[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op dieet#5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:30

Hier even een dipje, en dat op de eerste dag, oeps, warme melk met honing en een appel koekje.

Ik ben 2 jaar geleden overigens met behulp van een dietist 13 kilo afgevallen en die gaf aan dat ik te weinig at. Ik at s'ochtends maar 1 snee brood en tussen de middag 2 en weinig aardappels, met het wandelen en toen nog paardrijden erbij was dat veel te weinig waardoor je lichaam zuinig gaat doen en je uiteindelijk dikker wordt. Door veel stress op mijn werkben ik toch weer meer gaan snacken en door te veel stress lukt het ook telkens niet om weer te starten. Nu zo de eerste dag na de vakantie met in het vooruitzicht dat we eind volgend jaar gaan trouwen wil ik echt weer serieus beginnen en ik kan daar wel wat tips en steun bij gebruiken vandaar dat ik me officieel aangemeld heb. Alvast bedankt voor alle gegeven tips.

Myra heel veel succes.

Mijn beleg is overigens altijd linera of magere kaas, dus niet de volvette variant.

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:31

Marjo_x schreef:
verstandig Tha_Niekje Knipoog Niks meer eten vanaf 2 uur voor je plat gaat Ja

Ik heb een uur van tevoren als grens, maar stop meestal wel eerder.

Ik hoorde trouwens ergens dit: Je hersenen kunnen honger en dorst niet goed uit elkaar houden, dus soms als je denkt dat je honger hebt, heeft je lichaam dorst. Dus als je honger hebt, kan je beter eerst even wat drinken en dan kijken of het gevoel blijft.

@Patriesja: Dat heb ik ook gehad, dat ik bijna doorsloeg. Bij mij merkte m'n moeder het en die heeft er toen met me over gepraat en toen zag ik zelf ook in dat het niet de juiste manier was. Heb toen een week de weegschaal weggezet en ben heel streng geworden op het halen van m'n punten. Toen was ik die week gelijk 1,5 kilo afgevallen. Ik herken ook dat moeite hebben met door te krijgen hoeveel verschil er zit tussen 'vroeger' en nu, ook met kleren kopen enzo.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:33

Ik had vandaag toch iets leuks/geks op het station Bloos

Ik liep met 2 vriendinnen van de metro naar de stationshal, het was echt stervensdruk en ik was nog niet helemaal wakker Bloos
Voor de ingang van de hal stonden 3 conducteurs/machinisten/mensen van de NS Clown
Één van hen was een jonge knul/man, en net toen ik opkeek, keken we elkaar echt recht aan en begon hij te glimlachen.
Gewoon leuk, verder niks aan de hand en ik slofte weer door in m'n ik-ben-nog-niet-wakker-modus Nagelbijten / Gniffelen

2,5 uur later liep ik weer door de hal richting de metro (mijn school ligt aan de achterzijde van CS), nu druk in gesprek met die meiden. En op dat moment zie ik die jongen/man ons voorbij lopen, en nog voordat ik het doorhad waren we elkaar al voorbij. Zonder er eigenlijk bij na te denken draaide ik me om, en hij deed dus precies hetzelfde. 2 seconden ofzo keken we elkaar weer aan, en toen liepen we allebei weer gewoon door...

Ik ben normaal echt zo'n vreselijk nuchtere doos, maar dit vond ik zo speciaal, 't was echt zo'n moment waarop je in films een muziekje hoort spelen en je je even niet meer bewust bent dat je omgeven bent door nog honderden andere mensen *LOL* Clown

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:35

denice schreef:
myra, ik weet het, ik wacht tot mijn tijd komt ofzo...

Zo heb ik een half jaar rondgedobberd (dat kan ik nu wel zo zeggen, maar eigenlijk wil ik ook niet echt dat het op eens uit elkaar valt). Dat er nu opeens zo'n omslag punt is, mijn wereldje is niet van mij, is echt even eng.
Give it a try Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:36

Maethoriel op de romatische toer?
Misschien zie je em nog wel vaker Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:37

voorbestemd mea Knipoog

ja, wie weet myra.. als ik het echt niet meer trek.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:38

Mijn planning voor morgen: (13.00-21.00 oppassen, dus super veel lekker eten daar Lips are sealed)

o: appel+banaan met magere yoghurt
t: 2 cracottes met kaas
l: 4 boterhammen boter/tomaat
t: pakje evergreen
t: boterham halva jam
t: appel
a: 4 boterhammen sandwichspread + eventueel salade
t: magere yoghurt
t: boterham halva jam

Maar even veel ingepland, anders ga ik ongezond doen bij oppassen. (Stroopwafels, celebrations, chips...)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:38

Dat 'doorslaan' herken ik ook wel trouwens: voor de zomer hield ik álles wat ik at nauwkeurig bij op valtaf.nl, ik woog alles tot op de laatste gram af, hield precies bij hoeveel minuten ik gefietst had etc Scheve mond
Als ik toen niet op vakantie zou zijn geweest én m'n moeder me niet gewaarschuwd zou hebben, zou het echt een obsessie geweest kunnen zijn nu Ja

Het ligt denk ik, ongeacht persoon/leeftijd, altijd op de loer: je boekt succes met afvallen en het geeft een bepaalde 'kick' dat je het in de hand hebt Lachen

Na de zomer heb ik helemaal geen kcal meer geteld: gewoon 3 goede maaltijden per dag, 2 stuks fruit (of meer) en gezonde tussendoortjes. Sporten lukt nu niet goed ivm drukte op school, maar aan m'n 30min beweging per dag kom ik sowieso wel Ja
Het voelt ook veel lekkerder als je niet bij elk hapje na hoeft te denken: die 100kcal per dag meer of minder maakt niet dat je ineens een kilo aankomt: ik denk juist dat je lichaam ingespeelt raakt op verschillen in inname (mits je niet de ene dag 1000kcal hebt en de andere dag 3000 en dat constant natuurlijk Knipoog )

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:41

Marjo_x schreef:
Maethoriel op de romatische toer?
Misschien zie je em nog wel vaker Haha!

Haha, helemaal níet juist Nagelbijten / Gniffelen
Afgelopen 2 weken heb ik van 2 vriendinnen meegemaakt dat hun relatie uitging, dus ik was alweer heeuuul blij dat ik vrijgezel was en die sores niet aan m'n kop had Bloos! Tong uitsteken

En ik zeg het: ik ben door schade en schande wel wijs geworden en geloof, in tegenstelling tot toen ik 16 was Nagelbijten / Gniffelen , niet meer zo in love @ first sight en de prins op het witte paard Tong uitsteken

Maar dit was toch wel heel apart, echt even 2sec. dat de wereld stopte met draaien ofzo Clown
Áls ik hem inderdaad weer zie van de week, dan ga ik misschien wel geloven dat er meer dan toeval is Haha!

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:46

Maethoriel schreef:
Het ligt denk ik, ongeacht persoon/leeftijd, altijd op de loer: je boekt succes met afvallen en het geeft een bepaalde 'kick' dat je het in de hand hebt Lachen

Jaa, dat is ook wel zo denk ik, maar ik vind het wel eng om te weten dat het in me zit, dat ik zou kunnen doorslaan als ik het niet in de gaten hou. Ben er echt wel van geschrokken, maar nou is al jaren mijn grootste angst een eetstoornis te ontwikkelen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:08

McFleurie schreef:
Jaa, dat is ook wel zo denk ik, maar ik vind het wel eng om te weten dat het in me zit, dat ik zou kunnen doorslaan als ik het niet in de gaten hou. Ben er echt wel van geschrokken, maar nou is al jaren mijn grootste angst een eetstoornis te ontwikkelen.

Bij mij ook, absoluut, ook omdat ik toch wel van dichtbij het gezien wat het met iemand kan doen
En jij ook wel denk ik...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:08

Me too... Bloos Al heb ik het goed in de hand. Ja

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:15

Maethoriel schreef:
Bij mij ook, absoluut, ook omdat ik toch wel van dichtbij het gezien wat het met iemand kan doen
En jij ook wel denk ik...

Ja inderdaad. Scheve mond

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:32

Mijn ouders en vriend hebbn echt even heel boos op me moeten worden.... Ik at te weinig voor mijn bezigheden, was alleen maar Kcal aan het tellen... en té sportief bezig....was mezelf echt aan het martelen om maar zo te zeggen...
En was heel chago.... Boos!
Maar het gaat gelukkig nu beter Lachen voel me super....
(alleen op dit moment lichamelijk niet, moet ongesteld worden en ben gewoon ff niet lekker Boos! )

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:38

Goed Myra, dat je wat beter naar jezelf gaat keken, heette jij niet eerst myra1, of niet?

Vandaag pony verhuist, zat er in zijn nieuwe stal een nest met jonge muisjes, ieks!
Vandaag rare dag, maar heb me nog kunnen beheersen (had de neiging om naar de supermarkt te gaan voor repen chocola).
O: brinta
L: 2 boterhammen met corned beef en vlokken
t: 10 dropjes
A: Spinazie, GK aardappelen en biefstuk (jum)
t: 6/7 drostechocolaatjes

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:41

Ik heb weer trek Boos! Mijn maag maakt herrie, terwijl ik echt veel heb gegeten bij het avondeten!

Geef er mooi niet aan toe, hou het braaf bij mijn flesje water..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:42

Lieke schreef:
Goed Myra, dat je wat beter naar jezelf gaat keken, heette jij niet eerst myra1, of niet?

Nee, Myra en ik ben ook een tijdje Dreadlokje geweest Lachen

Go Spetterlover Ach gut

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:43

Het is ook niet eerlijk he, dat je gewoon trek hebt terwijl je niet meer wil eten omdat je al genoeg gehad hebt!

Komt denk ik gewoon omdat ik vandaag een wit pistoletje en een wit bolletje gegeten heb, als het bruin/volkoren was, zat ik vast wel vol..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:44

* Eet appel* Vork

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:47

Hoe lang ben je al bezig spetterlover? Ik heb gemerkt dat hoe langer je volhoudt, des te makkelijker het gaat.

Patriesja schreef:
Mijn ouders en vriend hebbn echt even heel boos op me moeten worden.... Ik at te weinig voor mijn bezigheden, was alleen maar Kcal aan het tellen... en té sportief bezig....was mezelf echt aan het martelen om maar zo te zeggen...
En was heel chago.... Boos!
Maar het gaat gelukkig nu beter Lachen voel me super....
(alleen op dit moment lichamelijk niet, moet ongesteld worden en ben gewoon ff niet lekker Boos! )

Mooi dat het nu beter gaat! En ook fijn dat je een oplettende omgeving hebt!

Hoe kijk jij nu naar foto's van jezelf van voor je ging afvallen eigenlijk?
Ik heb daar de laatste tijd zo'n ontzettende moeite mee, ik wil het eigenlijk niet meer zien. Vraag me alleen af of dat wel goed is Scheve mond of gewoon een fase?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:49

Ach ik hang hier al vrolijk vanaf topic 1 rond, het werkt alleen niet zo Vork
Misschien ook wel omdat het bij mij maar op een paar kg gaat en ik gewoon te lui ben om te gaan fitnessen..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:58

Ik walg van die foto's...
Natuurlijk aan de ene kant zie ik het resultaat van nu...
maar ik heb er moeite mee om ze te zien... dan denk ik, waarom ben ik er niet eerder mee begonnen... Mijn jeugd was echt geen pretje mede doordat ik zo was.... en daar baal ik dan van.

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:07

Patriesja schreef:
Ik walg van die foto's...
Natuurlijk aan de ene kant zie ik het resultaat van nu...
maar ik heb er moeite mee om ze te zien... dan denk ik, waarom ben ik er niet eerder mee begonnen... Mijn jeugd was echt geen pretje mede doordat ik zo was.... en daar baal ik dan van.

Jaa, dat heb ik dus ook. Vind het met dat soort dingen fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Klinkt misschien stom, maar dat geeft me een wat geruster gevoel. Bloos

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:09

hahaha ja he...
Telkens als iemand zegt: ooow mijn god moet je die foto van toen zien....poeh wat een verschil.. dan denk ik ja wrijf het er maar in...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:44

ladyjoy schreef:
Vandaag:
15 min strijken
O: 50 gram muesli met Sojamelk
4 uur school
L: 2 br boterhammen; kipfilet, Cup A Soup Chineze tomaat
T: Liga Evergreen Crunchy
45 min paardrijden
T: appel
A: zvrijst, kipfilet en roerbakgroenten. Choco sojavla (125 gram)
1.5 uur trainen
T: plakje ontbijtkoek

Yup, ik ben tevreden! Eindelijk weer getraind. Ben nu wel behoorlijk dood (kom net pas thuis).

Planning morgen:
O: 50 gram muesli met Sojamelk
5 min fietsen, 2 uur school
T: AH Evergreen
5 min fietsen
L: 1 kaïserafbakbroodje; kaas, 1 br boterham; gekookt ei
paardrijden
T: appel
T: banaan gemixt met 200 ml Sojamelk
A: ?

Avondeten wordt morgen misschien wel slecht; bladerdeeg gevuld met gehakt en spinazie (wel super lekker! Haha!), maar moet nog ff kijken.

Sterkte Myra! Ach gut Ben blij dat je nu hebt besloten actie te ondernemen..