Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Ik heb nu een volkoren-sesamzaad in de oven staan, recept van Levine. Ziet er goed uit tot nu toe! Van de week ook het boek van Ken Forkish binnen gekregen, maar nog niet de tijd gehad hier goed in te lezen. Ziet er wel heel leerzaam uit!
@Annemiek: mooi brood! Ziet er smakelijk uitWelk recept heb je hiervoor gebruikt?
@LieveLoes: Dat is instant gist inderdaad. Boter/vet is vaak goed tegen uitdroging, brood blijft langer vers. Wat voor temperatuur heb je gebakken? En hoeveel boter? Ik heb nooit last van een zachte korst als ik boter door m'n deeg kneed..
LieveLoes schreef:imd schreef:Ik heb nu een volkoren-sesamzaad in de oven staan, recept van Levine. Ziet er goed uit tot nu toe! Van de week ook het boek van Ken Forkish binnen gekregen, maar nog niet de tijd gehad hier goed in te lezen. Ziet er wel heel leerzaam uit!
@Annemiek: mooi brood! Ziet er smakelijk uitWelk recept heb je hiervoor gebruikt?
@LieveLoes: Dat is instant gist inderdaad. Boter/vet is vaak goed tegen uitdroging, brood blijft langer vers. Wat voor temperatuur heb je gebakken? En hoeveel boter? Ik heb nooit last van een zachte korst als ik boter door m'n deeg kneed..
Temperatuur van 220 graden in een niet voorgewarmde oven (oké deze zin is krom maar je snapt wat ik bedoel hahah) en dan een half uur aangehouden!
silverdapple schreef:Hier ook eerste brood een feit!!
[ [url=m/czZr5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su9gnp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iQu5fm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar, heel eerlijk...
Ik vond hem niet echt lekker.
Het is het volkoren no knead recept van Jo Cooks dat hier al een aantal keer voorbij is gekomen. Het recept was supersimpel, ik heb alleen een te grote pan gebruikt, daardoor is hij plat geworden. Qua textuur was hij heel dik en een beetje vochtig, misschien niet gaar genoeg? Ook erg vullend (voor mij te) en daarnaast vond ik de smaak maar zo-zo.
Volkorenmeel kwam van de AH, misschien ligt het daaraan? Of te weinig zout? Ik heb gewoon keukenzout gebruikt.
Voor morgen wil ik 'm opnieuw maken. Weet iemand hoe ik het kan verbeteren?Kan ik bijvoorbeeld een deel van de volkorenmeel vervangen voor patentbloem? (Volgens Jo Cooks wel, maar dan 50/50 bloem/meel, dat vind ik iets teveel bloem misschien?) Of moet ik meer zout toevoegen?
Haha, sorry voor de stroom aan vragen.
8nnemiek, Berdien en imd, die zien er zo lekker uit!
lenaa_tje schreef:imd schreef:[ [url=m/nzXioB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is een lekker brood geworden. Volgende keer iets beter vormen (eerste keer bus brood voor mij) en niet het bakpapier in de vorm vergeten
Heb je hier een recept van?