Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:43

8nnemiek, welk boek is dat? Lijkt me super interessant, leuke aanvulling voor tussen mijn Flora's!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:55

Het heet De groene apotheek van Reader's Digest.
Ik vond het bij de Prijsmepper voor 4,99 :+
Heel interessant!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:32

Met welke lekkere recepten voor taart/cake en hartige taart of andere hapjes hebben jullie ervaring?
Bijvoorkeur niet te moeilijk en wel geschikt voor kinderen. :D

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:44

WingsToFly schreef:
batje schreef:
Vindt iemand het leuk om naar het Vegan Challenge slotdiner in Amsterdam te gaan? http://veganchallenge.nl/evenement/vega ... amsterdam/

Oh dat klinkt echt super leuk! Jammer dat het helemaal in Amsterdam is, dat is voor mij best ver reizen. En met het OV laat terug vanuit Amsterdam ben ik niet zo'n grote fan van.. Misschien eens kijken of er vanuit de buurt vrienden mee willen :)

Ja, kan me voorstellen dat Amsterdam te ver is :-) Het leek me leuk om met een veganist te gaan, maar misschien kan ik idd een vriendin zo ver krijgen ;-) Wij gaan trouwens met werk uit eten en ik heb het restaurant gehaald met de vraag of ik een vegan menu kan krijgen. Was geen enkel probleem, dus ik ben heel benieuwd! Mijn collega's plagen me ook wel een beetje, maar de bakjes hummus en gegrilde groente zijn ineens niet meer aan te slepen bij de lunch, dus blijkbaar is mijn gekke eten toch best lekker ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:52

Daar kan ik me stiekem best aan ergeren :o Vega is vies, iew hoe kan je nou lekker eten zonder kaas, maar wanneer puntje bij paaltje (of bedrijfsbbq) komt is al het vieze eten als eerst op. Maar nee lekker eten zonder kaas en bacon kan echt niet hoor :o

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:02

Ja, maar nog irritanter is het als mensen maar blijven zeggen hoe dom, ongezond etc onze eetgewoonten zijn.. ze moesten eens weten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:10

Valt in dezelfde categorie :P "Geef me alsjeblieft meer van jouw domme ongezonde eten!"

Ik heb laatst zoiets heerlijks op trouwens: couscous, spinazie, tofu in ketjapmarinade (denk ik), perziken uit blik met cashewnoten. Zo lekker :Y) ik ga nog eens navragen wat die marinade was

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:16

Klinkt heerlijk magrathea, behalve de perzikken, daar ben ik niet zo gek op!

Ik had vandeweek een tosti met babyspinazie ( <-- ahhh zielig :+ ), walnoten, gegrilde paprika en een likje vegan pesto. Het was heeeeerlijk! Y)(^)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:35

Ik vind het juist heel fijn als mensen op die manier ontdekken dat vega(n) eten heel lekker kan zijn.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:41

Mijn moeder doet heel erg haar best om mee vegan te eten! Helaas draaien een aantal vriendinnen hun rug naar me toe sinds ik zo gezond eten. Jammer hoor :P

Ik heb twee pakken amandel melk gekregen van mijn moeder, maar ik vind het zo vies!! Iemand enig idee wat ik er mee kan doen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:50

xMercury schreef:
Mijn moeder doet heel erg haar best om mee vegan te eten! Helaas draaien een aantal vriendinnen hun rug naar me toe sinds ik zo gezond eten. Jammer hoor :P

Ik heb twee pakken amandel melk gekregen van mijn moeder, maar ik vind het zo vies!! Iemand enig idee wat ik er mee kan doen?

Hahahaha, heb je er nog meer nu! Veel vriendinnen zijn er gewoon in geïnteresseerd en sommige daarvan eten nu ook een paar keer per week vegetarisch. Super fijn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:54

batje schreef:
Ik vind het juist heel fijn als mensen op die manier ontdekken dat vega(n) eten heel lekker kan zijn.

Dat is het dus: ze vinden het lekker maar ondertussen roepen ze wel dat het ongezond/vies/beperkt is. Want toegeven dat vegan hartstikke verukkelijk is is sociaal minder geaccepteerd dan roepen dat je leven betekenisloos is zonder kaas. :Y)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:06

Mooi verwoord!

Wat ik altijd zo vervelend vind, is dat mensen vinden dat je als vegan je mening doordramt. Ook dat vind ik zo hypocriet! Als ik de tv aan zet of door de stad fiets, zie ik overal advertenties van de Mac en KFC en dan denk ik... En zij dwingen je niet tot een bepaalde consumptie? :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:18

Een vriendin van me kwam er laatst na een jaar of 4 achter dat ik vegetarisch eet, terwijl we het toch echt vaak over koken en gezond eten hebben :+ Zo erg drammen wij vegans onze mening door :Y)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:33

Vandaag nog even mijn stagecontracten laten ondertekenen, maar eerst even ontbeten met brood met pompoenspread, tuinkers, basilicum, peper en (rucola)sla. En 2 mandarijntjes natuurlijk.

Wij vegans kunnen ofcourse geen lekkere dingen op brood eten :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:04

Pompoenspread? Tell me more :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:06

Afbeelding
Ik ben gek op pompoen, dus ik dacht: ik neem deze mee! Ze liggen bij mij gewoon bij de Appie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:10

Die spreads van zonnatura zijn inderdaad erg lekker!
Ik heb vaak de spinaziespread en de paprikaspread :9

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:39

Die spreads zijn idd erg lekker. Ik eet vaak humus, pindakaas of (zelfgemaakte) groentenspreads op brood. Zo vies en saai zeg, vegan zijn is zo zwaar :')

Snap niet waarom mensen zo negatief zijn over vegetarishc/vegan?
Nooit last zp'n opmerkingen gehad eigenlijk. Behalve de opmerking van joh, jij bent zo dun, jij hebt dat toch niet nodig? Daar erger ik me dood aan (of mensen die maar meteen aannemen dat ik wel een eetstoornis moet hebben).

Amandelmelk kan je in principe alles mee doen wat je ook met gewone melk zou maken. Ik doe het in havermout, pannekoekjes, saus, bakken etc.
Je mag het ook altijd naar mij brengen :9

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:42

Ik ben zelf erg blij dat mijn ouders zo flexibel zijn. Ik ben 16 en eet nu dus veganistisch. Nooit echt moeilijk over gedaan en ik mag zelfs 1x per week veganistisch voor het gezin koken. Als mijn moeder kookt kookt ze voor mij apart. :))

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:01

Och ja je hebt mensen die het prima opvatten, je hebt mensen die zich meteen 'zorgen' gaan maken en zich moeten bemoeien met alles wat je eet, en je hebt mensen die je compleet aanvallen omdat zij niet zonder frikandellen kunnen leven.

Ik heb bijvoorbeeld iemand in de klas die tegen mij moet zeggen dat ik eiwitten nodig heb en dat dat alleen in vlees zit. Die moet zeggen als ik komkommer eet dat ''daar dus echt helemaal niks in zit'' en dat terwijl hij zelf altijd praat over eiwit shakes en hardlopen en ik hem enkel koek, snoep en chocolade repen naar binnen zie werken gedurende de dag.

Op dat soort momenten gaan mijn oren dicht en in gedachten gaan mijn middelvingers de lucht in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:14

Ik heb zaterdag een verjaardag, voor het eten wordt gezorgd denk ik, aangezien het van 3 tot 's avonds is. Voor de rest geen idee wat we gaan doen, dus ik denk dat ik maar even ga melden dat ik geen vlees meer eet, wel zo handig. Ik wil ook best wel zelf vega dingen meenemen als ik het maar weet, kan toch prima? Ik zou niet weten waarom sommige mensen 'last' hebben van veganisten/vegetariërs, of zich ermee gaan bemoeien. Ik ga ook niet ongevraagd opmerkingen over hun eten, leefstijl en gewicht maken?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:06

Mensen zijn van nature 'bang' van veranderingen en zaken die anders zijn dan de meerderheid. Dus opzich is het niet gek dat ze er vragen/opmerkingen over maken. Dat die opmerkingen nergens op slaan is een heel ander verhaal.... :')

Leuk topic om te volgen dames/heren(?) en ik ben niet eens vegan of vega! Ik moest ook super lachen over die vriendin die er na 4 jaar pas achter kwam dat iemand veganistisch eet.

Ik zal ook voorbij komen dat het deze maand vegan-challenge is. Stoer dat mensen daar aan meedoen! Ik ga deze maand besteden om vaker vega keuze's te maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:53

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:14

Hallo,

ik heb even een vraagje aan jullie. ik eet nu sinds een aantal weken geen vlees of dierlijke producten, echter merk ik nu heel erg dat ik veel moe bent. Ik weet dat dit kan komen door dat je lichaam zich moet aanpassen, maar hebben jullie tips om dit te voorkomen?

ik drink eet elke ochtend Alphro Yogurt & drink ook elke dag 1 glas Alphro drink.

& eet minstens 1 keer per week Spinazie voor het ijzer.