Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:11

Het is inderdaad niet heel koolhydraatarm, maar op zich vind ik het wel een net schema, als je niet af wilt vallen maar gewoon gezond wilt eten lijkt dit me prima.

Ik begin ondanks dat ik goed oplet dat ik genoeg vezels uit groenten haal, en genoeg drink, toch verstopt te raken >;) Nou kwam hier eerder de tip lijnzaad voorbij, alleen vind ik dat heel vies. Iemand misschien nog andere tips?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:14

Maar het is toch ook koolhydraat ARM en niet LOOS maar bedankt voor de feedback daar kan ik wel wat mee :j

tinkersjakie

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:21

Heb mijn tekst nog wat aangepast. Ck88 snap niet helemaal tegen wie je bedoelt met kh arm of loos.
Je hebt altijd kh nodig voor je hersenen en ik neem normaal maar 20/30. Hier neemt iedereen verschillende kh maar als je echt kh arm wil zit je toch gauw op de 20/30 max. Beperkt zit meestal rond max 60/70.....Dacht ik
Alleen als je al kijkt een ananas is per 100 gr 12 kh dus dan zal ik al bijna op de helft zitten met wat ik mag.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:24

In welke vorm heb je de lijnzaad Laura?

Koolhydraat arm is dacht ik tot 30gr per dag.
Met jouw lijstje zit je daar wel boven, geeft natuurlijk niks maar ik denk dat ze daar op doelde :)

Heb je de ananas uit blik? Daar zit namelijk ook altijd nog best een hoop suikers in.
Ik ben meer van alles vers :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:27

Euhh... Een zakje van de tuinen :+ Ik heb geen idee welke vormen er zijn, geloof dat er gebroken op staat? Maar ben nu op het werk... Heb het eens door de Griekse yoghurt gedaan en een keer lijnzaadcracker van gemaakt, maar vond beiden geen succes.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:31

Met lijnzaad wel veel drinken anders krijg je daarverstoppingen van.

Ja wat gribaldi zegt bedoelde ik. Als jij hier goed bij voelt en niet hoeft af te vallen zal ik zeggen blijf zo lekker doorgaan.
Ik ben niet iemand die iemand iets gaat verbieden. Maar wil alleen iets duidelijk maken voor andere mensen die dit lezen die wel willen afvallen en echt kh arm wil doen dat dit niet in de lijst van eten hoort dan.

Deze site klopt qua waardes (veel kloppen niet omdat die door iedereen ingevuld worden en veel
Fouten in zitten)

http://nevo-online.rivm.nl/Default.aspx

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:34

Ik vond het wel goed dat ze deze lijst plaatste en jij doorstreepte wat je dan beter niet kunt eten :P
Zal dus een alternatief moeten zoeken voor mijn rijstwafels :+

Vind dit soort dingen wel fijn om te zien, daar leer ik van haha.

Was het nog wel goed? Gebroken lijnzaad is niet zolang houdbaar. En beter is om hele lijnzaad te gebruiken :P
Ik had laatst een smoothie gemaakt met diepvriesfruit, yoghurt en dan lijnzaad, alles in de blender en draaien dat ding. Proef je overigens niks van de lijnzaad :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:36

Ja weet ik idd, nu nog een vorm vinden om het weg te krijgen :+

Klopt idd wat je zegt tinkersjakie. Ikzelf eet nu echt max 30 gr khd per dag, liefst minder. Dat is imo koolhydraat arm (koolhydraat loos kan bijna niet, even los van het feit dat het slecht is voor je lijf zijn er ook maar weinig producten volledig vrij van khd). Als dit een paar weken goed gaat ga ik zelf wel langzaam weer wat koolhydraten toevoegen, tot een punt dat ik nog wel afval maar mn eetpatroon weer net iets gevarieerder is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:38

Hij was nog wel goed, tenminste, het zakje was nog dicht en de houdbaarheidsdatum nog ruim goed. Dit was de enige lijnzaad die ik zag, dus die meegenomen :') Zal eens kijken voor heel lijnzaad. Door de yoghurt vond ik het heel muf. Fruit eet ik (nog) niet, eens kijken of ik het met iets anders kan maskeren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:39

Haha ik zit mij net te bedenken dat ik sommige dingen laat staan qua khd maar net zoals rijstwafels keek ik altijd naar de kcal ipv draten dus lekker blond :')

Ik telde inderdaad meestal kcal, oké ik moet even opnieuw leren etiketten lezen. Bedankt tinkersjakie, eye opener!
Spoiler:
Oke voel mij best dom nu :')

Lastig Laura ik heb eigenlijk geen idee wat je nog meer met lijnzaad kunt doen :Y)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:42

CK88 schreef:
Maar het is toch ook koolhydraat ARM en niet LOOS maar bedankt voor de feedback daar kan ik wel wat mee :j

Koolhydraatloos eten is ook geen doen en zeer ongezond. Je lichaam heeft op z'n minst 20 gram koolhydraten nodig om te functioneren.

Tot 30-35 gram koolhydraten spreek je over koolhydraat arm. Fruit past hier niet in. Een appel bevat 'al' zo'n 14 gram koolhydraten. Inprinicpe is het de bedoeling dat je 2/3e van je koolhydraten uit groenten haalt. Als je maximum 30 gram op een dag is, past zo'n appel er helemaal niet in.

Daarom lijkt jouw schema meer op koolhydraat beperkt, maar daar ben ik verder niet zo in thuis.

Als je echt koolhydraatarm wilt eten dan zou ik je aan willen raden om het fruit te vervangen door groenten. Winterpeen, paprika, komkommer etc.

Gelukkig zijn we hier om van elkaar te leren! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:42

:') :')
Goed dat je er nu achter komt dan :')
Dat van die rijstwafels is hier trouwens gisteren of eergisteren ook voorbij gekomen :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:43

Wat hier goed laxerend werkt is af en toe een bakje aardbeien met slagroom pakken. :+ of chocolade mousse (zelfgemaakt).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:44

Ik heb daar helemaal overheen gelezen, en heb nog een rol staan. Zonde om weg te gooien :')
Vanaf maandag dus andere boodschappen hahaha..

Collega's vroegen zich al een poosje af waar mijn eieren zijn dus die komen vanaf volgende week weer te voorschijn :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:44

milatje schreef:
Wat hier goed laxerend werkt is af en toe een bakje aardbeien met slagroom pakken. :+ of chocolade mousse (zelfgemaakt).

Haha ja serieus? Voor mij is dat prei eten :') Gegarandeerd succes _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:51

Prei :)* Dat zou ik nog wel kunnen proberen :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:08

Haha dat opgeblazen gevoel moet je het eerste kwartier voor lief nemen maar daarna... :')

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:24

gribaldi schreef:
Haha dat opgeblazen gevoel moet je het eerste kwartier voor lief nemen maar daarna... :')

:') _O- _O- _O-

Je kunt echt goed variëren met lekkere tussendoortjes enz hoor. Heb echt twee ordners vol met recepten...alleen niet bij me want zit op camping.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:56

Ik bedoelde inderdaad dat ik dacht dat je helemaal geen koolhydraten mocht, maar dat is dus wel het geval. Ik soms ananas uit blik (die van fairtrade op eigen sap niet op siroop) en soms die verse stukjes uit het koelschap. Geen idee dat die zoveel KH bevatten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:15

Ze hebben bij de appie heel lijnzaad, maar dat is 29khd per 100 gram. Zoveel is t toch normaal niet? Je neemt dan wel geen 100 gr, maar t tikt flink aan zo...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:39

Is lijnzaadolie niks voor je?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:44

Vanavond een heerlijke stamppot gemaakt van spitskool, spekjes en bloemkool met geraspte 20+ kaas, ff stampen en klaarrrrr was echt super lekker! Ook voor morgen een bordje klaar :))
Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:01

Oh lijnzaadolie ken ik nog niet. Hoe gebruik je dat? Misschien is dat wel een goede optie!

Klinkt lekker ck88!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:01

Oeh heb je het recept?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:02

Laura82 schreef:
Oh lijnzaadolie ken ik nog niet. Hoe gebruik je dat? Misschien is dat wel een goede optie!

Klinkt lekker ck88!

Eh volgens mij kan t gewoon door de yoghurt oid!