Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tropico

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:37

@ Lorelai het gaat mij daar niet om, ik hoef niet meer af te vallen ik weeg nu 49/50 kilo het gaat mij erom
dat ik op gewicht wil blijven en met dit eetpatroon lukt dat al heel lang maar ik ben bang dat stel ik eet eens 4 broodjes met muisjes i.p.v speculaas ik gelijk aan kom zeg maar.

@ spetterlover zo heb ik het nog niet eens bekeken Haha! dat kan idd ook, dat ga ik maar eens proberen.
En idd ik denk ook dat de koekjes lekkerder smaken als ik ze minder vaak eet Haha!

@ orionneke Het zijn idd heel veel koekjes ik eet ook heel wat af op een dag maar ze zijn zo verdomd lekker Haha! dat is eigenlijk mijn snoepgoed om het zo maar te zeggen. Ben blij dat ik niet de enige ben die op de 1 of andere manier niet af durf te wijken van zijn patroon kijk ik wil graag weer eens muisjes op brood maar speculaas is zo lekker dat ik het niet over mijn hart verkrijg en dus maar weer speculaas neem gewoon omdat het zo lekker is. Maar ik kan bijv. ook 's morgens 2 om 2 doen dus 2 broodjes met muisjes en 2 met speculaas. Maar die muisjes zijn dus niet slecht ?
Laatst bijgewerkt door Tropico op 16-05-05 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lorelai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:40

Begrijpelijk dat het moeilijk is om van snoepen af te komen. Maar wat je doet Tropico is beter dan onregelmatig en vaak te gaan snoepen:P

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:43

1 sultana koekje is 56 calorieen ofzo, als jij er daar al 6 van eet op een dag (2 pakjes) is dat over de 300. En dan die andere koekjes nog, ik weet niet hoeveel dat allemaal precies is, maar komt totaal vast op zo'n 600 uit. En het is niet goed voor je ook.. Daar kan je beter 4 boterhammen (met niet al te ongezond beleg) voor eten.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:44

Ik snoep juist helemaal niet omdat ik weet dat ik daar van aankom ik ben daar heel gevoelig
voor de laaste keer dat ik chips of snoep heb gehad is meer als 1.5 jaar terug.
Ik maal er niet om ik mis het snoepen ook niet dat is wel een pluspunt Haha!

@ spetterlover ik heb met dit eetpatroon in totaal 1773 kcal binnen, dat is voor mij dus genoeg om op gewicht te blijven.
Maar ik kan idd wel gewoon brood tussendoor gaan eten en dan minder koekjes, ik zal ze missen Verdrietig maar ik denk wel dat ze
daardoor lekkerder worden als ik ze eens wel neem Haha! .

Lorelai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:47

Ja houden zo Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:49

Mag ik vragen hoe lang je bent Tropico ?
Het moet niet zo zijn als je 1x een bakje chips neemt dat je dan meteen aan komt, dan is het niet goed ofzo, Laura had het hier in het topic eerder getypt, ik weet dat ook niet precies. Omdat je dan te weinig binnen krijgt, wil je lichaam brandstof hebben, en als je dan een keer chips of een gebakje eet word je dik omdat je lichaam dan alles op slaat. Zo iets was het Lachen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:53

Ja ik begrijp waar je het over hebt ik heb dat stukje ook gelezen maar mijn lichaam staat niet
in spaarstand hoor denk ik, ik eet gewoon ook niet graag snoep en chips, gebak lust ik niet.

Ik weet niet precies hoe lang ik ben, maar iets in de 1.60 a 1.65 klein iig Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:54

ooh oke, ik vond je al licht Bloos , maar ik ben ook 1.65 en weeg 54. Er moet nog 1 kg af en op 53 wil ik dan blijven, hoop dat het lukt, want ik ben vrij snel afgevallen, en wil het er niet net zo snel weer aan hebben Lachen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:01

Spetterlover schreef:
ooh oke, ik vond je al licht Bloos , maar ik ben ook 1.65 en weeg 54. Er moet nog 1 kg af en op 53 wil ik dan blijven, hoop dat het lukt, want ik ben vrij snel afgevallen, en wil het er niet net zo snel weer aan hebben Lachen

Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben in denk ik ruim 2 jaar meer als 25 kilo kwijt kun je nagaan wat voor een propje ik was Haha!
Ik ben daarom ook heel blij dat ik op eigen kracht door gewoon gezond te eten en te sporten op dit gewicht ben gekomen.
En daarom kun je, je er misschien ook iets bij voorstellen dat ik bang ben om mijn eetpatroon aan te passen en weer terug aantekomen.
Ik wil gewoon nooit meer zoveel wegen als toen Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:06

Ja dat snap ik wel idd, wel goed joh, zoveel afgevallen Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:15

Mhhh met die speculaasjes op brood, en al die koekjes moet je neit zeggen dat je niet snoept, want dat reken ik ook gewoon onder snoep Tong uitsteken
Het probleem is idd dat je je lunch vervangt door die koekjes. Op zich kom je dan op dezelfde calorieen uit, maar gezond is het niet. Van de calorieen uit de suikers van de koekjes kom je meer aan dan van calorieen uit een bruin broodje.

Er zal toch vast wel wat anders zijn dan speculaas wat je lekker vindt op brood? Sta jezelf dan gewoon toe om 2/3x pw speculaas op brood te nemen maar de overige dagen iets gezonds, wat je ook lekker vindt.

Verder lees mijn post over voedingsmiddelen nog eens door en leg dat naast jouw eetpatroon. Je komt tekort in de vetten en zit veels te veel in de koolhydraten. Groente mag je wat mij betreft ook aardig opkrikken!

Oh trouwens; als er iets (slecht) vet is is het wel saucijs Haha! EN vissticks, zijn dat die met paneermeel? Dat is ook niet je van het...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:22

Mijn dieetiste vond die vissticks niet erg als ik maar wat vis at.......... Verder is saucijs het slechtste maar als ze er toch niet dikker van wordt en tevreden is met haar gewicht?? SO WHAT???? Denk ik dan hoor.

Denk dat heel veel mensen zich over hun hoofd mogen krabben qua eetgedrag, bijna niemand die PRECIES eet wat goed is. Beetje leven mag toch wel denk ik dan weer........ Dan maar paar jaartjes minder Knipoog als ik het even zo hard mag zeggen.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:25

Idd dat bedoel ik, ik zie door de bomen het bos niet meer kwa eiwitten, koolhydraten, vetten en noem maar op.
Ik wil graag een gezond eetpatroon maar met al die termen is dat nog best lastig Haha!

Maar stel ik vervang de speculaas op brood door gestampte muisjes?
Dat is ook weer niet goed of wel? want daar zitten neem ik aan ook een hoop suikers in.

vissticks is die met paneermeel idd, en de saucijs tja ik heb geen flauw idee welke vleessoorten gezond zijn ect. Ben een totale leek eigenlijk Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:26

Kijk even jaar je PB berichten Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:07

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:15

Ik ben echt 2 dagen zéér slecht bezig geweest Bloos schaam me diep..
Ik ga morgen maar eventjes niet op die weegschaal staan Haha!

Ik wil eigelijk wel meer gaan sporten, niet alleen om strakker te worden, maar voel me dan ook gewoon veel lekkerder, vrolijker enz. maar als ik van 5 tot half 3 gewerkt heb, heb ik gewoon echt geen fut meer om nog te gaan sporten Scheve mond en dat is zo vervelend..

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:22

Hoi,
Nou ik heb lang zitten nadenken of ik hier wat zou plaatsen,.. ik doe het toch (zoals je kunt lezen Knipoog).

Ik ben 3 jaar geleden op dieet geweest en was hiermee zo'n 10 kilo afgevallen. Dit was gebeurd in een half jaar tijd.
Helaas een jaar verder zaten alle kilo's er weer op.
Vorig jaar september 2004 ben ik wederom bij een dieetiste terecht gekomen en was tot januari 2005 weer zo'n 10 kilo afgevallen.
En wederom ben ik in 5 maanden alle kilo's al weer aangekomen.

Iedere keer gaat het zo goed in het begin en zodra ik niet meer bij de dieetiste loopt kan ik de 'motivatie' niet meer vinden.

Ik denk dan vaak van "ach hee ik ben toch al hardstikke slank". "Ben toch al mooi heel wat kilo's afgevallen, ik kan best wat snoepen".

Ik word er zo ontzettend verdrietig van.
Ik kan gewoon niet die motivatie houden (en nu vinden) om af te vallen.

Ik ga hier liever niet precies vertellen hoeveel ik nu weeg, ..

Hopelijk kan ik via dit topic wel die motivatie / kracht vinden.

Misschien hebben jullie tips en kunnen jullie me jullie motivatie/kracht vertellen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:25

Ik denk dat ik hier toch ook maar regelmatig 'ns kom lezen etc.
Ik heb m'n hele leven al problemen met m'n gewicht gehad en heb door iets wat vroeger is gebeurd er een flinke eetstoornis aan overgehouden (jakkie, ik kom uit de kast zomaar op bokt........)
Ik ben hiervoor al vaak in therapie geweest, maar dit soort stoornissen zijn vrij hardnekkig. Ik heb in ieder geval wel bereikt dat ik er makkelijk over kan praten. Ik was altijd bang dat mensen dan niet meer bevriend met me zouden willen zijn......maar dat valt mee gelukkig.

2 jaar geleden heb ik een erg zwaar ongeluk gehad waardoor ik 8 maanden in het ziekenhuis/thuis op de bank heb gezeten, met als gevolg dat ik erg ben aangekomen. Daarbij neem je 2 jaar lang anti-depressiva, een eetstoornis en je bent 20 kilo zwaarder.......

NEE, ik mag niet dieeten, dat maakt de kans op een eetbui 10 x zo groot. Maar ik wil wel graag gezond eten en veel bewegen. Dus vandaar m'n interesse in dit topic, want toch.........toch zou ik graag lichter willen zijn. Wat ik dus wil bereiken door gezonder te eten, maar wel taart te nemen bv. op het werk als er iemand jarig is en chipjes te eten als ik daar trek in heb. Is nog altijd beter dan een vreetbui......

Ik ben 2 weken 'ontslagen' uit de therapie groep, maar ik geloof dat ik hier nooit helemaal vanaf zal komen, een haat/liefde verhouding met eten blijft altijd denk ik.

En ja, ik ben echt te zwaar, voor de statistieken zo'n kilo of 25, voor mezelf zo'n kilo of 17 a 20............

zijn er nog meer mensen die in dit schuitje zitten ? mag via pb... Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:31

Ik ben ook slecht bezig geweest.. Scheve mond
Maarja, als ik niet iedere dag iets lekkers neem, krijg ik na een week echt gigantische vreetbuien en dat probeer ik nu te voorkomen Ja

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:48

Tips en motivatie?

Goede vraag. Toen ik een jaar of 12 was begonnen met dieten (heel fout) maar nooit iets vol kunnen houden omdat ik eigenlijk geen idee had wat ik nou aan het doen was en altijd korte termijn resultaten wilde.

Op mijn 18e de beslissing genomen dat maat 42/44 en 82 kilo te zwaar was voor mij. Me verdiept in Montignac. Geleerd wat goede voedingsmiddelen zijn en mijn eetpatroon omgegooid. 8 kilo afgevallen.

Een kilootje of 2-3 aangekomen, schommelend. Weer besloten dat ik mijn (er langzaam ingeslopen) slechte gewoontes ging veranderen. South Beach gedaan, afgevallen tot 70 kilo.
Inmiddels heb ik een gezond eetpatroon en ben ik de laatste kilo's eraf aan het werken met sporten en gezond eten.

Waarom het nu wel lukt, en niet toen ik tussen 12 en 18 was?
Ik denk dat het vooral met gewoontes en langetermijndenken te maken heeft. Je hele leven omgooien is niet leuk, elke dag alleen sla eten is niet leuk. Ik heb moeten leren volkorenbrood te waarderen en dat vis lekker is. Natuurlijk heb ik ook wel eens terk in zoet, maar ik ben me nu veel bewuster dat suiker verslavend is - als ik een handje M&Ms neem zoals nu, moet ik echt van te voren bedenken dat mijn lichaam daarna 3uur zeurt om meer zoetigheid. Dus daar ben ik me van bewust.

Het belangrijkste waarom ik nu wel het gezond eten en sporten vol kan houden: Ik merk dat ik me er beter bij voel en ik ben gelukkig. Eten was voor mij vnl wanneer ik ongelukkig was of me verveelde. Als ik me nu verveel ga ik sporten. Ik voel me lekkerder in mijn lijf zonder zoetigheden. Als ik me ongelukkig voel herken ik mijn snoepdrang en ga ik volkorenmuffins bakken ofzo. Alleen het bakken (en het feit dat ik die van mezelf mag) maakt me al gelukkiger, en doordat ik ze zelf maak en precies weet wat erin zit mag ik ze lekker snacken.

Dus tsja, ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is. Ik ben nu op een punt dat ik lief ben voor mijn lijf en het niet volstouw met slechte dingen en vervolgens er van walg. Het is een mentaliteit, een levenswijze, een gedragsverandering. Dat kan je niet van de een op de andere dag bereiken. Het is zoveel meer dan ' gewoon even lijnen'.

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:26

Laura schreef:

Waarom het nu wel lukt, en niet toen ik tussen 12 en 18 was?
Ik denk dat het vooral met gewoontes en langetermijndenken te maken heeft. Je hele leven omgooien is niet leuk, elke dag alleen sla eten is niet leuk. Ik heb moeten leren volkorenbrood te waarderen en dat vis lekker is. Natuurlijk heb ik ook wel eens terk in zoet, maar ik ben me nu veel bewuster dat suiker verslavend is - als ik een handje M&Ms neem zoals nu, moet ik echt van te voren bedenken dat mijn lichaam daarna 3uur zeurt om meer zoetigheid. Dus daar ben ik me van bewust.

Dus tsja, ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is. Ik ben nu op een punt dat ik lief ben voor mijn lijf en het niet volstouw met slechte dingen en vervolgens er van walg. Het is een mentaliteit, een levenswijze, een gedragsverandering. Dat kan je niet van de een op de andere dag bereiken. Het is zoveel meer dan ' gewoon even lijnen'.

Ben het helemaal met je eens Laura, je moet er een soort 'way of life' van maken. Goed samengevat!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:55

Yes!!! ik ben blij!! ik weeg normaal altijd op de maandag en dat houd ik dan bij in een statistiekje voor mezelf.... en vandaag zei de weegschaal 79.1!! (vorige week was 81.7) dus ruim 2,5 kilo kwijt deze week. Ik heb me dan ook heel strikt aan Atkins gehouden, en het werkt echt!
Ik kan niet zeggen dat ik het echt heel moeilijk vind, tussendoor heb ik weinig trek en zin in zoetigheid is helemaal over!! Nu volhouden!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:06

Geweldig is dat he, dat je suikerverslaving verdwijnt!
En werkelijk, als ik iets zoets (suiker) eet, merk ik het onmiddelijk weer - krijg ik eerder honger, grote trek.

Juval: let je er wel op dat je niet teveel slechte vetten binnenkrijgt? En als je genoeg afgevallen bent, ga je dan wel weer koolhydraten eten?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:09

ja, dat ben ik wel van plan, maar op zich mis ik het brood en de aardappels niet echt, dus die hoeven niet perse terug op mn menu.
Maar pasta, of af en toe een frietje.... dat wil ik wel kunnen.
Ik wil Atkins proberen vol te houden tot ik mn streefgewicht (70 kg lengte is 1.70m) heb gehaald. En daarna wil ik wel weer 'normaal' kunnen gaan eten. Natuurlijk zal ik voor de rest van mn leven op moeten blijven letten, maar ik ben in ieder geval heel blij dat ik voor mezelf een manier heb gevonden om het onder controle te krijgen en te houden.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:42

Da's het enige wat ik echt vreselijk vind... het idee dat ik heel m'n leven op zal moeten letten op wat ik eet, dat ik toch continu met de calorieën in m'n hoofd zal zitten zeg maar.

Nou ja, zoals gezegd, morgen weer lekker power kick en behoorlijk wat fietsen, woensdag veel fietsen en wu shu, donderdag vrij, vrijdag stukje fietsen en dan is 't alweer weekend en kan ik op de hometrainer!
Ik fiets zó veel, begin het haast leuk te vinden zeg Clown