[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:46

Het lijkt me zo eng om met een paard aan de hand te fietsen... als die schrikt, heb ik het idee dat ik zo van mn fiets getrokken wordt Knipoog

Je hebt wel mooi weer vandaag voor de Vlasdag Lachen

Ik ben nog aan het oppassen... maar ja kids spelen lekker in de tuin... kan ik bokken Knipoog

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:07

Ik fiets veel met mijn paarden, voornamelijk omdat ze een kilometer van de boerderij staan op dit moment en ik langs het weiland kom als ik naar stal fiets. Halstertje in mijn tas en paard meteen mee dus. Heel handig. Nou zijn die van mij beide goed verkeersmak en natuurlijk kleiner dan 1.40, dus lekker handzaam. Haha! De eerste keer dat ik met Kveld ging fietsen vond ik wel eng, maar hij was heel makkelijk. Daarna ook veel fietstraining met hem gedaan, echt kilometers maken.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:11

Ik fiets ook wel eens met Haukon, alleen loopt hij niet zo lekker aan de fiets. Hij is twee keer geschrokken, waarvan 1 keer heel erg. Daarbij sprong hij achter mijn fiets langs naar de andere kant maar ik heb het touw altijd heel goed vast. Ik kon het met mijn ene hand volgen en met mijn andere hand overpakken. Fiets met goede remmen is wel handig Knipoog

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:58

Ik durf niet met mijn paard te gaan fietsen. Aan de hand is ze al niet echt fijn dus met een fiets ben ik bang dat het mis gaat.
Al lijkt het me wel heel erg leuk om met je paard te kunnen fietsen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:33

Fietsen met paard lijkt me o zo leuk maar doodt eng. Verder ben ik vandaag een echte snoepkont ijs, m&m's en redband.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:43

@Ukje: klinkt wel allemaal lekker Tong uitsteken Reden voor het snoepen? Of heb je er gewoon zin in?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:56

Tiara is heel braaf aan de fiets, ze is in principe verkeersmak dus dat zit wel goed. Het zou wel beter zijn om een fiets met terugtraprem te hebben als ik nu hard zou moeten remmen vlieg ik over de kop... Mijn vader heeft het een keer gehad bij onze shetlander die ging ervandoor en mn vader hield m vast. zat helemaal onder de schrammen.

Tiara let heel goed op wat ik doe dus dat is wel fijn. met Pim zou ik het nooit durven

Was lekker weer indd op de vlasdag. best veel verkocht ook!
Op de manege was het paardendag, daar was Jolanda met Guusje. was best leuk om een keer te zien maar had er wel meer van verwacht

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:47

Ik fiets ook regelmatig met Amo, dat gaat goed. Hij is toch rustig en helemaal verkeersmak, en blijft keurig naast de fiets. Hij heeft in al die jaren nog maar 1 geprobeerd om op mijn bagagedrager te gaan zitten, dus dat valt toch wel mee he. Haha!
Maar met bv Amica durf ik dat niet aan, ondanks dat ze veel kleiner is. Die is zo fel en onstuimig, dat wordt onze dood.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:11

Jemig, een dag zonder posts! Hebben we allemaal zo'n slecht weekend gehad dat we er niet over durfen posten? Nagelbijten / Gniffelen

Ik beken: heb zaterdag pizza gegeten in plaats van al het gezonde spul dat ik had gekocht. Ik was te moe om te koken. Wel veel beweging gehad, heb tijdelijk drie paarden in plaats van twee.

Planning vandaag:
O: wasa met smeerkaas, kiwi
T: bb met kipfilet
L: 2bb met kaas, appel
T: bb met kipfilet en komkommer
D: aardappels, vlees, groente (denk ik)
T: meloen, yoghurt

Beweging: uur fietsen, vanavond als het droog is nog een stuk wandelen met vriendje

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:19

Het is hier opvallend rustig de laatste tijd ach ja het is nog zomervakantie voor sommige van ons.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:29

Mijn planning voor vandaag:

o: yoghurt met cruesli balans
t: nectarine
l: 2 bb met kaas
t: pakje liga? + sojamelk
d: tartaar, aardappels en spinazie
t: vanilleyoghurt

Verder moet ik weer naar de paarden fietsen (min. 1,5 uur) en 2 paarden rijden Lachen En ik moet een nieuwe b atterij voor mijn weegschaal kopen. Ik hoop dat ik dan ook weer afval, de eerste weken ging prima, viel bijna 2 kilo af. En vandaag zou ik ineens zwaarder zijn dan toen ik begon (en 0,7 zwaarder dan gisteren, terwijl ik alleen een handje chips extra heb gegeten)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:06

Hopelijk ligt het aan de batterij!

Ja ik heb ook niet echt een goed weekend gehad.
Zaterdag als lunch een broodje met heel vet warm vlees en een ijsje
en zondag gegeten bij de chinees. (buffet)

Vandaag maar een brooddag ingelast.

Gister wel weer gefietst met Tiara, 8 km in 40 minuten.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:46

Hoi iedereen!

Tis hier stilletjes zeg. Ik ben hier alweer even niet geweest.
Ik quote even uit een ander topic wat ik daar vrijdag plaatste.

Citaat:
Voor degene die het niet weten, en zich misschien afvragen waarom ik een week niet ben geweest.
Even in het heel kort: ik heb vanaf zaterdag veel in het ZH vertoefd. En als ik thuis was, lag ik op bed. Moest zaterdag opeens heel erg overgeven, kwam veel bloed mee, klieren begonnen op te zetten etc. Omdat we nog steeds dachten (met heel veel twijfel) dat dit door die nieuwe medicijnen kwam, zijn we die gestopt. Het bloedbeeld was niet helemaal normaal, maar dat kon nog door die nieuwe medicijnen komen. Maandag wordt er opnieuw uitgebreid bloed geprikt. Omdat ik (na het stoppen van de medicijnen) nog steeds koorts heb en de artsen het idee van dat het van de medicijnen kwam (inprincipe) hebben laten varen.
Vandaag heb ik mijn artsenbezoekje erop zitten, ben lekker thuis, van het weekend 'vrij.' En dan maandag dus weer uitgebreid bloed laten prikken. In afwachting daarvan zullen we zien hoe het verder gaat. Als er van het weekend minder gaat moet ik uiteraard weer terug aar het ZH.

Ojaa en dat ik zoveel bloed bij het overgeven mee kwam, komt door mijn op dit moment fanatieke paracetemol gebruik. Dus beschermlaagje bij mijn maag was 'eraf' en onderste deel van slokdarm ontstoken.

Nou ik heb geprobeert het kort te houden, maar niet echt gelukt. Maar voor wat er allemaal is gebeurt en wat ze gedaan hebben heb ik het wel kort gehouden. (Goed bezig.)

Dus ik ga straks weer even bloed laten aftappen. Verder is het weekens rustig verlopen, geen gekke dingen gebeurd.
Zijn jullie ook up to date, hihihi.

Jullie snappen, met eten gaat het nu dus niet hoe het zou moeten. Ging het al niet echt, maar nu helemaal niet. Ik eet veels te weinig over het algemeen. Soms zitten er voor mij betere dagen bij.
Wanneer het weer goed gaat en alles een beetje begint te 'lopen' komt dat eten vast weer goed. Lachen

Hoe is het verder met iedereen hier? Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:58

He bah wat vervelend Sanne, veel succes vanmiddag...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:51

Sterkte sanne! Eten is denk ik wel je laatste zorg nu, maar probeer wel goed voor jezelf te zorgen.

Ik ben het weekend lekker weggeweest en ga er nu weer lekker tegenaan. Zometeen even lekker hardlopen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:18

sanne, He gads sterkte iedergeval. Ik kom zelf net ook uit het ziekenhuis moest naar interne geneeskunde en toen wou ze dat ik weer bloed liet prikken dus ik ben vandaag ook weer leeggeprikt.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:28

He jakkes Sanne wat vervelend weer. sterkte!

En Ukje ook sterkte!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:21

volgende week donderdag komt Hans zuidweg van Bestfit waarschijnlijk langs. Hopelijk hebben we binnenkort dus weer een zadel Lachen

Vertel ik het net aan mijn vader zegtie doodleuk: Die ken ik dat was vroeger mijn buurman!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:41

Noor en Sanne, sterkte! Verdrietig

Hehe mijn eerste schooldagje zit erop. Leuke school! Jammer dat mijn hond opeens niet meer wilde lopen.. Dus heb maar met de stok gelopen en de hond aan de riem meegenomen (met de beugel om) ik wist het anders ook niet...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:05

Wat vervelend zeg, Sanne Sterkte! En ukje ook!

Sash, dat zou wel fijn zijn, dan kun je weer lekker rijden Lachen

Ik was het weekend druk... vrijdag/zaterdag oppassen en zondag naar Pablo en bij mn ouders gebarbequed...
Zondag was verder wel een goede dag. Vandaag iets minder

O: 2 vk boterhammen grillworst
T: liga
L: 3 vk boterhammen eiersalade
T: liga en 2 mini kitkat
D: tjaa daar denk ik nu even over na...
T: ?

Niet echt goed beleg en uhh die kitkatjes...

beweging: 30 gefietst en 20 min gewandeld

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:16

Flevo, waarom wilde diezel niet meer lopen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:37

Ohh vergeet flevogirl helemaal.. overheen gelezen oepss..

Ja waarom wilde Diezel opeens niet lopen?

Fijn dat je eerste schooldag goed is bevallen Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:43

Paulien, Hoe was je dag en hoe reageerde ze op het feit dat je slechtziend was dus ook op het feit dat je een geleide hond bij je had. Ik zie daar het meest tegen op weet je dat om uit te gaan leggen dat ik een visuele beperking heb.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:00

Ik zou echt niet weten waarom hij niet meer wilde.. Ik krijg morgen begeleiding van mijn trainer tijdens het terug reizen. Op ten duur belde ik me moeder, en moest gewoon huilen. Want ik kwam hierdoor 5/10 minuten te laat. Gelukkig vonden de docenten het niet erg (me moeder heeft ze ingelicht).

Saar, ze reageerde helemaal niet raar ofzo. Ik vertelde dus dat ik slechtziend was en een hond bij me had, in het begin was het wennen voor ze. Diezel houdt niet zo van trappen, dus moest met de lift, en een meisje hielp me gelijk gelukkig. Lieve mensen Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:15

Fijn dat ze goed reageerde en ze je helpen Lachen