Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:57

o: mueslibol met Hero Delight
t: 2 volkoren crackers met oude kaas
200 gram linzensalade van de turk (met olijfolie, peterselie, mais, augurkjes, lente-ui, paprika en tomaat) met nog weer 2 volkoren crackers
t: 200 gram volle yoghurt met 3 eetlepels eat natural muesli. Verder vooral veel groene thee.
a: klein bakje vega-lasagne

Bhriseis, baklava is turks gebak van filodeeg met honing en pistachenoten. heel erg zoet, vreselijk ongezond maar ook net zo lekker als ongezond :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:09

Baklava is hier helaas ook wel bekend. O:) Is wel echt lang geleden dat ik dat gegeten heb. Vanmiddag kwam je een stukje brengen toch Danoesje? :D

O: 2 volkoren boterhammen met hüttenkäse en 200 mL soya macchiato :9
T: smoothie van 1 banaan, 100 mL magere melk, 250 mL water en 1 eetlepel havermout
Planning:
B: 7,5 km hardlopen
L: 2 volkoren boterhammen met hüttenkäse
T: 40 gram pure chocolade
A: 2 kommen zelfgemaakte groentensoep (vult echt enorm door de gigantische hoeveelheid groenten :P )
T: appel

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:27

Puissance, beter van niet denk ik voor je haha. Heeeerlijk dat spul! Als ik zo naar je lijstje kijk kom je amper aan genoeg calorien dus daar mag dan weer best een stukje baklava bij:P
Bij de Bazaar in beverwijk verkopen ze verschillende versies dus hebben ze ze ook met walnoten enzo :~ :~ :~

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:32

Danoesje, als je dan toch al in het noorden bent met die baklava... :))

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:52

Baklava <3

O: Klein schaaltje havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: (net pas) Ong. 150gram zoete aardappel gebakken, was nog over van gister maar te verslavend. Een gebakken ei op maisboterham.
T: Appel met kaneel, misschien nog een cracker met pindakaas.
A: Pasta met zelfgemaakte pasta saus, met champignons, paprika, ui en courgette.

B: 20min fietsen

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:54

danoesje schreef:
Puissance, beter van niet denk ik voor je haha. Heeeerlijk dat spul! Als ik zo naar je lijstje kijk kom je amper aan genoeg calorien dus daar mag dan weer best een stukje baklava bij:P
Bij de Bazaar in beverwijk verkopen ze verschillende versies dus hebben ze ze ook met walnoten enzo :~ :~ :~

Daar heb je gelijk in. :9 Inderdaad een beetje weinig trouwens, vanavond nog maar even een gekookt ei eten ofzo. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:45

O: 20 gr havermout, 25 ml water, 50 ml yoghurt
T: sultana kersen
L: pistoletje kaas, pistoletje gezond
T: stuk komkommer, paar drop fruit dio's
D: rundersaucijs met groente

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:42

O: twee bruine boterhammen, een wasa solruta cracker, thee
T: niks
L: twee harde tijgerbroodjes, één met geitenkaas en één met pindakaas. Twee volkorenbeschuiten. Glas water
T: een banaan en een lolly
A: ik ga straks pasta maken, zonder vlees, met zelfgemaakte pastasaus en gegrilde courgette. Ik denk dat ik er nog een kleine salade van tomaat, avocado en komkommer bij maak.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:11

Baklava ken ik gelukkig niet :))

Ik heb vandaag een slechte dag.. niet qua calorieën, maar harstikke veel kauwgom en 7-up light gedronken..
O: 1 appel met kaneel, 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk
T: 1 appel, 1 bospeen
L: 2x snee speltbrood met 12 gram kaas en schijfjes komkommer, 1 zuurdesem cracker met 10 gram appelstroop, 1 mineola
T: verantwoord mueslireepje (132 kcal), 3 cherrytomaatjes, 4 bospenen
A: 150 gram zilvervliesrijst, 1/2 chipolata worstje, hapje hamlap, broccoli en daarna omdat ik nog megahonger had gelijk 200 gram magere kwark met 1 beschuit, 3 gram cacaopoeder en 10 gram gedroogde cranberries.
T: 16 gram hele pure chocolade, 1.5 pakje vanille-mint suikervrije kauwgom en 0.75 L 7-up light.. :o
Was ik eindelijk van de light-frisdranken af en nu sluipt het er stiekem toch weer in..
B: 35 min fietsen
D: 1xkoffie, 3x thee, veel water

Ik moet eigenlijk wat minder gaan drinken, moet echt heel vaak plassen :o Vanochtend kwam de dierenarts op stal en ik wist niet precies hoe laat, maar man ik had echt niet van te voren zo veel water moeten drinken :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:14

*uit meelees modus*
LisErm, pas je op voor je tanden en kaak met zoveel kauwgom? Je sloopt zo je kauwgewricht en je glazuur.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:20

O: 1 boterbam
B: 5 km fietsen
T: Appel en Cup-a-soup (beetje troep, maar is het enige warme wat ze op school verkopen voor een fatsoenlijke prijs, had het koud)
B: 10 minuten fietsen en meer dan een uur gymmen
L: Twee boterhammen en een kwart Turks brood
B: 5 km fietsen
T: Zakje dorrito's (ook al slecht, geen geweldige dag vandaag dus...)
A: Boontjes, schnitzel en gebakken aardappels

Planning:
T: Ik denk nog een crackertje met kaas

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:21

mayniac_val schreef:
*uit meelees modus*
LisErm, pas je op voor je tanden en kaak met zoveel kauwgom? Je sloopt zo je kauwgewricht en je glazuur.

Ja het is echt superstom, ik weet heel goed dat ik niet zoveel kauwgom moet kauwen maar af en toe dan kan ik het gewoon niet laten :o Als ik het dan weer helemaal zat ben omdat ik bij zinnen gekomen ben gaat het weer een tijdje goed en dan vergeet ik weer wat er ook al weer zo slecht aan is.. Of nou ja dan vind ik dat even niet belangrijk :o
Maar thanks voor de waarschuwing, die houdt me voorlopig wel even van overmatig kauwgom kauwen af!

kauwgom die ik in mijn mond had spuugde ik na het lezen van je bericht iig snel uit :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:40

O: yoghurt met gepofte quinoa, roggevlokken en bramen
T: Het laatste zelfgemaakte vijgenkoekje, druiven, 2 salmiakballen
L: Salade van kropsla met cherrytomaat, komkommer, paprika, dressing en paardenrookvlees. Zelfgemaakt nog warm vegan/paleo dadelkoekje + snoepen van het deeg en de dadels. :D
T: Aardbeien met een beetje slagroom, dadelkoekje
A: Hutspot met gerookte hamblokjes, chocolademouse van banaan/avocado/eiwit
T: Mini Milkyway
D: Groene thee, water, chocolademelk van rijstmelk en cacao

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:12

O: 2 vk boterhammen met boter, hagelslag en kaas
T: banaan + knackebrod met pindakaas
L: 1 pompoenpitbroodje met rookvlees en tomaat, 1 vk boterham met rookvlees en tomaat, kleine kom verse heldere groentesoep
T: 1/4 galiameloen
A: patat met mayo en een frikandel (vriendlief had eigenlijk gekookt, maar had het eten verpest, de deksel van het potje met zout viel eraf boven de pan := T was al laat en we hadden niks meer in huis )
T: schaaltje soyavla met lijnzaad en zemelen

B: 12 km fietsen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:37

Uiteindelijk:
Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 40g havermout, sojamelk, agavesiroop, lijnzaad, cacao
T: 2 1 nectarine + een appel
L: 3 meergranenboterhammen, 2x kaas, 1x hüttenkäse
T: Appel Vk pistolet filet americain
T2: 2 rijstwafels filet americain, 2 glazen sinaasappel/peer/munt-sap

A: Volkorenpasta met spinazie en tonijn
T: 200ml sojayoghurt bosbessen

Misschien dat ik nog een extra tussendoortje neem. Werk vandaag van 8.00-18.30 en kan dus pas laat avondeten.

Ik schrap mijn laatste tussendoortje. Overdag best veel gegeten en amper bewogen :=. Daarnaast zit ik nog vol van het avondeten en ik ben van plan vroeg te gaan slapen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:43

Dagje van gister nog:

B: 2 x 5 min crosstrainer, in totaal 40 min krachttraining met pilates tussendoor.
O (laat): Smootie van spinazie, aardbeien, sojamelk en een halve avocado.
L (vroeg): 1 boterham met hummus, 1 met kaas, 1/2 met pindakaas en een 1/2 met appelstroop.
T: Zelfgemaakte eierkoek
D: 2 borden risotto met doperwtjes en paddenstoelen.
B: 9 km fietsen
T: iniminie stukje tony chocolonie

Vandaag:
O: Sojayoghurt met havermout
T: Kopje minestronesoep uit de schoolkantine.
L: Couscous salade met witte kaas en courgette.
T: Banaan, stukje gedroogde mango en een handje gedroogde abrikozen.
B: 9 km fietsen, 45 min paardrijden.
T: twee cappuccino
A: Grote gevulde courgette met tomaat, roomkaas en paddenstoelen. 2 flinke scheppen rijst.
B: 5 min crosstrainer, 20 min kracht/pilates training.
T: Verse eierkoek.

Denk dat het goed is om te proberen om de hoofdmaaltijden wat te vergroten? Zeker aangezien ik bij het avondeten steeds twee borden heb en flinke trek heb. Tussendoortjes zijn niet echt mijn ding. Een keer een stuk fruit of bakje yoghurt wil.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:56

mandy358 schreef:
@ChantalSmook, dit zijn oud hollandse pepernoten https://www.google.nl/search?q=oud+holl ... qk2ZZbM%3A
<3

Mooi verwoord Bhriseis!
Om gezond te eten en te sporten ect. Moet je lekker in je vel zitten en soms gaat dat gewoon even niet. Of soms heb je gewoon even totaal geen zin om gezond te doen en moet je het gewoon even loslaten :D

9:30 1 vk knackebrod met hummus en komkommer
B: 4,5 km hardlopen
11:30 bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) 1 vk knackebrod met kaas en tomaat/komkommer
B: 2 km fietsen, 20 min paardrijden, 1/1,5 uur op stal bezig geweest
14:45 1 vkbb met een gekookt ei en kruiden
15:15 1 waldcorn beschuit met kaas en tomaat, 1 waldcorn beschuit met pindakaas
18:00 wortelen met hummus, aardappelen, vleesvervanger. Aardbeitjes
B: 12 km fietsen
21:45 250 gram magere kwark met 1 appel kaneel poeder en rozijntjes erdoor

D: water en thee

Afgemaakt :) rare dag dus alles maar met tijden gedaan, eigenlijk was die boterham en 2 beschuiten een soort van me lunch

Baklave heb ik ook nog nooit gehad maar het klinkt goed!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:31

Avond eten was vrij veel. Op de knorr verpakking stond 690 kcal p.p. op basis van 3 personen als je alles op zou eten. Maar ook nog wat kaas uit de schaal gevist en ieets meer gegeten als 1 portie denk ik.
O: havermout pannekoek van 1 banaan, 35 gr. havermout, 1 ei, melk en bakboter
T: 2 Mandarijnen
L: 3 DB met 30 + kaas en 1 tomaat/1komkommer + Kopje gebonden bospaddestoelensoep.
T: 1 mandarijn en paar druiven
A: Lasagne van Knorr, Flinke portie, gok 80 gr.gehakt, veel groente maar wel ook flink wat geraspte kaas en pastabladen. + mengsel van komkommer/tomaat/ui
T: Magere yoghurt/watermeloen/1 el lijnzaad + een chocomeergranenkoekje
B: uurtje gefietst.

Oh baklava is lekker! <3 en oud hollande pepernoten nog nooit gehad geloof ik als ik ze zo zie. Smaken ze heel anders?
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 11-09-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:44

Ja het smaakt wel anders maar is echt heerlijk! Houd je van taaitaai en pepernoten dan is dit <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:46

Ja? taai taai ben ik niet zo gek op, pepernoten wel! Maar ik ga ze niet kopen, als ik ze echt lekker vind moet zo'n zak natuurlijk leeg :') .

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:34

Bleeeuh, ben elke ochtend wat misselijk de laatste weken! En nee ben niet zwanger, heb af en toe even zo'n periode. Meer mensen hier die dit hebben? Zou het voedingsgerelateerd kunnen zijn?

Gister wel heel vroeg en weinig gegeten en daarna uit ellende een paar handjes cruesli gegeten uit het pak dat mijn vriend mee had genomen van zijn werk. met chocola, heeeeeel fout!
Vanochtend ontbeten met diezelfde cruesli in mijn kwark met stevia, dan is het maar op:P
Vanmiddag gezond lunchen met rauwkost met kalkoenreepjes en voor vanavond nog wat gezonds bedenken. Ennn een uur squashen! :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:37

Gister uiteindelijk:

Many schreef:
Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen en speculaaskruiden; gekookt ei
T: banaan, frambozen/pistachecakeje van amandelmeel (zelfgemaakt door een collega, heerlijk!)
L: curry van gister van bloemkool, kikkererwten en tomaat
T: handje druiven, peer
A: 1 zoete aardappel uit de oven, kidneybonenburger en sperziebonen
T: nectarine

B: 4020 minuten fietsen, 1 uur paardrijden

Danoesje, wat vervelend! Ik heb het zelf nooit dus kan je geen tips geven, maar ik zou dan gewoon eten waar je op dat moment zin in hebt. Ook al is dat iets ongezonds. Grote kans dat als je tegen je zin dingen gaat eten, dat al helemaal niet goed valt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:07

Ik moet vaak even stoppen met vlees eten als ik last heb van ochtendmisselijkheid :)

danoesje schreef:
Bleeeuh, ben elke ochtend wat misselijk de laatste weken! En nee ben niet zwanger, heb af en toe even zo'n periode. Meer mensen hier die dit hebben? Zou het voedingsgerelateerd kunnen zijn?

Gister wel heel vroeg en weinig gegeten en daarna uit ellende een paar handjes cruesli gegeten uit het pak dat mijn vriend mee had genomen van zijn werk. met chocola, heeeeeel fout!
Vanochtend ontbeten met diezelfde cruesli in mijn kwark met stevia, dan is het maar op:P
Vanmiddag gezond lunchen met rauwkost met kalkoenreepjes en voor vanavond nog wat gezonds bedenken. Ennn een uur squashen! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:39

Mmm, Baklava klinkt wel heel erg lekker!

Gisteren:
Met vrienden op stap geweest, en dan is het nooit erg gezond:

O: 100 g haver, 200 ml havermelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water; glas soja intens
B: BR Workout 7, aansluitend BR Workout 8
T: Banaan
B: Paarden verzorgen
L: Plak volkoren appelcake (zonder suiker, de helft boter) met verse nectarineconfituur (met heel weinig suiker), 300 g magere kwark met 2 el spelt-zadenmuesli, lijnzaad, ananas
B: Wandelen door de stad
A: Pizza met tomatensaus, ui, broccoli, boontjes, maïs, gorgonzola, paprika, kappertjes, olijven, courgette, artisjok, mozarella :~
B: Wandelen door de stad
T: 1 cola zero, 1 cola light
T: Plak volkoren appelcake met dun laagje nectarineconfituur

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:46

O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, gojibessen, agavesiroop, cacao
T: Appel
L: 3 meergranen boterhammen, 2x sojaboter/runderrookvlees, 1x sojaboter/appelstroop
T: Nectarine + volkorenbiscuitje
A: Zilvervliesrijst met sajoerboontjes
T: Schaaltje soyayoghurt bosbessen