor in een taart?
Want met botercreme ertussen en fondant erover heen, kan hij toch ook minder snel uitdrogen?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:04

uhm ik heb hem tot nu toe max 2 dagen laten staan in de koelkast (helemaal gevuld en bekleed), dat ging goed dus. Maar ik zou hem zeker niet langer dan 3 dagen laten staan...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:11

Hangt ook een beetje van jue vulling af Valina, botercreme als vullin en vlaaivullingen hou je al wat langer houdbaar.

Heb 2 van de 3 taartjes voor de bruiloft klaar, vergat alleen foto s te maken maar dat komt dan nog wel als ze alle drie klaar zijn...