Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:24

Bhris: Hooi stapelen is best zwaar, denk dat je dat zeker wel zo kan invoeren. :j
Phor: Mooi lijstje hoor! Als het je later nog honger krijgt kan je altijd nog wat bij pakken toch? :) En pindakaas met sambal, is dat lekker? :P
Kau_CMoll: Zeker niet, ik probeer hoepelen niet eens. :')
Espoir: Wat naar! :(:) Hopelijk voel je je nu weer beter!
Many: Je lunch! :9

O: Schaaltje optimel griekse yoghurt/magere yoghurt met 2 el muesli en superfoodmix
B: 40 minuten Fitnessblender Abs & Obliques, Bye Bye Muffin Top, Cardio&Abs.
L: peer, speltbh met half kipfilet/half kaas, halve komkommer
B: 20 minuten fietsen, door de stad lopen
T: Appel, kapje met notenpasta, ?
A: Veel worteltjes en doperwtjes, wat ketchup en een kipschnitzel
B: 80 minuten fietsen, paard longeren, stalwerk
T: waterijsje, bakje kersen/bosvruchten

Moet nog even kijken of ik toch iets van koolhydraten pak bij avondeten, eet alleen en er is niet veel in huis. Miss een boterham ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:28

Ik zie je terugvallen, Cheetah. Ik had me eerst voorgenomen om niets te zeggen, maar nu loopt het echt uit de hand. Bij je lunch mag je nog minstens 4 boterhammen pakken en een portie koolhydraten (3 opscheplepels gekookt) bij het avondeten.
En pindakaas met sambal is heerlijk :9

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:34

Dan ga ik dat ook eens proberen, beetje broodbeleg variatie is altijd lekker. :)) O, ik dacht dat ik zo wel redelijk richting 'normaal' eetpatroon zat... Ik eet op mijn hongergevoel, als ik trek heb pak ik wat bij. Koolhydraten bij het avondeten probeer ik echt te doen, maar als ik snel alleen moet eten voordat ik naar stal ga is het lastig. Ik kan iig wel wat meer eten bij de lunch dan. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:40

Bij iemand die zoveel beweegt als jij is 1 boterham echt geen lunch, al niet voor iemand met een zittend beroep :) Wij mogen zo'n 4-6 boterhammen 's middags en ook nog gewoon koolhydraten bij het avondeten. Snel moeten eten heeft daar niet zoveel mee te maken. je kan ook op een rustige dag alvast rijst/pasta/aardappelen koken en dat in een bakje bewaren in de koelkast :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:46

Mijn lijstje + planning vandaag:
O: 100gr kwark met 125gr mango
T: 90gr aardbeien, 1 zonnatura notenreep
T: stukje kwarktaart
L: 2 volkoren boterhammen met kaas/appelstroop
T: 90gr aardbeien, sinaasappel, glas sinaasappelsap
T: zonnatura notenreep, tarwekoekje
D: geen idee, eet bij m'n moeder

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:55

O: havermout, melk, kaneel, zemelen, lijnzaad, rozijnen
T: karnemelk
L: gerstvlokken, avocado, blikje tonijn op olie, kropsla
B: 17 km fietsen
T: 2 vk crackers, appel
B: 13 km fietsen
A: braadworstje (kokosolie), aardappels (kokosolie), sperziebonen met lente ui en rode wijn azijn
B: half uurtje grondwerk met m'n paard
T: mineola

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:06

Ik vind al je laatste lijstjes ook echt héél karig Cheetah :(:)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:12

Een vraagje: Is het eigenlijk oké dat ik zowel 's ochtends als 's middags crackers eet + 's avonds nog eens aardappelen? Koolhydraten all over the place, en dat de hele dag... Ik was aan het denken om misschien 's ochtends een beter alternatief te zoeken.

Maar dan zie ik dat sommigen gewoon kwark en fruitjes eten, maar heb je daar dan eigelijk 'genoeg' mee tot de middag? Ik kan nu al niet zonder mijn tussendoortje, anders heb ik rond 11h weer honger. :s

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:14

O: muesli melk chiazaadjes lijnzaad
T: chocoladekoekje en teveel tic tacs ;)
L: 4 rijstwafels met beleg een banaan
T:-
A: chicken tonight met extra paprika en ananasstukjes op sap
T: 2 perziken
B; vanmorgen van 7:30-9:00 gewerkt daarna vergadering. Uurtje op stal rommelen half uur met hond wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:01

Kay_CMoll schreef:
Een vraagje: Is het eigenlijk oké dat ik zowel 's ochtends als 's middags crackers eet + 's avonds nog eens aardappelen? Koolhydraten all over the place, en dat de hele dag... Ik was aan het denken om misschien 's ochtends een beter alternatief te zoeken.

Maar dan zie ik dat sommigen gewoon kwark en fruitjes eten, maar heb je daar dan eigelijk 'genoeg' mee tot de middag? Ik kan nu al niet zonder mijn tussendoortje, anders heb ik rond 11h weer honger. :s

Mijn ervaring is dat als ik de dag start met een eiwitshake, ik geen tussendoortje nodig heb tot de lunch. Maar zodra ik een boterham eet, heb ik een uur later zin om te snaaien := Komt volgens mij doordat je van eiwitten geen schommelende bloedsuikerspiegel krijgt, en van koolhydraten juist wel.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:14

Waarom zou je tot de lunch op je ontbijt moeten teren? Als je om 7 uur ontbijt, is het niet meer dan normaal om twee of drie uur later een tussendoortje te nemen. Natuurlijk heb je daar meer behoefte aan als je ontbijt met veel khd en/of suikers dan wanneer je een eiwitrijk ontbijt eet, maar het is absoluut niet erg om een tussendoortje te nemen.

Cheetah, mijn lunch was idd erg lekker! :9 Ik ben het wel met Phor en Bhriseis eens trouwens. Je beweegt ook nog eens behoorlijk veel, dus dan mag je echt wel wat meer eten meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:19

Klopt, ik neem ook vaak wel een tussendoortje hoor, maar dat is meer 'omdat het moet' van mezelf, dan dat ik er echt heel veel zin in heb. Na de lunch heb ik wel ongelofelijke zin om te snoepen/snacken, ik ben nu al sinds 13:00 in gevecht met mezelf :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:23

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Het voelt als veel maar zo opgeschreven is het prima denk ik?
O1: 1MGb met biopindakaas
O2: 50 gr havermout met lijnzaad melk en kaneel
T: appel en maria biscuit
L: 3MGB, 4 plakjes kipfilet komkommer en tomaat, stukjes meloen en 2 maria biscuits
T: peer
A: koude salade van o.a. makreel, 50 gr ongekookte mg pasta, paprika, champignons, ei tomaat komkommer zilveruitjes en witte kaas met balsamico
T: 185 gr magere kwark
B: 50 minuten fietsen en uurtje BBB

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:25

Hmm, maar een eiwitshake lijkt mij zo eentonig, niet? Ik heb zo eventjes geprobeerd met verschillende shakes om wat af te vallen. 's ochtends en 's middags een shake. 's avonds 'gewoon' eten, liefst gezond natuurlijk... na 1 week kon ik geen shake meer ruiken of zien... :p Er moet toch een lekker, gevarieerd alternatief zijn :D

Ik ben echt wel een leek op dat gebied. Ontbijten vind ik 't moeilijkst van al!

Edit: Ivm tussendoortjes: 's ochtends moet het inderdaad ook van mezelf. Nu zit ik ook al super lang te wachten tot ik mijn abrikoos 'mag' opeten.... Hoe komt dat toch? Ik wou echt dat ik er meer over wist..

Ik heet ook Kayleigh trouwens, best grappig :D

Edit2: ChantalSmook: ik ben een leek, dus: wat is een MGB? meergranenboterham?
Ik vind jou lijstje er wel goed uit zien. gevarieerd, gezond en voldoende om de dag mee rond te komen denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:28

Ik zou ook niet altijd shakes kunnen nemen hoor! Wat bijv. ook lekker is als ontbijt is yoghurt/kwark, whey poeder, evt. fruit, cacao nibs... Of een shake met magere yoghurt en whey en een klein scheutje melk om het wat dunner te maken.
Als lunch kun je eiwitrijk lunchen met tonijn of kip bijv. verwerkt in een lekkere salade, met avocado, tomaat, komkommer, paprika, noem maar op.

Ik vind een shake wel lekker als tussendoortje trouwens, halverwege de middag. Na het sporten gaat er sowieso eentje in bij mij.

Grappig dat je ook Kayleigh heet, hoor je niet zo heel vaak :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:29

Het is niet handig om met 3 boterhammen met vruchtenhagel te ontbijten nee. Maar je hoeft ook weer niet bang te zijn voor koolhydraten. Fruit met kwark en muesli, havermout met banaan en een eitje, 2 boterhammen met 2 gekookte/gebakken eitjes, het is allemaal prima. Als je bij elke maaltijd iets van koolhydraten, eiwit en vet neemt doe je het al gauw goed.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:32

Chantal: Ben het eens met Kay_CMoll, gezond en gevarieerd lijstje. :)

Cheetahfan schreef:
O: Schaaltje optimel griekse yoghurt/magere yoghurt met 2 el muesli en superfoodmix
B: 40 minuten Fitnessblender Abs & Obliques, Bye Bye Muffin Top, Cardio&Abs.
L: peer, speltbh met half kipfilet/half kaas, kapje met walnootkaas, halve komkommer
B: 20 minuten fietsen, door de stad lopen
T: Appel, speltbh met cashewpasta, handje ongezouten pinda's, pruim
A: Veel worteltjes en doperwtjes, wat ketchup en een kipschnitzel
B: 80 minuten fietsen, paard longeren, stalwerk
T: waterijsje, bakje kersen/bosvruchten

D: Thee, Slimpie

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:41

Ik ben op zich niet "bang" van koolhydraten, ik merk gewoon dat ik niet veel merk (aan m'n lichaam dan) :D Ik beweeg, eet (naar wat ik denk) gezond en toch geraak ik niet van mijn overtollige gewicht af.

Ik heb ook niet echt honger tijdens de dag, wat mij dan doet afvragen of ik toch niet onbewust te veel eet voor wat ik eigenlijk nodig heb per dag. 'k vind het altijd moeilijk om porties in te schatten, vandaar dat ik me de vraag stel of al die koolhydraten wel goed zijn voor mij of dat ik misschien iets moet aanpassen aan mijn schema...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:44

De koolhydraten hoef je niet aan te passen, maar wellicht eet je in totaal te veel of juist te weinig. De enige manier om daar echt inzicht te krijgen is door een eetdagboekje bij te houden en uit te rekenen wat je verbrand per dag. Valtaf.nl is daar een hele goede website voor :)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:47

hmm, ik zal direct eens kijken! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:37

O: 100 g haver, 300 ml havermelk, 8 g kokos, water; thee, beker magere melk
B: 1 uur ballet
L: 150 g meergranenbrood met 500 g aardbeien en 3 x el bruine suiker; 30 g roomkaas, tomaat en rucola
T: Banaan
B: 30 min. KT thuis
A: 300 g nieuwe aardappeltjes met 500 g gestoofde wortels en wat spinazie, Quorn filet
B: Paarden verzorgen, 200 balen hooi stapelen
T: Banaan
T: 170 g 0% Griekse yoghurt met 3 nectarines en 150 g ananas

2300 kcal, 31 g vet, 87 g eiwitten. Heb geen shakes meer en even geen trek in kwark, dus ietsje minder eiwitten desondanks het sporten. De balen hooi worden donderdag pas geleverd, aangezien het vandaag gaat regenen.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:56

Vandaag:
O: meergranentortilla met een mengsel van : 1 tl kokosolie, 100 gr tofu, 50 gr spinazie, 5 kerstomaatjes en 1 el edelgistvlokken.
B: 3 km fietsen
L: 1 waldkornboterham met pindakaas, 1 dubbele boterham met daarop pesto (11 gr) en 1 plak beemster 30+ kaas
B: 4 km fietsen
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus
A: prutje van doperwten, tomatenblokjes, broccoli, courgette, en gehakt met 70 gr zilvervliesrijst (ongekookt)
t: ??
t: 150 gr magere kwark met 2 kiwi gold

Wil vanavond nog 4 km wandelen met de hond en een workout (yoga o.i.d.) doen, maar ben druk aan het stampen voor tentamen dus als dat erg uitloopt hebben zowel hond als ik pech.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:21

Kwam om 7 uur vanochtend thuis, direct bed in dus laat ontbijt.

O om 14.00: Kokosyoghurt met tarwegraspoeder, goji bessen, banaan en 2 abrikozen.
T: Golden kiwi
L: 2 geroosterde bb met roomkaas en paprika
T: 1 sultana
A: Tortelinni met geroerbakte paprika/ui/knoflook/champignons
T: Bakje yoghurt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:48

O: 250 gram ananas en 1 appel zonder schil (laat ontbijt)
L: 3 meergranen bolletjes waarvan 2 met yorkham en 1 met suikervrije pindakaas
T: handje gedroogd fruit en 1 handje naturel chips
A: ik weet het nog niet. Ben alleen en heb geen zin om te koken. Wordt iets makkelijks denk ik :)
T: ben&jerry ijs
D: water, cola zero en een glas dubbelfris
B: 2 paarden rijden

Ik ben erachter gekomen dat ik een emotie eter ben. Gisteren en vandaag voelde ik me heel rot waardoor ik niet kon eten. Maar als het dan achter de rug is merk ik dat ik tegen mezelf zeg iets lekkers te hebben verdiend. Zoals vanavond lekker ijs. Ik kijk daar nu al naar uit en kan er gewoon blij om worden. Is dat heel zorgelijk? Of is dat gewoon normaal :P.

Cheetafan, gaat wel beter dan gisteren. Toen was het in alle opzichten een rottige stressvolle dag. Ik krijg 13 juni pas te horen of mijn scriptie goedgekeurd is en ik zelf denk van niet. Dus het wordt wel een taaie 1,5 week denk ik! Ik herken mezelf in jou wbt avondeten. Als ik alleen ben wil ik snel klaar zijn waardoor ik vaak iets maak zonder koolhydraten terwijl het juist wel nodig is hè.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:54

O: Havermout met halfvolle melk en een schepje jam. Schaaltje verse ananas.
T: Groene appel
T: Twee roggecrackers met nutella
L: Glasnoodles met kipfilet, gemengde groente en zoete soja saus
T: Pakje meergranencrackertjes
A: Twee sushirollen (10 stukjes) gevuld met komkommer, wortel, surimi en ei
T: Crepe met kaas en ham