[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:12

Goedemiddagggg Clown

Sash schreef:
Spannend Spetter, lijkt me wel vermoeiend 3 kids maarja meestal verdient het wel lekker he?

Bij de mensen waar ik al bijna 2 jaar kom hebben ze ook 3 kinderen en het gaat meestal wel goed Lachen
Maar idd, het is altijd wel fijn geld verdienen Knipoog
Het leken me hele leuke mensen en ook leuke kindjes, ze gaan me nog terug bellen over of het uitkomt met de dagen die ik beschikbaar ben Lachen

Flevo, je bent goed bezig met eten zie ik, volhouden! OK dan!
Uk vervelend zeg, galstenen, kun je flink last van hebben, ik hoop dat het meevalt bij jou!
Mocca, goed dat je niet bent aangekomen zeg! Ja Wel balen natuurlijk, kom je met je bruine kleurtje weer hier in het kl*te weer Clown

Mijn dag wordt denk ik vreselijk, want ik ben ongesteld Clown Ik ga ook maar niet plannen Tong uitsteken

o: 2 knackebrod halvajam, karnemelk
t: 2 kletskoppen
l: 2 vb met een groentenburger en ehmmm mayonaise Schijnheilig karnemelk
t: ?
a: ?
t: ?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:58

zoo net even telefoontjes gevoerd pff...

Diegene die er nu was wist niet zoveel van de paardenverzekering...
Premie is niet hoger bij wedstrijdsport...

Dierenarts gebeld... hoefde me niet perse aan te melden, maar mocht wel... dus maar gedaan..

O: smoothie (halve banaan, yoghurt, aardbeien) 1 glas op
T: 2 handjes cashynootjes
L: 1 vk broodje en 1 wit broodje (harde broodjes) met rookkaas light,tomaat, komkommer
T: liga
D: spagettie
T: ?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:08

omg moest net wel eventjes laggen wou een kauwgommetje eten slik ik hem door. Verder is mijn eten vandaag een beetje raar ik ben nogal zenuwachtig voor het bloedprikken haat die naalden dus loop al de hele dag te zoeken om maar wat te doen te hebben.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:36

Belinda heeft vandaag gegeten:
Ontbijt [half 12] : plakje chocolade cake
tussendoor : -
Lunch [13 uur] : twee maïsboterhammen met twee hardgekookte eitjes
tussendoor : handje cashewnoten
tussendoor : handje druiven
tussendoor : cup a soupje
Avondeten : .. wordt iets met Viscuisine Vingers aflikken
tussendoor : ..

Beweging : het hele huis gesopt [WC, badkamer, keuken, woonkamer, slaapkamer etc.]. Vanavond springles kijken op stal, dus nog een stuk fietsen.

Noor : Hè meid, wat vervelend nou. Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:45

Hallo allemaal,

Nou, ben sinds gister kotsmisselijk. Ik ben sinds maandag 2,5 kilo kwijt, leuk en aardig, maar geloof me: misselijkheid is alleen goed voor de weegschaal! Zelf voel je er niet bepaalt beter op Verdrietig

Vandaag heb ik getraind met Diezel. HET GING SUPER! Ben echt trots op hem. Ik begin hem meer te vertrouwen, waardoor hij natuurlijk ook zelfverzekerder door wordt. Hij deed het zo goed! Haha!

@MaiMai: ik vind het wel stoer dat je IJslands hebt gehad Haha!
@Ukje: krijg je nu ook antibiotica ofzo voor je galstenen? Wat gaat er nu precies gebeuren?
@Pivanti: ik ben het met je eens, vind het ook leuk om mensen te helpen met een beperking. Vooral als ze dan zo tevreden zijn en lief naar je gaan lachen Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:03

Fijn dat het beter gaat met jou en Diezel, maar die misselijkheid is niet zo tof. Scheve mond

Ik had vandaag vrij en in plaats daarvan ga ik morgen werken. Vandaag dus lekker bij de paarden geweest en geshopt bij ikea met het vriendje. De winkel bleek nog dicht dus hebben we er eerst ontbeten in het restaurant.

O: 2 glazen smoothie (meloen, aardbei, kiwi, sinaasappel), 1 croissantje met jam, 1 klein pistoletje met kaas, gekookt ei
T: - (laat en veel ontbijt)
L: 1bb met kaas (weinig, zie hierboven)
T: appel
D: 2 kipscnitzels sate
T: zakje japanse mix, yoghurt met aardbeien

Beweging: 18km fietsen, uur rijden, half uurtje wandelen

Beetje rare dag wat eten betreft maar ik had absoluut geen honger en die kipdingen moesten op, dus heb ik ze beide opgegeten. Clown

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:11

Paulien, Ik moest vandaag weer bloedprikken dus maandag hoor ik wat er verder gaat gebeuren.
Paulien wij hebben zo'n boekje van het kngf temminste me moeder krijgt dat omdat ze het steunt dus ik denk ik ga even kijken of Diezel er tussen stond maar hij stond er niet tussen niet zo vreemd ook want ik zie nu dat het een boekje van 2007 is ben ook echt mutserig.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:18

@Ukje: mijne komt ook van Martin Gaus en niet van KNGF he Knipoog
Maar wel lief dat je aan me dacht Haha!

Ik zou ook zeker maandag aan jouw denken! Hopelijk is je uitslag niet al te erg..

@Wind: nee, die misselijkheid is niet tof, maar ook niet dat je dan zo slap voelt omdat je niets binnen krijgt..

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:01

Vervelend zeg Flevo dat je je zo misselijk voelt! komt dat ook door het verminderen van de suiker?

Ukje, beterschap!

Mijn dag:
O: Cornflakes met melk
T: Stukje ontbijtkoek met boter
L: 3 tostis met ham kaas en ananas
T: -
A: Salade
T: Klein stukje brownie

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:07

@Sash: zou goed kunnen, heb laatste tijden veel last van klachten. Hoofdpijn, buikpijn, misselijk... Misschien een griepje? Of combinatie van? Ik weet het niet..

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:57

Paulien : Balen dat je je zo kl.ote voelt zeg.. Ach gut Gelukkig gaat het trainen met Diezel de goede kant op, dat zal wel een hele opsteker voor je zijn!
Noor : Ik leef ook met je mee hoor, ben benieuwd wat er uit je bloedonderzoek komt meid. Ach gut

Ik spring nu even snel onder de douche en dan ga ik naar stal, helpen opstrooien, voeren ed. Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:36

Ach ja ik heb het allemaal zelf gedaan en eens zul je toch de rekening gaan krijgen en die krijg ik nu. Als ik niet zo dom was geweest met eten dan had ik nu al deze problemen gehad. Moet zo naar de huisarts voor de uitslag van afgelopen maandag kijken wat er nog meer loos is want dat schijnt heel wat te zijn. Maar ik ga jullie verder niet opzadelen met mijn gezeur dat heb ik al teveel gedaan.

Hier mijn dagje

0: 2 beschuitjes met jam en glas sinaasappelsap
T1: 500 ml drinkyoghurt (ging zwemmen dus even iets extra's voor dat ik helemaal naar de bodem zink)
T2 2 kaasrijstwafels
L:2 boterhammen met gebakken of gekookt ei
T: fruit en iets lekkers weet niet precies wat
A: bonenstoofschotel met couscous
T: kwark of ijs

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:19

Planning:

O: kiwi, bb met kaas
T: pakje volkoren sultana
L: 2 bb met philadelphia, appel
T: bb met kaas
D: sla, aardappels, tartaartje
T: yoghurt met aardbeien

Beweging: uur fietsen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:25

Noor, ik vind je dat echt netjes! Volgens mij ga je zo super goed vooruit! Ik vind trouwens niet dat je zeurt. Je hebt een probleem gehad, wat veel meisjes overkomt, en jij probeert eruit te klimmen en dat weten we hier allemaal wel. Lachen
Vertel je nog wat je uitslag was bij de huisarts?

@Irme: neette dag! Denk dat je het zo prima doet! Haha!

Mijn dagje.

'S morgens: 3 crackers, 1 met vruchtenhagel, 1 met ham en 1 met American Filet.
T: stukje meloen.
L: beetje yoghurt met cruslie (jaaakes, kon het vanmorgen niet op dus maar geruild met de middag).
T: 1 stukje ontbijtkoek ofzo, of eierkoek.
D: macaroni
A: ik weet nog niet, denk een appel ofzo.

Ik ben nu in totaal 14,9 kilo kwijt Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:38

Flevogirl, vervelend van die misselijkheid Maar wel super dat het trainen met Diezel nu zo goed gaat en je ben ook al aardig wat afgevallen zeg! Haha!

Ukje, Je zeurt helemaal niet! Wij zijn er om je te steunen en je verhaal kwijt te kunnen! Ben benieuwd naar de uitslag van de dokter, hopen dat het meevalt!

Mijn dag:

O: banaan, 2 vk crackers met 20+ smeerkaas
T: liga crunch
L: 2/3 vk boterhammen ?
T: ?
D: ? eet bij oppassen
T:

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:26

Dokter was verder prima ik moet maandag dan naar de internist in het ziekenhuis maar waarschijnlijk zijn het alleen de galstenen die een beetje vreemd lopen te doen. Verder heb ik een tekort aan vitamine B12 dus heb nu ruzie met me vader. Ik weiger om ook maar een hap biefstuk te eten. Dus de komende tijd wordt het voor mij eitje bij het eten bonen en noten.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:33

Ik vind een eitje altijd wel lekker zeker hardgekookt. maak altijd een voorraadje zodat ik dat tussendoor goed kan eten. vult ook goed vind ik

Mijn dag:
O: 2 kleine vb met 1x rosbief (dubbel gedaan)
T: - was bij de kapper
L: half stokbroodje met rosbief en rucola en beetje mayo (van de hema)
T: stukje kruidkoek
A: ?
T: Druiven

Ga vanmiddag denk ik nog even lekker fietsen met Tiara ik heb op dit moment geen passend zadel voor haar dus we doen maar wat grondwerk en wat longeren en fietsen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:17

Flevogirly schreef:
Mijn dagje. Aanpassing:

O: 3 crackers, 3x boter, 1x vruchtenhagel, 1 plakje ham en 1 met American Filet.
T: stukje meloen.
L: 3 crackers, 3x boter, 1x American Filet, 1x appelstroop, 1 plakje ham.
T: 1 stukje ontbijtkoek ofzo, of eierkoek...?
D: macaroni
A: ik weet nog niet, denk een appel ofzo...?

Is dit netjes tot nu aan toe? Hopelijk eet ik niet te veel.
Ik moet van me moeder wel vanmiddag een glas melk drinken (heb verder alleen water gedronken vandaag).

@Noor: goede oplossing, eitje. B12 te kort heb ik wel is vaker van gehoord, vervelend.
Dus maandag weer naar het ziekenhuis? Sterkte!

Pivanti schreef:
Ukje, Je zeurt helemaal niet! Wij zijn er om je te steunen en je verhaal kwijt te kunnen! Ben benieuwd naar de uitslag van de dokter, hopen dat het meevalt!

Mee-eens!

Sash schreef:
Ik vind een eitje altijd wel lekker zeker hardgekookt. maak altijd een voorraadje zodat ik dat tussendoor goed kan eten. vult ook goed vind ik ... Ga vanmiddag denk ik nog even lekker fietsen met Tiara ik heb op dit moment geen passend zadel voor haar dus we doen maar wat grondwerk en wat longeren en fietsen

Eitjes vullen zeker goed!
Ik denk dat het een goede oplossing is voor Tiara, beter dan geen beweging. Lachen
En jij krijgt ook gelijk beweging met fietsen, haha. Tong uitsteken

Me misselijkheid is al een stuk minder gelukkig Lachen was wel goed voor het afvallen,
maar ik voelde me er echt niet lekker bij.. Verdrietig

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:27

Meestal is dat niet de handigste manier om af te vallen, als je zo misselijk bent nee.

@ukje: ik drink vaak sojamelk met bananesmaak omdat ik allergisch ben voor lactose en daarom niet veel meer dan een bakje yoghurt kan eten. Daar zit ook extra vitamine b2 en b12 bij. Moet je wel soja lusten natuurlijk Tong uitsteken Ik heb het zojuist weer gekocht.

Ik heb net lekker gereden en lunch bij Bakker Bart Bloos Vond het helaas nog tegenvallen ook... Mijn planning:

o: cruesli met yoghurt
t: eierkoek
l: broodje mozarello+pesto+tomaat
t: aardbeien + 125ml sojamelk
d: 1/2 ovenschotel met sperziebonen, gehakt en aardappels + sla
t: vanilleyoghurt?

Heb dus nog ca. 1,5 gereden (in de bak en buiten Lachen ) en een uur gefietst. Hopelijk houd ik de rest van de dag ook vol en ben ik weer wat gewicht kwijt Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:32

Flevo, hoelang ben je bezig geweest om die 14 kg af te vallen?

Ben nu nog springen aan het kijken. leuk hoor maar eigenlijk zegt het me toch weinig. Ben alleen benieuwd naar Cumano Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:15

@Sash: al vanaf 21 maart 2008. Lang he? Dat is namelijk mijn operatie datum dat ik het maagbandje kreeg...

Meiden, ik heb goed nieuws gekregen Haha!
Vanaf nu komt mijn trainer minder omdat hij denkt
dat wij het goed redden (natuurlijk kan ik hem altijd bellen enzo, heb ook belooft om maandag te bellen als ik naar school met hem ben geweest). Vandaag ging het weer super goed Haha! ben echt blij!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:58

Paulien, Moet je maandag al beginnen op school dan?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:35

Zo een weekje vakantie doet goed voor je gemoedsrust maar helaas toch een kilootje erbij. Terwijl ik niet één ijsje gehad heb (oké wel een sorbet Haha! )
Maar goed, het is maar een kilootje dus vandaag zijn we maar weer gewoon verder gegaan waar we gebleven waren.
Ik geniet nog even van de laatste vrije dagen en dan maandag maar weer aan de bak. Heb gelukkig een heel mooi rooster en hopelijk ook een heleboel lieve kindertjes Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:30

Flevogirl, dat is fijn dat je trainer vind dat het zo goed gaat Lachen Spannend hoor, maandag naar school!

Sash, wel handig Tong uitsteken krijg je gelijk extra beweging Knipoog Hopen dat je wel snel een passend zadel hebt

Ukje, gelukkig viel de uitslag erg mee dan! Lachen

Ik eet bijna nooit eieren... vergeet dat altijd.. heb ze wel staan nu eigenlijk... ondertussen over datum denk ik..

Had van de week trouwens heel gedoe toen ik Pablo in de wei zette. z'n wei genoot stond al op de wei en ik ging Pablo erbij zetten. Dus doe t draad open, laat Pablo erin, draai hem om en staat dus naar het draad toe met zn hoofd. Ik heb hem vast en het draad dat ik net dicht wil doen. Komt die andere knol eraan en draait zn kont naar Pablo toe en begint te meppen... Dus ja Pablo wil naar voren, schiet de wei uit en gelukkig raakt hij niet in paniek ofzo dus had hem nog net vast aan t eind van t touw en het draad van de wei in mn andere hand... Draad maar weer dicht gedaan, pablo gerust gesteld en weer geprobeerd. Die knol was ondertussen weer naar halverwege t weitje gelopen. Heel snel draad open en pony erin komt die knol weer aanvliegen... pablo rent snel de hoek in... Later staan de dan wel gewoon rustig in de wei hoor. Pablo voorste stuk, zij achterste... maar ja beetje gedoe...
Dus vandaag zag ik de eigenaresse, dat even verteld. We denken dat t komt omdat eerder dat paard van haar altijd de banketstaaf was en gemept werd... nu gaat zij zich dus opeens heel dominant gedragen (van het is mijn wei) omdat ze Pablo wel aan kan, want die laat zo over zich heen lopen, die doet niets terug. Vandaag longeerzweep meegenomen met in de wei zetten (want die knol stond dus al in de wei). Nou ik kwam eraan lopen (was nog geen eens bij de wei) met Pablo en mevr kwam gelijk aangerend... Pablo gelijk heel hard achteruit rennen... Kon 'm nog net vast houden.. Dus ja gerust gesteld, weer naar de wei gelopen en daar gewacht met t draad open doen tot die knol kwam (kwam nu gewoon aangelopen) dus toen die bij t draad stond, met die zweep gezwiept zodat ze wegging. Draad open gegooid (eigenaresse zei dat die knol waarschijnlijk toch de wei niet uit liep en ik had toch een zweep en draad aan t begin van de weilandjes zat dicht, kan niet de weg op ofzo) maar moest wel zodat ik 1 hand vrij had voor mn zweep... maar ze deed t niet nog een keer...
Dus ja... nu maar elke keer een longeerzweep mee als ik mn pony buiten zet, die knol moet dat maar even afleren! Anders wordt het erg gevaarlijk...

Zo heel verhaal geworden haha

Zal mn dag maar niet vertellen... allemaal slechte dingen op.. ook goede dingen Knipoog Wel 20 km gefietst! en nog even gewandeld met oppas kids...

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:56

arme Pablo! maar zoals je het nu doet is wel slim indd.

Flevo, fijn zeg dat het zo goed gaat met diezel!
vanaf maart is wel lang indd maar toch al 14 kg er af super!

Ik heb heerlijk gefietst met Tiara moest af en toe echt flink hard als ze mocht galoperen. maar het is zo leuk om eens te kunnen zien hoe ze lopen Lachen heerlijk.
Op het laatst schrok ze nog van een trekker maar ik had gelukkig een lang touw dus kon haar vasthouden.

Morgen is het hier Vlasdag, een soort van jaarlijks "evenement" met allemaal kraampjes enz. Wij verkopen rotzooi en kruidkoeken en brownies Lachen