We hebben in lelystad altijd getuiniert op de vierkante mm, dan wordt je vanzelf creatief. Vandaar dat ik nu al blij ben met de ruimte die we nu hebben.
Tallie1979
Geplaatst: 06-04-10 13:48
Zou ik ook sla kunnen kweken op mijn balkonnetje? Weet iemand dat? Of moet sla in de grond staan?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 06-04-10 13:50
Kan wel in een pot hoor, geen probleem als je maar zorgt voor genoeg water mest en zon en natuurlijk grond in de pot.
Beter is een goede zak tuingrond/potgrond oid te kopen en de potten ermee te vullen, geen idee hoe de aarde is vervuild die je wil gaan scheppen. En speciekuipen zijn ideale dingen alsje ervoor zorgt dat het teveel aan water kan weglopen (een paar gaatjes laag aan de zijkant maken). Ze zijn groot, er kan veel in en ze zijn niet duur.
kebie
Geplaatst: 06-04-10 14:16
Ik heb vrijwel alle aardbeienplanten over van vorig jaar. Weten jullie of die weer gaan dragen of kan ik beter nieuwe kopen?
ik heb trouwens ook zaad voor struitomaten gekocht. Ga ze nu eerst zaaien in de vensterbank en hoop ze dan vanaf half mei buiten te kunnen planten. Een vriendin van mij heeft op die manier trouwens ook altijd succes met de paprika's.
Aardbeiplanten dragen het beste in het tweede en derde jaar. Dus zeker niet wegdoen als je ze vorig jaar als eenjarige plantjes hebt gekocht. Na drie jaar kan je beter nieuwe kopen, want dan willen er wel eens ziektes in komen.
Ik heb vanmiddag een mini-katproof-moestuintje geknutseld. Er staan nu pas 3 dingetjes in;
suuzepuus
Geplaatst: 06-04-10 18:36
karuna schreef:
We hebben in lelystad altijd getuiniert op de vierkante mm, dan wordt je vanzelf creatief. Vandaar dat ik nu al blij ben met de ruimte die we nu hebben.
Tjsa we hadden een strookje van 50 cm bij 2 meter een stukje van 1 bij 0,5 en 2 speciekuipen. Ondanks de beperkte ruimte hebben we zelfs augurken kunnen inmaken en een zomer lang eigen komkommers gegeten.
Vue ziet er goed uit, ik zou alleen de boontjes nog even afdekken met doorzichtige folie. het is wat koud ervoor nog tenzij ze heel beschut staan. Dat wordt wel smullen en ze uit de grond kijken nu..
Gisteren hele dag in de moestuin gewerkt maar nog niet klaar. Wilde vanmorgen verder maar nu regent het hier
In de kas komt de ijssla al mooi op en de uien ook. Heb dit jaar voor het eerst bloemkool gezaaid, ook in de kas, en moet zeggen dat ik heel erg benieuwd ben of dat lukt. De broccoli van vorig jaar, die stond in de moestuin, is niets geworden en ik hoorde dat bloemkolen moeilijke groente zijn om te telen.
gadverdarre wilde vandaag het oerwoud wat door gaat voor moes tuin even weer op orde maken gisteren al een hoop gesnoeid regent het hier pijpenstelen !!! vanmiddag word het wel weer droog maar goed onkruid wiedden in de natte grond is verre van briljant
goed dan maar weer wachten tot morgen dan is vandaag de was maar aan de beurt
Tussen mijn terrastegels heb ik heel voorzichtig aardbeiplantjes gered.
Die gaan het vast doen, aardbei is zo makkelijk!
En ik heb oregano gevonden, ik had verwacht dat alles was doodgevroren. Die staat in een schoon potje.
kebie
Geplaatst: 08-04-10 16:49
Antheman schreef:
Ik heb een groene asperge gescoord! Die gaat in een pot en krijgt veel liefde van me.
Waar?????? Ik heb altijd begrepen dat je asperges moet zaaien en dan 3 jaar mag wachten voordat er iets eetbaars uit komt. Maar als er een snellere route is houd ik me aanbevolen
Asperges kan je ook als planten kopen. Eerste jaar na planten mag je niet oogsten, pas vanaf het tweede jaar mag dat, heel voorzichtig. Vanaf jaar 3 kan je - tot 21 juni - alles snijden wat je wilt.
Neverhere
Geplaatst: 09-04-10 09:52
Gisten in de kas zag ik dat ik was vergeten de potjes zonnebloempitten, courgetzaden en komkommerzaden hoog weg te zetten. Gevolg: er heeft zich één of ander muisje heerlijk te goed gedaan aan mijn planten in spé. Dacht zelfs nog dat ik zachtjes hoorde giechelen toen ik de potjes leeg aantrof Afijn, eigen schuld, dikke bult. Heb maar snel nieuwe zaden in de potjes gedaan en nu wel weer hoog weggezet, hopelijk veilig voor het muizenvolk.