Hallo allemaal! Hoe is het hier? Even niet geweest... drukdruk... en toen las bokt er uit ofzo en weer 2 dagen bij vrienden geweest...
Heb dan ook niet alles bijgelezen dat is echt te veel
Flevo, leuk dat je op die boerderij mag staan! Lekker hoor, op loopafstand! Heb je een pony op het oog of nog ergens wezen kijken?
En fijn dat je vakantie leuk was!
Vervelend dat je t even wat minder gaat met Diezel.
Ba, Wel balen zeg!
had je gister de bruiloft? hoe was het? Ben wel benieuwd naar de foto's van je outfit en nieuwe kapsel!
Uk, leuk dat jou vakantie ook goed bevallen is!
Spetterlover, ook raar zeg van die planning!
Haha dat smsje! ongelofelijk!
Sash, fijn dat je trailer probleem is opgelost nu
Wat heb je nog meer gedaan dan?
Lieke, wat vervelend voor je pony Hopen dat t snel beter gaat!
Met Pablo gaat alles goed. Heb sinds woensdag eindelijk kunnen rijden. Daarvoor gedoe met ijzers. Toen ik hem ophaalde 2 weken geleden die zondag was zn rechter voorijzer los, toen kon de smid woensdag komen. Donderdag was t echt te warm om te rijden toen (18u nog 30 graden) en vrijdagmiddag lag het linker voorijzer eraf... Dus wel gelongeerd maar niet gereden. Dinsdag is er weer een ijzer ondergezet. Dus nu drie keertjes kort gereden. Nog gewoon even wennen, gewoon voorwaarts rijden, figuren, overgangen. aan de teugel rijden nog niet echt... Ik rijd altijd op de buitenhand, binnenbeen, maar hij gewend binnenhand. En daarbij kan ik bij hem erg weinig met mn handen doen/ophoudingen want dan gaat hij alleen met mn zn hoofd de lucht in. Dus ja nog erg wennen aan elkaar
Ik ben echt gewend pony's te rijden waar je veel bij moet doen qua spelen/ophoudingen, maar dat werkt bij hem juist niet
Maar hij is verder wel heel braaf. Heel nieuwgierig
maar is juist goed. Hij rent niet weg voor dingen die hij eng vind. Echt een knuffel kont is het, wil graag aandacht.
Met longeren eerst wel uitproberen
omdraaien, naar binnen komen/afsnijden... maar gaat al veel beter. Longeer nu gewoon zonder longeerlijn, alleen met een zweep, en gaat best goed al.
Hij staat nu ook samen met een paardje ipv alleen op het land. Met een merrie. Had hem liever met een ruin gehad, kan die lekker spelen.. maar ja, bijna iedereen heeft daar z'n paard alleen staan... (de een valt mensen aan, de andere maakt ruzie blabla)
Heb wel foto's van de wei, nog niet van 't rijden. Geloof dat mn moeder er wel paar gemaakt heeft tijdens t rijden, maar die heb ik nog niet op de pc.