xPareltje schreef:prugelpiet schreef:[ [url=m/ddATFc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paddenstoelen risotto met zalm en rucola
Dit ziet er heerlijk uit!heb je een receptje voor me hihi.
Ik doe altijd maar wat

Alles snijden en klaarzetten, dat sowieso. Ik heb nu 1 bakje normale champignons en 1 bakje kastanje champignons gebruikt, maar je kan er natuurlijk in doen wat je wilt en hoeveel je wilt.
Ik had nu bijna 300 gram risotto rijst, per 100 gram rijst gok ik altijd op zo'n 300 ml, dus ik zette een liter bouillon klaar. Hiervan gebruik je dus niet alles. Vandaag had ik tuinkruiden bouillon, want dat was in huis

Dan ga je een gehakt uitje en 2 teentjes knoflook fruiten in wat olie. Daar gooi je de rijst bij en dat bak ik altijd eventjes mee. Tot het een beetje glazig wordt. Scheut bouillon erbij, zodat de rijst net een beetje onder water staat. Dat laat je er in koken. Is het bijna allemaal opgenomen door de rijst, doe je er weer een scheut bouillon bij. Blijf dit dus steeds herhalen, tot je ongeveer 3/4 van je bouillon hebt gebruikt. Dan ga ik het beter in de gaten houden. Ik kijk altijd een beetje naar de rijst om in te schatten hoever het gaar is. Zie je nog witte stukken aan de binnenkant van je rijstkorrel, moet het nog even. Ook hap ik altijd 1 korreltje even doormidden om te voelen hoe hard het is. Het moet lekker smeuïg en zacht zijn.
Ondertussen heb je trouwens ergens je champignons gebakken in een andere pan. Hier komt veel vocht uit, dus houd daar rekening mee. Als je denkt dat je risotto nog wel een klein scheutje kan gebruiken als het bijna klaar is, dan gooi je je champignons er bij. Dit nog even laten staan tot je risotto het champignon vocht heeft opgenomen, en dan een klont boter erbij om het nog smeuïger te maken.
De zalm heb ik in de pan gedaan zodra ik mijn champignons in de risotto heb gegooid. De risotto kan dan langzaam klaar worden en de zalm bakt.
Opscheppen maar

Het belangrijkste van risotto: heb geduld en blijf roeren! Dan is het niet zo heel moeilijk.
Er zijn vast en zeker betere en nettere manieren om dit te maken, maar het werkt en het is lekker

Er hebben nu overigens 3 personen met heel veel honger van gegeten. Ik houd liever wat over dan dat ik teveel heb, dus ik reken altijd zo'n 100 gram rijst per persoon.
Het overgebleven eet ik dan later een keer op hoor, ik hou niet van eten weggooien.
Niet vergeten: voor het succes van vandaag heb ik heel hard en diep in mijn vinger gesneden. Misschien is dat de truc