[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:06

wat lief dat diezel jou zo trouw volgt!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:21

Spetterlover, leuk dat je gaat oppassen. Ben benieuwd hoe de kennismaking gaat morgen!

Flevogirl, wat fijn dat het nu goed gaat met je bandje! Wat een lieverd die Diezel!

Madurodam ging niet door helaas... Simone had een iets minder dagje. Tenminste zo begon t s´morgens, later ging t wel goed. En tjaa dat risico kunnen we dan niet nemen. Want het is toch een hele verre reis. Ze heeft namelijk zware epilepsie..
Wel heel sneu ook voor haar zus, want ze had zich er zo op verheugd, want sesamstraat was er ook namelijk (daar gingen we voornamelijk voor) Maar uiteindelijk zijn we met de bus naar de bioscoop gegaan. We wilde naar Kung fu panda, maar de lift bleek kapot dus konden niet bij die zaal komen dus moesten we maar naar Wall-e Vond die film erg tegen vallen, viel bijna in slaap Knipoog Maar goed, had Simone toch nog een uitstapje.

Moet zeggen dat ik deze twee dagen wel merk dat ik met die werk wel collega's mis. Heb deze twee dagen namelijk samen met diegene die er mee stopt dus, gewerkt en dat was wel gezellig. Normaal ben ik altijd alleen. En ook met m'n andere oppassen.
Misschien toch maar stoppen met gewoon oppassen... en voor die 2 dagen wat anders zoeken.. Het is alleen zo lastig om iets te vinden denk ik, omdat ik geen opleiding heb voor 't werk. Zou graag iets met verstandelijk gehandicapten doen, weekend opvang ofzo...maar denk dat zoiets erg moeilijk wordt om te vinden.

M'n dagje

O: fruitshake (banaan, aardbeien, beetje multivitaminesap erdoor) en 1 vk boterham kipkerrie
T: appel
L: 3 boterhammen kipkerrie
T: liga en paar snoepjes
D: aardappelkroketjes uit de oven en bamischijf (in de pan) en komkommer
T: ?

Niet heel erg gezond, maar was 19u thuis dus echt geen zin om te koken meer.. en had nog niets gezonds in de vriezer. Gister de nasi al op. En verder moet ik nog een voorraadje maken Knipoog (heb de vriezer net een week namelijk)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:20

@Sash: jaaa, ik ben dol op mijn hondje Haha!
@Pivanti: ik wil ook graag met beperkte mensen werken. Het klinkt gek, maar omdat ik zelf een beperking heb merk ik vaak dat ik voor kleine dingentjes de tijd neem om mensen met een beperking te helpen. Zoals ik werkte op een manege voor beprekte mensen, ik reed er zelfs 's avonds ook in een lesje. Maar ik wilde graag dat ze zelf leerde aansingen ofzo, kleine dingen, maar toch.. ik vond het belangrijk. Ik ga nu ook pedagogisch werker doen, ik hoop er ook iets in te vinden (ook al ben ik beperkt hoop ik dat mensen begrijpen dat ik daardoor niet persé veel slechter ben zeg maar). Ik hoop ook voor je dat je wat leuks vind. Het is wel zwaar werk, heb je gelijk in. Jammer dat het dagje niet door ging, maar toch heb je goed gedaan denk ik om een andere oplossing te zoeken. Super! Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:55

Maar.. kunnen jullie me ergens mee helpen?

Altijd als ik dieët, of hoe ik het ook moet noemen, heb ik zo'n hoofdpijn.. Weet iemand wat het eventueel kan zijn? Word er echt gek van. Verdrietig

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:57

Dat komt van het afkicken van de suiker. Duurt een paar dagen, veel water drinken. Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:58

Paulien, drink je wel goed misschien krijg je toch te weinig vocht binnen en ik weet niet hoe je zout gebruik is verder kan ik je er niet mee helpen.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:58

Ik ken dat, heb ik ook vooral als ik net begonnen ben. De eerste dagen gaat het wel maar dan begint het. Ik kan er echt een beetje ziekerig van worden. Volgens mij komt het doordat je lichaam er weer aan moet wennen en vindt dat je "tekortkomt". Vooral opletten dat je wel goed drinkt en genoeg eet, maar wel gezond natuurlijk Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:24

Ow dat is 't dus waarschijndelijk!
Van afkicken, en ja, ik drink alleen maar water
en ik word nooit zo vrolijk van *vind het niet lekker*.
Zou er is op letten Lachen

@MaiMai: wat betekend je onderschrift? Kan er niet wijs uit worden Tong uitsteken Clown

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:52

paulien, Als je niet zo vrolijk van water wordt zou ik is bar le duc citroen proberen ik weet niet of je het lekker zou vinden maar dat is water met een smaakje en er zit niks in dus gezond. En je kunt natuurlijk ook gewoon thee drinken en een glas appelsap of een glas limonade met heel veel water aangemengd kan natuurlijk ook geen kwaad.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:59

@flevogirly: "wat voor trol ben jij?" Knipoog Het was eerst een link naar zo'n pagina waar je uit kon vinden wat voor trol je bent, maar ja, die is ook in het ijslands dus daar snapten maar weinig bokkers wat van.

mijn planning:
o: yoghurt met cruesli
t: banaan
l: 3 bb met kruidenkaas
t: liga en appel
d: hamburger met aardappels en groente
t: vanilleyoghurt

En ik ga weer rijden, heb een hele lijst met wat ik doen moet, maar heb vannacht niet echt geslapen. Dus ik zie wel hoe ver ik kom.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:15

Woensdag weegdag he, en ik ben 1,2 kilo zwaarder dan vorige week. *zucht* Vraag me niet waarvan.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:48

vervelend wind, dat valt altijd zo tegen :S

Wij hebben zaterdag rommelmarkt in het dorp dus zijn alles aan het uitzoeken, wat een rotzooi bewaar je toch vaak he.

Mijn dag:

O: Fruit en fibre met melk
T: Stukje worteltaart (tsja die moet toch op...)
L: 2 wb met rookvlees en kipfilet
T: eierkoek?
A: ?

vertrek zo naar Breda voor gesprekje over scriptie met mijn lerares en daarna even langs de super horse Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:17

Goedemorgen iedereen. Ik kom net thuis van het zwemmen zwemvierdaagse is bezig. Vertelt me moeder me doodleuk dat ik vanmiddag een echo van me lever moet maken dus ik ben nu licht in paniek terwijl ik nog niks weet. Ik hoop dat het meevalt maar ik ben aan de andere kant ook blij dat ik nu ook die pijn die ik in de vakantie had kan verklaren.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:28

@Wind: zo vervelend! Als je aankomt terwijl je niet anders eet ofzo Verdrietig
@Ukje: bedankt voor de tip Haha! zou het is aan mijn moeder vragen Lachen. Jeetje, hopelijk is het niets ernstig!! Vertel je hier wat er aan de hand is als je je echo hebt gekregen? Of ja misschien krijg je niet meteen eens uitslag..
@MaiMai: wat grappig, ik kan ook geen IJslands hoor! Hahaha Haha!
Daarom vroeg ik het ook uiteraard. Lachen Maar hoe heb jij dat geleerd dan, IJslands?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:09

WW: 61.2
vorige week: 61.8
Weer er wat af dus. Heb het nu weer een beetje moeilijk, maar ik ga er vandaag weer goed tegenaan. Ik zit dus nog steeds met een beetje zielige pony en heb dan nog weinig puf om te sporten. Inmiddels gaat het al veel beter met hem Lachen

FLevo: je kunt natuurlijk ook thee drinken oid, of af en toe een light frisdrank is ook niet slecht.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:47

Ben inmiddels allang weer terug uit het ziekenhuis en ik schijn galstenen te hebben en hoe ik eraan kom simpel door dat ik zo flink aan het lijnen was dus ik wordt nou lettend in de gaten gehouden door me ouders op wat ik eet.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:38

Oh jeetje meis, dat is niet niks. Scheve mond

Mijn dag van vandaag;
Ontbijt : stukje monchoutaart nog van m'n verjaardag Lachen
tussendoor : - had pas om 11 uur ontbeten
Lunch : twee maïsboterhammen met een in olijfolie gebakken eitje
tussendoor : handje druiven
tussendoor : meergranen croisantje
tussendoor : hardgekookt eitje
Avondeten [net op] : spinazie - fetaschotel uit de oven Vingers aflikken

Beweging : gisteren heb ik intensief paardgereden, Feli was ontzettend drammerig. Vandaag een stuk tegen een harde wind in gefietst en een stuk gelopen. Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:47

@flevogirly: ik heb in Noorwegen een jaar IJslands gestudeerd. En hier wat bijvakken gehad. Maar ik spreek het niet vloeiend hoor, daar is een jaar te kort voor.

@ukje: wat vervelend! Daar schrik je ook wel van...

Het laatste stukje van mijn planning is een beetje veranderd, ik heb een pizza gegeten ipv aardappels, groente en hamburger. Foei Tong uitsteken Maar wel een halfvolle.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:44

een halfvolle pizza? haha wat is dat?
Vervelend Ukje, eet je dan te weinig, of hoe komt dat?

Mijn dagje vandaag
O: Fruit en fibre met melk
T: Worteltaart
L: 2 wb 1 met kipfilet 1 met rookvlees en hardgekookt ei
T: Eierkoek
A: Spagetti met saus zonder vlees
T: 1 koekje

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:48

Halloooo allemaal!
Ik ben weer terug van vakantie!
Lekker bruin kleurtje, en wonder boven wonder nog precies hetzelfde gewicht als drie weken geleden! Ging met knikkende knietjes op de weegschaal, maar hoezee, niks aangekomen! Sta er verteld van, want we zijn meerdere keren uitgebreid uit eten geweest, verder bijna alleen maar gebbqt met lekkere sausjes, vlees, stokbrood etc. En natuurlijk de ijsjes niet te vergeten!

Hoe is het hier met iedereen? Geen tijd en zin om alles bij te lezen. Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:53

Heb je ook meer gedaan tijdens je vakantie? En verandering van spijs, hoe ongezond ook, doet wel eens afvallen Nagelbijten / Gniffelen

@sash: een pizza van dr oetker met 50% minder vet. Dat gaat wel ten koste van de smaak van de kaas, maar verder prima te eten Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:53

Ukje, wat naar zeg!

Sash, ik denk dat MaiMai een 50% minder vet pizza bedoelt Knipoog

Flevogirl, vervelend die hoofdpijn, denk idd dat t komt doordat je nu anders/minder eet...
Het is fijn om mensen te helpen met een beperking. Het is zo fijn om te zien hoe blij ze kunnen zijn bij kleine dingen Lachen

Ben echt moe... ben aan t oppassen... Gisteren was ik om half9 al in slaap gevallen met mn laptop op m'n schoot haha

Weet iemand hoe t zit met een dierenarts. Moet bij 't formulier voor de aanmelding van de verzekering invullen welke dierenarts. Maar hoe zit dit? Kan ik er gewoon een invullen of moet ik me echt 'aanmelden' ofzo bij een dierenarts of iets?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:34

Geen idee Pivanti, misschien morgen gewoon even bellen naar de dierenarts?

nog nooit gehoord van een minder vet pizza, handig wel Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:43

Mocca, fijn dat je een leuke vakantie heb gehad En niets aangekomen Lachen

En moet ook invullen:

Voor welk doel wordt het paard gebruikt?
Recreatie
Wedstrijdsport nl....
Fokkerij

twijfel ik beetje... Nu rijd ik gewoon dressuurmatig en buiten, maar geen wedstrijden (maar wil wel echt lessen enz) Maar misschien in de toekomst nog wel een wedstrijdje rijden...

Vraag me af wat voor invloed deze vraag heeft op de verzekering..

Stel de pony wordt afgekeurd voor de sport... zou je dan alleen een vergoeding krijgen als je hier wedstrijdsport ingevuld hebt... lijkt me wel beetje krom...maar je weet het niet..

Morgen ook maar die verzekering gebeuren bellen..

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:14

ik denk dat wedstrijdsport een hogere premie is? lijkt mij tenminste...