Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:32

Ja, jij mag je bewegingsfactor op 3-5x per week zetten, Puissance :) Ik ga je link even lezen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:42

Inderdaad Bhri, ik weet als ik me opgezwollen voel dat ik me later ook weer heel slank voel als ik weer netjes gedaan heb. Zit echt gewoon tussen je oren.

Bhri als het eten echt lekker is mag je best ewel een foto showen voor het resultaat!

Phor jeetje wat heftig zeg! Zeker als hij er daarna ook zo lang last van heeft. Kan er eigenlijk blijvende schade ontstaan? Snap dat het dan lastig is om hem achter te laten zo.
Bevalt je weetabixontbijt goed trouwens?

Danoesje heb je geen ontdooi stand op de magnetron. Die is mijn beste vriend :’)

Puissance welkom! En inderdaad havermout! Hahaa daar zweer ik ook echt bij, de meeste die hier komen zijn bekeerd geloof ik :’) Ik heb mijn bewegingsfactor met dat fietsen ook op 3-5 keer gezet :j . Dat is netjes.

Laura ziet er toch netjes uit! Ik vind het echt niet teveel.

Voor een zwemdag/bbq vind ik het best netjes :)
O: 60 gr havermout/melk
T: Meloen
L: 4DB (130 gr.) met kaas
T: 2 mandarijnen
A: BBQ: varkenslapje, 2 garnalenspiesjes en een grillburger, 5 stokbroodjes, rauwkost, beetje rundvlees salade en beetje sambasaus.
T: Beetje magere yoghurt en 1 zoet wijntje
B: 2 x 45 minuten fietsen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:58

Phor hoe is het nu met je man?

Op zich wel een net lijstje, dat wil zeggen niks gesnaaid, maar bijv. ik had ook óf een soepje óf een eitje bij de lunch kunnen nemen ipv allebei. En als ik het natuurlijk helemaal goed wil doen moet ik geen hagelslag op mijn brood nemen, maar die afspraak heb ik nou eenmaal met mezelf; dat mag ik 1 x per dag :+

Chantal jij heb ook een mooi lijstje! Je hebt je netjes gehouden bij de BBQ! Ik eet me dan altijd helemaal vol met stokbrood en salade, ben toch niet zo'n vleeseter.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:07

Ja ik eet normaal ook veel meer met en BBQ. maar heb zoveel dagen de laatste weken met leuke dingen(En vooral deze week want heb nu echt vakantie dus heb ook nog morgen/zaterdag leuke dingen :-) ) Dus dacht als ik gewoon alles in nette proporties doe dan is het allemaal niet zo erg en kan ik toch gewoon lekker mee 'zondigen' zonder dat het meteen heel erg is. En het was nu ook lekker en eigenlijk ook zat.

Daarom Laura, je moet ook wel lekker blijven genieten anders hou je het allemaal niet vol hoor! En het kan echt geen kwaad zo af en toe wat extra's bij de lunch.

Morgen ook nog dagje Phantasialand en zaterdag stappen en dan zit alles er als het goed is op.

O: 60 gr. havermout/melk
T/L/T: Even kijken wat ik allemaal eet, zie wel waar ik zin in heb maar dit neem ik mee naar Phantasialand:
2 mueslibollen met 30+kaas, 2 bruine broodjes met rookvlees
druifjes, 2 mandarijnen en een appeltje
Zakje met friet chipjes van de AH.
A: Ik gok gewoon een frietje ofzo.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:32

Puissance, ik vind bewegingsfactor ook altijd lastig inschatten!
Jeetje wat een nasleep Phormicola! :(:) gaat het vandaag al iets beter met je man?

O: bananenkwark (250g magere kwark, 1 banaan)
T: appel
L: 1 waldcorn beschuit met kaas en tomaat, 1 waldcorn beschuit met kaas en tomaat, 1 necatrine, 10 blauwe druiven
T: 1 snack a jack kaas, ijsje gedeeld (ging met jongen afspreken :') )
A: broccoli, kaassaus, aardappelen, vleesvervanger. Wat fruit toe (ananas, meloen, aardbeien)
T: ijsje (split)

D: water
B: 20 km fietsen, ruim 40 op stal bezig geweest, 10 minuten paardgereden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:39

Zo hoog zit je volgens mij helemaal niet kcal Laura.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:39

Phor, mijn moeder had een aneurysma in haar hoofd waar bloed uit lekte, ze hebben een 'taartpunt' uit haar hersenen verwijderd en het is nu helemaal weg.
Beterschap voor je hubbie!

O: krentenbol
T: 1/4 komkommer
L: bb kruidenkaas, suikerbol
T: stoplicht(waterijsje)
T: pakje crackertjes
T: grande frappucino caramel
D: bbq; chipolataworstje, speklapje, satéstokje. Beetje ketchup en satesaus. Paar stokbroodjes met kruidenkaas.

Dag waarop ik fout begin met haast en weinig eten, wat zich in de middag dan vertaalt naar zin in zoetighwid. Morgen weer beter :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:44

9 uur: maïsboterham met kaas + roggebroodje met kaas
20 minuten fietsen
11 uur: appel
1 uur: 2 krentenbollen
20 minuten fietsen
half 5: tosti (salami, kaas en beetje curry)
20 minuten fietsen + 4 uur werken, vakkenvullen.
half 9: bak salade (sla, tonijn, féta + olijven) + kipschnitzel

Altijd een beetje rare dagen als ik in de avond moet werken, maar als ik niks eet van te voren ga ik van mijn graatje en ik krijg om half vijf ook nog geen volledige maaltijd op. Dus nu eet ik van te voren brood en achteraf nog een beetje avondeten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:34

Iemand nog lekkere verantwoorde ideeën voor leuke baksels/snack ideeën. Vriendin is ook aan het dieet en dacht misschien kan ik iets lekkers maken maar wel verantwoord :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:41

Bananenbrood! Bananen, meel (tarwe of spelt), havermout en that's it. Je kan op internet heel veel recepten vinden. gewoon zoeken op healthy banana bread ofzo :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:03

07:00 - 1 wit brood met een plak ham en gebakken ei. (uitsmijter! :D )
50cl water en veel koffie
10:30 - Banaan + Mandarijn
50cl water + 1 cappuccino
12:30 - 3 bruine boterham met ham/kaas grillworst
50 cl water
15:00 - Mandarijn
50 cl water
18:00 - Spaghetti bolognese met biefstuk en gehakt

A: Wat biertjes, weekend! :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:13

chantal, je zou een quiche kunnen maken zonder bladerdeeg? Daar mik je lekker alles in wat je lekker vindt, goed kruiden, eitjes, geraspte (parmesaanse) kaas erover en hup, in de oven. Eventueel maak je er een soort sausje bij met bijv feta, munt en Griekse yoghurt. Of maak de salade die ik gister heb gemaakt, die was goooooed!
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:24

Ziet er lekker uit!!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:31

Matheno, dank :) moest even snel wat lekkers in elkaar draaien voor vriendlief die in t buitenland had gezeten en niet echt veel groente had gezien, behalve 1 keer in zijn lasagne :P En met dat mooie weer had ik heeeeel veel zin in salade. Kan het niet gewoon altijd zo blijven en dan 's nachts een beetje regen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:10

Ik kom net thuis van de markt en heb weer veel verse groenten en fruit ingeslagen voor een prikkie! Was nog het meeste kwijt aan de bessen (2 dozen aardbeien, 2 dozen bramen, 2 dozen frambozen + 5 verse vijgen; voor 6 euro), voor de overige 5 euro heb ik 6 grote zoete aardappelen, 5 aubergines, 1 zak spinazie, 1 kilo mooie sperziebonen, 2 stronken broccoli en 8 paprika's. Mooie deal, lijkt mij :D

Planning:

O: 1 oberlander boterham, 60gr ui, 100gr rode paprika en 100gr champignons gegrild, 30gr hoemoes, 30gr vegan Gouda, 10gr rucola uit tuin en 10ml truffelolie; zout en peper
T: fruitsalade van 1 sinaasappel, 150gr aardbeien, 50gr frambozen, 50gr bramen, 20gr limoenpartjes
B: Killer Abs, dag 12
L: Smoothie van: 10gr chiazaad, 10gr amandelpasta, 15gr proteinepoeder, 80ml kokosmelk, 80ml rijstmelk, 5gr cacao, 1 banaan, 100gr aardbei, 10gr oerzoet, 40gr spinazie
A: 200gr gepofte zoete aardappel, 100gr sperziebonen, 150 gestoomde tempeh, daarna meegegrild met 150gr champignons, 150gr paprika, 50gr ui; 20ml extra vierge olijfolie, 50gr verse vijg; zout/peper/kruiden

1998kcal

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:15

phormica, dat is wel echt een koopje hoor!!! genieten zeg, vooral van die rode bessen word ik altijd zooo blij. Maar t allerblijst nog van die dikke zwarte zoete kersen, zooooo lekker!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:17

Ja, hier kun je echt je slag slaan :)) Ik ga altijd voor de 1 euro bakken; dat zijn teiltjes die ze volgooien met groenten en fruit die net niet helemaal mooi meer zijn.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:19

als het toch allemaal in de blender gaat maakt het al helemaal niet meer uit. Njam njam :)
Hmmm moet vanmiddag mini-quiches maken voor een hightea (vrijgezellenfeest) morgen dus denk dat ik ook maar even langs de markt in Oostzaan scooter. vrees dat ze geen euroknallers hebben :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:43

Dat is niet veel geld voor zoveel groente en fruit zeg!

Vandaag:
O1: Nectarine + glas karnemelk
B: 5,5km hardlopen
O2: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao
T: -
L: 2vk bth sojaboter/runderrookvlees, glas sinaasappelsap
Planning:
T: 1vk bth kaas
A: Broccolisoep
T: Fruit, misschien een glaasje wijn

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:17

Oké, havermout hoor ik van verschillende kanten. :P Binnenkort maar eens uitproberen.

Danoesje: die salade ziet er lekker uit! Wat zit erin?

Phormicola: wauw, goede deal!

O: 2x geroosterde speltboterham met halvarine, glas magere melk en een half glas bananen-sojamelk
B: 10 km fietsen
T+L: 4x volkoren boterham met humus en tomaat
B: 10 km fietsen
T: minneola
Planning:
A: volkorenpasta met gerookte zalm, broccoli, tomaat, paprika, champignons en hüttenkäse
B: uurtje intervaltraining als mijn scheenbeenvlies meewerkt en anders 1,5 uur wandelen
T: 200 gram magere kwark en een banaan
1510 kcal >;) Moet eigenlijk mijn appel en 5e boterham nog eten, maar heb geen trek..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:22

gekookte sperzieboontjes in stukjes, een rode paprika, half zakje veldsla en een komkommer (zonder zaadjes) door elkaar gehusseld met balsamicostroop (balsamicoazijn was op) met olijfolie, peper en zout.
Heb daarbij wat aardbeitjes in stukjes gemarineerd in de balsamicostroop en een handje pistachenootjes in de koekenpan geroosterd en daarna klein gemalen. Die heb ik vervolgens op 3 stukjes zachte geitenkaas gelegd met heel ietsje poedersuiker en dat geflambeerd met een creme brulee-brander. Halve avocado in stukjes erbij, restje van de nootjes erover strooien en afmaken met de croutons (een pittenbroodje in stukjes gesneden en geroosterd in olijfolie, knoflook en peper en zout)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:35

Heerlijk zo'n salade danoesje! En noem jij dat snel iets in elkaar flansen? :))

Phor, mooie deal zeg! Hier is de markt helaas niet veel goedkoper dan de winkel, lijkt me wel ideaal.

Lijstje:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en agavesiroop; appel
T: banaan, handje noten
L: quinoa met een halve paprika, halve tomaat, olijven, feta en pompoenpitten
T: cherrytomaatjes, aardbeiencornetto
A: sushi! :9

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:39

Many, ik ben aardig kookgek dus voor mij is dat redelijk snel ja haha. Half uurtje maar! Wat dat betreft heb ik al helema!al zin in de winter: slowfood! Ik hou van stoofpotjes!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:40

Lekker hoor, danoesje :9

Ja, ik heb het echt getroffen met de markt hier. Soms wil ik weleens terug naar de Zaanstreek, maar de Haagse markt houdt me hier _O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:47

Phormica, waar uit de zaanstreek kom je? Ik ben import hoor, ben vanaf enschede, via Leeuwarden en Amsterdam, nu in Zaandam beland. Maar ga hier echt niet nog heel lang blijven :P