Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:51

Geboren en getogen in Wormer :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:02

Dat is dan nog wel weer een geinig dorpje:)

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:32

O: bruine boterham pindakaas
T: bakje watermeloen met munt
L: croissantje met zelfgemaakte bramenjam met heel weinig suiker <3 en bolletje zalm en rucola
T: bakje watermeloen en mini banaantje
A: cantharellen met ui en paprika, paar stukjes avocado en opscheplepel rijst

Drinken: ong 1 liter water en 2 kopjes verse muntthee

Beweging 2x heen en weer naar school (60 min fietsen)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:56

Lekker Danoesje!

Wauw Phor, ik zou met een karretje gaan, als ze zo'n promoties hebben :)) Als we op onszelf wonen wil ik ook graag wekelijks naar de markt; ik vind dat zo gezellig.

Vandaag heb ik mijn masterproef-verdediging achter de rug, dus een nette dag is het niet geworden. Maar wel een lekkere! Officieel vakantie *\%/*

B: BR 8
O: 60 g haver, 40 g spelt, 200 ml melk, honing, boter, amandelschaafsel, lijnzaad, water; glas soja intens
T: Appel
B: 3 km wandelen
L: 1 koffiekoek met frangipane, 1 macaron citroen en 1 macaron passievrucht
B: 3 uur 'les'
T: IJshoorntje met 1 bolletje vanille en 1 bolletje hazelnoot
B: 3 km wandelen
T: 2 nectarines
B: Paarden verzorgen
A: Alpro schnitzel, 4 pommes duchesses, gestoofde witlof
T: Groot stuk chocoladetaart met praliné-krokant-vulling :~

Ik heb het boek Veg! cadeau gekregen van vriendlief. Wat een gaaf kookboek!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:59

Phor is dat hetzelfde idee als de bananenmuffins? Die vond ik ook best lekker klinken.
Goed geslaagd op de markt jij dus!

Bhri lekker van genoten vandaag? en klinkt interessant dat kookboek! We zien je maaltjes daarvan hier wel verschijnen gok ik!

Matheno, Ik ben echt gek op salade, word daar echt blij van haha. Klinkt goed wat er allemaal in zit!

Dagje Phantasialand:
O: 60 gr. Havermout/melk + 1 eetlepel lijnzaad en paar rozijntjes met portie druiven
T: Appel
L: 2 bruine zachte bolletjes met rookvlees
T: 1 muesli bol met 30+ kaas en ik gok 50 gr. Van die naturel frietchipjes van de AH
A: Medium Big mac menu met flesje water.. Ik kan daar niet zo meer van genieten als vroeger maar beter was er niets te krijgen en voel me nu echt vet :’) .
T: Andere 50 gr van de naturel friet chipjes :=
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 06-09-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:22

Vandaag even geen lijstje voor mij, heb met de lunch met m'n klas heel wat slechts gegeten, maar vandaag mocht ik even genieten :D.
Wel veel bewogen (beach volleybal, golfsurfen en 10km fietsen).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:31

Mijn tong rolt spontaan uit mijn mond als ik de recepten lees, Chantal... Alles ziet er zo lekker uit! Ik heb de tip van Many gekregen, en het ziet er echt een heerlijk kookboek uit!

Jij doet leuks zeg Chantal! Vind t best een net dagje voor een pretparkbezoek :)

Geniet er van Eske!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:35

De MAC en de chips maakt het totaal wel meteen heel slecht samen natuurlijk. Achja!
Ik ben ook echt gesloopt van alle leuke dingen eigenlijk de laatste weken. Klinkt gek misschien stom maar stiekem wel blij dat nu het meeste achter de rug is. Weer lekker wat ritme terug. Alhoewel het allemaal super leuk was.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:38

Ja dat kan ik me voorstellen... Zo'n dagen zijn best vermoeiend! Maar het klinkt echt als een superperiode :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:40

Ja, ben niet op vakantie geweest omdat het zo' gedoe is om in de bouwvak vakantie te krijgen. Besloten door te werken en gewoon veel leuke dingen te doen i.p.v. weg te gaan.

Jij nog wat leuks gepland het weekend?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:42

Jeetje Danoesje die salade ziet er goed uit!!
Goede deal op de markt Phormicola :D
Geniet er lekker van Bhriseis ChantalSmook en Eskegirl! :D

O: bananenkwark (250 ml magere kwark, 1 banaan)
B: 10 km fietsen
T: appeltje
L: volkoren triangel broodje 1/3 met kaas en tomaat de rest met niks, 1/2 vkbb met appelstroop
A: kop 'soep' (soepgroentes en groenteboullion) zilvervlies rijst met chicken tonight saus en ipv kip een vleesvervanger. Wat fruit toe (pruim/aardbei/ananas)
B: een uur waterskieen (jeetje wat is dat leuk maar vermoeind en zwaar met al dat zwemmen lopen en het skieen zelf!)
T: hier gaat het mis, zo een trek al de hele dag en na het waterskieen al helemaal! 2/3 hazelnoot mokka bol met beetje slagroom. 2 waldcornbeschuiten met kaas tomaat/hummus/pindakaas. En er gaan nog wel meer slechte dingetjes bijkomen.ben ik bang..

D: water en thee

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:45

Mandy gaaf waterskieeen! Dat heb ik hier ook wel 's gedaan. Ik vond het zo frustrerend dat als je halvrwege viel je elke keer dat rotstuk terug moest lopen, zker als je beter was dus halverwege ipv het begin viel en niet goed door de bochten kon en alsnog helemaal terug moest lopen := Best pittig! Kon je het later in het uur wel beter?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:06

Ja was echt onwijs gaaf!
De eerste keer viel ik echt meteen haha, daarna een paar keer achterin dus stuk lopen en daarna een paar keer vlak bij het einde dus had ik een flink stuk gehad incl bochten dus ging denk ik wel goed voor de eerste keer :') alleen ondanks dat het dichtbij het einde was moest je alsnog een stuk zwemmen dus best intensief :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:10

Haha ja klopt. Het is gewoon echt een uur intensief sporten :j . leuk om te doen hoor!! Zou dat nog best wel eens willen doen, helaas is die hier in de buurt de baan verdwenen. Waar heb jij het ergens gedaan?

Nog even mijn kcal uitgerekend vandaag, was toch wel benieuwd. denk dat ik het redelijk stipt heb en kom uit op 2756 kcal. Ong. 1000 meer dan normaal := Ben ik blij dat ik mijn o/l en fruit netjes heb gedaan. Anders was het nóg meer.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:12

Bij wet and wild in Alphen aan den Rijn, aanrader! :D
En een dagje wat neer kcal moet kunnen hoor, lekker van genieten! Ik heb vandaag ook even mijn ogen dicht gedaan en ga lekker genieten! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:16

Oh dat is wat ver weg voor mij Alphen aan den Rijn! haha. Maar cool! Kun je daar nog meer watersporten doen eigenlijk?
Ja jij ook lekker genoten? Is ook niet erg, maar volgende keer waar ik dan lekker de hele dag echt van kan geniten haha.
Nou ik ga lekker slapen, morge weer optijd eruit. Fijne avond dames!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:37

Vandaag al vroeg op omdat ik al op tijd op de Hippiade moest zijn voor een jurybijscholing
O1: vroeg mini-ontbijt van een beetje kwark en wat bramen. Het was me te vroeg voor een echt ontbijt.
O2: smoothie van een banaan, Forelle-peer en een grannysmith met alpro vanilledrink en wat chia, was 500 ml en daar heb ik de hele ochtend mee gedaan.
L: piel de sapomeloen en een zelfgebakken kwarkbol met rozijnen (erg lekker!! en makkelijk te maken)
T: kwarkbol
A: bbq; rundvleessalade, wat sneetjes desem-olijfbrood, spiesje met garnalen, spies kip-saté, kipchipolata, 2 spiesjes met cherrytomaat, champignon en paprika, satesaus. Likeurtje na. :9
D: water, Slimpie, blikje cola-light en een weekendborrel.
Heb ook nog wat dropjes en een stukje extra pure chocolade op

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:41

Je kunt ook wakeboarden en geen watersport maar ook super leuk het restaurant erbij, heerlijke high tea's/lunches/dinners ect :)
Ja de hele dag door in kleine beetjes genieten is dan lekkerder dan in een keer meestal :)
slaaplekker!

Kwarkbol wat houd dat precies in KarinvdM? :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:58

O: soyavla (150 g) met speltmuesli (40 g), 1 el lijnzaad en 1 el tarwezemelen. En een pompoenpitcracker (15 g) met boter (5 g) en hagelslag (10 g)
T: speltcracker (35 g) met boter (1 g) en appelstroop (15 g)
L: 2 kaiserbroodjes (140 g) met grillworst (30 g) en 1 beschuitje met kaas (10 g)
T: 2 kiwi's (140 g)
A: salade van kipfilet (170 g) met mais (140 g), komkommer (200 g), avocado (100 g) en koriander (5 g)
T: 2 knackebrod met chocopasta en een stroopwafel (klein vreetbuitje := )

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:49

Wat fijn Bhri, eindelijk vakantie! :D Ging het goed?

Waterskiën klinkt leuk Mandy, kan me voorstellen dat dat heel actief is! Vind je lijstje nog gewoon netjes hoor :j

Leuk dagje Chantal, en ach dat menu bij de mac haalt je verbranding wel even omhoog :))

O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk, 190 gram perzik
T: 1 appel, 100 gram cherrytomaat
L: 54 gram roggebrood met 10 gram appelstoop, 2 vk crackers met 10 gram kaas
T: 1 banaan, 1 mandarijn
T: 10 gram gepelde amandelen, 125 gram magere yoghurt, 10 gram cranberries & 100 gram bospeen
A: 58 gram chipolataworst, 150 gram zilvervliesrijst, 1/3 broccoli
T: 200 gram magere kwark met 1 kiwi en 1 beschuit, 1 blokje 72% chocolade
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water, 1 blikje cola zero
B: 25 min fietsen, 20 min fietsapparaat met weerstand, 15 min krachtraining schouders/armen, 30 min roeien, 10 min uitlopen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:39

Leuk waterskieen! Moeilijk ook inderdaad! Wat een goede lijstjes verder allemaal weer, ik haal er vaak wel wat handigs uit, maar die havermout trekt me nog steeds niet:P
Vandaag vrijgezellenfeest met hightea en vanavond uit eten dus dat zal weinig gezonds worden gok ik zo :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:04

mandy358 schreef:
Jeetje Danoesje die salade ziet er goed uit!!
Goede deal op de markt Phormicola :D
Geniet er lekker van Bhriseis ChantalSmook en Eskegirl! :D

O: bananenkwark (250 ml magere kwark, 1 banaan)
B: 10 km fietsen
L: volkoren triangel broodje 1/3 met kaas en tomaat de rest met niks, 1/2 vkbb met appelstroop
A: kop 'soep' (soepgroentes en groenteboullion) zilvervlies rijst met chicken tonight saus en ipv kip een vleesvervanger. Wat fruit toe (pruim/aardbei/ananas)
B: een uur waterskieen (jeetje wat is dat leuk maar vermoeind en zwaar met al dat zwemmen lopen en het skieen zelf!)
T: hier gaat het mis, zo een trek al de hele dag en na het waterskieen al helemaal! 2/3 hazelnoot mokka bol met beetje slagroom. 3 waldcornbeschuiten met kaas tomaat/hummus/pindakaas/appelstroop, blokje kaas, 1,5 klein kaneel stokje, stuk of 7 oud hollandse pepernoten, handje chips (dat bleef wel echt bij een klein handje gelukkig), 1 sultana koekje (1 uit een pakje van drie) 2 nectarines

D: water en thee

Ik durfde niet en schaam me dood maar toch maar mijn lijstje van gister afgemaakt en opgebiecht.. -O-
Pfoe zo een trek na het waterskieen (hadden ook erg vroeg avondgegeten) en dan gaat het helemaal mis..

Geniet ervan Danoesje!! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:19

Ik vind het echt heel erg meevallen, vooral omdat de rest van je dag zo karig was en je veel gesport hebt :) Voortaan als je zo in de weer gaat gewoon wat steviger eten, dan krijg je die hongeraanvallen niet.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:26

Lijstje van gisteren:

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T-
L- 2 speltcrackers kaas/tomaat, 200 gr magere kwark met witte druiven en stukjes appel
T-
A- BBQ (half bord sla, 2 opscheplepels aardappelsalade, 7 stukjes stokbrood met kruidenboter, 1 garnalenspies, 2 kleine biefstukjes met knoflooksaus en als toetje 2 bolletjes roomijs met huisgemaakte bessensaus)
T-

Beetje raar lijstje.. Ik was laat op, vandaar in de ochtend geen tussendoortje. En na de lunch ben ik gaan paardrijden en daarna snel douchen en naar de BBQ, dus ook daar geen tussendoortje. Maar mijn nietzoheelgezonde kcal heb ik er 's avonds weer bijgegeten :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:41

Planning:

B: 12km fietsen, 2u lesgeven
O: 500gr Yofu blauwe bes, 20gr walnoten, 20gr hennepzaad, 1 sinaasappel
B: 12km fietsen
T: fruitsalade; 200gr aardbeien, 50gr bramen, 50gr frambozen, 1 banaan+ 8gr amandelpasta
B: Killer Abs, dag 13
L: 2 kleine tortilla's, eentje met 20gr amandelpasta, 10gr hoemoes en 30gr spinazie; andere met 30gr linzenspread, 20gr vegan kaas, 10gr spinazie, 100gr gele paprika en 1 cocktailtomaat
A: 75gr volkorenpasta, 150gr tofu met kipsmaak (toko), 100gr ui, 150gr paprika, 150gr champignons, 40ml ketjap, 1 teentje knoflook, 100gr spinazie, 19gr kokosolie

2324kcal

Ik merk dat ik weer steeds later ga ontbijten en voel me er prima bij. Ik ga het niet forceren :)