Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:41

De aanhouder wint gaat hier wel op vind ik. Als ik buitenshuis eet heb ik heel soms nog wel eens iets dat vegetarisch ipv vegan is, maar zeker thuis vind ik het eigenlijk heel makkelijk. Het begin niet hoor dan ben je bij alles wat je koopt ingrediënten aan het checken en alternatieven aan het bedenken. Maar op een gegeven moment worden de wekelijkse boodschappen ook gewoon weer een routine.

Wat mis je aan kaas Marlinde smaak of het gemak? Er zijn namelijk ook best lekkere kaas vervangers te koop.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:49

Beide, houd gewoon niet zo van heel veel typische vegan dingen zoals rijstgerechten, tofu, soya, tempeh, pittig eten. En van bonen krijg ik dagenlang buikpijn. :=
Heb ook geen intentie om vegan te eten, wil wel minderen met kaas maar dat deed ik al.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:58

Veganchallenge heeft een olijvenhummus. Gebruikt een beetje vocht van de olijven, is heel erg lekker.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:09

Wij zijn op weg naar Boekelo voor de cross :D en willen vanavond misschien in Zutphen eten. Iemand tips? Vega/vegan mag beide.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:50

Magrathea schreef:
Veganchallenge heeft een olijvenhummus. Gebruikt een beetje vocht van de olijven, is heel erg lekker.

Ik ga inderdaad zelf eens priegelen en neem tips mee van hierboven.

-O- Gisteren was ik bij de gîte om zwembad te doen voor mijn gasten. Openslaande deuren stonden open en de verwarming draaide volop :oo , en buiten was de buitenverlichting aan. -O- Dan heb ik zo vreselijk de juh in en kan maar niet begrijpen dat in deze tijd mensen nog zo verkwistend met onze natuurlijke energie bronnen omgaan.
Dat voelt zo demotiverend want ik ken teveel mensen die geen reet om het milieu geven. Allemaal zeer lieve mensen, maar verspillend bezig :x . En dan heb ik het niet eens over minder of geen vlees eten en andere voor ons normale dingen hier in het topic.
Dan heb ik het over zeer, zeer basale kleine dingetjes, zoals met gesloten deuren stoken, alleen buiten verlichting aandoen als het donker is etc.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:43

Hoewel ik je frustratie helemaal snap, zou ik dit hier nooit zo plaatsen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:45

Waarom niet Poes?

Deze mensen worden niet met naam en toenaam genoemd. Zijn niet eens Nederlands en spreken onze taal niet, dus zullen dit nooit horen en wij maken dat heel erg veel mee. Je moet het accepteren, want het is nu van hen. Dus ik accepteer het. Maar ik wordt daar heel verdrietig van. We zijn nog heel ver weg als het gaat om goed om te gaan met onze aarde.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:07

Omdat ik het niet professioneel vind om openbaar negatief over klanten te spreken wanneer het nog enigszins te achterhalen is om wie het ging.

Ik snap je frustratie zoals ik zeg, maar wie weet ken ik nu net je huidige klant en dan vind ik dat je of hen erop aanspreekt of je het voor jezelf moet houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:24

Niemand kent deze lieve !! mensen!! 100% zeker. Ik geloof, weet wel zeker, dat het de 1ste keer is dat ik anoniem iets schrijf wat ik tegenkom in de gîte want inderdaad Kan het als niet proffetioneel ervaren wordeMaar

MAAR ik zie het meer algemeen om me heen ook. 2 groepen mensen ontstaan, de ene meer en meer bewust, de andere totaal niet mee bezig cq ontkenning. Zet mij iedere keer weer met mijn beiden benen op de grond. Zo is dus de wereld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:29

Ja het is idd nog vrij anoniem hoor hoe je het post :j

Ik zou het dan nog net wat correcter vinden om iets te schrijven als: het kan me best frustreren als gasten zorgeloos omgaan met energie door bvb de verwarming aan te zetten en de deuren open te laten.

Dan is de verwijzing naar de huidige mensen er toch weer weg.

Wij zijn zelf weer tussenin. Met sommige dingen best bewust en andere helemaal niet.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:36

Ik snap Pien helemaal... Wij kunnen ons hier bijvoorbeeld ook best opwinden over het slecht sorteren van afval... Wij letten daar zo hard op en leggen het ook elke keer uit aan de mensen als ze aankomen, en toch blijkt dat vaak moeilijk.
Verwarming aan en deuren/ramen open, daar zou ik ook gewoon boos van worden. Niet alleen omdat het gewoon geld kost, maar ook omdat het zo onnodig is en je kostbare energie letterlijk door ramen en deuren buiten stookt. Ik kan (en wil) dat niet snappen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:05

Het gaat me ook niet om verwarming opzetten met de deuren open.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:05

Pien er zijn zelf nog mensen die denken dat de hele klimaatsverandering een fabeltje is. En er zijn mensen die zich er gewoon niet bewust van zijn.

Maar ik snap je gevoel. En de confrontatie die je dan weer even hebt, herken ik ook. Ik heb om me heen veel gelijk gestemde dus moet ook altijd echt even schakelen als ik iemand ontmoet die er echt geen bal omgeeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:38

Tessa inderdaad is het best wel raar dat de gîte extra punten heeft gehad vanwege het "groene " vh huis en mensen dan het tegenovergestelde doen.

Wij hebben helaas niet veel gelijkgestemde maar de tuin verwarmen doen gelukkig de meeste mensen niet meer en dat is dan inderdaad wel even schakelen Jessix.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:48

Haha de tuin verwarmen vind ik wel een leuke uitspraak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:53

Ja, die had ik ook nog niet eerder gehoord :')
Ik vraag vaak aan m'n vriend als hij de koelkast een tijd open laat staan of hij pinguïns aan het vangen is.

Ik kan me je frustraties goed indenken hoor, pien. Daar doe je het dan allemaal voor.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:34

Voor de mussen stoken doe je als je in de kerk geboren bent :+

Snap goed dat dat frustreert pien, dat zijn wel de simpelste dingen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:53

Hahaha pinguins vangen _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:05

pien_2010 schreef:
Tessa inderdaad is het best wel raar dat de gîte extra punten heeft gehad vanwege het "groene " vh huis en mensen dan het tegenovergestelde doen.

Wij hebben helaas niet veel gelijkgestemde maar de tuin verwarmen doen gelukkig de meeste mensen niet meer en dat is dan inderdaad wel even schakelen Jessix.

Nee, dat klopt. Dat haal ik ook wel uit je verhalen over wonen in Frankrijk. Mooi om te lezen hoe jij daar steeds weer mee om weet te gaan.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:30

Net lekker gegeten in Zutphen! Ze hebben direct achter het spoor een bio toko met een vega én vegan menu. Wij hadden de vega rijsttafel en hadden alles schoon op :9

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:33

Ik had gisteren een vegan bbq! Vriendin van me is vandaag jarig en vierde gisteren haar verjaardag. Zij is ook vegan en organiseerde een vegan bbq. Heb heerlijk gegeten. Ze had ook echt onwijs lekkere, zelfgemaakte taart. Oreo's als bodem, dan een laagje chocola met slagroom, nog een laagje chocola en dan frambozen. Het was ZO lekker.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:06

Oh waauw!
Heb je iets van een receptje van die taart?
Die wil ik volgende week ook wel maken <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:15

Hmmm dat klinkt wel heel erg lekker en goed.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:25

pien_2010 schreef:

Inderdaad, ik heb het sorteren ook opgenomen in de algemene voorwaarden, die ga ik misschien toch gewoon eens uitprinten en in de huisjes leggen. :)*
Ik vraag mij dan echt altijd af: zijn die mensen thuis ook zo of alleen op vakantie? Ik bedoel, ik zou er niet aan denken om thuis de verwarming open te draaien en dan de deuren te laten open staan. Maar ja, wie ben ik _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:30

Tessa ik denk dat ze thuis ook zo zijn. Want hele lieve familie van ons doet precies het zelfde en zijn echt zeer hoog opgeleide mensen en zo vreselijk fijne mensen. Kijken echt nergens naar. Dus ik denk dat zer het thuis ook zo doen.