Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:03

Wat heftig Phormicola. Hoe gaat het vandaag met je man? Denk goed om jezelf de komende dagen :(:).

Vandaag:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao. 1,5 glas karnemelk
T: Koffie + zaans huisje (pure chocoladekoekje)
L: 2vk bth kaas, plak roggebrood met 7-vruchtenstroop

Planning:
T: Kwart galiameloen
A: Pastasalade: volkorenpasta, tomaat, olijven, knoflook en mozzarella
T: ?
B: 20 min fietsen, uurtje huishoudelijk werk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:13

Hij heeft veel pijn, hij kan de in twee weken na zo'n aanval nauwelijks lopen. Echt super sneu. Ik moet vandaag weer werken en ik vind het altijd zo moeilijk om 'm zo alleen te laten.

Planning:

O: 2 Weetabix, 200gr aardbeien, 1 banaan, 250ml rijstmelk, 5gr tarwezemelen, 5gr tarwekiemen
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 2 kleine torilla's, eentje met 30gr amandelpasta en een banaan met cacao, andere met 30gr linzenspread en een cocktailtomaatje en rucola; veelsteveel zwarte koffie :9
B: 12km fietsen
T: fruitsalade van 1 banaan, 200gr aardbeien, 30gr walnoten, verse munt
B: Killer Abs, dag 11
A: 75gr basmatirijst, 150gr gestoomde tempeh; roerbak van 2 kleine paprika's, 150gr champignons, half uitje, knoflook; 20ml truffelolie, 10gr pijnboompitje, op een bedje van verse rucola. Na: 10gr Rice Milk Chocolate

2279kcal

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:16

Wat apart Phor en vooral ook erg vervelend...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:23

Jeetje Phor, wat erg dat ie er dan ook zo ziek van is... Kan me goed voorstellen dat je hem dan niet graag alleen achter laat :(:)
Als je je hart wil luchten, mijn PB-box staat altijd open meis

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:33

he wat vreselijk! lijkt me echt heel naar om mee te maken. Wist niet dat je zooo lang na de tijd nog naweeën hebt ervan :S

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:44

Bij een aanval staan alle spieren strak, dokters vergelijken het met een spontane marathon in 30 seconden geperst. Dan is het niet zo gek dat je lichaam zoveel pijn doet :+ Tel daarbij de val op, met een beetje pech staat ie in de badkamer. Ik sta soms doodsangsten uit!

Jullie zijn echt ontzettend lief <3

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:49

Wat naar Phor :(:)
En Bhri van zwemmen kun je echt nog flink spierpijn krijgen inderdaad, die zwemsters zijn niet voor niets altijd zo gespierd haha :D

Rest van mijn slechte lijstje gisteren dan ook nog maar even posten :P
LisErm94 schreef:
O: 80 gram havermout, 15 gram zemelen (verschillende soorten), 175 ml ongezoete sojamelk, 10 gramgedroogde cranberry's & 1 sinaasappel
L: 175 gram magere kwark met 2 kiwi's, 98 kcal aan vk roggebrood met plakje rookvlees, 150 gram bospeen
T: 1 appel
Ik heb nog 98 kcal aan vk roggerood met 10 gram appelstroop bij en 15 gram gepelde amandelen. Avondeten is nog een verrassing want ben onderweg naar een vriendinnetje in Leiden waar ik tot morgenvroeg blijf.
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water & vanavond mis iets met alcohol/lightfrisdrank..

T: Starbucks light vanille latte en granola reep
A: 2 wraps met in totaal 100 gram kipfilet met tacokruiden zonder boter/olie want dat waren we vergeten te kopen :') , wat ijsbergsla, tomaat en komkommer
T: halve bak aardbeien, 5 napoleon salmiakballen, handje zoute stokjes en daarbij twee blikjes cola light :o

Vandaag maar een beetje een balansdagje:
O: 100 gram appelschijfjes en boulogne pistoletje
L (weer thuis): 80 gram havermout, 150 ml ongezoete sojamelk, 10 gram haverzemelen, 176 gram sinaasappel
T: 27 gram roggebrood met 8 gram appelstroop, 70 gram cherrytomaten, 10 gram gedroogde cranberry's
A: 150 gram zilvervliesrijst, groentes (broccoli, champignons en paprika) met daardoorheen wat plakjes gerookte zalm
T: 200 gram magere kwark met 1 kiwi, (misschien een blokje 72% chocolade)
D: veel water, 3x groene thee
B: 10 min fietsen, uur fysiotherapie

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:56

o: 3 kleine eitjes (roerei) gebakken in kokosolie met verse kruiden en een klein beetje vers geraspte parm. kaas.
l:net een nieuwe groenteboer ontdekt die een vreselijk lekkere waldorfsalade had, dus dat werd lunch. Daarnaast een half bakje druiven, een paar worteltjes en 5 Engelse dropjes.
t: cracker met houmous en plakjes avocado.
a: geen idee, ben vergeten mijn kip uit de vriezer te halen :S

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:16

Bah Phor, wat naar. Ik kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt om hem nu alleen thuis te laten. :(:) Ik hoop dat hij niet al te lang last houdt van deze aanval!

Bhris, jouw avondeten van gister klinkt zó lekker!

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad, kaneel
T: petit four van chocoladecake
L: meergranenbagel met cream cheese, olijventapenade en zongedroogde tomaatjes; glas vers ananassap
T: nectarine, halve gele paprika met hummus
A: bbq: spiesjes met vegaballetjes en tomaat, groentepakketjes, salade en vast wat stokbroodjes etc

B: 20 minuten fietsen, 30DS level 1

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:45

Mooi balansdagje hoor Lis :)

Was het ook Many :~ Alleen al de mogelijkheid om te sporten en zwemmen, en nadien redelijk goedkoop iets gezonds te kunnen eten... Ze hebben ook allerlei fruitsalades met bioyoghurt, mmm!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:48

Jeetje wat naar Phormicola, en helemaal dat het zo'n lange nasleep heeft :(:)

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- 2 zuurdesemcrackers hummus
L- 2bh kaas, mortadela, 1 snee krentenwegge met roomboter
T- minneola
A- tosti met kaas en tonijn, bakje zelfgemaakte bananenkwark
T- ?

Ik weet eigelijk niet of mortadela een gezonde keus is, maar ik zag het liggen in de supermarkt en kreeg opeens nostalgische gedachten over een vakantie in Italië lang geleden en kon het niet laten liggen :o
Vanavond moet ik werken in een restaurant en ik begin om 18h, ik zal dus rond 17h avondeten en heb dan echt nog geen trek in warm eten (zeker met dit weer niet {:} ). Dus vandaar alleen een minneola tussendoor, en dan een tosti als 'avondeten'. Ik had liever een salade gemaakt, maar heb geen tijd om naar de winkel te gaan helaas.
Na het werk zal ik vast nog wel iets eten, maar ik weet nog niet wat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:52

Mortadella is een soort boterhammenworst :) Dus tja, geweldig is het niet, wel erg lekker :9

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:54

Lekker is het zeker!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:57

Misschien niet een heel lekkere timing om binnen te komen vallen om wat vragen te stellen.. Phormicola, sterkte met je man! Toevallig heb ik eerder deze week dit artikel gevonden: http://www.nature.com/ejcn/journal/v67/ ... 3116a.html Jullie hebben je er vast meer in verdiept dan ik, maar misschien hebben jullie er wat aan.. Epilepsie is echt vervelend.

Back to the point, ik weet niet zo goed welke activiteitsfactor ik moet gebruiken bij het berekenen van TDEE.
Ik fiets 5x per week 20 km per dag (van en naar college dus niet heel intensief zoals wielrennen, gemiddeld 15 km/h denk ik) en doe nu 3x per week ongeveer 70 minuten intervaltraining van hardlopen met heel erg veel lopen ertussen vanwege blessuregevoeligheid. Rondje wat ik meestal maak is 7,5 km. Volgens de app van Runkeeper verbrand ik per keer 400-450 kcal uitgaande van mijn lengte en gewicht. Ik weet niet tot in hoeverre die app realistisch is, vaak zie je nogal wat optimistische aantallen. :+
Moet ik mijn beweging dusdanig opvatten dat ik val in de activiteitsfactor van 6-7 keer per week sport of is het niet intensief genoeg en kan ik beter uitgaan van de activiteitsfactor van 3-5 keer per week sport? Ik vind het een beetje vaag wat men bedoelt met "sport" qua duur en intensiteit. In principe doe ik dus 8 keer per week sport maar die "dagelijks hard trainen" lijkt me een beetje optimistisch als je kijkt naar de intensiteit. :P

Mijn BMR is 1540 kcal, mijn TDEE van 3-5 keer per week sport is 2387 kcal en TDEE van 6-7 keer per week sport is 2656 kcal.
Ik heb een BMI van 24 en wil graag terug naar een BMI van 20, wat een kleine 15 kg verschil maakt. Ik heb een schildklierziekte waardoor ik gigantisch veel aan ben gekomen en nu ook weer een aanzienlijk deel kwijt ben (bloedwaarden zijn nu eindelijk goed en stabiel en ik heb ook weer redelijk wat energie :) ).
Zelf vond ik het wel mooi om ongeveer 1800 kcal per dag te eten om zo 500 tot 750 gram per week te verliezen, niet sneller in ieder geval met het oog op de gezondheid.
Echter ben ik gewend om op rantsoen te leven van toen ik gewoonweg nog steeds aankwam met 1400 kcal per dag en bizarre bloedwaarden. :=
Ik eet structureel te weinig (ook al ben ik me daarvan bewust, het zit ergens tussen de oren denk ik..) en de verhouding tussen mijn macro's is niet optimaal.
Het ziet er nu zo uit:
Ontbijt: 2x geroosterde speltboterham met halvarine (verklaar me voor gek maar ik vind dat zo alleen lekker op geroosterd brood en anders kom ik niet aan m'n vetten :+ ) en een mix van 75 mL sojamelk met smaakje en 125 mL magere melk
Lunch: 5x volkorenboterham met hummus of hüttenkäse en plakjes tomaat en/of komkommer (de lunch eet ik verspreid, dat wil zeggen ieder academisch kwartier 1 boterham want meer tijd heb ik niet _O-)
Tussendoor: fruit, meestal een appel
Avondeten: gewoon gezond en gevarieerd, rond de 450 kcal
Tussendoor: ofwel magere kwark met een banaan ofwel een ander stuk fruit en een gekookt ei
De hele dag door drink ik water.
Zo kom ik uit op ongeveer 1600 kcal per dag en da's mijns inziens wat te weinig (meningen?).
De verhouding tussen mijn macro's is 10% vet, 30/35% eiwit en 60/65% koolhydraten. := Vetten en eiwitten wil ik graag wat omhoog, koolhydraten wat naar beneden.. Ik eet geen vlees.
Het zou beter zijn voor de verhoudingen om mijn lunch te vervangen door iets van een salade maar die mogelijkheid heb ik helaas niet.
Noten zouden een goed idee zijn om het aantal kcal wat op te hogen en ook het aantal vetten wat omhoog te brengen, maar ik ben niet heel erg fan van noten. Iemand suggesties om iets anders toe te voegen?
Vandaag heb ik in een bijna-PMS-bui wel een cacaosubstantie gevonden die zorgt dat ik wat meer calorieën binnenkrijg en ook het aantal gram vetten behoorlijk wat omhoog krijg (verzadigd, helaas), ik noem geen namen. :Y) Normaliter ben ik niet gevoelig voor snacks/junkfood/frisdrank en dergelijke.
Lang verhaal, op- of aanmerkingen zijn heel erg welkom, ook via PB!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:06

Puissance schreef:
Ontbijt: 2x geroosterde speltboterham met halvarine (verklaar me voor gek maar ik vind dat zo alleen lekker op geroosterd brood en anders kom ik niet aan m'n vetten :+ ) en een mix van 75 mL sojamelk met smaakje en 125 mL magere melk
Lunch: 5x volkorenboterham met hummus of hüttenkäse en plakjes tomaat en/of komkommer (de lunch eet ik verspreid, dat wil zeggen ieder academisch kwartier 1 boterham want meer tijd heb ik niet _O-)

Ik zou uitgaan van 3x per week sporten. Ook mis ik in dit lijstje iets tussen ontbijt en lunch in?
Ik zou zeggen; groter ontbijt, maar ik snap best dat niet iedereen s'ochtends veel kan eten. Ikzelf ook niet ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:17

O: 1 volkorenboterham (meer krijg ik echt niet weg om half 8)
B: 10 km fietsen (naar school en terug naar huis)
L: 1 keizerbroodje en twee volkorenboterhammen met kaas
B: 5 km fietsen
T: Appel
T: Cracker met kaas

Planning:
A: weet ik nog niet
T: Ik denk een boterham en/of een stuk fruit

Drinken: 1 glas yoghi (150/200 ml), minimaal 1,5 liter water

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:51

Matheno schreef:
Puissance schreef:

Ik zou uitgaan van 3x per week sporten. Ook mis ik in dit lijstje iets tussen ontbijt en lunch in?
Ik zou zeggen; groter ontbijt, maar ik snap best dat niet iedereen s'ochtends veel kan eten. Ikzelf ook niet ;)

Dank je voor de reactie! :j Die van 3-5 keer dus?

Ontbijten is niet zo mijn ding, meestal nam ik alleen een hapje appel. _O- Nu dus 2 boterhammen sinds een half jaar en dat gaat in principe wel goed. Ontbijten om half 8, lunch om 10, 11, 12, 13 en 14 uur (steeds 1 broodje), 15:30 appel en om 18:00 avondeten en dan om 21:00 nog een tussendoortje. Misschien toch nog even kijken of en waar ik wat toe kan voegen. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:53

@Puissance: havermout *\%/*

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:57

Jaaaa :):)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:07

Er ontglipt ons geen enkele kans om iemand te bekeren he Daenerys <<)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:10

Moehahahaha ~~}>

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:13

Bleeeeehhhhh havermout! :r :P

Vandaag mijn eten niet afgewogen, had me verslapen vanochtend, dus snel gepakt wat ik pakken kon haha.

O: 2 speltboterhammen met boter en hagelslag
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met rookvlees en tomaat, 1 gekookt ei en een kommetje verse kippensoep
T: 2 kiwi's
D: verse pasta met tomaten-mascarponesaus en paprika. Salade van komkommer, paprika, tomaat en klein beetje feta.
T: soyavla met lijnzaad en tarwezemelen

B: 12 km fietsen

Ik denk vandaag iets te veel kcal naar mijn zin.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:33

O: Yoghurt met muesli, gepofte quinoa en bramen
T: -
B: 45 min paardrijden
L: Gemengde salade van kropsla, cherrytomaatjes, komkommer, paprika, dressing en gerookte kipfilet, beetje bananenmouse van gisteren na
T: Piel de sapo-meloen en 2 dadels. Twee stukjes desembrood geproefd in de supermarkt
A: Geroerbakte biefstukpuntjes met champignons en sperziebonen, laatste beetje bananenmouse na, met slagroom.
T: ?
D: Groene thee, water, slimpie en Alpro vanilledrink

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:38

EskeGirl schreef:
O: 1 volkorenboterham (meer krijg ik echt niet weg om half 8)
B: 10 km fietsen (naar school en terug naar huis)
L: 1 keizerbroodje en twee volkorenboterhammen met kaas
T: Appel
T: Cracker met kaas

Planning:
A: weet ik nog niet
T: Ik denk een boterham en/of een stuk fruit

Drinken: 1 glas yoghi (150/200 ml), minimaal 1,5 liter water

A: Half stokbrood
B: 30 minuten met de hond uit

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:44

Een prima dagje toch Laura?