Mijn oma en moeder waren goed in bereiden van allerlei vlees thuis gebracht door de jagers en allerlei heerlijke schotels. Let op!!, ik spreek over 50-55 jaar geleden en toen bestond het woord vegetariër nog niet, laat staan dat vlees eten kritisch over gedaan werd.
Vandaag ben ik de hete bliksem aan het maken van het recept van May_far (kweeperen, kastanjes, enz). De hete bliksem. MAAR hete bliksem vind ik niet spectaculair genoeg

Dat wilde ik ombouwen tot een lekker recept.
Dus nu staat in de oven een ovenschotel laag met laag opgebouwd en ik ben begonnen met kweeperen tezamen met pompoen tot puree gemalen met rood pepertje er in zout en peper (1ste laag), dan rode bonen (uitgelekt die eventjes mee zijn gebakken in de al klaar gebakken uien→ 2de laag), daarop de eigengemaakte appelmoes, toen de kastanjes in stukjes gesneden, toen weer puree, rode bonen met uien laag, appelmoes en geëindigd met puree daarop paneermeel. Dit staat nu één uur in de oven. Ik ben zo benieuwd of het top of flop is.
Het was veel werk (met name de velletjes van de kastanjes) maar ik hoop dat ik een heerlijk nieuw herfst recept heb. Het zal nooit zo lekker zijn als die heerlijke goulash oven schotel opgebouwd uit laagjes van mijn oma en moeder. Maar ik hoop dat het heel erg lekker is. Ik vind het zo spannend en het maakt me gelukkig om toch dankzij mijn oma en moeder een recept aan te passen. (Ik eet weinig koolhydraten, vandaar de kweeperen/ pompoen puree gemaakt door elkaar).