[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:00

Als mijn ouders me gedag zeggen draai ik me daarna gewoon weer om en slaap ik verder. Huilen van het lachen
Dit heeft overigens wel wat training gekost hoor, want vroeger had ik ook zo'n vervelende biologische klok.

Ik probeer ook altijd wel iets te pakken als ik moet plassen, vroeger deed ik dat ook wel. Werd ik toch steevast om half zeven wakker, ging ik maar naar het toilet en pakte ik een plakje ontbijtkoek.
Nu ik eindelijk mijn eigen kamer heb, moest tot en met mijn zeventiende delen met mijn broer Lachen, heb ik een hoogslaper en kom ik er toch minder snel uit tussendoor. Als ik er namelijk eenmaal uit ben, heb ik geen zin meer om terug te kruipen en vroeger had ik een kajuitbed en dan was dat dus wat makkelijker.

Sowieso kan ik wel heel makkelijk vroeg opstaan en ben ik ook liever een ochtendmens.. In de vakanties ben ik echter vaak nog tot later op en omdat ik me mezelf wel gewoon ruim 9 tot zo'n 10 uur slaap per nacht gun, slaap ik dus langer door. Lachen

Gisteren bijvoorbeeld tot laat op de manege gebleven, was vijf voor twaalf thuis. Meestal drink ik dan nog een kop thee en duik ik onder de douche om vervolgens te gaan slapen, maar nu zag ik een leuke docu op tv en ben tot twee uur opgebleven. Dan slaap ik dus wel tot kwart over 10 de volgende ochtend. Clown

Ik heb trouwens een matras dat precies op mijn gewicht en manier van slapen is afgesteld, dus pijn aan m'n rug is gelukkig verleden tijd. Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:59

Ik ben ook op mijn vrije dagen vaak om 8u al klaarwakker. Geeft niets, heb ik tenminste wat aan mijn ochtend! Lachen

Gister een zak japanse mix gedeeld met mijn vriendje, en een puddingbroodje gegeten. Uh. Tja. Bloos Wel de hele middag op stal geweest en 2 uur gereden.

Straks met de fiets naar stal en lekker met de paarden bezig. Ik heb naast mijn twee eigen paarden ook nog de IJslander van een stalgenootje te rijden, die is op vakantie. Moet even kijken wat ik precies met ze ga doen vandaag.

Verder ben ik mezef aan het leren vis te eten. Vind het eigenlijk niet lekker, maar het is wel gezond natuurlijk. Ik begin rustig, gister viscuisine gegeten. Met zo'n laag saus erop lust ik het nog wel, proef je de vis niet zo. Tong uitsteken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:58

Ik had vanacht twee nachtmerries die ik vroeger ook regelmatig droomde, echt vreselijk.
Heb dus tot kwart over 11 in m'n bed gelegen en ik wilde juist vroeg opstaan.. *bummer

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:03

@Imre: er was gisteren nog een docu op tv o.a. over hoe je kleine kinderen vieze groente kunt leren eten. Juist, door het gewoon te blijven proberen Tong uitsteken

Het is sowieso de hele week "Week van de smaak" op NL3 ofzo, meerdere documentaires over eten.

Ik heb vannacht echt bagger geslapen, was om 3 uur op en kon niet meer slapen. Gelukkig ben ik wel weer in slaap gevallen en weer om half 8 op. Nu voel ik me echt slecht Boos! Ik heb ook een aangepast bed, maar nu past t niet meer ofzo. Ik krijg er weer rugpijn van...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:07

Wat voor droom was het dan belinda, Ik ben gister trouwens naar de dietiste geweest en omdat ik vitamine B12 tekort heb en me vader het liefst ziet dat ik het met me voeding oplos. Ben ik nu verplicht om 3 x per week ei te eten Misselijk een halve liter zuivel per dag en ongeveer 50 g kaas. En bij het avond eten vis of vleesvervanger.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:24

Hou je niet van eieren Uk? Ik eet ze ook niet vaak, maar heb net een gebakken eitje gegeten. Lachen

Die documantaires over eten op NL3 zijn inderdaad leuk! Ik heb het boek van de serie 'the truth about food', is ook heel interessant!

Of ik vis ooit echt lekker ga vinden weet ik niet, maar ik doe in ieder geval een poging. Sowieso proef ik altijd alles wat ik voorgeschoteld krijg, maar vis vind ik vaak heel smerig. Bleh.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:45

Ik heb ook SuperSize me gekeken van NL3, wow man, 30 dagen McDonalds Nors opkijken gadver!

Maar ik weet niet, mijn moed is gewoon helemaal op qua afvallen.. ik kán het gewoon niet. Ik sta nu alweer stil, grrr.

Ik weet het niet meer... maagbandje voel ik weer nauwelijks, maar ik mag niet opspuiten van mijn ouders, ze vinden dat ik al veel minder eet. Jammer dat de weegschaal daar anders over denkt Verdrietig

Belinda, ik had dinsdag op woensdag ook een nachtmerrie. Wat droomde je? Ik heb ook wel is dromen van wat ik vroeger droomde, echt vreemd.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:58

Paulien, Jammer van je maagbandje maar niet opgeven he meissie.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:08

@ Ukje: Fijn dat je bloed wat beter was. Hoe gaat het nu?

@ Pauline: Niet opgeven hoor. Je doet het hartstikke goed. Een paar mindere dagen kan natuurlijk altijd, even op je tanden bijten en proberen weer door te gaan. Je kan het, ik weet het zeker!

@ MaiMai: Balen dat je zo verrot geslapen hebt.

@ Degene die vroegen hoe het gaat:

De arts belde vandaag voor de bloeduitslagen...
Nou om het allemaal nog gekker te maken, ik blijk pfeiffer te hebben. Zij zijn groot en ik is klein!
Ik vraag me toch echt af hoe ik daar in godsnaam aan gekomen ben. Zit al maanden thuis ivm die hersenkneuzing, epilepsiegedoe.
Verder was mijn bezinking wat te hoog, wat duid op een ontsteking. Daar moet nog even verder naar gekeken worden.
Maar ik snap er geen drol meer van hoor. Het is ook een heel gepuzzel om te achterhalen, welke 'symptomen/ klachten' nou waar vandaan komen. Kan van medicijnen, kan van pfeiffer, kan nasleep zijn hersenkneuzing. Laten we het maar op een combinatie houden.
Ik denk in ieder geval wel dat het een hoop verklaart van waarom ik nou zo ontzettend beroerd ben.
Tis nu ook best wel lastig om die epilepsie goed in te stellen, omdat mijn lichaam niet werkt als hoe die normaal zou moeten werken met die pfeiffer.
Wordt vervolgd....

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:19

Jeetje Sanne, wat een gezeur toch allemaal met je lichaam.
Ik wil je heel veel sterkte wensen meid! Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:12

Bedankt Sanne en Noor, ik voel me gelijk stuk beter Lachen

Sanne, jeetje, dit is gewoon echt poedersuiker nieuws. Verdrietig

Ik wil je heel veel sterkte wensen komende tijd! Hou je ons op de hoogte? Echt hoor, als ik jouw verhalen hoor, zie ik steeds weer hoeveel ik me aanstel. Echt sorry daarvoor. Dit was niet zeurderig bedoelt. Ik vind jouw verhaal zo erg! Heb het gewoon echt met je te doen! Vriendjes zijn?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:41

Okee Paulien, ik snap je reactie naar Sanne helemaal, maar jij zeurt helemaal niet! Ook jij hebt een serieus probleem, anders had je nooit op zo'n jonge leeftijd een maagbandje gekregen. Het geeft dus niks dat je baalt dat het afvallen stagneert, iedereen heeft wel eens die momenten. Kom op meid, ook jij mag wel eens een mindere periode hebben en dat je daar dan wat van zegt is niet meer dan normaal! Ik wil dus niks meer erover horen dat je jezelf een zeur vindt, want dat bén je gewoon helemaal niet. Knipoog
Probeer trots op jezelf te zijn, je bent al ver gekomen en binnen een paar weken zijn er heus wel weer wat kilootjes af. Eigenlijk is het alleen maar goed dat het afvallen even langzaam gaat, want alleen maar snel is ook niet alles hoor! Dikke knuffel voor je en als je nu weer een dipje hebt en je wilt het van je afpraten : PB box is altijd open. Lachen

Sanne, ik hoop echt voor je dat alles snel beter gaat hoor.. Potverdikkie wat heb jij een pech met je gezondheid. Ach gut
Ook voor jou geldt natuurlijk het aanbod van de PB box, mocht het even allemaal niet meer gaan.

Sowieso geldt dat aanbod voor iedereen die daar behoefte aan heeft op wat voor een moment dan ook. Lachen

Ik droomde dus twee dromen..
In de een werd ik ontvoerd door een jongen die ik pas had leren kennen en werd ik vervolgens opgesloten in een gebouw en gebruikt voor allerlei experimenten.
In de ander was ik leidinggevende op een kamp van school en daar was dezelfde creap als uit droom één, en die had het plan om alle scholieren uit te roeien op de meest ziekelijke manieren die je je maar voor kunt stellen, om zo bij mij te komen.
Twee rare dromen dus..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:48

Belinda, vage dromen.

Sanne, Jeetje zeg dat is ook niet mis met mij gaat het goed hoor vandaag is er weer gebeld dat ik morgen weer bloed moet laten prikken gelukkig kan ik dit keer het gewoon in aalsmeer laten doen. Maar als het zo doorgaat zit ik volgende week niet op texel maar in het ziekenhuis.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:52

Dat bedoelde ik dus al ja hahaha. Huilen van het lachen
Het mooie is nog dat ik ze al heb vanaf, laat ik zeggen, m'n 5e jaar.

Ik hoop voor jou dat alle ellende ook snel voorbij zal zijn, het is niet niks allemaal..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:57

Belinda, Ik heb wel is van iemand gehoord dat je voor dingen die je heel lang droomt bang bent dat ze in het echt uitkomen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:04

Nou dat vind ik best logisch ja hahahahaha.
Ik voel geen behoefte om deze twee IRL mee te maken. Huilen van het lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:21

Flevo, kom op meid! Je bent al op de goede weg, je bent echt al veel afgevallen 14kg is ook een hele hoop al! Tuurlijk wil je er nog meer af, maar het heeft ook tijd nodig... Iedereen heeft weleens van die momenten dat het even stagneert... Ik blijf ook rond de 74 hangen, om daaronder te komen is even moeilijk.. maar ja.. Toch doorzetten! Kom op! OK dan!

Sanne, wat een gedoe zeg meis Het zit ook echt niet mee! Zo is het inderdaad ook erg lastig de juiste medicijnen te vinden als er nog meer dingen meespelen... pff Sterkte! dikke Ach gut

Ukje, lust je helemaal geen eieren, gekookt en gebakken? Misschien kunnen je ouders ook andere gerechten maken waar ei in moet zodat je het niet proeft...

Mijn dagje:

O: 2 vb vruchthagel en nectarine
T: -
L: vb kipfilet en banaan
T: snickers Bloos
D: volkoren pasta met saus, paprika, komkommer en yoghurt na
T: ?

ochtend tussendoortje en lunch beetje bij in geschoten, was heel de tijd op stal... even dit, even dat.. was er van 10 tot 14u.. snel naar huis... omkleden en snel werken..

Beweging: bijna 25km gefietst! en half uurtje paardgereden

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:24

@ Pivanti: banaan bevat ontzettend veel calorieen. Het is misschien beter om het te vervangen door een ander tussendoortje? Wel heel ver gefietst hoor! Haha! Super!

Edit: boterham kipfilet en banaan? Smaakt dat? Tong uitsteken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:26

pivanti, Ik heb nog steeds de nare eigenschap dat ik precies moet weten wat er in me eten zit dus ik maak het het liefst zelf klaar. Eet ook nooit met me ouders tegelijk namelijk.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:34

Ja weet wel dat een banaan aardig wat calorieën bevat, maar af en toe is niet zo'n ramp Knipoog Koop bijna nooit bananen, maar had ze nu toevallig een keertje meegenomen.

Oke, misschien kan je zelf een recept zoeken waar je eieren bij nodig hebt ofzo....?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:42

Ik heb wel is recepten waar ei inzit hoor maar die zijn vaak gekookt waardoor ik ze der uit mieter. En ik bak niet zo snel een eitje voor bij het eten het is meestal of vleesvervanger of vis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:51

Mijn huisgenootje gooit rauw ei door haar rijst, maar dat lijkt me ongezond.

in quiche zit ook ei Ja

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:19

Uhl rauw ei.. gedsie. Huilen van het lachen

Welkom trouwens aan alle nieuwelingen! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:02

Sheran, Dat is wel zo alleen ik lust geen bladerdeeg dus eet nooit hartige taarten of qouches wat ik wel soms probeer te doen is om een groenteomelet te bakken.

Goedemorgen iedereen trouwens

Ik heb nog vakantie en ik heb me dagje al weer lekker volgepland staan eerst moet ik mijn hond uit gaan laten daarna bloed laten aftappen en daarna ga ik even lekker shoppen Pling.

Dit heb ik in de planning staan vandaag

O: activia bosvruchten met een glas sinaasappelsap
T: 2 rijstwafels kaas
L: Broodje
T: 2 liga's krenten en een appel of ananas
A: recept uit de AH van deze maand.
T: iets van yoghurt

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:29

Jeetje het is ineens druk! Gezellig Haha!

Ik ga zo even teruglezen.

Gister is de zadelmaker geweest. Op de trainingsweek werd gezegd dat mijn zadel waarschijnlijk te krap was. De zadelmaker geloofde dat al niet toen we hem opbelden en het was inderdaad niet zo, moest zelfs van voren een beetje opgevuld worden zodat het niet naar voren zou schuiven. Het zadel ligt niet Fantastisch maar wel prima, paard heeft er geen last van. Terwijl hij aan het opvullen was heb ik even op een KN zadel met flinke kniewrongen gereden. wat rijd dat fijn zeg. mijn dressuurzadel heeft nauwelijks wrong. Daar ga ik dus maar voor sparen. Daarna nog even naar Pim's zadel gekeken, lag ook prima en Tiara's zadel lag ook prima op hem. Opluchting dus.