Monique1963 schreef:In mijn keuzes in het leven kies ik voor primair: respect voor dieren en geen dierenleed. En secundair het milieu.
Bij mij is dat net andersom daar ik denk dat er altijd vlees gegeten zal worden voorlopig en we dan beter het afval kunnen gebruiken voor onze spulletjes en dus alles gebruiken met als gevolg minder aanslag op het milieu.
Wel begrijp ik je keuze heel erg goed, want na een rapportage van de week op TV, over het verdwijnen van de dinosaurussen ten gevolge van een enorme meteoriet inslag, heb ik me eigenlijk pas gerealiseerd→ "de aarde zal de aanslag die de mensen op haar plegen wel overleven→ daar ben ik rotsvast van overtuigd→ maar de mens zelf en veel dieren zullen om komen bij het natuurgeweld dat door de klimaatverandering in gang is gezet en in mijn opinie zeker zal komen als het roer niet zeer drastisch omgaat".
Sinds ik dat zeker weet sinds het zien van die documentaire, ben ik er ook wat gelatener onder geworden, zo van→ tja als de mens echt niet wil horen→ dan heb ik mijn best gedaan→ en dan moet hij maar gaan voelen. Hoe triest ook, maar de aarde zal het overleven".