Zit er trouwens verschil in smaak tussen fondant en marsepein? Mijn vriend houdt niet zo van marsepein, dus wellicht volgende keer fondant bestellen, maar ik zou niet weten hoe dat smaakt.
En rolt het hetzelfde als marsepein? Vond dat nl nogal stroef.
wereld
Geplaatst: 05-08-10 17:05
Qua smaak is er veel verschil. Maar ook de merken fondant zijn qua smaak onderling erg verschillend. Ik vind de fondant die ik tot nu toe heb geproeft niet lekker, het smaakt naar mijn idee net zoals klei ruikt haha.. Ik vind marsepein juist veel lekkerder.
ook vind ik marsepein veel makkelijker en fijner werken als fondant. Fondant vind ik ook minder mooi kleuren als marsepein. Bij fondant heb ik meer kleurstof nodig, maar blijven de kleuren alsnog lichter en doffer..
Ik werk daarom alleen nog maar met marsepein, of degene die een taart besteld moet echt fondant willen, dan maak ik een uitzondering..
Lindas2
Geplaatst: 05-08-10 17:30
Ben momenteel aan het twijfelen of dat ik de sugarcraftgun zal kopen. Ben benieuwd of jullie die vaak gebruiken en of het ook echt zn geld waard is?
Neeeeeeeeeeej geen poedersuiker erbij!! Wel een lekkere klodder Crisco erdoor kneden, zodat het lekker smeuïg wordt. Dan een worstje draaien, in de cilinder stoppen, dopje erop, stangetje even aanduwen en knijpen maarrrr
Hihi, ik heb ook die 2e! Heb er net nog mee gekleurd om bloemetjes te maken, zijn echt prima kleuren! komen er precies zo uit als op het potje staat (als je er genoeg in doet natuurlijk ;p)
Met dat ander heb ik geen ervaring, sorry!
Lindas2
Geplaatst: 05-08-10 22:00
Hi Ladies,
Heb wederom een vraagje, volgende week ga ik taarten maken voor een vrijgezellen feestje.. Heeft iemand enig idee qua decoreren? Dacht er misschien aan om te stapelen met een 20 en 10 cm vorm, maar nog nooit eerder gedaan (het is voor ongeveer 12 personen)
Thanx voor de ideeen MM!! Ik kan alleen nog geen echt mooi mannentorso vinden.. Ik ga nog even zoeken.. en ze is ook wel van het zwart/ wit dus ik kom wel op iets moois!
Linda, ik heb een paar stoutetaarten boeken. Als je wilt kan ik de verschillende opties opnoemen en als je wat leuk lijkt eventueel wel inscannen.
Polivy
Geplaatst: 05-08-10 22:59
imd schreef:
Ben ik ook weer, met nog een vraagje: wat is makkelijker, een textuur-roller of een textuur-mat?
Ik heb een aantal matten, maar nog niet geprobeerd. Roller lijkt me lastig om goed door te rollen en bij mat moet je oppassen dat je niet schuift. Het is maar wat je meer ligt denk ik en waar je bij jezelf meer vertrouwen in hebt.