Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sintara schreef:Bizar. Kan je nagaan hoe negatief mensen staan tegenover het woord ´vegetarisch´...
Ik durf te wedden dat als dat woord er niet op stond en dan in kleine lettertjes ´alleen niet geldig op vlees ´ bij stond, ze er allemaal gewoon blij mee waren geweest.
mar_fay schreef:Wij hebben ons enerzijds stuk gelachen en anderzijds enorm geërgerd aan mensen die kennelijk dusdanig verwend zijn dat ze iets wat gratis is (want ja, verplicht is een loterij het je niet, om je iets te sturen) weggooien én dat ook nog even komen spuien op het internet. Heel bijzonder.
8nnemiek schreef:Mijn vader bleef in eerste instantie volhouden dat er toch zeker wel écht vlees in zat, toen ik hem een pot chili sin carne had voorgeschoteld![]()
Inmiddels staan er altijd een paar potten op voorraad, want die was toch lekkerder dan de potten cón carne
Jessix schreef:8nnemiek schreef:Mijn vader bleef in eerste instantie volhouden dat er toch zeker wel écht vlees in zat, toen ik hem een pot chili sin carne had voorgeschoteld![]()
Inmiddels staan er altijd een paar potten op voorraad, want die was toch lekkerder dan de potten cón carne
Staat je recept voor chili hier al ergens? Ik vind het zelf wel handig om dat soort gerechten te maken. Dan heb ik direct voor 2 dagen eten.
Citaat:Ingrediënten
2 kopjes sojabrokken
3 el sojasaus
1,5 kopje bouillon
1 kopje rijst
1 ui
2 tenen knoflook
1,5 rode peper
1 tl chilipoeder
1 tl paprikapoeder
0,5 tl komijnzaad
1 el droge basilicum
1 el suiker
400 gr gezeefde tomaat
2 el edelgist (kaas kan ook)
1 kopje erwtjes en worteltjes
Bereiding
Laat de sojabrokken 10 minuten weken in de sojasaus en de bouillon. Indien nodig kun je extra bouillon toevoegen.
Kook de rijst volgens de instructies op de verpakking
Schep de sojabrokken uit de bouillon in een pan met wat olie. Bak ze rondom bruin op middelhoog vuur. Bewaar de bouillon
Voeg de gesnipperde ui, fijngesneden knoflook en gesneden rode peper (met of zonder pitjes, hoe meer pitjes hoe heter) toe aan de sojabrokken en bak kort mee
Voeg nu de droge kruiden toe en bak deze ook kort mee
Zodra de ui gefruit is voeg je de tomatenpurree toe samen met de suiker, en indien de saus te dik is voeg je een deel van de bouillon toe.
Breng aan de kook en laat op laag vuur even doorkoken.
Voeg daarna de erwtjes en worteltjes toe en laat ze even meewarmen terwijl je roert. Het vuur kun je nu uit zetten.
Als laatste roer je de edelgist door de saus.
liespower94 schreef:Ik wil ook nog iets aan jullie vragen.
Ik heb altijd al heel veel liefde voor goed en gezond eten gehad en ik zou er eigenlijk wel iets mee willen doen.
Maar ik vind het zo lastig wat. Ik zou bijvoorbeeld wel lekker eten willen maken voor anderen.
Als baan zegmaar maar waar begin je? Ik vind het wel belangrijk dat het eten wat ik serveer, dat ik daar dan ook achter sta zegmaar. Waardoor alle restaurants hier in het buurt al afvallen
Soms denk ik, ik pak mijn spullen en vertrek en ga lekker ergens anders beginnen.
Maar ja, ik studeer hier op de universiteit.
Ik denk dat het toch meer iets is om van te dromen dan daadwerkelijk uit te voeren. Maar toch...
Ik weet niet of er meer zijn die deze droom wel eens hebben.
Overigens studeer ik technische wiskunde aan de uni dus dat is totaal iets anders
Mazida schreef:Veel recepten hier. leuk! Een vraagje: Ik kook komend weekend voor twee vegetarische vriendinnen. Kan natuurlijk een vleesvervanger in de pan gooien, maar dat vind ik zo inspiratieloos. Ik wil ze graag verrassen, maar heb met kleine kindjes niet veel tijd in de keuken. Wat is nu echt een lekker vegetarisch wokgerecht dat ook geschikt is voor kleine kindjes, dus niet te pittig?