Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:39

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:38

Oh dat is apart. Ga ik ook maar eens proberen :)

xMalibu

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:52

Ik heb vrijdagavond bij Van der Valk gegeten, die hebben echt een heerlijke vegetarische lasagne! Met vegetarisch gehakt, echt een aanrader! :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:54

Dat ontbijt ga ik ook eens proberen. Ontbijt vind ik altijd lastig. Ik hou eigenlijk helemaal niet van die rijstpudding normaal, maar het ziet er toch lekker genoeg uit om te proberen :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:01

Net lekker falafel gegeten van bij de Coop, van Vivera Ik hou zo van die aanbiedingen! En ze hebben ook een aantal nieuwe producten in het assortiment, oa een champignon-paprikaburger. Klinkt lekker :Y)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:22

Gisteren ineens bij de Mac beland, normaal kom ik daar nooit. Maar ze hadden daar toevallig wel een veggieburger en ik vond hem eigenlijk best lekker. Ook nog wat frietjes gegeten, zo lekker _/-\o_

Eigenlijk heel slecht, want had zaterdag ook al hamburgers gegeten. Wel van de vegetarische slager. Ik was zo blij dat die dingen zo plat zijn, want de rest van de eters hadden wel gewoon vlees en het broodje was zo dik dat je het niet eens meer normaal kon eten :=

Vandaag weer braaf aan de prei :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:30

Ik wil ook een Coop in de buurt :( Vind het tegenvallen hoeveel vleesvervangers vegan zijn. Heb sinds ik vegan eet geen vleesvervanger meer gegeten. Afgelopen weekend wel tempeh gekocht om zelf te kruiden. Ik ben benieuwd.

Gister dit gemaakt: http://veganchallenge.nl/kikkererwtencurry-met-mango/
Erg lekker! Geserveerd met spelt couscous. Heb nog 2 porties over die in de vriezer gaan.

Vandaag bij de lunch mijn favo pindasoep van veganchallenge. Mooi nog een kom over van mijn verjaardag :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 10:44

Tempeh maak ik af en toe zelf van geweekte sojabonen. Gaat hartstikke goed, en het smaakt heerlijk!
En ik heb ook glutenpoeder liggen om seitan te maken, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Een keer uit de winkel gehaald maar dat piepte zo aan je tanden %) :+ Geen idee of zelfgemaakte seitan dat ook doet.

Die kikkererwtencurry ziet er ook lekker uit!

De groenteburger van de mac vind ik ook lekker, maar wel zo vettig dat ik er achteraf een beetje misselijk van wordt :=

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:44

Hier in Duitsland heb ik toch wel aardig wat vegan vleesvervangers. Hier hebben ze bij de Aldi ook Vegan burgers, geen idee of ze die in NL ook hebben. En nog wel wat meer dingen, maar weet niet zekef of alles vegan is. Broodbeleg hebben ze er ook, maar dat lijkt mij erg vies. Vind het jammer dat er niet echt geraspte vegan kaas is of gewoon een blok kaas.
3 of 4 euro voor 6 plakjes kaas betalen heb ik niet zoveel zin in.. Wil gewoon lekkere smelt kaas op mijn nacho´s, taco´s enz.. haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:49

Selka schreef:
Ik wil ook een Coop in de buurt :( Vind het tegenvallen hoeveel vleesvervangers vegan zijn. Heb sinds ik vegan eet geen vleesvervanger meer gegeten. Afgelopen weekend wel tempeh gekocht om zelf te kruiden. Ik ben benieuwd.

Gister dit gemaakt: http://veganchallenge.nl/kikkererwtencurry-met-mango/
Erg lekker! Geserveerd met spelt couscous. Heb nog 2 porties over die in de vriezer gaan.

Vandaag bij de lunch mijn favo pindasoep van veganchallenge. Mooi nog een kom over van mijn verjaardag :D

Veel tivall dingen zijn gewoon vegan. Tenminste, veel is subjectief natuurlijk, maar imo is er voldoende keus :) Meestal staat er een vegan labeltje op en de falafel bijv is ook gewoon vegan. Edit: deze labeltjes https://gewoonvegan.nl/wp-content/uploa ... G_5030.jpg

Vivera heeft een handige kleurcodering van de verpakkingen: alle blauwe pakjes zijn 100% plantaardig. Lekker makkelijk als je haast hebt :)

Ik haal ook best vaak tofu, daar ga ik ook maar vanuit dat daar geen melk in zit :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:50

Dat ontbijtje is trouwens niks voor mij brr.. Eet bijna altijd hetzelfde, havermout, geprakte banaan, soms wat appel stukjes en vanille soja melk :+ Even paar minuten in de magnetron, heerlijk;p

Maar mag van mij wel weer lente en zomer worden, lekker bakken vol fruit eten :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:51

Magrathea schreef:
Veel tivall dingen zijn gewoon vegan. Tenminste, veel is subjectief natuurlijk, maar imo is er voldoende keus :) Meestal staat er een vegan labeltje op en de falafel bijv is ook gewoon vegan. Edit: deze labeltjes https://gewoonvegan.nl/wp-content/uploa ... G_5030.jpg

Vivera heeft een handige kleurcodering van de verpakkingen: alle blauwe pakjes zijn 100% plantaardig. Lekker makkelijk als je haast hebt :)

Ik haal ook best vaak tofu, daar ga ik ook maar vanuit dat daar geen melk in zit :+

Ah die balletjes op die foto eet ik ook vaak..die zijn lekker. Door de spaghetti heen jammie :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:45

Die bakjes verkopen ze dus hier niet. Ik heb ze nog nooit zien liggen. Sowieso wordt hier bijna geen Tivall verkocht. Ik wil meer zelf gaan maken. Lijkt mij niet zo ingewikkeld. Mocht iemand nog een lekker recept hebben, ik houd mij aanbevolen! :D

IngeN86, overnight oats niks voor jou? Heel veel variaties mogelijk. Iedere dag hetzelfde lijkt mij zo saai haha.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:20

Nee dat vind ik niet lekker haha.

Moet maar eens wat smeerzooi kopen. Bij de Edeka hier hebben ze van eigen merk allemaal vegan producten. Ook dit soort dingen
Afbeelding

Koop best veel producten van dat merk, ook af en toe vleesvervangers en sowieso de sojamelk..de vanille melk is maar 1 euro.
Ik hou ook niet van tofu, maar de gerookte tofu die ze hebben is wel lekker! 1,99
Afbeelding

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:34

Ik mis de Duitse supermarkten echt hier

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:36

Ik had van de week Vegan meatballs gemaakt : http://makingthymeforhealth.com/vegan-z ... /#comments. Helaas had ik alles te veel door de hakselaar gedaan en kon ik geen ballen draaien maar werden het hoopjes. Vond de smaak ook niet spectaculair.

Vanavond heb ik gegeten bij motel 1 in München. Ik heb courgette pasta met olie en knoflook gehad. Vegan en lekker, blij mee :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:39

Ik had vanavond broodje hamburger gemaakt en erbij nog zoete aardappel mmm..en nog een salade erbij. Lekker simpel.

Morgen denk ik boerenkool met zoete aardappel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:53

Zoete aardappel is zo lekker <3
Wil het echt veel vaker gaan eten.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:24

Gisteren stamppot gegeten en had vegetarische rookworst van Tivall gehaald. Nou die vond ik niet zo lekker... Veel te zacht qua stuctuur. Heb er nu nog 1 liggen, die ga ik in stukjes snijden en gewoon in de pan bakken. Kijken of dat helpt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:09

Oh wil ik ook weleens proberen..moet ik keer halen als ik in NL ben. Heb nu wel vegetarische spekjes voor in de stamppot...vegan spekjes kon ik niet vinden. Maar vandaag geen boerenkool, lekker spaghetti met balletjes;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:31

IngeN86 schreef:
Oh wil ik ook weleens proberen..moet ik keer halen als ik in NL ben. Heb nu wel vegetarische spekjes voor in de stamppot...vegan spekjes kon ik niet vinden. Maar vandaag geen boerenkool, lekker spaghetti met balletjes;)

Vivera heeft vegan spekjes, is volgens mij nieuw :j

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:49

Vegetarische slager ook uit de vriezer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:57

batje schreef:
Vegetarische slager ook uit de vriezer.

Zijn die vegan? :9

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:32

Ja. Die uit de koeling niet, maar de diepvries versie wel. Dat zijn ook blokjes, de koelingversie zijn reepjes. Geen flauw idee waarom ze twee versies hebben ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:47