Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:34

Jezzi schreef:
O- vb met boter en pure hagelslag
T- banaan, koffie met melk en suiker
L- 2 vb gebraden gehakt
T- pakje crackertjes, thee met honing, pepermuntje
D- rode bieten, varkensrollade, opgebakken aardappeltjes
T- 100 gr aardbeien, 1.5 bolletje vanille ijs

Mager lijstje, haal volgens het voedingscentrum de 1500 kcal niet eens -O-
Ondanks dat ik geen honger heb toch nog maar een handje noten oid.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:43

@Lis: Het komt uit het boek van Sofie Dahl (kleindochter van...); die zelf veel diëten heeft uitgeprobeerd en uiteindelijk bij een gezonde eetstijl uitkwam. Ik had het al een half jaar op de planning, maar ik vond het niet zo lekker als ik aanvankelijk had verwacht -O- Het was vooral die draderige rabarberstructuur, en de rabarber op zich was ook tamelijk zuur. Misschien dat ik het zonder rabarber nog es uittest.

@Laura: Ik vind het om eerlijk te zijn een karig lijstje; als je honger hebt is het trouwens verstandig om toch te eten :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:46

O: 1 boterham, krijg echt niet meer weg 's morgens
B: 5 km fietsen
T: Eierkoek en een klein stukje ontbijtkoek
L: 2 boterhammen, bolletje, appel
B: 5 km fietsen, 15 minuten met de hond uit
T: Banaan
A: balletjes van de Lidl, rijst, bonen, beetje saté, kroepoek en als toetje vla

T: Ik denk dat ik vanavond nog 1 of 2 crackers ga eten

Ongeveer: 1658 Kcal, heb niet alles helemaal kunnen vinden op de calorieënteller, en de crackers moeten er nog bij, dus ga uit van 200-250 kcal extra.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:17

o: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan)
t: appeltje
l: 1 vkbb met kaas en tomaat 1 vkbb met appelstroop
t: 10 amandelen
a: risotto met champignons, courgette en vleesvervanger. Wat fruit toe (stukjes ananas/aardbei/nectarine)
t: 250 gram magere kwark met appeltje rozijntjes en kaneel poeder erdoor

d: water en thee
b: 18 km fietsen, 4,5 km hardlopen

Wat vinden jullie van dit lijstje?

Geniet van je SAZ dag Phormicola! Je hebt er met dit slechte weer een lekkere dag voor :D mmm warme chocolademelk met slagroom en een stuk chocola erbij zou ik nu ook wel zin in hebben :9

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:23

Amira_ schreef:
O: 2 zuurdesem crackers met halvajam
B: 30 minuten fietsen
B: 20 minuten lopen
T1:250 gram meloen mix
T2: volkoren croissant
B: 30 minuten fietsen
L: 2 waldkorn boterhammen

A: zilvervliesrijst met bloemkool, verse worteltjes, spruitjes, champignons en een stukje varkenshaas
T: 0% vet yoghurt met havermout, lijnzaad en wilde perzik. (van havermout gaat mn hoofdpijn weg en aangezien ik nog trek had heb ik het maar nu genomen :o )

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:28

Bhriseis schreef:
@Laura: Ik vind het om eerlijk te zijn een karig lijstje; als je honger hebt is het trouwens verstandig om toch te eten :(:)

Heb je gelijk in Bhris, is ook een mager lijstje, heb vandaag ook veel bewogen. En daarom zit in nu aan een klein schaaltje soyavla en een cracker met appelstroop :)

Mandy ik vind het een aardig lijstje, maar dat komt vooral door de risotto, die is natuurlijk kcal-rijk. Als het gewone rijst was geweest had ik t wat aan de magere kant gevonden.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:38

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T-
L- 2bh met hüttekäse en coburger ham. 1 nectarine
T- 2 rijstwafels met philadelphia en tomaat
A- superfood salad met een paar stukjes stokbrood (echt een aanrader: http://iowagirleats.com/recipes/superfo ... naigrette/)
T- 250ml sinaasappelyoghurt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:43

Ik vind t een erg mooi lijstje Mandy :) En ik sluit me aan bij Laura; anders was je lunch toch wat karig geweest.

Laat het smaken Laura :Y) Sojavla is lekker he!

Ziet er heerlijk uit Daenerys...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:56

Valt me vandaag op dat meerdere hier best karig hebben gegeten voor mijn gevoel?

Phor ik vind het zelf wel heel handig hoor een grote voorraad. Maar die van jou klinkt wel heel groot :’) . Is je appeltaart gelukt?

Iris92 ik vind het een behoorlijk karig lijstje, heb je niet onwijs honger?

Bhri Lekker hoor de taart, ik zie hem al een paar dagen geloof ik in je lijstjes. Heb je hem zelf gemaakt?

Laura ik zou sowieso al een extra boterham al pakken bij de lunch. Geloof dat 1 snee 35 gram is gemiddeld? Zeker als je niet eens aan je BMR komt :)

Jezz ook jij zou steviger mogen ontbijten/lunchen. Extra boterham/roggebrood/havermout ter aanvulling?

Mandy ook jij zou wel wat steviger mogen ontbijten/lunchen denk ik?

Pas om 11.30 uit bed, moest al om 16.15 op de fiets en om 20.00 pas thuis. Vandaar rare eetpatroon. Ook de hele dag al een vol gevoel. Zoete aardappel was echt smerig.. := vond het naar wortel smaken. Die heb ik dus niet opgegeten.
O/L: 50 gr. havermout/melk + 1 MG cracker met zuivelspread
A: 125 gr varkensreepjes, gewokte chinese kool, paprika, sugar snaps, rode ui, taugé
T: Muesli bol
T: Flinke bak magere yoghurt, met 2 el lijnzaad, kaneel, druiven en 20 gr. rozijntjes
B: Uurtje fietsen, half uurtje ABS en uurtje spinning

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:01

Haha eigenlijk waren het maar twee stukken Chantal; ik had hem vrijdag gekocht, maar heb er enkel zaterdag van gegeten :)) Is echt heerlijk! Een soort van chocolademousse met een laag pralinemousse en zo'n heel krokant schuimachtig koekje... Ik heb hem niet zelf gemaakt, maar bij de chocolatier gekocht :~

Oei, is zoete aardappel vies? Dat staat hier morgen op de planning...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:03

Nee, ik vind zoete aardappel heerlijk!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:05

haha ja, ik heb het n.a.v. dit topic gekocht vanmiddag Ik had er 100 gr. van gepakt, 1 hapje gegeten en de rest weggegooid. Jammer want ik vond het wel handig dat je gewoon 1 aardappel kon kopen, ik heb de andere helft nog in het topic liggen. Eet dat namelijk maar af en toe :P . Dus als iemand nog tips heeft dat het wel eetbaar word :')
Oh bij de chocolatier, dan moet hij wel lekker zijn! *D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:07

ChantalSmook schreef:
haha ja, ik heb het n.a.v. dit topic gekocht vanmiddag Ik had er 100 gr. van gepakt, 1 hapje gegeten en de rest weggegooid. Jammer want ik vond het wel handig dat je gewoon 1 aardappel kon kopen, ik heb de andere helft nog in het topic liggen. Eet dat namelijk maar af en toe :P . Dus als iemand nog tips heeft dat het wel eetbaar word :')

Waar dan? :')

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:08

__Leonie schreef:
O: twee volkoren crackers met appelstroop (07.30)
T: volkoren cracker met pindakaas. Sinaasappel
L: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
A: Eten bij vriendin, rijst met kip, rode curry, paprika, bosuitjes, vissaus en oester saus en een rood uitje.

B: 40 minuten fietsen + 20 minuten fietsen

Normaal sta ik nooit zo vroeg op, dus zit even te kijken hoe ik het ga doen met de lunch.
In iedergeval nog een cracker als tussendoor.

Toch iets anders gelopen als ik dacht. Maar zit wel echt goed vol.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:10

Wat heb je er mee gedaan Chantal?
Je kan ze gewoon koken, puree maken en je kan ze ook in stukjes/frietjes snijden en in de oven doen, met kruiden die je lekker vindt (bijv knoflook, rozemarijn en tijm :9 )

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:12

@Laura1589 en Bhriseis, ja de risotto trekt het inderdaad een beetje op :)
@ChantalSmook, je mij viel het ook op dat het wat magere lijstjes waren vandaag. Zelf vind ik mijn lunch ook niet fijn, maar vind goed lunchen op school heel lastig ivm meenemen ect. Beginnenkort ga flinke portie pastasalade maken en invriezen (dat kan toch?) zodat ik dat een tijdje kan lunchen op school. Mijn dagje was tot het avond eten vrij weinig kcal dus was blij dat we risotto aten dat schroefde het flink op, en ook nog een flink avond tussendoortje genomen :)
Ik heb 1 keer zoete aardappel gegeten in Amerika, vond het echt niet lekker :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:17

Daenerys schreef:
ChantalSmook schreef:

Waar dan? :')

:') oops haha, op de vorige pagina, ben je het niet tegen gekomen?

Mandy goed idee, ik doe dat ook koude pasta salade eten als ik onderweg een grotere maaltijd wil eten. Toevallig voor morgen nog pasta salade gemaakt omdat ik om 4 klaar ben en niet eerst naar huis wil voor mijn sportles en anders pas om 20.00 thuis ben. Alleen vind het nadeel dat niet alles lekker is koud dus pak dan meestal bv tonijn of zalm.

Karin ik heb ze gewoon geschild en gekookt tot ik erin kon prikken net als een aardappel. Misschien in de oven dan maar proberen. Hoeveel graden/tijd doe jij ze dan?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:30

Magere maandag vandaag :+

Chantal, ik vul mijn lunch vaak op t werk nog wel aan met een kommetje verse soep of een gekookt eitje, maar vandaag was ik thuis, dus had inderdaad beter een extra boterham kunnen nemen. Maar goed, heb vanavond dus nog wat vla en een cracker gegeten om het goed te maken.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:41

Magere maandag, iedereen balansdag na het weekend? :')

@Chantal ik eet geen vlees dus voor mij word het zalm/garnaaltjes door de pastasalade :9
Ik wil iets dat echt makkelijk op school te eten is (dus geen waterige dingen door de salade) en zat te denken aan pennen met zalm/garnaatljes, zongedroogde tomaatjes, feta, komkommer en eventueel een klein beetje pesto voor de smaak. Iemand ervaring met pesto in een pasta salade (ook in combinatie met de zalm/garnaaltjes?) :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:05

Laura als je aan kcal je BMR niet haalt dan zou ik wel iets nemen waar kcal in zit, weet niet of je de soep dan zlf maakt of dat het puur water met groente is bv. Anders dan heeft je lichaam er nog niet genoeg aan natuurlijk.

Mandy ik denk dat pesto lekker is als combinatie :j . Klinkt trouwens erg lekker en mooi wat hoger in kcal door de feta/zong. tomaatjes. Had ik beter morgen ook kunnen eten :- )

Morgen mijn eerste werkdag weer, vroeg op en laat thuis. Ik ga heel erg mijn best doen niet in de verleidingen te komen. Zaterdag weer avondje stappen en had me voorgenomen om vanaf gister tot die tijd te gaan balansen maar merk nu al dat ik meer trek krijg om te snacken. Woensdag avondje een avondje thuis dus voorgenomen om dan een beetje 'gezond' te snacken om vreetbuien te voorkomen haha. Breekt mooi de week.

Voor morgen alvast. Zou wel voldoende moeten zijn denk ik he?
O: 50 gr. havermout/melk + 1 eetlepel lijnzaad
T: cracker of rijstwafel met kipfilet + appel
L: 2 BB en 2 MG crackers met kaas/kipfilet/sandwichspread of iets anders 'mager'
T: Appel
A: kikkererwten, 125 gr. tonijn op water, rode ui, komkommer, tomaat en 50 gr. ongek. macaroni
T: Flinke bak magere yoghurt met groot stuk watermeloen en 1 eetlepel lijnzaad
B: uurtje fietsen, half uurtje Abs en uurtje spinning

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:15

Ik doe ze rauw in de oven Chantal en dan moeten ze wel 30-40 minuten en af en toe omdraaien. Op ongeveer 180 gr.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:16

Ik maak het niet zelf, maar het is wel verse soep. Ik kies wel altijd voor heldere soep, de meeste gebonden soepen vind ik echt heel vies.. Maar misschien neem ik morgen wel een extra boterham.

Ik vind je lijstje voor morgen mooi Chantal :-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:56

Kwa zoete aardappelen moet je wel die hebben die oranje van binnen zijn, degenen die wit zijn van binnen zijn ook lekker, maar vind ik wel iets dat je moet leren eten. Een gepofte oranje is net pompoen :)

Appeltaart was prima gelukt, ik heb ook nog volkorenmeel gebruikt _O- Was wel misselijk na anderhalf puntje, jeetje wat vult dat! Ik ga proberen nog een beetje avond te eten over een half uurtje, ik heb volgens mij minstens 8u overleeft op die appeltaart _O-

Ja, ik heb echt een grote voorraad, Chantal :o Manlief stond echt even met z'n bek vol tanden en die is niet zo snel onder de indruk := Ik hoef ook de komende 10 jaar geen thee te kopen :o

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:07

Die taart vind ik echt goddelijk klinken! Ga van t weekend maar weer een keer ergens een gebakje eten en er onwijs van genieten!
Zoete aardappel niet lekker nee? Als ik hem kook, dan maak ik hem met kruidenbouillon, wat peper en nootmuskaat. Of puree ervan maken.
Hier wordt het een lastig dagje aangezien ik meten vanuit werk doorga naar peerd en dan pas 21:00 thuis ben. Omdat ik gister ook pas om 22:00 thuis kwam kon ik niks meer kopen/koken dus dat zal wel een kant- en klare salade of een pak soep worden vanavond :) Iemand een andere tip?
Phormica, waar heb je ingeslagen? Ik hou van voorraad. Heb de kast vol met gedroogde peulvruchten, allerlei soorten meel zoals boekweit en kwam van t weekend ook een pak rode rijst tegen die ik in een opwelling heb gekocht. Heeft iemand daar wel eens wat mee gemaakt?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:23

O: Kopje bessensap, een kop vruchtenmix en wat kipfilet
50cl water
T: 1 banaan, 1 bruine boterham met gehakt
50cl water
L: 2 bruine boterhammen met gehakt, 1 appel
50cl water
T: 1 mandarijn
50cl water
D: Flinke portie andijvie, 2 aardappelen en 2 gehaktballen

A: Kopje bessensap ! *\o/*