Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:35

Ik herken bij mezelf soms ook dingen dat ik denk; jemig, ik ben aan het doorslaan. Vooral dat ik nu echt níks meer kan eten zonder me schuldig te voelen, en ik echt van alles weet hoeveel caloriën erin zitten. Maar het is niet zo dat ik eten laat staan, in tegendeel juist.

Ik heb nu eigenlijk voor mezelf ook besloten even een paar weken, misschien wel maanden, niet meer af te vallen, en gewoon proberen op gewicht te blijven, want dat is al moeilijk genoeg. En dan elke week een beetje meer eten, om de stofwisseling weer te krijgen waar hij ooit was. Dan kan ik over een tijdje weer wat minder gaan eten en de laatste kilo's kwijtraken. Merk gewoon dat het nu niet slim is door te gaan met afvallen, dan sla ik echt door.

Blijf wel gewoon posten hier, want dat is héél confronterend.

Mijn dag;
O: 2 volkoren beschuiten (1 halvajam 1 hagelslag), plakje ontbijtkoek
T: 2 slagroomsoesjes, koekje, handje nootjes (verjaardag)
L: wit bolletje (leverworst), krentenbol (hagelslag)
T: Appel, 2 plakjes ontbijtkoek (na het rijden, pfft ff energie nodig )
A: Bordje sla, patat, 1 kroket (met wat appelmoes en mayonaise)
T: Bakje magere joghurt

Nou, vandaag was dus toch weer slecht. Wel 1 kroket genomen i.p.v. twee.

Wel genoeg beweging gehad, een uur gefietst met deze harde wind, en anderhalf uur buitengereden met een hysterisch paard; "Ik wil naar huis!""Nee je mag niet naar huis""Grmbl, dan ga ik midden op de weg stilstaan en bokken en achteruit lopen, ookal zit daar een sloot ""K*utpaard..." En dat zo'n anderhalf uur. Ik had even besloten alleen te gaan buitenrijden, en dat was geen goed idee. Heb flink wat spierballen gekweekt (op de heenweg van het telkens weer omdraaien, en op de terugweg van het inhouden ).

Sizzy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:46

Sizzy schreef:
Mijn dagje vandaag:

O: twee bruine boterhammen (aardbeien en pindakaas)
- 2 uur paardgereden
L: twee bolletjes (kaas en ham) en een appelflap
- half uur paardgereden
D: rijst met rode curry, kip, ananas en een groene salade (pasta & rice)
T: mandarijntje

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:48

Het afvallen zelf denk ik eigenlijk ook niet echt meer aan, ik weeg niet meer iig. Ik wil gewoon niet meer dikker worden :/
Eigelijk de moed een beetje opgegeven wat betreft die vetrol die toch niet weggaat. Al lijkt het soms wel minder erg dan andere keren.

En nu ga ik lekker aan de gebakken banaan

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:50

Argh, vervelend zulke buitenritten he Mocca...ik vind dat echt rot als ik alleen ben met zulke buien Je zou maar echt in de sloot belanden en onder je paard terecht komen, dat soort scenario's spelen zich altijd in mn hoofd af dan Afbeelding

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:12

VanillaQueen schreef:
Argh, vervelend zulke buitenritten he Mocca...ik vind dat echt rot als ik alleen ben met zulke buien Je zou maar echt in de sloot belanden en onder je paard terecht komen, dat soort scenario's spelen zich altijd in mn hoofd af dan Afbeelding

Voor die sloot was ik inderdaad wel bang, wij hebben sloten die eerst een meter de diepte in gaan, dus daar kom je never meer uit.
Maar goed, ik wist van te voren dat hij zo ging doen, zo doet hij namelijk áltijd als ik alleen wegga. Heb hem nu zover dat hij in het bos normaal doet, maar nu namen we een weg die 3 kilometer lang is, dwars door de polder weg van stal (en geen bomen ofzo, alleen twee sloten ernaast), en met die wind kon hij Amica tot aan het eind van die weg horen hinnikken...tja dat was niet zo fijn.

Gelukkig vond de meneer in de auto met trailer erachter het niet erg om 5 minuten stil te staan om te wachten tot Amo besloot weer verder te lopen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:14

ik geloof dat het redelijk goed gaat met mij

dr is al 1 kilo af

mijn dag vandaag was alleen niet echt goed

O: 2 brood vervangende crackers, 1 met pindakaas en 1 met vruchtenhagel + bakje vitalinea 0%vet&suiker yoghurt en een glas jus d'orange

T: op stal een stukje appel cake wel weer allemaal er af gemest en geveegt en gereden
m: niks [druk weekend gehad was aan het slapen vnmiddag
A: [slecht] stuk komkommer, 2 crackers en aardappel kroketjes, dat zijn gewoon gefrituurde aardappelbolletjes met een krokant buitenkantje [niet egt super gezond ]

op zondag eten we nooit egt normaal groente ofzo, en omdat ik vrijdag al een klein patatje op had moest het maar zo

ik merk trouwens wel dat ik tussendoor veel minder honger heb, mn lijf begint er denk ik aan te wennen of af te kicken van de cocolade en chips

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:20

Ik heb echt vreselijk dagen en weekend gehad, paar bisc en twix, pizza, ijs, vandaag weer pizza, stroopwafel.
Nouja wel van genoten

Ik voel me beetje een verrader
Haha nouja morgen weer een dag.

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:21

bisc. maken volgens mij niet zo veel uit tog? alleen de ijs en twix wel

mjaa morge weer een balansdagje en het grootste deel is er alweer af

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:22

Afvallen wordt het hier ook niet echt meer denk ik, ook ik ben langzaam steeds iets meer aan het eten, al gaat dat meer vanzelf omdat ik niet echt heel sreng meer ben, dat lukt me gewoon niet .
Wel zorg ik ervoor dat ik zoveel mogelijk gezond blijf eten zonder snoepen en veel suiker (bij voorkeur geen suiker) en als ik tussendoor toch weer af ga vallen omdat ik mijn 'stagnatieperiode' uit ben is dat alleen maar mooi!

Ilse schreef:
O: Kom met 2 eetlepels muesli, een banaan en magere yoghurt/zoetstof en een glas verse jus d'orange. (+ lepel honing/keelpijn)
T: Wasa knackebrodje goudbruin (droog)
L: Bruin pistoletje doormidden, 1 helft met dik pindakaas en 1 helft met Becel light en kipfilet en 1 droge volkorenboterham (+ lik Nutella *zucht*)
T: 3 mini zoutjes (niet veel, had de hele middag wedstrijd)
D: Chili con Carne met paprika, rundergehakt, champignons, tomatenpuree, gebakken ui en een zakje chilikruiden
Als toetje een sinaasappeltje en een eetlepel droge muesli

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:57

Het was niet en bisc en twix, maar bisc and twix, samen zeg maar dat koekje!
Maar ik wordt vetgemest op me werk, moet maar ff leren nee te zeggen

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:04

och dat is moeilijk he ik heb vandaag patat en chocolade kunnen weer staan

1 keer nee zeggen en je voelt je er goed bij en dan lukt t de volgende keer ook!! succes

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:06

Ja ik weet het, maar dan denk je ach 1tje, en drna denk je wat maakt het nog uit.
Niet goed
Maarja blijven proberen, de wil is er...

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:07

hahahaha alleen de weg nog

tjaa als ik eenmaal begin aan 1 chocolaatje dan vreet ik m e helemaal vol want dan denk ik, ach tiss nu tog al verpest niet goed!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:28

RaQuKA schreef:
Welkom Rosaly ..

Mijn dag:

O: bakje Kellogs K Special met melk
L: bakje aardbeien
T: tompoes
A: patatje met + frikandel
T: mueslireep

Lindy schreef:
Jullie willen echt niet weten hoe vaak ik hier uitspraken lees die neigen richten het eetgestoorde..

(ja af en toe lees ik nog wel eens mee )

Dat willen jullie misschien niet horen, maar ik kan het toch niet laten om het even op te merken.

Welke uitspraken als ik vragen mag?
Ken jou trouwens verder niet, maar aan de reacties van een paar mensen te lezen heb ik een vermoeden dat jij ook eetproblemen hebt gehad. (sorry als het misschien wat bot overkomt, zo bedoel ik het helemaal niet maar weet niet precies hoe ik het anders moet verwoorden )

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:55

RaQuKa, ik heb inderdaad een hele tijd tegen anorexia moeten vechten.

Ik denk ook dat ik mede daarom vaak probeer andere mensen te 'behoeden' hiervoor, misschien soms iets té, maar dat hoop ik niet. Ik wil me niet opdringen, en hoop ook serieus dat iemand het tegen me zegt als ik dat doe. De hel van anorexia wens je niemand toe, en ik ben dan misschien soms vervelend, maar ik bedoel het niet zo.

In sommige posts herken ik gewoon dingen. Dingen van mezelf uit de tijd dat ik langzaam doorsloeg in het lijnen. Kleine dingetjes, die ik op dat moment niet eens zag, maar waarvan ik nu wel zie dat die eigenlijk al te ver gingen.
Ik lees nog wel eens mee in dit topic, en die dingen vallen mij hier op. Nu moet ik wel zeggen dat toen ik terug ging zoeken, het moeilijker was dan ik dacht om deze posts terug te vinden, dus dat is wel weer een goed teken. Maar juist die dingen onthoud ik, en er wordt hier zoveel gepost, dus ik moet even zoeken. Toch zie ik ook wel veel goede dingen hoor, ik zeg zeker niet dat alles verkeerd is! Over het algemeen denken de meesten er wel om dat ze niet té weinig eten, en dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Dat vind ik wel netjes! Het is meer de mate waarin sommigen er soms mee bezig zijn die mij een beetje kippenvel bezorgd. De hele dag bezig met wat wel eten, wat niet. Hoeveel je binnenkrijgt en wat je verbrand. Bij een feestje meteen zorgen om het eten, in de stress raken als schema wbt sporten in de war raakt...

Ik zal even een paar quotes zoeken.

Nog even hierover:

Mocca schreef:
Ik herken bij mezelf soms ook dingen dat ik denk; jemig, ik ben aan het doorslaan. Vooral dat ik nu echt níks meer kan eten zonder me schuldig te voelen, en ik echt van alles weet hoeveel caloriën erin zitten. Maar het is niet zo dat ik eten laat staan, in tegendeel juist.

Met name over de laatste zin: op zich is dat niet zo vreemd. Als je constant met (niet) eten bezig bent, krijg je vaak als reactie daarop juist zin in eten. Je kunt er wel niet aan willen denken, maar hoe harder je een bal tegen de muur gooit, hoe harder hij ook weer terugkomt...

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:40

Lindy, het laatste dat jij zegt, dat had ik ook.
Gelukkig nu niet meer. Ik maak me er ook niet zo druk meer om dat ik niet afval en denk ook niet de hele dag aan eten of afvallen.
Aankomen vind ik niet zo leuk, was vanmorgen ook weer zo, maar niet zo vreemd zo na het weekend.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:04

Vandaag balansdag (wel nodig zo na dit weekend, en met komende week verjaardagen gepland )

O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Appel en rijstewafel
L: 2 volkorenboterhammen (1 appelstroop 1 rookvlees)
T: Peer
A: Geen idee
T: -

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:21

Bij mij ook een beetje balansdagje

o: bak yoghurt met muesli en stukjes appel
t : appel
l : 2 boterhammen met tomaat
t: plak ontbijtkoek en stuk komkommer
a: ?
t: fruit en bakje yoghurt

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:24

Mja, die lijstjes heb ik dus aan de ene kant ook wel echt NODIG. Ik post ze toevallig hier, maar een jaartje geleden hield ik een dagboek bij waar ik mn planningen inzetten...toen at ik echt ziekelijk weinig, mezelf straffen door avondeten te skippen als ik een koekje oid had genomen :/
Maar goed, als ik geen overzicht heb gaat het mis.
Nja, nu even lekker sporten als ik mn cappuccino + brood op heb en daarna boodschappen doen, kan mezelf dus nog niets vertellen over vandaag

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:28

Ik heb die lijstjes ook wel nodig...
Aan de ene kant zodat ik niet teveel eet, maar ook zodat ik niet te weinig eet. Zeker in het begin at ik elke dag zoals ik nu op een balansdag eet. En als ik dan 's avonds m'n lijstje aanpastte zag ik hoe weinig het eigenlijk was en deed ik er wat aan.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:02

Heb een zeer slecht weekend gehad en was dan ook een kilo zwaarder vanmorgen.....Ik verwacht dat dat morgen al weer een heel stuk minder is omdat ik na het weekend altijd zwaarder ben.

Mijn planning voor vandaag (toch maar even een balansdag)
o: twee geroosterde volkoren boterhammer 1 met kalkoen filet en 1 met magere jam. Halve liter water met vitamine bruistablet. 1 yakult light.
t: volkoren boterham met kalokoenfilet.
l: maaltijd salade, en sinaasappel
t: plakje ontbijt koek 1 opkikker
a: aardappels, verse wortelen en varkenslapje. Neem vanavond wat minder aardappels en wat meer worteltjes.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:19

Mijn dagplanning

O: fruit'n fibre met melk (yak, vind ik een stuk minder lekker dan met yoghurt, maar die was op)
T: twee mandarijntjes
L: twee bruine boterhammen met linesse naturel en plakjes tomaat en een cup a soup chinese tomaat
T: evergreen
D: nog geen idee
- paardrijden

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:39

Goedemorgen ladies,
mijn planning:
o: magere yoghurt met beetje cruesli en aardbeien
t: volkoren sultana
l: broodje gekookt ei en soepje op school
t: wat nootjes en wortels
a: tomatensoep met spinaziepasta en een stukje stokbrood

Vanavond zou ik eigenlijk auditie hebben voor een salsa showgroep, maar het valt exact tijdens mijn Zouk-les...Beetje jammer maar goed. Verder ben ik ziekjes, heb verstopte neus en vastzittende hoest/keelpijn. Ik twijfel dus of ik niet beter volgende week op auditie kan gaan als ik weet beter ben... Ik ga iig flink dansen

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:54

Mogge dames. Ik zie een hoop geplande balansdagjes zo na het weekend

Ik heb me redelijk in kunnen houden dit weeken. Mijn vriend vierde zijn verjaardag. Heb me niet vergrepen aan de chips en de brie. Wel aan de paturain light en de komkommertjes en cherry tomaatjes. O ja, en een stroopwafel bij de koffie...

Ik ben 1 kilo kwijt inmiddels en die is er niet aangekomen dit weekend. Heb ook nog 30 minuten op de crosstrainer gestaan zaterdag.

Mijn dag vandaag:

O: 3 volkoren crackers met pindakaas.
T: 1 appel
L: bak rauwkost en twee bruine boterhammen met kipfilet
T: 1 appel
D: gehakt/groenteschotel met 1 gekookte aardappel.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:17

Wowie ik had al iets van 5 weken niet meer op de weegschaal gestaan (ik merkte dat ik er te vaak op stond en dat het me elke keer tegen viel, waardoor ik het gevoel had dat ik me 'net zo goed vol kon stampen, want het had toch geen nut )
Nu ging ik er vanmorgen opstaan en ik ben gewoon 4 kilo'tjes kwijt
Ben er echt blij mee, aangezien ik enkel alleen mijn eetpatroon heb aangepast

Mijn eetpatroon is standaard:
O: 2 boterhammen
T: appel
M: 2 boterhammen + 2 krackers
T: banaan
A: 2 aardappels, onbeperkt groente en een stukje vlees
Ik zorg dat ik genoeg avondeet zodat ik savonds geen trek meer heb ik snaai

Ik heb mezelf geleerd om echt rustig en bewust te eten, op die manier geniet je van hetgeen wat je eet, heb je sneller door dat je genoeg hebt en ga je minder snel lopen snaaien
En veel thee/water drinken bij je eten....werkt echt super!!!

Als ik dit nu nog een maandje volhoud en dan weer 4 kilo eraf is, zit ik bijna aan mijn streefgewicht

Veel suc6 iedereen verder!!!!