Je verplaatst gewoon het hele blad met bvb. tomaten / komkommers / courgettes. Of met erwten / bonen.
Afhankelijk van hoeveel zaden je per soort hebt, deel je de bladen in zodat ze fijn overeenkomen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
er komt binnenkort een bestelling uit Frankrijk met mandarijn/sinaasappel/citroenachtigen wat dus buiten zonder kas zich moet gaan redden. Ben super benieuwd wat het gaat opleveren maar als je niets probeert, weet je het nooit.
maar de bedoeling is wel om het op een gegeven moment weer op een relaxter niveau te gaan aanpakken. Dat is natuurlijk het hele idee van permacultuur, eens alles in geïnstalleerd moet je er weinig werk van hebben. Slechts snoeien en oogsten is het idee Prairy schreef:Citrussen? Ik dacht dat jij voor makkelijk ging
Dorine92 schreef:Ik ga vol aan de citrussener komt binnenkort een bestelling uit Frankrijk met mandarijn/sinaasappel/citroenachtigen wat dus buiten zonder kas zich moet gaan redden. Ben super benieuwd wat het gaat opleveren maar als je niets probeert, weet je het nooit.
Er staan inmiddels ook 3 loquats in de grond en wat feijoa struiken en 2 granaatappels. Er moeten nog 1 loquat, 2 feijoas en 2 granaatappels bij. Dit om kansen op succes te vergroten als in "als de ene het niet doet, dan misschien de ander" en natuurlijk ook kruisbestuiving wat de kans op vruchtzetting, vruchtbehoud en vruchtkwaliteit verbetert.
Heb inmiddels overal pijn van het werken in de tuinmaar de bedoeling is wel om het op een gegeven moment weer op een relaxter niveau te gaan aanpakken. Dat is natuurlijk het hele idee van permacultuur, eens alles in geïnstalleerd moet je er weinig werk van hebben. Slechts snoeien en oogsten is het idee

Cabelona schreef:Dorine92 schreef:Ik ga vol aan de citrussener komt binnenkort een bestelling uit Frankrijk met mandarijn/sinaasappel/citroenachtigen wat dus buiten zonder kas zich moet gaan redden. Ben super benieuwd wat het gaat opleveren maar als je niets probeert, weet je het nooit.
Er staan inmiddels ook 3 loquats in de grond en wat feijoa struiken en 2 granaatappels. Er moeten nog 1 loquat, 2 feijoas en 2 granaatappels bij. Dit om kansen op succes te vergroten als in "als de ene het niet doet, dan misschien de ander" en natuurlijk ook kruisbestuiving wat de kans op vruchtzetting, vruchtbehoud en vruchtkwaliteit verbetert.
Heb inmiddels overal pijn van het werken in de tuinmaar de bedoeling is wel om het op een gegeven moment weer op een relaxter niveau te gaan aanpakken. Dat is natuurlijk het hele idee van permacultuur, eens alles in geïnstalleerd moet je er weinig werk van hebben. Slechts snoeien en oogsten is het idee
Ik heb een meyer citroen in pot. Hij overwintert binnen met gloeilamp. Elk jaar heeft hij al citroenen opgeleverd. Dit jaar heeft hij het zwaar omdat ik hem van de zomer verwaarloosd had. Miereninvasie en een schildluizen deken heeft hij overleefd. Hopelijk over een jaar weer eigen citroenen...
[ Afbeelding ]

Dorine92 schreef:Marcella schreef:Ik ga het zien met mijn boompje die gaat van het najaar balkon op. En echt geen zin om in huis te zetten. En geen plek voor ook.
Welke heb je dan op welke onderstam?

Prairy schreef:Knoflook poeder oplossen in water?
Marcella schreef:Dorine92 schreef:Welke heb je dan op welke onderstam?
Oh zou het echt niet weten komt bij de Intratuin vandaan was toen afgeprijsd vol met citroenen.