Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:01

Gisteren

O: 2 sneden volkorenbrood met roomboter en achterham, 1 snee volkorenbrood met roomboter en 48+ belegen kaas
T: Extra sterke cappuccino van de Broodzaak
L: Een bruine bol met pesto, mozzarella, tomaat en rucola
T: Banaan
D: Volkoren fusilli met champignons, kipfilet, pesto (olijfolie, basilicum, Parmezaanse kaas, geroosterde pijnboompitten en knoflook), ui en knoflook
A: 1,5 glas rode wijn, 450 gr magere kwark met honing en cacaopoeder

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:16

Tja..vandaag.. ehh..we gingen meubels kopen en het duurde langer dan ik dacht. Dus even gesnackt wat we eigenlijk nooit doen.

O: 2 waldkornbth met pindakaas, 1 gekookt ei. Thee. Halve peer.
T: snelle jelle minder suiker, banaan.
L: medium macchickenmenu met een milkshake.
T: 1 cola light.
A: zelfgemaakte pompoensoep met een broodje.
T: ?

B: veel gelopen in meubelzaken, zo naar mijn paard en even rijden of longeren.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:44

O: Een halve mango, een croissant met 48+ belegen kaas, een bruine bol met filet americain, uitjes en een gekookt ei
T: Een halve stroopwafel
L: Een snee volkorenbrood met roomboter en achterham, een snee volkorenbrood met filet americain en uitjes, een halve snee volkorenbrood met roomboter en 48+ kaas
D: 175 gr kipdijfilet, gemengde sla met rode ui, komkommer en balsamicoazijn-/honingdressing, 225 gr gekruide minikrieltjes en olijfolie om in te bakken
A: Turkse yoghurt met 125 gr zomerfruit uit de diepvries

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:34

O: bananencrumble (1 banaan, 90 gram havermout, 2 el kokosolie, 1 el honing, snufje kaneel)
T: 250 gram bramen
M: lunch bij het trainingsseminar: kom tomatensoep, 2 krentenbollen met boter, 3 minisandwiches (een met brie, een met tonijnsalade, een met ossenworst)
T: -
A: bruine boterham met plak kruidenkaas, 120 gram vegetarische balletjes, 200 gram broccoli
T: kop thee met honing

B: 7 km hardlopen mét een PR! ;) Ruim een uur zwaar stalwerk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:58

Picassox: Ik vind je lijstjes meestal toch ook karig, misschien krijg je daarom in de avond honger? Onderschat het kcal verbruik na wandelen en rechtstaand werken niet :) misschien is een fitbit een handige tool voor je?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:03

Sowieso loont het bij eetdrang om je kcal wat naar boven te schroeven. Je eet onder de streep dan minder dan wanneer je heel streng bent (en dan dus eetbuien krijgt). Dit hou je ook nog langer vol, waardoor het afvallen ook weer beter gaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:06

Ik dacht al dat ik de enige was bhriseis. Ik voel me echt een schrokop als ik zie hoe weinig sommigen hier eten.

Ik heb vandaag mijn lunch verdeeld in tweeën, omdat ik tussendoor hardgelopen heb.

O: 2 beschuiten met kaas, 1 peer, 1 kop thee.
T: 2 waldkornbth met hagelslag, bakje zacht en luchtig framboos van campina, 1 banaan. 2 koppen thee.
T: 1 tosti, 100 gr wortel, gekookt ei, 2 koppen thee, 1 glas water, hand nootjes, wat snoepjes.
A: dat wordt gebakken aardappel met broccoli en een groentenburger.
T: vast wel thee en iets lekkers.

Misschien nog wat extra eten omdat ik bij het hardlopen 1250kcal heb verbrand. Krijg vast trek vanavond.

B: 17.7km hardlopen, 30 min stappen op mijn paard.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:23

O/L: een peer, een halve banaan, een halve appel, een croissant met belegen 48+ kaas, een volgranen bol met op de ene kant roomboter, achterham en een gekookt ei, op de andere kant tomatentapenade en rosbief
T: Een banaan
T: Twee toastjes met tomatentapenade
D: Volkoren fusilli met bolognesesaus (tomaat, paprika, ui, rundergehakt, wortel, knoflook, paprikapoeder, kurkuma en Italiaanse kruiden) en Parmezaanse kaas
A: Een cappuccino (60 ml volle melk) met een granenbiscuit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:29

O: havermout met cacao, banaan, whey , pindakaas
L: 3vkb, gekookte worst, boter, spinazie en ketchup
T: wrap met een runderworstje en spinazie
T: 6 dubbele choco koekjes
A: pond bloemkool, 145gr linzen, zalmfilet, roomboter
T: 50gr pure chocola
2600kcal

Ik ga weer paardrijden :D Bij een manege voor gehandicapten, heb er vroeger vrijwilligerswerk gedaan. Met het oog op de toekomst, dan zit ik alvast bij een manege die met mijn ziekte om kan gaan :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:46

Supervixen, vind jou juist relatief weinig eten voor de enorme afstanden die je loopt etc!

Thanks voor de tips hierboven, hartslagmeter heb ik voor m'n trainingen wel, nu ook maar een activity tracker aangeschaft! Ik vind juist dat ik behoorlijk wat eet voor de weinige lichamelijke inspanning. Ik heb als doel nog eens 8 kg af te vallen (ben er al 12 kwijt afgelopen jaar), maar wil hier wel echt de tijd voor nemen zodat het ook weg blijft! Dus een kilo per maand is meer dan genoeg! Dat is dan weer de reden dat ik wel probeer te bewegen en wat minder te eten...

Vandaag:

O: 4 volkoren crackers met dadelstroop en een glas citroensap
T: een Snelle Jelle Zero
M: kom bietensoep met een bruine geroosterde boterham om erin te dopen
T: (bak- en kookdag met vriendinnen, wel alles vegan en zonder toegevoegde suikers maar wel heel veel geproefd!): 2 handjes ongezoute en ongebrande cashewnoten, 50 gram pure chocola, 3 hapjes dadel-cacao fudge, 2 hapjes worteltaart, een kokosmakroon (enkel banaan en kokosrasp), kop thee met honing
A: 3 opscheplepels Chinese koolstampot
T: een blokje cacao fudge (ook zelf gemaakte)

B: uur bezig geweest op stal, 30 minuten paard gereden, 6 km wandelen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:38

Grappig hoe een ander er dan tegenaan kijkt! Ik ben al jaren op hetzelfde gewicht, rond de 65 kilo, dus qua calorieën zit ik aardig goed.

Ik moet wel zeggen dat ik vaak nog wat snaai 's avonds wat dan niet op het lijstje staat hier omdat ik dat al eerder post.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:17

Welnee Supervixen; het is normaal dat wanneer je echt gezond eet, je ook best wat hoeveelheden voedsel kan weg werken. Zeker als je dan ook nog eens een fit, actief leven hebt.

Ik zit nu in een voor mij vrij strenge cut, en eet nog niet minder dan 1800 kcal als minimum (en op mijn sportiefste dagen zelfs 2500, en dan zit ik nog -700 kcal die dag).

Picassox: en anderzijds: als jouw huidige dieet werkt, zou ik er ook niet te veel aan veranderen, zolang je maar alert blijft voor de signalen die je lichaam stuurt. Cool dat je een activity tracker hebt, dat was echt een eye opener hier, vooral qua impact van gewoon wandelen!

Gaaf, Phor! :D Dat gaat je goed doen en je mooie momenten met je dochtertje bezorgen <3

Gisteren maar 100 kcal gecut, maar wow, ik had HONGER! Ik ben deze ochtend om zes uur uit bed naar de keuken gehold om eindelijk iets te eten :+

O: 60 g speltbrood met chocoladestukjes en wat boter
O: 85 g haver, 200 ml bio sojamelk, honing, boter; koffie met 150 ml melk
B: 2 uur door de stad wandelen
L: 105 g speltbrood met roomkaas en cherrytomaat, latte, 2 vitalinea yoghurts
T: Oikos peer
B: Anderhalf uur intense balletles, 20 min. fietsen
A: Vegetarische moussaka (veel groenten, tomatensaus, kappertjes, artisjok, aubergine, puree, kaassaus van feta/gorgonzola
T: Ananas met magere kwark

Straks nog even uitrekenen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:31

Ik ben benieuwd Bhriseis! Ik ga het eens bijhouden, wellicht is het ook een idee dat ik wat calorieën ga tellen, dan weet ik ook beter wat ik eet en wat ik verbruik.

Het dieet werkt redelijk, maar ik val zeker niet hard af! Dus vandaar dat ik steeds op minder aanstuur...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:21

O: een zelfgemaakte kokosmakroon (beetje banaan, eiwit en kokosschaafsel) en een bananencrumble (1 banaan, 90 gram havermout, 2 el kokosolie, 1 el honing, snufje kaneel)
T: 2 plakken zelfgemaakte ontbijtkoek (van appelstroop, honing, havermout, speculaaskruiden en speltmeel)
M: 4 kleine vegetarische gehaktballetjes, 3 volkoren crackers met een plak kruidenkaas (48+)
T: een latte macchiato, een appel
A: 2 opscheplepels erwtenpasta (gemaakt van groene erwten) met tomatensaus met twee verse tomaten en wat olijfjes met pesto

B: 45 minuten paard rijden, 30 minuten middelzwaar stalwerk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:36

2e dag dat ik echt weer netjes eet. Vriend heeft het voornemen om te stoppen met roken en ik stoppen met snaaien. Zijn er meteen 2 grote taarten op het werk haha.
O: 55 gr havermout / banaan / rozijntjes / melk
T: bruin zacht bolletje ham/roomboter
L: 300 gr magere kwark met 50 gr havermout / lijnzaad / honing
A: boerenkool met spekjes en augurk
T: 250 gr magere kwark
T: appel
B: 2x 25 en 2 x 30 minuten fietsen, plasma gedoneerd en late dienst.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:54

O: 2 beschuiten met kaas, smoothie met fruit, magere yoghurt en lijnzaad.
T: thee, 1 bth met slankie.
T: 1 banaan, hand noten, 1 jodenkoek, thee.
L: 2 bth met slankie, 1 pakje sultana, thee.
T: 1 peer, 100 gr wortel, 2 bth met slankie, thee.
A: mix van rijst, zaden en groenten met 2 cippolata worstjes. Cola light. Stukje milka met daim.
T: thee, 1 chocolademuffin.

B: 1 uur paardrijden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:57

O: 225 gram Skyr met een el honing, plak zelfgemaakte ontbijtkoek, kop thee met honing
T: 2 dikke plakken zelfgemaakte ontbijtkoek
M: een opscheplepel erwtenpasta met wat tomatensaus en olijfjes, 2 muesliboterhammen (bruin brood met noten en rozijnen) met roomboter
T: -
A: een halve komkommer, 4 waldkorn crackers met pindakaas, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek
T: kop thee met honing, twee stukjes pure chocolade

B: 1,5 uur hardlooptraining op de baan, 15 minuten op stal bezig geweest

Inmiddels met de fitbit erbij: 16.800 stappen, 13,02 kilometer afgelegd en 2550 kcal verbrand. Vooral de 16.000 stappen had ik niet verwacht, maar wel leuk om inzichtelijk te krijgen! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:21

2550 kcal? Dat is je verbranding op de hele dag toch?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:35

Vannacht na de Vrienden van Amstel (en dus heel veel Radler) nog even anderhalve Maestro burger bij de McDonalds weggewerkt := Wat later wakker dus vandaag, vandaar minder eetmomenten.

Vandaag:
O: Een halve mango, een peer en een mandarijn
L: Drie sneden volkorenbrood met zes plakjes achterham en een gebakken ei (olijfolie)
D: Rode bieten, gekookte aardappelen, een hamburger (rundergehakt, ei, paneermeel, paprikapoeder, uipoeder, knoflookpoeder, koriander, chili en zout), twee sjalotten, klein beetje roomboter om in te bakken en een juslepel roomboter jus.
A: Een appel en een kaki

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:07

Supervixen schreef:
2550 kcal? Dat is je verbranding op de hele dag toch?

Ja, totaal van een hele dag inderdaad! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:01

Lekker picasso :) .

O: 3 beschuiten met avocado, hand walnoten, smoothie van banaan, mineola, framboos, lijnzaad, magere yoghurt. 1 kop thee.
L: 2 witte bolletjes met kaas, 2 witte bolletjes met niks erop en 2 koppen thee.
T: 2 witte bolletjes met niks erop, 2 koppen thee, halve peer, stukje chocola, 4 spekjes.
T: bakje campina zacht en luchtig framboos.
A: volkoren pasta met courgette, champignons, bio gehaktballetjes en saus.
T: thee, koekje(s)

B: 45 min paardrijden, 10 km hardlopen.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:14

O: 300 gr magere kwark met een appel
L: Vier sneden volkorenbrood met 48+ kaas
T: Een mango
D: Nasi Goreng met kip (zilvervliesrijst, kipdijfilet, prei, paprika, ui, tuinerwten, knoflook, kurkuma, laos, koriander, gemalen komijnzaad en ketjap manis)
A: 300 gr magere kwark met cacaopoeder en honing

1721 kcal

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:54

Beetje rommelig dagje gehad qua eten vandaag
O: Havermout met water, kaneel en blauwe bessen
T: Appel
L: Courgettesoep, salade-iets van champignon, groene erwten en ik denk kool (gekocht op de uni dus weet het niet zeker), sinaasappel, stuk komkommer
T: Mandarijn, Nutella&Go
A: 5 kipdrumsticks, 3 gekookte aardappels, salade van komkommer/tomaat/sla en 'salade' van een stronkje witlof met een appel, paar walnoten en een paar rozijnen met sinaasappelsap eroverheen.
T: Halve kinder bueno, halve eierkoek

B: 13,5 km hardlopen, 8km fietsen

Heb door de dag heen ook nog een zak (500gram ofzo) met worteltjes opgegeten en een hoop water gedronken en een litertje thee.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:10

Da's toch helemaal niet gek s1993? Ik vind het juist een nette lijst! Mijn rommelige dagen zien er echt slechter uit! :D

Mijn dag vandaag:

O: 4 muesliboterhammen met roomboter, kop thee met honing
T: 2 pakjes droge crackertjes, beker chocolademelk uit de automaat
M: een banaan, een opscheplepel volkoren rijst met linzen en 250 gram gebakken kastanjechampignons
T: een halve komkommer
A: pompoensalade (75 gram sla met handje ongebrande en ongezouten cashewnoten, een halve rode ui en wat balsamico met 3/4 pompoen uit de oven met wat olijfolie en peper)
T: een pepermuntje

B: wat stalwerk en m'n gewone werk, volgens de fitbit 2150 kcal verbruikt, 11.000 stappen gezet en 7,15 km afgelegd

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:21

Haha niet zozeer rommelig als in slecht maar was gewoon een beetje chaotisch en -voor mijn doen- ook gekke tijden maar die staan er natuurlijk niet bij :)

Vind jou lijstjes over het algemeen altijd heel mooi